Elolz - Honda VTR SP1
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Re: Elolz- Ducati 748!
Penere med rødt og tøffere med hvit,blir litt mer raceaktig :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:

Hvit bakfelg? Er du tullerusk??

Dette er vel den eneste felgen du "får" bytte til om du ikke er fornøyd med den du har. Det avhenger jo også selvfølgelig av hvilken farge det er på rammen din

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Gratulerer! :) 

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Kontakt:
Gratulere så mye
Betyr dette at du har muligheten til å ordne litt graverings greier på si
Drister meg til å spørre 

Betyr dette at du har muligheten til å ordne litt graverings greier på si

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Om du har litt tid, anbefaler jeg turen til Os over Fanafjellet og ut til Halhjem, over til Våge på Tysnes, og deretter rundt hele øya. Ta til høyre når du kommer tilbake til vei 49, og så cruiser du over Lukssund bru til fastlandet, kjører igjennom en liten tunnel, og så holder du venstre rett fram i krysset, og fortsetter på Fv 221, rundt "baksida" i Fusa. Du ender opp i Kilen og tar til venstre mot Eikelandsosen, og derfra kan du velge om du tar fergja fra Venjaneset eller om du kjører fergjefritt via Tysse/Samnanger
Bare et tips :)

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kontakt:
Dette er ikke et tips... det er et must. Disse veiene blir du å elskeOlav K skrev:Om du har litt tid, anbefaler jeg turen til Os over Fanafjellet og ut til Halhjem, over til Våge på Tysnes, og deretter rundt hele øya. Ta til høyre når du kommer tilbake til vei 49, og så cruiser du over Lukssund bru til fastlandet, kjører igjennom en liten tunnel, og så holder du venstre rett fram i krysset, og fortsetter på Fv 221, rundt "baksida" i Fusa. Du ender opp i Kilen og tar til venstre mot Eikelandsosen, og derfra kan du velge om du tar fergja fra Venjaneset eller om du kjører fergjefritt via Tysse/Samnanger![]()
Note 3
- Olav K
Eller enda bedre, om du har tid...LordShaft skrev:Dette er ikke et tips... det er et must. Disse veiene blir du å elskeOlav K skrev:Om du har litt tid, anbefaler jeg turen til Os over Fanafjellet og ut til Halhjem, over til Våge på Tysnes, og deretter rundt hele øya. Ta til høyre når du kommer tilbake til vei 49, og så cruiser du over Lukssund bru til fastlandet, kjører igjennom en liten tunnel, og så holder du venstre rett fram i krysset, og fortsetter på Fv 221, rundt "baksida" i Fusa. Du ender opp i Kilen og tar til venstre mot Eikelandsosen, og derfra kan du velge om du tar fergja fra Venjaneset eller om du kjører fergjefritt via Tysse/Samnanger![]()
Note 3
Ta turen rundt Tysnes, og evt rundt Fusa, en godværsdag, med god værmelding til dagen etter. Men ta fergja over til Årsnes og kom på besøk i Dimmelsvik. Vi har grill og kanskje også en seng.
Så tar vi fergja fra Sydnes til Utbjoa neste morgen, og jeg (og ganske sikkert Znirln) skal ta deg (og du er også invitert mr. Lordshaft) med på en rundtur som vil gi deg hår på skuldrene og krøll på t...en.

-
- Kontakt:
Hahahaha
sier takk for det. En slik invitasjon er det vanskelig å si nei til
Note 3

Note 3
Hardanger er og blir magisk. Hadde en tur Voss-Hardangerbrua-Odda-Jondal-Tørvikbygd-Norheimsund-Granvin-Voss i går, fin tur.
Trur dette kan være bra:
Bergen-Os over fanafjell-Tysse via rolsvåg-Norheimsund over Kvamskogen-Ferge Tørvikbygd-Jondal-Rosendal-Husnes-Ferge Ranavik-Skjersholmane-Ferge Jektevik-Hodnanes-Tysnes-Eikelandsosen-Ferge Venjaneset-Hatvik-Bergen
38 mil stort sett knallfine veier, med masse flotte plasser underveis (Norheimsund, Rosendal,Stord (eh ja kjempeflott), Tysnes). Tre ferjer, men det koster jo fint lite å ta ferje med sykkel, og det er godt å kvile seg litt innimellom uansett. Litt dumt med dei to som er rett etter kvarandre (Ranavik og Jektevik-ferjene) einaste.
https://www.google.com/maps/dir/Bergen, ... m0!1m0!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Sikkert skreve det tidligere i tråden, men lenge sidan eg har lest alt, kva studerer du? På generell basis er det vel lurt å studere, sjølv om det virker dritkjedelig iblant. Ducati, MV og Apriliaforhandler i Bergen hadde gjort seg :)
Trur dette kan være bra:
Bergen-Os over fanafjell-Tysse via rolsvåg-Norheimsund over Kvamskogen-Ferge Tørvikbygd-Jondal-Rosendal-Husnes-Ferge Ranavik-Skjersholmane-Ferge Jektevik-Hodnanes-Tysnes-Eikelandsosen-Ferge Venjaneset-Hatvik-Bergen
38 mil stort sett knallfine veier, med masse flotte plasser underveis (Norheimsund, Rosendal,Stord (eh ja kjempeflott), Tysnes). Tre ferjer, men det koster jo fint lite å ta ferje med sykkel, og det er godt å kvile seg litt innimellom uansett. Litt dumt med dei to som er rett etter kvarandre (Ranavik og Jektevik-ferjene) einaste.
https://www.google.com/maps/dir/Bergen, ... m0!1m0!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Sikkert skreve det tidligere i tråden, men lenge sidan eg har lest alt, kva studerer du? På generell basis er det vel lurt å studere, sjølv om det virker dritkjedelig iblant. Ducati, MV og Apriliaforhandler i Bergen hadde gjort seg :)
Elolz, du borde absolut ta chansen att prova 748n på bana och känna på vad din hoj egentligen är byggd för.
Om du har möjlighet, kom till Desmodromenes/Nidhoggs körning på Rudskogen 18 maj. Rekommenderas varmt. Har du inte kört på bana med dem tidigare får du börja i grupp med instruktör där det går lugnt för sig. Blir du varm i tröjan och vill ånga på mer kan du byta till en snabbare grupp. Det är öppet för gäster också, så om du är medlem kan du ta med en kompis (som inte behöver köra Ducati), bara se till att boka i förväg.
https://www.deltager.no/rudskogen_18_mai_2014" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.deltager.no/rudskogen_18_mai_2014" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kontakt:
Sagt det før og sier det igjen. Motul 
Note 3

Note 3
Yamalube på en ducati! Det er jo for yamaha! Eg har en sånn liten motul-sak som passer under setet (tror det er motul jaffal). Mer guff enn olje igrunn, blir sånt kvitt belegg på kjedet av den.
Kor sette du inn ducatien i Bergen?
Kor sette du inn ducatien i Bergen?
- Snikendeugle
Motorex! Seigt jævelstoff som holder kjedet fint... :) Ikke så morro å vaske men. Det spruter ihvertfall ikke rundt.
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Eller gjør som meg, pro oiler automatisk kjedesmører.
Justerer smøring automatisk etter hastighet. Regner det kan du kjøre opp mengden og før du parkerer for en stund kjører du prime mod. et par ganger.
Har justert den inn slik at den bruker samme olje som på mottor'n da jeg bestandig har med en skvett på tur. En tank holder ca. 5' km.
Kjørt 15' på Haya'n med det nå og har kun strammet opp kjedet en gang etter at jeg monterte nytt. (Etter ca. 50mil innkjøring).
Lett å holde felgen rein da olja ikke klistrer seg slik som avfetting.
Justerer smøring automatisk etter hastighet. Regner det kan du kjøre opp mengden og før du parkerer for en stund kjører du prime mod. et par ganger.
Har justert den inn slik at den bruker samme olje som på mottor'n da jeg bestandig har med en skvett på tur. En tank holder ca. 5' km.
Kjørt 15' på Haya'n med det nå og har kun strammet opp kjedet en gang etter at jeg monterte nytt. (Etter ca. 50mil innkjøring).
Lett å holde felgen rein da olja ikke klistrer seg slik som avfetting.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Snikendeugle
Hmmm, gummireimer er jo som dekk. Desto ferskere desto bedre...
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.
Men du kan jo vurdere selv. Reimene på min Multistrada, og de fleste nyere 4-ventils Ducatier, har bytteintervall på 5år eller 24/30000km. Delenummeret er akkurat det samme som reimene til 1098, som har 2 årsintervall
Men du kan jo vurdere selv. Reimene på min Multistrada, og de fleste nyere 4-ventils Ducatier, har bytteintervall på 5år eller 24/30000km. Delenummeret er akkurat det samme som reimene til 1098, som har 2 årsintervall

- Snikendeugle
Æfff, synd det da, den sykkelen som er så lekker :<
KTM neste
KTM neste

Dette er feil.Andreas skrev:Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.
På Desmoquatro motorer er det hvert 2. år eller 12.000 km
851, 748, 916, ST4, div Monster osv bruker Desmoquatromotorer.
Desmoquatro betyr 4 ventiler, desmodromiske ventiler.
De første Testastrata motorene finner du i 749, 999 og videre helt opp til Panigale overtok.
Men Multistada, Streetfighter og Diavel bruker fortsatt Testastrettamotorene.
Ducati 1098, 1198 har hvert 2. år eller 12.000 intervall.
Multistrada vet jeg ikke noe om, men rart de har 5 år når resten av Testastrettamotorene har 2 år.
Sist redigert av simpson den 12 mai 2014, 23:05, redigert 1 gang totalt.
- Andreas
Hva av det jeg skrev er feil?simpson skrev:Dette er feil.Andreas skrev:Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.
De første Testastrata motorene finner du i 749, 999 og videre helt opp til Panigale overtok.
Ducati 1098, 1198 har hvert 2. år eller 24.000 intervall.
Multistrada vet jeg ikke noe om, men rart de har 5 år
når resten av Testastrettamotorene har 2 år.
Som jeg sier, Desmo motorene har 12.000 km. på reimbytte.Andreas skrev:Hva av det jeg skrev er feil?simpson skrev:Dette er feil.Andreas skrev:Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.
Du sier 20.000 km
Testastrettamotorene har 12.000 km reimbytte og 24.000 ventiljusterng.'
Hvordan kan Desmo har 20.000 når Testa har12.000km?
Anbefaler å lese litt Ducati historie

- Andreas
Nå tuller du fælt her...simpson skrev:Som jeg sier, Desmo motorene har 12.000 km. på reimbytte.Andreas skrev:Hva av det jeg skrev er feil?simpson skrev:Dette er feil.Andreas skrev:Reimene skal jo byttes vært 2.år eller på 20000km på din. Reimer som har vært lagret kaldt og mørkt kan fint brukes, selv om de er et par år gammle. De reimene på bildet du har der er ivertfall ikke nye. Det er en annen type papirlappe på de nå, det har det vært et par års tid, ivertfall.. Så hvis selger ikke kan dokumentere alder, så har jeg vært skeptisk. Helt nye reimer er jo heller ikke sååå dyre.
Du sier 20.000 km
Testastrettamotorene har 12.000 km reimbytte og 24.000 ventiljusterng.'
Hvordan kan Desmo har 20.000 når Testa har12.000km?
Anbefaler å lese litt Ducati historie
Testastretta (som først kom i 996R, ikke 749/999 som du sier), Desmoquattro og Desmodue FØR 2007 hadde 10000km intervall på ventilsjekk/justering og 20000km/2år på reimbytte. Nå snakker jeg om ca fra starten av 90-tallet og opp. Før det så står det ikke så mye om alder på reimene, bare at strammingen skal sjekkes ganske ofte. Nede i 3000km f.eks på 907iE Paso.
Når din 1098 ble lansert i 2007 med Testastretta Evoluzione, økte Ducati serviceintervallene på alle sykklene til 12000km og 24000km/2år, respektive ventilsjekk og reimbytte.
I 2010, når Multistrada 1200 ble lansert med den nye Testastretta 11°, ble ventilsjekken øket til 24000km. Så nå blir ventiler sjekket samtidlig som reimene blir byttet. Reimene kan nå også stå på i 5år før de skal byttes. Grunnen til dette er forbedret design i ventilstyringer og ventilseter. 11° angir eksosventilenes og innsugsventilenes overlapp, alltså der de er åpne samtidlig. Det vil si at disse motorene har en mye roligere og mindre belastende gange, noe som er med på å gjøre at Ducati har valgt å øke tidsintervallet på reimene til 5år. Ventiloverlappet på superbikemotorene (848, 1098, SF osv), er på 40°.
24000km/5år gjelder for Multistrada 1200, Diavel og Streetfighter 848.
Når Ducati i fjor lanserte Hypermotard/Hyperstrada med 821 Testastretta 11°, så har de igjen øket ventilsjekk/reimbytteintervallet til 30000km/5år. Dette gjelder nå alltså Hypermotard/Hyperstrada 821 og nye Monster 1200.
Hvis du lurer på noe mer, så har jeg det meste av Ducati`s vedlikeholdsdokumentasjon (og historedokumentasjon) tilgjengelig

Beklager kapring av tråden din, Elolz.. Men gratulerer med salg av sykkelen. Synd du måtte kvitte deg med et av MC-verdenens største ikoner

Edit: må rette meg selv her! Testastretta kom først i 996R, ikke 998.
Re: Elolz- På sykkeljakt!
hei du:)
jeg vurderer faktisk å selge min 10R! Tenkte å kjøpe en rimeligere gatesykkel og en banesykkel istedenfor, syntes sykkelen er for fin til å risikere noe på bane. Sykkelen er behandlet som et spebarn og en masse utsyr... du får si ifra hvis du er intresert
jeg vurderer faktisk å selge min 10R! Tenkte å kjøpe en rimeligere gatesykkel og en banesykkel istedenfor, syntes sykkelen er for fin til å risikere noe på bane. Sykkelen er behandlet som et spebarn og en masse utsyr... du får si ifra hvis du er intresert

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- Olav K
Synd du har måttet selge "det røde gullet" ditt.
Håper du finner en brukbar erstatter kjapt, og at sommeren kan nytes på to hjul
Hvor mye kronasjer har du planer om å legge i neste sykkel?
Håper du finner en brukbar erstatter kjapt, og at sommeren kan nytes på to hjul

Hvor mye kronasjer har du planer om å legge i neste sykkel?
- Snikendeugle
Ikke noe endunker altså? : )
- Olav K

Elolz skrev:Ja nå blir det heftig tråling av finn.no fremover!Olav K skrev:Synd du har måttet selge "det røde gullet" ditt.
Håper du finner en brukbar erstatter kjapt, og at sommeren kan nytes på to hjul![]()
Hvor mye kronasjer har du planer om å legge i neste sykkel?![]()
Tenker en maks 85-90k. Vurderer noe enkelt som ER6N eller SV650 til 50-60k. FZ6 som en liten outsider. Men frister litt med VFR800, SV1000, FZS1000 etc. Litt usikker på 600 eller 1000.
ZX6R og CBR600RR vurderes jo og selvsagt, må forhøre meg litt mer om forsikringspris først.
Kjørte en 2007 ER6N på kjøreskolen og digget den, men prøvesatt en 2013 modell, og sittestillingen på den føltes mye dårligere for min delMå få men en oppfriskning og prøvesitte og gjerne kjøre litt forskjellig
For 80-90 lapper finner du jo Triumphs Street Triple av litt eldre årganger- et meget stabilt og voksent valg ville jeg si

Men det er jo japse du streber etter, så det er rikelig å velge i.
håper du finner noe bra----kjapt.
Husk at tilbudet om en rundtur i indre strok fortsatt står ved lag