Har dessverre så altfor lite tid til å lese, så er ikke ferdig med den ennda...
Deretter tar du:Iron76 skrev:Startet på Antony Beevors, "Stalingrad" i vinter. Fant ut at det var en fin måte å bli kvitt selvmedlidenhet etter timer med snømåking...
På tross av ganske god oversettelse (har dog bare bladd i den norske utgaven) er de atskillig bedre på engelsk. Men ja, utrolig bra bøker. Pass på å få lest den om invasjonen av Kreta også.Flattop skrev:Deretter tar du:Iron76 skrev:Startet på Antony Beevors, "Stalingrad" i vinter. Fant ut at det var en fin måte å bli kvitt selvmedlidenhet etter timer med snømåking...
Berlin - nederlaget 1945 ISBN 82-04-09992-4 2003
Jeg tok dem i den rekkefølgen. Meget interessant lesning.
Selv om det er sommer og kjøreforhold en gang imellom,tar vi oss vel av og til tid til å lese litt.Intruder skrev:I den senere tid har det gått i Ambjørnsen,Staalesen og nå er det klart for Jo Nesbø...![]()
Etter mange år uten å lese noe særlig har jeg nå i førsenil tid begynt å lese igjen,gir bl.a. en fin
anledning til å bruke huskedelen av hjernen litt..
Hun har en touch av Grisham i stilen sin og det liker jeg...Alarmsentralen mottar en melding fra en kvinne som er ute og går kveldstur med
hunden i utkanten av Skien. Hun har falt og trenger hjelp. Når ambulansen kommer til stedet
finner de henne kvalt med hundehalsbåndet. Journalist Mette Minde er barndomsvenninne av
den dreptes søster og begynner å grave i saken på egen hånd. Hun åpner dører ingen vil hun
skal åpne. Dette er første bok om Mette Minde.
For kanskje 25 år siden kjøpte jeg "Mit Liv", av Jørn "Jønke" Nielsen, fra Hells Angels, Danmark.Svein2 skrev:Nå har jeg lest ferdig boka "Under Ukkos himmel" av Rolf Rønning, en kamerat og sambygding.
Det er ei god bok om forfedrene til innvandrerne på Finnskogen, om deres liv og overtro.
http://www.trysil-forlaget.no/spenningsroman.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå kunne jeg tenkt meg å begynne å lese om noe helt annet, som f.eks. drekking, kvinnfolk og MC kjøring.
Noen med tips om gode bøker.
Onsløv skrev:Noen som har lest Shantaram?
Lurer på å begynne på denne....
Intet mindre enn en fantastisk bok!jongsanim skrev: Likte enda bedre Balansekunst som også tar for seg mennesker i India, kastesystemet, forventninger, osv,....