Opprettet en tråd på et amerikansk forum hvor jeg linket til deg og din hjemmeside. Sist jeg sjekket var det bare positive meldinger der

Kan si så mangt om både byråkratiet og systemet ellers, men det nytter ikke å klage uten å gjøre noe med det...så jeg velger å stå på, så håper jeg at min innsats kan gjøre det letter for den neste. Er nok litt for tålmodig, også, derfor tar det kanskje litt ekstra tid.Pollti skrev:Gleder meg stort at du ikke gir opp på tross av byråkratisk vissvass men det finnes sikkert en grei byråkrat et sted som gir deg de nødvendige stempel og underskrifter så du kan kjøre igjen. Men så er det jo det å si at en trafikkskadet som vil fortsette å kjøre og kommer drassende med tekniske løsninger for å kunne dyrke sin interesse det er nok utfordrende for skrivebordsgeneraler generellt. For det er fælt å være løsningsorientert, da kan de jo få skylda hvis "noe" går galt. Å hutte meg tu ! Tryggest å avslå alt daDet greieste er nok at du sitter pent i rullestolen din og smiler yndig så det ikke blir krøll i papirene noe sted
At du ikke får godkjent sykkelen pga byråkratisk sendrektighet syntes jeg er fælt. Det tutes og sytes om livskvalitet både her og der men det gjelder kanskje ikke for de som beveger seg på kanten av A4 arket og som ikke har sykdommmer som medfører snarlig død ?
Smålig at en må sloss for sånt som dette
.
Opprettet en tråd på et amerikansk forum hvor jeg linket til deg og din hjemmeside. Sist jeg sjekket var det bare positive meldinger der
Bioingeniør hadde nok vært høyt på lista om æ sku begynt på utdannelse om igjen. Trur det ikkje bare e interessant, men at det også kan forbli interessant å jobbe innen faget i mange år. Og Trondhjem e en OK plass å bo noen årWheelonass skrev:Du får hilse broren din lykke til, og sørg for at han aldri gir opp drømmen sin! Mulig jeg vet hvem han er om han bor nordpå...
Jeg studerer til å bli bioingeniør.
Så trivelig! Har enda ikke noen mc-kontakter her i Trondheim, er jo tidlig enda, tenkte det ville løse seg etterhvert som jeg kom på veien og fikk truffet andre tohjulingerSheDevil skrev:Synd at det fortsatt ikke er løsning på problemet med sykkelen din men håper de er raskere/flinkere til å gjøre noe med det her i Trondheim![]()
Er du aktivt medlem i noen mcklubb her i Trondheim?
Om ikke, så er du hjertelig velkommen til å ta turen innom oss i NAF MC Trondheim![]()
Vi har åpent onsdager (18.00-21.00) og lørdager (12.00-15.00) på Tiller.
http://maps.google.com/maps/ms?msid=212 ... 9e40&msa=0
Wheelonass skrev:Da skjer det endelig noe! Har time for visning 2.april! :[-o<
Lurer på om det er noen i Trøndelagsområdet som har en mc-henger å låne meg i den forbindelse? Jeg reiser nordover til Bodø 23.mars så jeg trenger å låne/leie henger for perioden 23.mars - 2.april. Ta kontakt på mobil 996 38 146, eller på e-post sjfossum@online.no.
Det våres, og jeg har god tro på at jeg kommer meg på veien denne sesongen!
Hei WheelonassWheelonass skrev:Da skjer det endelig noe! Har time for visning 2.april! :[-o<
Lurer på om det er noen i Trøndelagsområdet som har en mc-henger å låne meg i den forbindelse? Jeg reiser nordover til Bodø 23.mars så jeg trenger å låne/leie henger for perioden 23.mars - 2.april. Ta kontakt på mobil 996 38 146, eller på e-post sjfossum@online.no.
Det våres, og jeg har god tro på at jeg kommer meg på veien denne sesongen!
Det hadde vært kjempefint! Takk!SheDevil skrev: Det er mulig NAF MC Trondheim kan være behjelpelig med henger men den som er ansvarlig for utlån av henger er borte i helgen. Jeg skal bringe ditt ønske videre til rette vedkommende og håper at hengeren er ledig i det tidsrommet
For no dritt.Wheelonass skrev:Tja, hva skal jeg si?
Fikk fraktet doningen med meg hjem til Trondheim i skikkelig snøvær. Da vi skulle avgårde for å vise sykkelen dagen etter var både bil og sykkel fri for strøm?!?!, så jeg ringte for å si at vi ble forsinket. Etter flere minutters venting fikk jeg beskjed om at det var ikke nødvendig å komme da de hadde satt opp time på feil mann... "Han ringer deg opp på onsdag"... vel, ingen telefon i går, så nå vet jeg ikke mer før etter påske.
Har virkelig lyst å si noen velvalgte ord som jeg enda husker fra min tid som nordlending!!!![]()
![]()
Mi erfaring e at nordnorske gloser fungere dårlig i "urbane" strøk av landet.Wheelonass skrev:
Har virkelig lyst å si noen velvalgte ord som jeg enda husker fra min tid som nordlending!!!![]()
![]()
Stemmer det.. Etter 15 år i Vesterålen, har jeg vært nødt til å pynte på ordlista jeg bruker i tigerstaden..Jompa skrev:Mi erfaring e at nordnorske gloser fungere dårlig i "urbane" strøk av landet.Wheelonass skrev:
![]()
SuperMorten skrev:Stemmer det.. Etter 15 år i Vesterålen, har jeg vært nødt til å pynte på ordlista jeg bruker i tigerstaden..Jompa skrev:Mi erfaring e at nordnorske gloser fungere dårlig i "urbane" strøk av landet.Wheelonass skrev:
![]()
Av og til forstår ikke folk at vi med hjelpebehov faktisk har et liv fylt med forpliktelser på lik linje med alle andre... Jeg takker hver dag for min store tålmodighet!Pollti skrev:Jeg syntes det er for ille at byråkratisk vissvass skal stoppe et menneske med kreative løsninger for å bedre eller opprettholde livskvaliteten sinLike dumt som en jeg kjenner som er avhengig av sin elektriske rullestol, den kunne ikke repareres på morgenkvisten for da drakk de kaffe på verkstedet så han "mistet" en hel dag på jobben. :-)å
RIngte i dag, og fikk et nytt navn som da skulle ringe meg opp i morgenGlobe skrev:Har du forsøkt å ta kontakt med ditt lokale NAF-kontor? Hørt om de kan hjelpe deg med dette byråkratiet og eventuelt bistå, på din side, i denne "saksbehandlingen"?
De har muligens noen kontaktpersoner på Trafikkstasjonen (TIlsynet) som de kan anbefale deg å snakke med, og/eller snakke med for deg, gitt info du gir dem og selvsyn av sykkelen din?
Håper du slipper unna med "bare" samtalen med trafikkstasjonen frøkenWheelonass skrev:RIngte i dag, og fikk et nytt navn som da skulle ringe meg opp i morgenGlobe skrev:Har du forsøkt å ta kontakt med ditt lokale NAF-kontor? Hørt om de kan hjelpe deg med dette byråkratiet og eventuelt bistå, på din side, i denne "saksbehandlingen"?
De har muligens noen kontaktpersoner på Trafikkstasjonen (TIlsynet) som de kan anbefale deg å snakke med, og/eller snakke med for deg, gitt info du gir dem og selvsyn av sykkelen din?![]()
Så får vi se hva han sier om saken... Blir det vanskelig å nå fram alene så får jeg benytte meg både av NAF og NMCU tenker jeg.