Side 5 av 105
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 16:44
av Globe
Hmmmm...det var noe å tenke på ja......nyttig og så absolutt noe for gadgetfreaks.....for de som er det da.

.....NICE!!
...finnes jo enklere varslere også:
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=0EVRs5BkrFY[/video]
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 18:33
av mekkern
bruker et par av disse-2.34bar for å visuelt sjekke at jeg ikke har farlig lavttrykk/pungtert...
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilti ... tor-2-stk/
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 19:30
av Snikkeren
Funker sikkert greit med sånne, men 2,34 bar begynner å bli i minste laget for bakdekket. Ihvertfall på min som skal ha 2,9 bar. Fordekket funker det sikkert bra til, da det skal ha 2,5 bar.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 19:34
av ejs
Har kjøpt noen fra England ,kunne velge mellom mange forskjellige trykk. :-) :-)
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 19:35
av Snikkeren
Har du link?
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 19:54
av ejs
Husker ikke,
men er som dette
http://www.accu-pressure.com/cgi-bin/St ... 6517&pid=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 20:17
av Dexter
Har nettopp kjøpt disse jeg:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 515wt_1165" onclick="window.open(this.href);return false;
Trykk iht. til det min sykkel skal ha. Egentlig til bil, men da har jeg 2 foran og 2 bak til 87,- Kroner
Som dem sier: You can choose any pressures so don't worry if the back is different to the front (just let us know what you want and we'll send you them).
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 21:48
av Dexter
Har forresten et spørsmål... når jeg bytter bakdekk neste gang så ønsker jeg å gå opp fra original dim:
160x60ZR17
til
170x??ZR17
Hva skal det stå der ?? står? Jeg kom frem til 55, men er det riktig?
Men det er visst ikke så nøye. Finner jo ikke dekk med den dimensjonen... Hva kan jeg bytte til for å få en anelse breiere dekk?
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 16 sep 2010, 21:55
av Snikkeren
Du kan vel kjøre 170x60ZR17. Men hvorfor gå opp på bredden? Med originaldim vil jo sykkelen være mer kvikkstyrt enn med et breiere dekk med samme profil. Stemmer ikke dette?
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 17 sep 2010, 18:46
av Rottenikken
Jeg valgte å gå ned fra 190/50 til 185/55 for å få sykkelen mere lettstyrt.
Har forøvrig klart å få nesten tusen mil ut av Metzeler M 5 Interact kjøpt på motorsykkeldekk.com, det er jeg fornøyd med siden det er sportsdekk.
Fordekket er mere slitt enn bakdekket

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 17 sep 2010, 23:27
av ejs
Må tenke på at bredda som er oppgitt på dekkene ikke alltid stemmer med virkeligheten.
Bakdekket som jeg hadde før var 160/60, målt med skyvelære var det 174 mm.(rubbet mot kjedet)
Nåværende dekk 170/60 er 170 mm.Dette er på 5" felg. Foran har jeg byttet fra 120/60 til 120/70 .Dekkene er mye rundere i profilen,så kyllingstripene er bredere,men sykkelen er mer lettstyrt .
De forrige dekkene var Pilot Road 2
Nåværende er Diablo Strada

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 18 sep 2010, 00:24
av Gammelgutt
Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.
Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel.

Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 18 sep 2010, 07:07
av Dexter
Gammelgutt skrev:Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.
Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel.

Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>
Ja, det må kunne sies å være bra!
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 20 sep 2010, 19:12
av SveinT
Hei,
da har jeg motatt Metzeler dekkene fra motorsykkeldekk.com, det tok en uke.
Fordekket er produsert tidlig i 2009, bakdekket for noen måneder siden.
Maks mønsterdybde foran er ca 4,5 - 5 mm, bak ca 7 mm.
Så det er vel ikke noe uvanlig her..

;)
Jeg kom forresten over en lengre infoartikkel om dekk på MC-Plassen.net
som jeg linker opp her.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 20 sep 2010, 19:18
av Snikkeren
Hvilke dekk kjøpte du da? Jeg kjøpte nettopp Metzeler Z6 interact både foran og bak, og målte dybden til ca 7mm både foran og bak.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 21 sep 2010, 22:16
av SveinT
Hvilke dekk kjøpte du da? Jeg kjøpte nettopp Metzeler Z6 interact både foran og bak,
og målte dybden til ca 7mm både foran og bak.
Egentlig skulle jeg vel brukt Lasertec på den gamle rokken min fra 80-tallet,

;)
og utvalget av radialdekk "type smal" er veldig begrenset. (110/80-18 og 130/80-17)
Så det ble Z6 foran og Z2 bak, en kombinasjon som funker etter andres erfaringer.
Har ellers radial (Dunlop D205) på den andre 80 talls 1100 kubikkeren og det funker bra.
Dekk
Lagt inn: 03 okt 2010, 21:36
av toryman49
Hei.
Har prøvd diverse dekk på min Superblackbird,men ingen kan måle seg med Michelin Pure Power.
Justert ventilene nylig.
](./images/smilies/grrr.gif)
,,,,,,,,,,så trangt det er å få ventildeksel på plass.
Enkel jobb igrunnen med verkstedshåndboka på benken.

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 04 okt 2010, 11:41
av d.strand
Rottenikken skrev:Jeg valgte å gå ned fra 190/50 til 185/55 for å få sykkelen mere lettstyrt.
Har forøvrig klart å få nesten tusen mil ut av Metzeler M 5 Interact kjøpt på motorsykkeldekk.com, det er jeg fornøyd med siden det er sportsdekk.
Fordekket er mere slitt enn bakdekket

Rottenikken: Hvordan likte du dette dekket? Kjørt noe i regnvær med det? Jeg vurdere nemlig å bytte til M5 neste sesong, har kjørt på Z6 denne sesongen, og er fornøyd med de. Men noen ganger føler jeg meg ikke helt trygt på disse dekkene ved harde nedlegg i skarpe svinger.. Så lurer på hvordan disse er vs Z6..
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 04 okt 2010, 12:03
av Gammelgutt
Gammelgutt skrev:Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.
Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel.

Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>
Nå etter nærmere 14000 km trapper dekket ganske mye.

Har kjørt med riktig lufttrykk.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 04 okt 2010, 14:26
av Snikkeren
Gammelgutt skrev:Gammelgutt skrev:Gammelgutt skrev:Kjøpte et sett Pirelli Diablo over disk, bakdekket holdt 11500 km på en Daelim lettsykkel. Kjøpte samme dekk til Hyosungen med 30 hk., på Motorsykkeldekk.com og det holdt 10800 km. Tyngere og sterkere sykkel og muligen noe tøffere kjøring, så jeg synes ikke differansen i kjørelengde er noe å si på.
Har nå (kjøpt over disk) Michelin Pilot road 2 bak, 11200 km og masse mønster igjen. Neste kjøper jeg på nettet det er jo halve prisen. Tenkte jeg skulle lure meg til å måle mønsterdybden på et dekk hos forhandler i Norge og så sammenlikne med dekk fra netthandel.

Var og målte mønsterdybden på et nytt Michelin Pilot road 2 dekk i dag. 7 mm mønsterdybde på det dypeste. Målte dekket jeg kjører på, 5 mm dybde etter over 10000 km. Det må vel være bra?. :=D>
Nå etter nærmere 14000 km trapper dekket ganske mye.

Har kjørt med riktig lufttrykk.
Hvis du kjører på riktig dekktrykk, og det trapper mye, så kan det kanskje være demperoppsettet ditt som gjør det.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 01 jan 2011, 14:57
av AJ
Michelin har kommet med en ny versjon av PilotRoad2 dekket sitt, som de naturlig nok har kalt PR3.
Kanskje verd å prøve når det er tid for dekkbytte en gang uti juli/agust i år?
Dekket blir vel grundig testet slik at vi vet mer om hvor bra det er når sesongen starter for fullt, vil jeg tro...
[img]http://i53.tinypic.com/2luexd5.jpg[/img]
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 01 jan 2011, 15:47
av Dexter
Spennende! Disse må jeg prøve! Tror det blir bytting både foran og bak samtidig i sommer og aller helst før Roadtrippen
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 01 jan 2011, 22:45
av Rottenikken
d.strand skrev:Rottenikken skrev:Jeg valgte å gå ned fra 190/50 til 185/55 for å få sykkelen mere lettstyrt.
Har forøvrig klart å få nesten tusen mil ut av Metzeler M 5 Interact kjøpt på motorsykkeldekk.com, det er jeg fornøyd med siden det er sportsdekk.
Fordekket er mere slitt enn bakdekket

Rottenikken: Hvordan likte du dette dekket? Kjørt noe i regnvær med det? Jeg vurdere nemlig å bytte til M5 neste sesong, har kjørt på Z6 denne sesongen, og er fornøyd med de. Men noen ganger føler jeg meg ikke helt trygt på disse dekkene ved harde nedlegg i skarpe svinger.. Så lurer på hvordan disse er vs Z6..
Beklager litt sent svar, veldig fornøyd med M5 dekkene som er bedre enn M3 spesiellt ved halvvarme dekk der M3 kunne være litt skumle (trenger mere oppvarming og obs. på kald asfalt). Hadde to vestlandsturer, så ja, nesten kjørt mere på vått enn tørt på landevei vel å merke, og de gav meg ingen ubehagelige overraskelser, men alene på langtur så proveserer jeg ikke biken så altfor mye eller.
Bruker imidlertid slike uøkonomiske sportsdekk fordi jeg av og til kjører på bane, og der er de helt supre.
Z6-dekkene du har erstattes av Z8. Det er kanskje et bedre valg for ordinært gate-/touringbruk. Metzeler kaller jo de for sportstouringdekk.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 01 jan 2011, 22:55
av Globe
Dexter skrev:Spennende! Disse må jeg prøve! Tror det blir bytting både foran og bak samtidig i sommer og aller helst før Roadtrippen
Blir vel bytting her også...i løpet av sommeren. Har PR2, kjørt 7000 km på dem, fått trapping både foran og bak....på dekkene altså!

Har passet på lufttrykket, så jeg må si jeg er litt overrasket over det. Har snakket med et par andre med samme dekktype som har opplevd det samme.
De er nok gode for noen km til, men så skal jeg på Roadracingbane å være med på kjøreteknikkurs i juli...så da blir det nok nye dekk ca. midt i løpet av sesongen 2011

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 01 jan 2011, 23:06
av Rottenikken
Globe skrev:Dexter skrev:Spennende! Disse må jeg prøve! Tror det blir bytting både foran og bak samtidig i sommer og aller helst før Roadtrippen
Blir vel bytting her også...i løpet av sommeren. Har PR2, kjørt 7000 km på dem, fått trapping både foran og bak....på dekkene altså!

Har passet på lufttrykket, så jeg må si jeg er litt overrasket over det. Har snakket med et par andre med samme dekktype som har opplevd det samme.
De er nok gode for noen km til, men så skal jeg på Roadracingbane å være med på kjøreteknikkurs i juli...så da blir det nok nye dekk ca. midt i løpet av sesongen 2011

Det var tidlig 7000 km, har hørt at noen har fått ca. 20000 ut av fordekket , Globe. PR 2 CT altså.