Heisann, ja du mener vel det pga prisnivå, og at "alle"Jompa skrev:
Bare synd at både Honda 750 og Kawa 900 begynner å få en betydelig Harryfaktor.
Det samme kanvel trygt sies om Kawa 750 H2.
skal være blodstrøkne og stå til pynt ?

Vel, de er i alle fall ikke sjeldne mer,
så mye som det har blitt bruktimportert de siste femten åra.
Harryfaktoren var kanskje vel så høy før i tia,
da var det jo gjerne frynsejakke og olavest med masse
påsydde troféer fra treff og gjerne reklame fra produsenter
som laget eksosanlegg som bråket aller mest.
Det var vel enn annen type harryfaktor da ...

Da jeg var i tenåra midt på 70 tallet, var det jo tøft å kikke
på store motorsykler, og tallene på speedometerskiva fortalte
litt om hvordan det kunne ligge an med toppfarta

Det var jo viktig, så hadde vi tråsykkelgutta litt å prate om på kiosken.
Men å klå noe på de syklene lot vi være, da noen av
disse eierne virket litt ustabile på den tida..
Både rundt avstraffelser for å klå, samt grisekjøring.

Kawasaki 900 var det største av alt midt på 70 tallet.
Jeg husker jeg var med foreldrene mine i en Morris 1300
en varm sommerdag med nedrulla vinduer, da flere store motorsykler
kjørte forbi oss , blant annet en slik 900. Så interessen endret seg
kjapt fra modellflybygging til mopeder og motorsykler den gang ja., og den
første mopeden ble handla i 1977.. den første av mange ...
Husker en av de harde gutta hadde en ny Suzuki GS750, hvor _alt_
inni pottene var slått ut - to rake rør.
Han pleide å vaske den inne i vaskehallen på den lokale bensinstasjonen.
Den ble som regel starta der inne med bra pådrag på rulla, så det bråka jo bra.
Og det var jo tøft for oss som kjørte moppe så klart,
selv om en del andre der ikke syntes det var fullt så artig..

Så skulle jo jeg, med min Suzuki AC50, prøve å være litt tøff også,
siden det satt noen smådamer ved brusautomaten på utsida der...
Følge opp litt med spinning og full gass, opp på bakhjulet osv...
Jeg avsluttet den imponerende oppvisningen rundt bensinpumpene da slangen
til den ene pumpa hektet seg fast i fothvileren på mopeden.
Sjelden har vel uttrykket "Opp som en løve, og ned som en skinnfell" passet bedre....
