Da har jeg fått noen få mil på egen sykkel 8-9 mil i går, og begynner og føle at jeg er litt tryggere på den.
Må si at GS`en jeg kjørte på kjøreskolen var veldig forskjellig fra Mt-07`en min. Spesielt så merker jeg stor forskjell på dekkene som er av en helt annen type, og jeg føler at bakdekket mitt vandrer litt sideveis inni mellom. Nå skal det være sagt at dekket er helt nytt, og at det kanskje er en faktor, samt at jeg kjørte i relativ sterk vind.
Jeg merker også at jeg må kjøre med et helt annet turtall på min enn på GS`en.
Litt overrasket av at forskjellen er såpass stor på disse syklene, men det går nok på inkompetanse og uerfarenhet.
Kjørte faktisk ned i kjøregården i går kveld, og gikk gjennom sving, unnamanøver, brems, etc for å bli litt kjent med sykkelen, og for det er eneste plassen der jeg har et skikkelig sammenligningsgrunnlag.
Må si at det hjalp veldig på usikkerheten min og få testa og pressa den litt skikkelig i kontrollerte omgivelser

Har lest litt om dempere på mt-07 (tidlige modeller) og jammen botna disse fort i nødbrems.
Nå er helga nærmere enn på flere dager, og jeg håper været spiller på lag slik at jeg kan få meg en litt lengre tur i helgen.
I den forbindelse, for å slippe å lære "the hard way" lurte jeg litt på om det er noe utstyr dere alltid har med på tur? Tenker da ikke på overnattingsturer og slikt, men typisk 1-3timers turer.
Jeg prøvde og søke litt på siden her via google, men fant ingenting. Kanskje er jeg dårlig på søkeord, med om noen vil bidra her, så hadde det vært kjekt.
Så langt så har jeg dekktrykksmåler og ekstra hansker som på planen på det som alltid skal med.
Tar ihvertfall gjerne mot noen tips, om dere mener det er noe som MÅ være med....