Takk for tipset. Szeged-Arad passer greit for planen er å kjøre transfergasen passet(som jeg ikke prøver å stave riktig engang) veldig greit med tips som inkluderer veikvalitet siden jeg kjører sykkel som helst vil ha minimum grusvei av god kvalitet. Har brukt endl til på google earth men ofte er bildene så dårlige at det er vanskelig å se veikvaliteten.Barbarozza skrev:Legger du turen ned gjennom Romania må du kjøre over Szeged i Ungarn og inn over Arad. Den veien er ganske bra i forhold til andre ruter. Men det er vanlig landevei, kjørte den i sommer fra Sibue og fram dit var veien grei nok. Hørte at veien til Buceresti var bra derfra.
Men trafikken er tøff, og du må kjøre som en rumener, ellers overlever du ikkealtså vær obs og vri på rulla når du må. Hadde mye syke opplevelser.
Forøvrig spesiellt å ha vært der, de store byene er trygge slik som alle andre i syd europa, men lås og garasje er lurt på hotellet, På landsbygda var det en del steder vi rett og slett ikke stoppa.
ALternativt er vel ruta over Beograd og Skopje ???
Høyhastighet og lang touring
Re: Høyhastighet og lang touring
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Høyhastighet og lang touring
Kjørte Transfagarasan i sommer som var, når du kommer fra Sibue er veien fin fra den siden, dårligere ned på baksiden over demninga, kjørte over Bran (Draculaslottet) og rundt, og tok noen snarveier...ikke lurt, ofte halvmeter dype hull i veien osv så man MÅ være forsiktig med en gang man kjører på vanlig riksvei og ikke de større hovedveiene.JohnnyTh skrev:Takk for tipset. Szeged-Arad passer greit for planen er å kjøre transfergasen passet(som jeg ikke prøver å stave riktig engang) veldig greit med tips som inkluderer veikvalitet siden jeg kjører sykkel som helst vil ha minimum grusvei av god kvalitet. Har brukt endl til på google earth men ofte er bildene så dårlige at det er vanskelig å se veikvaliteten.Barbarozza skrev:Legger du turen ned gjennom Romania må du kjøre over Szeged i Ungarn og inn over Arad. Den veien er ganske bra i forhold til andre ruter. Men det er vanlig landevei, kjørte den i sommer fra Sibue og fram dit var veien grei nok. Hørte at veien til Buceresti var bra derfra.
Men trafikken er tøff, og du må kjøre som en rumener, ellers overlever du ikkealtså vær obs og vri på rulla når du må. Hadde mye syke opplevelser.
Forøvrig spesiellt å ha vært der, de store byene er trygge slik som alle andre i syd europa, men lås og garasje er lurt på hotellet, På landsbygda var det en del steder vi rett og slett ikke stoppa.
ALternativt er vel ruta over Beograd og Skopje ???
Pass på å trekke til alt av skruer på forhånd og bruk locktite av den seige typen på det som skal av så det ikke sitter for hardt. Jeg rista i stykker huggeren min og et feste til bremseslangene bak rista av. Ellers gikk det bra. Jeg stramma det meste på forhånd bortsett fra bremseslangeholderen Mye av veiene går gjennom landsbyene, en del kuer, og hestekjerrer som kommer brått på selv på E veiene også, men de er bra. Folk sier i fra når det står politi med laser, så ro ned ved blinking. Viktig med nødrep sett av dekk og en pumpe, samt gjerne skum å fylle på etter at du har dratt gjennom gummiproppen hvis punktering. Planlegg stopp i de største byene, overnatting er BILLIG og bra på skikkelige hoteller. Folk er vennlige og nysgjerrige og med armer og bein, samt tysk og engelsk og spanske italienske gloser går det bra. Yngre folk snakker ofte bra Engelsk
Kjører du over Arad er veiene bra jevnt over, men det kjøres hardt og mye forbi. Husk å veksle LEI på grensen så du har penger, de fleste stasjoner tar kort, men plutselig står du der. Ikke veksle for mye, de varer leeenge og er av plast :-D
Da gjenstår det bare å si god tur
Her er bildet fra Transfagarsan
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori
Re: Høyhastighet og lang touring
Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Høyhastighet og lang touring
Og der hadde jammen kona vært på posten og hentet den nye ArmaS jakka mi. Blir sikkert varm nedi Tyrkia men tenker dette blir kje,pegreier



Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Høyhastighet og lang touring
11 Mai kan være litt tidlig på høye fjelloverganger, nå har ikke jeg peil på Romania etc. men i alpene kan en iallefall drite i de høye passa på den tida. Var nedover rundt 10 Mai i 08 og da var det sludd over 1500m.JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Høyhastighet og lang touring
Viktig poeng som Voodoodoo sierVoodoodoo skrev:11 Mai kan være litt tidlig på høye fjelloverganger, nå har ikke jeg peil på Romania etc. men i alpene kan en iallefall drite i de høye passa på den tida. Var nedover rundt 10 Mai i 08 og da var det sludd over 1500m.JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe
Tror den åpner 1 Juni, og stenges i September ,men kan være snø da også
http://www.exploringromania.com/transfagarasan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Høyhastighet og lang touring
Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV guttaJohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe
Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.
Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl
Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)
Memento mori
Re: Høyhastighet og lang touring
Klart vi er nesten like tøffe, er bare det at vi er så beskjedneBarbarozza skrev:Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV guttaJohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe
Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.
Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl
Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)

Tror nok minimumsservice skal gå bra. har skrudd ganske mye før. Den andre store hobbyen min er å resturere militærhistoriske kjøretøy. Stårste utfordringen er vel hvor mye verktøy man skal bruke plass på.
Jeg har et punkteringssett, men skum er ikke så greit i felgene min pga dekk trykk sensor. De er noe dyre å bytte. bør kanske få meg en liten kompressor.
Det var en strek i regningen hvis passet ikke åpner før 1 juni, men lite jeg kan gjøre med det nå. kun tilpasse turen. Kan jo ta den ruten på returen som blir slutten av mai.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Høyhastighet og lang touring
Med strips, gaffa og ståltråd AKA Macgyver survival kit kan en berge de fleste situasjoner. Et kit til å plugge dekket er også greit å ha så slipper en å ringe servicebil for en liten punktering.Barbarozza skrev:Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV guttaJohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe
Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.
Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl
Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Høyhastighet og lang touring
Jeg kjøpte et lite hendig baco verktøysett beregnet på syklister, det var ganske hendig og hadde de vanligste umbrakonøklene pluss noe andre smågreier. Håper bare jeg finner det og ikke solgte det med den gamle sykkelen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Høyhastighet og lang touring
ang. smarte verktøy som bør være med på tur: Sånn mini-tråsykkel-umbrako-kit er genialt å alltid ha liggende i sykkelen. Tar lite plass og er akkurat stort nok til at det har noe for seg.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Høyhastighet og lang touring
Da klarte jeg ikke vente lenger.
Selv om PMS'n har vert kort i år, og jeg ikke parkerte Stelvio'n før i begynnelsen av Desember, ja så riv den godt allerede. Men i dag kjøpte jeg billett med Norwegian ned til Alicante for å kjøre Stelvio'n hjem den 13 Mars.
Håper det ikke er for tidlig, men regner i ihvertfall med at det skal gå greit opp igjennom Europa, og frem til Hirtshals.
Kyst veien fra Kr.Sand og opp til Bømlo får jeg heller ta den på en tilhenger om føre skulle bli problem.
Når jeg skulle hente den hjem, hadde egentlig tenkt å ta det rolig oppover , og planla turen via de Grande Alps, inn i Italia, Stelvio passet og så hjem. Men, det blir nok for lenge å vente til snøen er smeltet i disse områdene.
Så nå blir det heller høythastighet fra Albir til Bømlo. :-) Jeg kjørte samme turen med bil 17 Desember 2012, og brukte 3 dager. Gjennomsnitt fart på ca 100km/t, og regner/håper på det samme fart med sykkel. 3106 Km, på telleren da jeg sto parkert i garasjen på Bømlo. Planlegger ca 1400 km hver av de to første dagene, slik at jeg tredje dagen kjører rett ombord på Ferga til Kr. Sand. Men får jeg problemer med å nå frem, så har jeg 4-5 timer på morgenen den tredje dagen, før avreise fra Danmark.
Så nå leser jeg denne tråden med stor interesse, plukker opp mange gode tips, planlegger reiserute på min Tomtom rider og skriver huskeliste til jeg kommer hjem.... også shopper litt "MC duppeditter" på nettet.
:-)


Håper det ikke er for tidlig, men regner i ihvertfall med at det skal gå greit opp igjennom Europa, og frem til Hirtshals.
Kyst veien fra Kr.Sand og opp til Bømlo får jeg heller ta den på en tilhenger om føre skulle bli problem.
Når jeg skulle hente den hjem, hadde egentlig tenkt å ta det rolig oppover , og planla turen via de Grande Alps, inn i Italia, Stelvio passet og så hjem. Men, det blir nok for lenge å vente til snøen er smeltet i disse områdene.
Så nå blir det heller høythastighet fra Albir til Bømlo. :-) Jeg kjørte samme turen med bil 17 Desember 2012, og brukte 3 dager. Gjennomsnitt fart på ca 100km/t, og regner/håper på det samme fart med sykkel. 3106 Km, på telleren da jeg sto parkert i garasjen på Bømlo. Planlegger ca 1400 km hver av de to første dagene, slik at jeg tredje dagen kjører rett ombord på Ferga til Kr. Sand. Men får jeg problemer med å nå frem, så har jeg 4-5 timer på morgenen den tredje dagen, før avreise fra Danmark.
Så nå leser jeg denne tråden med stor interesse, plukker opp mange gode tips, planlegger reiserute på min Tomtom rider og skriver huskeliste til jeg kommer hjem.... også shopper litt "MC duppeditter" på nettet.

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Høyhastighet og lang touring
Det som slår meg er hvorfor dere alltid må fortelle at dere er like tøffe eller tøffere enn dem som kjøre ADV sykler.Barbarozza skrev:Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV guttaJohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe
Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.
Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl
Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)

Hvorfor brukes alltid ADV sykler eller dem som kjører disse som målestokk ?
Og hvorfor skal de som ikke kjører ADV sykkel fortelle at de ikke er redd for grus eller hvor mye grusveier de kjører på ?

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Høyhastighet og lang touring
Størst lengst raskest tøffest konkuranser er litt pass`e egentlig...
Det som betyr noe er at vi er på tur og opplever ting som gjør livet værdt å leve..
som en på TV sa i går:Golf er for de uten fantasi nok til å kjøre MC...

Det som betyr noe er at vi er på tur og opplever ting som gjør livet værdt å leve..

som en på TV sa i går:Golf er for de uten fantasi nok til å kjøre MC...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Høyhastighet og lang touring
Hvis du trenger et sted å parkere sykkelen på sørlandet til du eventuelt får hentet den eller kjørt den oppover kan jeg sikkert finne plass til den.L-NA skrev:Da klarte jeg ikke vente lenger.![]()
Selv om PMS'n har vert kort i år, og jeg ikke parkerte Stelvio'n før i begynnelsen av Desember, ja så riv den godt allerede. Men i dag kjøpte jeg billett med Norwegian ned til Alicante for å kjøre Stelvio'n hjem den 13 Mars.
Håper det ikke er for tidlig, men regner i ihvertfall med at det skal gå greit opp igjennom Europa, og frem til Hirtshals.
Kyst veien fra Kr.Sand og opp til Bømlo får jeg heller ta den på en tilhenger om føre skulle bli problem.
Når jeg skulle hente den hjem, hadde egentlig tenkt å ta det rolig oppover , og planla turen via de Grande Alps, inn i Italia, Stelvio passet og så hjem. Men, det blir nok for lenge å vente til snøen er smeltet i disse områdene.
Så nå blir det heller høythastighet fra Albir til Bømlo. :-) Jeg kjørte samme turen med bil 17 Desember 2012, og brukte 3 dager. Gjennomsnitt fart på ca 100km/t, og regner/håper på det samme fart med sykkel. 3106 Km, på telleren da jeg sto parkert i garasjen på Bømlo. Planlegger ca 1400 km hver av de to første dagene, slik at jeg tredje dagen kjører rett ombord på Ferga til Kr. Sand. Men får jeg problemer med å nå frem, så har jeg 4-5 timer på morgenen den tredje dagen, før avreise fra Danmark.
Så nå leser jeg denne tråden med stor interesse, plukker opp mange gode tips, planlegger reiserute på min Tomtom rider og skriver huskeliste til jeg kommer hjem.... også shopper litt "MC duppeditter" på nettet.:-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Høyhastighet og lang touring
For ADV folket er det tøffeste av de tøffe, og vi håper vi kan bli som dem engangBringisen skrev:Det som slår meg er hvorfor dere alltid må fortelle at dere er like tøffe eller tøffere enn dem som kjøre ADV sykler.Barbarozza skrev:Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV guttaJohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe
Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.
Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl
Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)![]()
Hvorfor brukes alltid ADV sykler eller dem som kjører disse som målestokk ?
Og hvorfor skal de som ikke kjører ADV sykkel fortelle at de ikke er redd for grus eller hvor mye grusveier de kjører på ?

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Høyhastighet og lang touring
Tror ikke det er noe konkuranse her. Ikke som jeg har fått med meg i værtfall.mekkern skrev:Størst lengst raskest tøffest konkuranser er litt pass`e egentlig...![]()
Det som betyr noe er at vi er på tur og opplever ting som gjør livet værdt å leve..![]()
som en på TV sa i går:Golf er for de uten fantasi nok til å kjøre MC...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Høyhastighet og lang touring
Næææ..... det var en kommentar angående kjøre grus tøffest ADV osv.JohnnyTh skrev:Tror ikke det er noe konkuranse her. Ikke som jeg har fått med meg i værtfall.mekkern skrev:Størst lengst raskest tøffest konkuranser er litt pass`e egentlig...![]()
Det som betyr noe er at vi er på tur og opplever ting som gjør livet værdt å leve..![]()
som en på TV sa i går:Golf er for de uten fantasi nok til å kjøre MC...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Høyhastighet og lang touring
ADV eiere er vel generelt kjent for å være motorsyklister som liker å dra på tur og reise langt. De har jo tross alt det optimale verktøyet for sånt. Så er vel naturlig at man smmenligner seg med dem hvis man og liker å gjøre det samme.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Høyhastighet og lang touring
Njaaa.. kjørende rundt i oslogryta/karljohansgate er vel der jeg ser flest ADV(og div andre turmc typer)...flere år(1-7år) gamle sykler med 1-6000km på telleren...tror ikke alle har tid til langtur selv med utstyret i orden nei..JohnnyTh skrev:ADV eiere er vel generelt kjent for å være motorsyklister som liker å dra på tur og reise langt. De har jo tross alt det optimale verktøyet for sånt. Så er vel naturlig at man smmenligner seg med dem hvis man og liker å gjøre det samme.

men posørfenomenet er ganske rendyrket rundt Karljohansgate..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Høyhastighet og lang touring
De jeg kjenner som har ADV reiser mye på langtur. Har bekjente som har vært i både Afrika og Asia, men når sant skal sies så kjenner jeg ingen i Norge som kjører ADV. Når Europa blir for lite for meg så skal jeg og kjøpe meg en ADV type sykkel. stor mulighet for at det blir en BMW800 av en eller annen slag. Har lyst til å kjøre i Russland men tror jeg trenger litt annet utstyr for å ha fult utbytte av det. Vi får se når jeg blir voksen.mekkern skrev:Njaaa.. kjørende rundt i oslogryta/karljohansgate er vel der jeg ser flest ADV(og div andre turmc typer)...flere år(1-7år) gamle sykler med 1-6000km på telleren...tror ikke alle har tid til langtur selv med utstyret i orden nei..JohnnyTh skrev:ADV eiere er vel generelt kjent for å være motorsyklister som liker å dra på tur og reise langt. De har jo tross alt det optimale verktøyet for sånt. Så er vel naturlig at man smmenligner seg med dem hvis man og liker å gjøre det samme.
men posørfenomenet er ganske rendyrket rundt Karljohansgate..
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Høyhastighet og lang touring
Takker for det tilbudet :-)JohnnyTh skrev:
Hvis du trenger et sted å parkere sykkelen på sørlandet til du eventuelt får hentet den eller kjørt den oppover kan jeg sikkert finne plass til den.
Får jeg problemer med været, så er det godt mulig jeg kan trenge en sykkelparkerig for en mnd. tid.
da vet jeg hvor jeg kan henvende meg :-)

- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Høyhastighet og lang touring
Når vi snakker om Russland
Så er BAM ruta spennende, og jeg må innrømme at en BMW 800 hadde værst sjukt kult sammen med noen du stoler på. Les denne linken her, alle gutta er i min alder og oppover. Dette er ikke turen du tar aleine men med noen du veit du stoler på.
Jeg leste denne storyen i fjor, og den er en høydare, spes for de gutta her inne som ADV
Lager en egen tråd på den linken men legger den her også
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=533442" onclick="window.open(this.href);return false;

Så er BAM ruta spennende, og jeg må innrømme at en BMW 800 hadde værst sjukt kult sammen med noen du stoler på. Les denne linken her, alle gutta er i min alder og oppover. Dette er ikke turen du tar aleine men med noen du veit du stoler på.
Jeg leste denne storyen i fjor, og den er en høydare, spes for de gutta her inne som ADV
Lager en egen tråd på den linken men legger den her også
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=533442" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Høyhastighet og lang touring
De driver vel å bygger ny vei borti der nå så om noen år kan du ta den på dobbelx'n med ny fin asfalt som underlag.
Memento mori
Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Høyhastighet og lang touring
Mmm var en fyr som kjørte jorda rundt på R1 mener jeg å huske....Voodoodoo skrev:De driver vel å bygger ny vei borti der nå så om noen år kan du ta den på dobbelx'n med ny fin asfalt som underlag.
Memento mori

Memento mori