The Stig bruker en Simpson Bandit, mens de to avbildet her av meg selv og MaxTron er av merket Bandit... (bare sånn for å forvirre litt).
Simpson solgte tegningene på sin Bandit hjelm til tyske hjelmprodusenten Bandit for noen år tilbake. I tyskland (og mange andre steder) var det stor etterspørsel etter disse tøffe hjelmene (i manges øyner) og siden Simpson Bandit ikke var TUV godkjent trådde tyskere til og resultatet er en replika hjelm under branding navnet Bandit.

-
http://www.bandithelmets.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De er som MaxTron sier, kanskje ikke de mest komfortable hjelmene, og det støyer betraktelig mye til helhjelm å være, det er sikkert og vist.
Men nå kjører jeg alltid med øreplugge og slipper vindsusen.
For meg var Bandit FIGHTER hjelmen en fin overgang fra kun å kjøre med "nazi" hjelm, eller en så vidt godkjent Tommy halvhjelm. Får fremdeles vind i ansiktet pga luft inntakene i fronten. (som også skaper støy) FIGHTER utgaven har noe mer utsyn en den MaxTron viste.
Jeg tror jeg ender opp med en Sena okke som, men avventer litt. I verste fall får jeg kappe og lodde på strupemicen.
Strupemic kan virkelig anbefales på noe bråkete sykler da all bakgrunnstøy forsvinner. MEN.. Det krever også ordentlig strupemic og ikke jalla greier kjøpt på Claseren :)