Godt nytt mc-år til alle sammen.
Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
- MrPitlane
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Her er jeg ferdig pakket for julefeiring.

Sist redigert av MrPitlane den 02 jan 2013, 23:50, redigert 1 gang totalt.
- MrPitlane
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Kontakt:
Klar for fjorten dager med kjapptouring i Østerike, Italia, Sveits og Tyskland.

- ole m.
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
På tur med alt jeg behøver, som telt, sovepose, oppblåsbart liggeunderlag, mat, kokeutstyr etc.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Mont'er en tilsvarende potte på venstresiden,så kan du fylle den med bagasje.Kan putte den store bag'en inniJarle skrev:Her er min ferieklare XV1700 Warrior.
Myk oppakking for min del, men det er først og fremst pga at jeg synes det passer best på denne sykkelen.
Kjører jeg uten passasjer flytter jeg den bakerste baggen frem og bruker den som ryggstøtte.
Kjører jeg med passasjer flytter jeg båndene som holder sideveskene sammen under baksetet slik at passasjeren slipper å sitte på disse.

ikkebike.norwegianforum.net
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Noen gode Guzzi-mil her på Hadeland i ettermiddag
Ikke helt formålsløst selv om det er et gode i seg selv.
Måtte jo sjekke noe av utstyret som er kjøpt i vinter, bla. denne seat-bag'en fra SW Motech Bags Connection:

Lett å feste på Stelvio og sitter som støpt og skapt for sykker'n
. Her festet med to i stedet for fire reimer som fulgte med:

Grei sak å ha med seg på kortere singelturer med få overnattinger. Rommer faktisk ganske mye og har ekspansjonsmuligheter på samme måte som flere av tankveskene fra samme produsent.
Veldig fornøyd etter testturen idag

Ikke helt formålsløst selv om det er et gode i seg selv.
Måtte jo sjekke noe av utstyret som er kjøpt i vinter, bla. denne seat-bag'en fra SW Motech Bags Connection:

Lett å feste på Stelvio og sitter som støpt og skapt for sykker'n

Grei sak å ha med seg på kortere singelturer med få overnattinger. Rommer faktisk ganske mye og har ekspansjonsmuligheter på samme måte som flere av tankveskene fra samme produsent.
Veldig fornøyd etter testturen idag

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Ser bra ut ja
Du holder stilen :-)å
Liker selv godt å kjøre "Smal sykkel" når praktisk mulig,
og har etpar varianter å veksle mellom etter behov.
Bla pakksekk, Biltema pillionpack samt en tredje en
Hvordan er literkapasiteten på SW'n da? (Compact og extracted).

Liker selv godt å kjøre "Smal sykkel" når praktisk mulig,
og har etpar varianter å veksle mellom etter behov.
Bla pakksekk, Biltema pillionpack samt en tredje en

Hvordan er literkapasiteten på SW'n da? (Compact og extracted).
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Det er denne modellen jeg har:ojda skrev: Hvordan er literkapasiteten på SW'n da? (Compact og extracted).
[img]http://i36.tinypic.com/fs10w.jpg[/img]

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- tomsnes
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Kontakt:
Godt pakket...
Og god beskyttelse for regn.
Og god beskyttelse for regn.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Da er det pakket og klart for avreise til årets Norgestreff
:

Med god ledig plass i tankveska
Vi sees!

Med god ledig plass i tankveska

Vi sees!

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Mangler Easylock'n på tanklokket!
[img]http://i1072.photobucket.com/albums/w37 ... G_1460.jpg[/img]
[img]http://i1072.photobucket.com/albums/w37 ... G_1460.jpg[/img]
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
- Smurfen
- Motorsykkelen din: Suzuki svf 650 Gladius
Sånn ble den klar for norgestreff 2013
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bergstaden og Omegn MC (BOMC)
20.04.2012 Yamaha virago xv1100 1991
30.04.2016 Suzuki svf 650 2013 overligger
20.04.2012 Yamaha virago xv1100 1991
30.04.2016 Suzuki svf 650 2013 overligger
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Hyggelig å se din turklare sykkel og ikke minst høre fra deg att,Smurfen !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Sånn pakket vi til Norgestreffet sist gang.

I år kan det fort bli slik, med samme bag'en:

Prøvde med soveposer som tar større plass og det var med nød og neppe at det var plass nok. Så de blir nok byttet ut. Trenger nok heller ikke soverposer som tåler inntil 15 kuldegrader...
Uansett ser det ut til at Revpack "pølsebag'en" funker på tur med KTM'en også.
Ser ut som at den er tiltet litt vel mye bakover på bilde nr. 2. Dette går det fint an å justere.
Liker å prøve løsningen før jeg drar på langttur og testturen i dag viser at bag'en ligger fjellstøtt bakpå Givi-plata.
Så får vi se om det blir GIVI toppboks eller Revpack når vi legger ut på ekte campingtur med telt og greier og greier
.
Pleier i hvert fall å ta et par slike turer i sesongen i tillegg til de store treffene, Norgestreff og Troll-rally.
AJ skrev:Da er det pakket og klart for avreise til årets Norgestreff:
I år kan det fort bli slik, med samme bag'en:

Prøvde med soveposer som tar større plass og det var med nød og neppe at det var plass nok. Så de blir nok byttet ut. Trenger nok heller ikke soverposer som tåler inntil 15 kuldegrader...
Uansett ser det ut til at Revpack "pølsebag'en" funker på tur med KTM'en også.
Ser ut som at den er tiltet litt vel mye bakover på bilde nr. 2. Dette går det fint an å justere.
Liker å prøve løsningen før jeg drar på langttur og testturen i dag viser at bag'en ligger fjellstøtt bakpå Givi-plata.
Så får vi se om det blir GIVI toppboks eller Revpack når vi legger ut på ekte campingtur med telt og greier og greier

Pleier i hvert fall å ta et par slike turer i sesongen i tillegg til de store treffene, Norgestreff og Troll-rally.

Spent å se på hvordan de liker de ktm koffertene, masse klager på de.
Alt i fra låsene til at de ikke er tette.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Har ikke hatt noen problemer med disse så langt. Lett å montere og ta av sykkelen og lås og lokk virker å være av samme kvalitet som på andre OEM sidevesker jeg har hatt på tidligere sykler.laban skrev:Spent å se på hvordan de liker de ktm koffertene, masse klager på de.
Vil overraske meg om de ikke er vanntette siden de har en, etter hva jeg kan bedømme, en solid gummilist mellom kasse og lokk:

Når det gjelder låsene på lokket er min erfaring at disse må gis et bestemt trykk når de skal låses.
Låsingen til originalfestene på sykkelen har jeg heller ikke hatt noen problemer. Også her må veskene gis et bestemt trykk for å komme i låseposisjon. Dvs. for å få låsehendelsen bak på veska til å gå i lås.
Den åpenbare svakheten med veskene er når hard-core gruskjørere legger ut på rute der sjansene er overhengende for velt. Ved slike hendelser ser jeg helt klart for meg at disse veskene ikke ahr mye å stille opp med. Materiale og konstruksjon tåler neppe en velt mot f.eks. større steiner.
Men for meg uten store ambisjoner om ørkenkrysninger og grusfjellpasskjøring bør disse originalveskene holde fint

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Mest for moro skyld siden jeg knotet fælt siste gang jeg prøvde på den forrige SA'en, så slang jeg på den gode gamle Amerika RevPack'en på den nye SA S'en.
Nå fant jeg plutselig kjapt ut hvordan jeg best kunne feste bagen på en trygg og sikker måte. Testturen etter pakkingen bekreftet at løsningen er god i kjappe svinger, kjappe akselerasjoner og på "vedlikeholdsfrie" veier...
.
Om jeg kommer til å gjøre KTN'ren turklar med RevPack bagen er jeg usikker på, men at den er praktisk og rommer mye er det ingen tvil om. Og når jeg først har festet den skikkelig på bagasjebrettet, så har jeg egentlig ikke lyst til å ta den av igjen.
Bagen rommer 71 liter, 19 mer enn GIVI toppboksen jeg har.
En stor fordel når romslig telt, to (altfor tunge, men veldig solide...) Kampa campingsenger, to selvoppblåsbare puter, et lite campingbord og to kompakte campingstoler skal pakkes på sykkelen.
Ekstrabagen oppå den store gir plass til andre nyttige småting som hører med på MC-tur.
Jeg har brukt RevPack bagen på flere turer tidligere med Triumph Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio til blant annen Norgestreff i Lofoten og Lista i tillegg til Troll-Rally.
Nå fant jeg plutselig kjapt ut hvordan jeg best kunne feste bagen på en trygg og sikker måte. Testturen etter pakkingen bekreftet at løsningen er god i kjappe svinger, kjappe akselerasjoner og på "vedlikeholdsfrie" veier...

Om jeg kommer til å gjøre KTN'ren turklar med RevPack bagen er jeg usikker på, men at den er praktisk og rommer mye er det ingen tvil om. Og når jeg først har festet den skikkelig på bagasjebrettet, så har jeg egentlig ikke lyst til å ta den av igjen.
Bagen rommer 71 liter, 19 mer enn GIVI toppboksen jeg har.
En stor fordel når romslig telt, to (altfor tunge, men veldig solide...) Kampa campingsenger, to selvoppblåsbare puter, et lite campingbord og to kompakte campingstoler skal pakkes på sykkelen.
Ekstrabagen oppå den store gir plass til andre nyttige småting som hører med på MC-tur.
Jeg har brukt RevPack bagen på flere turer tidligere med Triumph Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio til blant annen Norgestreff i Lofoten og Lista i tillegg til Troll-Rally.

- kvase
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Kontakt:
Jeg + Konamatata på en 6 dagers i Norge sist uke = 2 voksne
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- schnellfahrer
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Originalkoffertene til XT1200 virker ikke all verdens når det kommer til kvalitet. Spesielt låsene har jeg liten tro på.
I tillegg skulle jeg gjerne hatt en betydelig større toppkofferten. Vi valgte allikevel å teste de ut på årets sommertur.
Det er overraskende hvor mye mer en får i firkantede bokser sammenlignet med de jåle-boksene jeg hadde på Hondaen (Givi lakkerte).
Jeg fikk skrudd på fester til stropper slik at vi kunne feste telt og liggeunderlag på utsiden av lokkene. Vi fikk greit med oss alt vi trengte for en 5-dagers tur for to.
Vi har kjørt nesten 8.000km på litt over to måneder med originalkoffertene uten problem, så jeg burde egentlig ikke klage.
Uansett sikler jeg på litt mer plass.
Legg forøvrig merke til ryggputa til bakpå-bærta. Ikke spesielt sexy (puta altså), men den funker knall.
Vurdere å bytte stroppen til en i sort ...
I tillegg skulle jeg gjerne hatt en betydelig større toppkofferten. Vi valgte allikevel å teste de ut på årets sommertur.
Det er overraskende hvor mye mer en får i firkantede bokser sammenlignet med de jåle-boksene jeg hadde på Hondaen (Givi lakkerte).
Jeg fikk skrudd på fester til stropper slik at vi kunne feste telt og liggeunderlag på utsiden av lokkene. Vi fikk greit med oss alt vi trengte for en 5-dagers tur for to.
Vi har kjørt nesten 8.000km på litt over to måneder med originalkoffertene uten problem, så jeg burde egentlig ikke klage.
Uansett sikler jeg på litt mer plass.
Legg forøvrig merke til ryggputa til bakpå-bærta. Ikke spesielt sexy (puta altså), men den funker knall.
Vurdere å bytte stroppen til en i sort ...

Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Riktignok kun for turen tilbake til Oslo, men setup'en ser ut som at jeg skal være på tur i en uke 
1x Kriega US-10
1x Kriega US 30
2x Kriega OS-18
Tankbag med tilbehørsveske fra SW-Motech sin Legend serie.
I US-30'n har jeg telt, sovepose, liggeunderlag, regnklær og et par andre småting.
Kan jo trygt si at jeg er et Kriega-fan

1x Kriega US-10
1x Kriega US 30
2x Kriega OS-18
Tankbag med tilbehørsveske fra SW-Motech sin Legend serie.
I US-30'n har jeg telt, sovepose, liggeunderlag, regnklær og et par andre småting.
Kan jo trygt si at jeg er et Kriega-fan

Sist redigert av Skogstrollet den 17 jul 2018, 21:59, redigert 2 ganger totalt.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Min ser akkurat likedan ut som om jeg skulle kjørt til jobb eller en ettermiddagstur.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
En helgetur ser slik ut. tre-fire skift for mye
Men jeg tenker nå slik at om man har plass til det, så må man tenke på alt mulig. Som voksen mann, så skal det litt til å gjøre i buksa mens man kjører, men må man så må man, hjula må rulle
Utover det, en ytterjakke, et par joggesko, laptop, kortbukser, langbukser, noen gensere, noen skjorter

Utover det, en ytterjakke, et par joggesko, laptop, kortbukser, langbukser, noen gensere, noen skjorter

-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Det enkle er ofte det beste.

10-12 klesskift, gassgrill, 3stk sixpack, overmadrass og sovepose.
Hva jeg skal ha i det øverste bagasjerommet, har jeg ikke tenkt på enda :-D

10-12 klesskift, gassgrill, 3stk sixpack, overmadrass og sovepose.
Hva jeg skal ha i det øverste bagasjerommet, har jeg ikke tenkt på enda :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Jeg bare måtte prøve for å se hvordan det ville funke med de nye campingsengene.
Og... jada! Telt, senger, campingstoler og selvoppblåsbare puter fikk fint plass i toppboksen. Et par lette soveposer i en vanntett bag surret fast på bagasjegrinda og man er helt klart klar til å legge ut på tur for to :):
Og... jada! Telt, senger, campingstoler og selvoppblåsbare puter fikk fint plass i toppboksen. Et par lette soveposer i en vanntett bag surret fast på bagasjegrinda og man er helt klart klar til å legge ut på tur for to :):