
Triumph Tiger Explorer 1200
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Ja, nei, æ vet ikke, æ bare brukte den utregningsmetoden som blei brukt over her et sted, så hvis det e feil med 0,609 på v-stromen, så e det flere feil på lista.
Hvis æ ikke har tasta feil.

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Åssen er den gamle rokken min da?
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... F-1987-97/
Edit: ble visst 0,609-jaja ikke SÅ elendig for en 25 år gammel tourer..
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... F-1987-97/
Edit: ble visst 0,609-jaja ikke SÅ elendig for en 25 år gammel tourer..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
210Kg må vel vere tør vekta, meiner å huske at den ligger på ca 250kg våt vekt.Dexter skrev:Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Da stemmer nok ikke 0,609 på v-stromen.ZZR-Tom skrev: ....og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
Hvordan regner man om fra nm til engelske mål?
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Jøss
, 0,63 får æ på min oppskremte Sportster, jammen ikke rart æ ikke hadde noe problem med å hæng på GS-an på vei til Turingtreffet på Hovden i 2010 da 


Re: Triumph Tiger Explorer 1200
jhn skrev:Da stemmer nok ikke 0,609 på v-stromen.ZZR-Tom skrev: ....og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
Hvordan regner man om fra nm til engelske mål?

http://www.boltscience.com/pages/convert.htm
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
ca. 230 våt tror jeg. Er jammen ikke sikker, men 250 hørtes litt mye ut... er ikke så stor sykkel.ZZR-Tom skrev:210Kg må vel vere tør vekta, meiner å huske at den ligger på ca 250kg våt vekt.Dexter skrev:Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
http://bikez.com/motorcycles/honda_cbf_1000_2006.php" onclick="window.open(this.href);return false;Dexter skrev:ca. 230 våt tror jeg. Er jammen ikke sikker, men 250 hørtes litt mye ut... er ikke så stor sykkel.ZZR-Tom skrev:210Kg må vel vere tør vekta, meiner å huske at den ligger på ca 250kg våt vekt.Dexter skrev:Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
220 kg tørrvekt
+ bensin = ca:14 kg
+ olje = ca: 3 kg


If it ain't broke, I'll break it.
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBF1000#cite_note-0ejs skrev:http://bikez.com/motorcycles/honda_cbf_1000_2006.php" onclick="window.open(this.href);return false;Dexter skrev:ca. 230 våt tror jeg. Er jammen ikke sikker, men 250 hørtes litt mye ut... er ikke så stor sykkel.ZZR-Tom skrev:210Kg må vel vere tør vekta, meiner å huske at den ligger på ca 250kg våt vekt.Dexter skrev:Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
220 kg tørrvekt
+ bensin = ca:14 kg
+ olje = ca: 3 kg
![]()

Specifications
CBF 1000 [1] CBF 1000F [2]
Type Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4
Displacement 998 cm3
Power (crank) 72 kW @ 8,000 rpm 79 kW @ 9,000 rpm
Transmission Type 6-speed
Carburation PGM-FI electronic fuel injection
Fuel capacity 19 liters 20 liters
Kerb Weight 250kg 245kg
Front tyre 120/70 ZR17M/C (58W)
Rear tyre 160/60 ZR17M/C (69W)
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Nesten like feit som min........ Ehhh altso mc'nDexter skrev:Pøh!

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Vel...20kg merkes veldig godt hvis du skal litt utenfor veien da , nettopp en av grunnene til at jeg faktisk byttet fra en 1200GS til en 800GS :-) Da trenger man faktisk ikke alle kreftene heller. Nå er det jo slett ikke alle som bruker disse Adventuresyklene på annet enn asfalt så da er jo saken grei.ZZR-Tom skrev:Lista di synest eg var litt mangelfullojda skrev:En liten sammenligning av kraft/vekt på Explorer kontra Tiger 1050. Samt forhåndstall til noen andre sykler i samme sjiktet
Congratulations Coach. I'm sure the bike is a winner and you'll be happy with it, even if you have to make a couple of minor mods to get it the way in which you want it. Power to weight wise...
Marque Machine Fuelled Riderless hp h ptw lb.ft lb ptw Combined
Triumph eXplorer 259 0.0 135 0.52 89 0.34 0.86
Triumph Tiger 1050 228 0.0 113 0.50 72 0.32 0.81
And if you add a 100 kg (circa 220 lbs) rider....
Marque Machine Fuelled Plus Rider hp h ptw lb.ft t ptw Combined
Triumph eXplorer 259 359 135 0.38 89 0.25 0.62
Triumph Tiger 1050 228 328 113 0.34 72 0.22 0.56
They look pretty even don't they? However, to help differentiatte, and again using a 100 kg rider, with combined (added) PTW ratios; the results look like this:
0.99 - ZZR1400![]()
0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC![]()
Vekt hysteriet for asfalt sykkler synest eg er litt oppskrytt, så lenge vekta er godt balansert så er det ikkje problem når sykkelen begynner å rulle, litt mei knotete på trange plasser der en må bruke beina litt men ellers så ser eg ikkje noke problem og 20kg forskjell er no ikkje allverdens heller.
Det er plenty med krefter på alle dei sykklane som er nevnt, og synest en det fremdeles er for lite, ja då har en feil sykkel.
Grattis til dok to som mest sansynlig kjem til å rulle rundt på splitters nye Explorera
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Ja da har den første testrapporten på Triumph Tiger 1200 Explorer, skrevet av Kevin Ash
blitt lagt ut på nettet. Riktig lystig lesing for oss som er seriøst intresert.
Det ser ut til at jeg virkelig skal jobbe hardt, om jeg skal klare å vri meg ut av den kontrakten jeg har skrevet på denne sykkelen. :=D>
:=D>
Det måtte være om jeg satt og dinglet på sykkelen og ikke nådde ned til bakken det da
http://www.ashonbikes.com/content/trium ... rer-review" onclick="window.open(this.href);return false;
blitt lagt ut på nettet. Riktig lystig lesing for oss som er seriøst intresert.
Det ser ut til at jeg virkelig skal jobbe hardt, om jeg skal klare å vri meg ut av den kontrakten jeg har skrevet på denne sykkelen. :=D>



Det måtte være om jeg satt og dinglet på sykkelen og ikke nådde ned til bakken det da

http://www.ashonbikes.com/content/trium ... rer-review" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Hm, ja du får nok problem med å vri deg unna den kontrakten
Det var nok smart å sette seg på bestillingslista så tidlig som du gjorde! Håper du får den snart 


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Du verden...
Det var litt av en (at)test, må jeg si!
Dette er en sykkel det absolutt skal bli spennende å følge videre. Og jeg ser slett ikke bort fra at jeg selv blir eier av en om noen år :-)
Men først skal det selvfølgelgi prøvekjøres, noe jeg håper å få til i løpet av forsommeren
Det var litt av en (at)test, må jeg si!
Dette er en sykkel det absolutt skal bli spennende å følge videre. Og jeg ser slett ikke bort fra at jeg selv blir eier av en om noen år :-)
Men først skal det selvfølgelgi prøvekjøres, noe jeg håper å få til i løpet av forsommeren

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Jeg har forresten tilsist blitt enig med megselv om vesker til sykkelen.
Det ble ikke så exotisk som først tenkt, men jeg tror det blir en bra løsning.
Å ja, valget falt på Givi Trekker. Sidevesker 33 + 46 liter, og den helt nye Trekker 52 liters toppboksen som JanK skulle være behjelpelig med å slepe over grensen
Det ble ikke så exotisk som først tenkt, men jeg tror det blir en bra løsning.

Å ja, valget falt på Givi Trekker. Sidevesker 33 + 46 liter, og den helt nye Trekker 52 liters toppboksen som JanK skulle være behjelpelig med å slepe over grensen

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
http://www.visordown.com/road-tests-fir ... 20167.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcycle-usa.com/893/12347 ... -Ride.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Å se her har vi rapporter fra to av de andre testførerne
Det var jammen ikke mye negativt å høre derifra heller

http://www.motorcycle-usa.com/893/12347 ... -Ride.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Å se her har vi rapporter fra to av de andre testførerne

Det var jammen ikke mye negativt å høre derifra heller



Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Triumph Tiger Explorer 1200


[video]http://www.youtube.com/watch?v=WbHWflu3 ... detailpage[/video]
Dette er nok en sykkel som gjør det bra i år

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Triumph Tiger Explorer 1200



"You never get too much of a good thing"

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
ArcticTiger skrev:De fortreffelige egenskapene til Triumphs Triple-motorer har jeg vel muligens nevnt ved en tidligere anledning eller to her på forumet
. Så jeg er ikke så veldig overaska over at 1200n er grom
![]()
"You never get too much of a good thing"
Jada

det er det vel ikke mange her på siden som vil protestere på

Men det er jo godt å få sin tillit til et (prosjekt) bekreftet på en så overbevisende måte, som den har blitt de siste dagene

Nå er det vel bare til å sette seg godt ned i sofaen og vente på at man kan løpe ned i butikken å "Lukte" på hærligheten



Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Jeg vil bli veldig forundra hvis ikke Triumph Tiger Explorer 1200 blir en stor suksess her i landet.
Tar neppe lang tid før BMW GS er detronisert :-)
Det eneste det antakelig vil stå og falle på er Triumphfabrikkens kapasitet til å kunne å kunne levere nok av både 800 og 1200 modellen.
Så kan vi med 1050'en fortsatt glede oss over at Triumph velger å lage denne i hvert et år til
Er for god til å slutte å lage den. Synes nå jeg i hvert fall...
Tar neppe lang tid før BMW GS er detronisert :-)
Det eneste det antakelig vil stå og falle på er Triumphfabrikkens kapasitet til å kunne å kunne levere nok av både 800 og 1200 modellen.
Så kan vi med 1050'en fortsatt glede oss over at Triumph velger å lage denne i hvert et år til

Er for god til å slutte å lage den. Synes nå jeg i hvert fall...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Jeg elsker fremmedord jeg ikke skjønner, (Hva F er detronisert).
Bortsett fra det, så foretrekker jeg at Explorer blir en knallsykkel
som selger begrenset. Man vil jo ikke ha samme sykkel som alle andre har
Hva jeg mener om 1050'n vet du, en flott sykkel men ikke for meg.
Bortsett fra det, så foretrekker jeg at Explorer blir en knallsykkel
som selger begrenset. Man vil jo ikke ha samme sykkel som alle andre har

Hva jeg mener om 1050'n vet du, en flott sykkel men ikke for meg.

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Her har forresten svenske Bike publisert en liten forsmak på en artikkel idag http://www.bike.se/nyheter/vi-provkor-t ... orer-93467" onclick="window.open(this.href);return false;
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#