Høyhastighet og lang touring

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev:Legger du turen ned gjennom Romania må du kjøre over Szeged i Ungarn og inn over Arad. Den veien er ganske bra i forhold til andre ruter. Men det er vanlig landevei, kjørte den i sommer fra Sibue og fram dit var veien grei nok. Hørte at veien til Buceresti var bra derfra.

Men trafikken er tøff, og du må kjøre som en rumener, ellers overlever du ikke :thumleft altså vær obs og vri på rulla når du må. Hadde mye syke opplevelser.

Forøvrig spesiellt å ha vært der, de store byene er trygge slik som alle andre i syd europa, men lås og garasje er lurt på hotellet, På landsbygda var det en del steder vi rett og slett ikke stoppa.

ALternativt er vel ruta over Beograd og Skopje ???
Takk for tipset. Szeged-Arad passer greit for planen er å kjøre transfergasen passet(som jeg ikke prøver å stave riktig engang) veldig greit med tips som inkluderer veikvalitet siden jeg kjører sykkel som helst vil ha minimum grusvei av god kvalitet. Har brukt endl til på google earth men ofte er bildene så dårlige at det er vanskelig å se veikvaliteten.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Barbarozza »

JohnnyTh skrev:
Barbarozza skrev:Legger du turen ned gjennom Romania må du kjøre over Szeged i Ungarn og inn over Arad. Den veien er ganske bra i forhold til andre ruter. Men det er vanlig landevei, kjørte den i sommer fra Sibue og fram dit var veien grei nok. Hørte at veien til Buceresti var bra derfra.

Men trafikken er tøff, og du må kjøre som en rumener, ellers overlever du ikke :thumleft altså vær obs og vri på rulla når du må. Hadde mye syke opplevelser.

Forøvrig spesiellt å ha vært der, de store byene er trygge slik som alle andre i syd europa, men lås og garasje er lurt på hotellet, På landsbygda var det en del steder vi rett og slett ikke stoppa.

ALternativt er vel ruta over Beograd og Skopje ???
Takk for tipset. Szeged-Arad passer greit for planen er å kjøre transfergasen passet(som jeg ikke prøver å stave riktig engang) veldig greit med tips som inkluderer veikvalitet siden jeg kjører sykkel som helst vil ha minimum grusvei av god kvalitet. Har brukt endl til på google earth men ofte er bildene så dårlige at det er vanskelig å se veikvaliteten.
Kjørte Transfagarasan i sommer som var, når du kommer fra Sibue er veien fin fra den siden, dårligere ned på baksiden over demninga, kjørte over Bran (Draculaslottet) og rundt, og tok noen snarveier...ikke lurt, ofte halvmeter dype hull i veien osv så man MÅ være forsiktig med en gang man kjører på vanlig riksvei og ikke de større hovedveiene.

Pass på å trekke til alt av skruer på forhånd og bruk locktite av den seige typen på det som skal av så det ikke sitter for hardt. Jeg rista i stykker huggeren min og et feste til bremseslangene bak rista av. Ellers gikk det bra. Jeg stramma det meste på forhånd bortsett fra bremseslangeholderen Mye av veiene går gjennom landsbyene, en del kuer, og hestekjerrer som kommer brått på selv på E veiene også, men de er bra. Folk sier i fra når det står politi med laser, så ro ned ved blinking. Viktig med nødrep sett av dekk og en pumpe, samt gjerne skum å fylle på etter at du har dratt gjennom gummiproppen hvis punktering. Planlegg stopp i de største byene, overnatting er BILLIG og bra på skikkelige hoteller. Folk er vennlige og nysgjerrige og med armer og bein, samt tysk og engelsk og spanske italienske gloser går det bra. Yngre folk snakker ofte bra Engelsk

Kjører du over Arad er veiene bra jevnt over, men det kjøres hardt og mye forbi. Husk å veksle LEI på grensen så du har penger, de fleste stasjoner tar kort, men plutselig står du der. Ikke veksle for mye, de varer leeenge og er av plast :-D

Da gjenstår det bare å si god tur

Her er bildet fra Transfagarsan
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe :lol
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Og der hadde jammen kona vært på posten og hentet den nye ArmaS jakka mi. Blir sikkert varm nedi Tyrkia men tenker dette blir kje,pegreier :lol :lol
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Voodoodoo »

JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe :lol
11 Mai kan være litt tidlig på høye fjelloverganger, nå har ikke jeg peil på Romania etc. men i alpene kan en iallefall drite i de høye passa på den tida. Var nedover rundt 10 Mai i 08 og da var det sludd over 1500m.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Barbarozza »

Voodoodoo skrev:
JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe :lol
11 Mai kan være litt tidlig på høye fjelloverganger, nå har ikke jeg peil på Romania etc. men i alpene kan en iallefall drite i de høye passa på den tida. Var nedover rundt 10 Mai i 08 og da var det sludd over 1500m.
Viktig poeng som Voodoodoo sier

Tror den åpner 1 Juni, og stenges i September ,men kan være snø da også

http://www.exploringromania.com/transfagarasan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Barbarozza »

JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe :lol
Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV gutta

Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.

Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl

Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev:
JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe :lol
Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV gutta

Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.

Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl

Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)
Klart vi er nesten like tøffe, er bare det at vi er så beskjedne :lol

Tror nok minimumsservice skal gå bra. har skrudd ganske mye før. Den andre store hobbyen min er å resturere militærhistoriske kjøretøy. Stårste utfordringen er vel hvor mye verktøy man skal bruke plass på.
Jeg har et punkteringssett, men skum er ikke så greit i felgene min pga dekk trykk sensor. De er noe dyre å bytte. bør kanske få meg en liten kompressor.
Det var en strek i regningen hvis passet ikke åpner før 1 juni, men lite jeg kan gjøre med det nå. kun tilpasse turen. Kan jo ta den ruten på returen som blir slutten av mai.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Voodoodoo »

Barbarozza skrev:
JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe :lol
Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV gutta

Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.

Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl

Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)
Med strips, gaffa og ståltråd AKA Macgyver survival kit kan en berge de fleste situasjoner. Et kit til å plugge dekket er også greit å ha så slipper en å ringe servicebil for en liten punktering.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg kjøpte et lite hendig baco verktøysett beregnet på syklister, det var ganske hendig og hadde de vanligste umbrakonøklene pluss noe andre smågreier. Håper bare jeg finner det og ikke solgte det med den gamle sykkelen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av TBI81 »

ang. smarte verktøy som bør være med på tur: Sånn mini-tråsykkel-umbrako-kit er genialt å alltid ha liggende i sykkelen. Tar lite plass og er akkurat stort nok til at det har noe for seg.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av L-NA »

Da klarte jeg ikke vente lenger. :D :D Selv om PMS'n har vert kort i år, og jeg ikke parkerte Stelvio'n før i begynnelsen av Desember, ja så riv den godt allerede. Men i dag kjøpte jeg billett med Norwegian ned til Alicante for å kjøre Stelvio'n hjem den 13 Mars.
Håper det ikke er for tidlig, men regner i ihvertfall med at det skal gå greit opp igjennom Europa, og frem til Hirtshals.
Kyst veien fra Kr.Sand og opp til Bømlo får jeg heller ta den på en tilhenger om føre skulle bli problem.

Når jeg skulle hente den hjem, hadde egentlig tenkt å ta det rolig oppover , og planla turen via de Grande Alps, inn i Italia, Stelvio passet og så hjem. Men, det blir nok for lenge å vente til snøen er smeltet i disse områdene.
Så nå blir det heller høythastighet fra Albir til Bømlo. :-) Jeg kjørte samme turen med bil 17 Desember 2012, og brukte 3 dager. Gjennomsnitt fart på ca 100km/t, og regner/håper på det samme fart med sykkel. 3106 Km, på telleren da jeg sto parkert i garasjen på Bømlo. Planlegger ca 1400 km hver av de to første dagene, slik at jeg tredje dagen kjører rett ombord på Ferga til Kr. Sand. Men får jeg problemer med å nå frem, så har jeg 4-5 timer på morgenen den tredje dagen, før avreise fra Danmark.

Så nå leser jeg denne tråden med stor interesse, plukker opp mange gode tips, planlegger reiserute på min Tomtom rider og skriver huskeliste til jeg kommer hjem.... også shopper litt "MC duppeditter" på nettet. ;-) :-)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Bringisen »

Barbarozza skrev:
JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe :lol
Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV gutta

Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.

Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl

Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)
Det som slår meg er hvorfor dere alltid må fortelle at dere er like tøffe eller tøffere enn dem som kjøre ADV sykler. :lol

Hvorfor brukes alltid ADV sykler eller dem som kjører disse som målestokk ?
Og hvorfor skal de som ikke kjører ADV sykkel fortelle at de ikke er redd for grus eller hvor mye grusveier de kjører på ? :scratch
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av mekkern »

Størst lengst raskest tøffest konkuranser er litt pass`e egentlig... :mk

Det som betyr noe er at vi er på tur og opplever ting som gjør livet værdt å leve.. :thumleft

som en på TV sa i går:Golf er for de uten fantasi nok til å kjøre MC... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

L-NA skrev:Da klarte jeg ikke vente lenger. :D :D Selv om PMS'n har vert kort i år, og jeg ikke parkerte Stelvio'n før i begynnelsen av Desember, ja så riv den godt allerede. Men i dag kjøpte jeg billett med Norwegian ned til Alicante for å kjøre Stelvio'n hjem den 13 Mars.
Håper det ikke er for tidlig, men regner i ihvertfall med at det skal gå greit opp igjennom Europa, og frem til Hirtshals.
Kyst veien fra Kr.Sand og opp til Bømlo får jeg heller ta den på en tilhenger om føre skulle bli problem.

Når jeg skulle hente den hjem, hadde egentlig tenkt å ta det rolig oppover , og planla turen via de Grande Alps, inn i Italia, Stelvio passet og så hjem. Men, det blir nok for lenge å vente til snøen er smeltet i disse områdene.
Så nå blir det heller høythastighet fra Albir til Bømlo. :-) Jeg kjørte samme turen med bil 17 Desember 2012, og brukte 3 dager. Gjennomsnitt fart på ca 100km/t, og regner/håper på det samme fart med sykkel. 3106 Km, på telleren da jeg sto parkert i garasjen på Bømlo. Planlegger ca 1400 km hver av de to første dagene, slik at jeg tredje dagen kjører rett ombord på Ferga til Kr. Sand. Men får jeg problemer med å nå frem, så har jeg 4-5 timer på morgenen den tredje dagen, før avreise fra Danmark.

Så nå leser jeg denne tråden med stor interesse, plukker opp mange gode tips, planlegger reiserute på min Tomtom rider og skriver huskeliste til jeg kommer hjem.... også shopper litt "MC duppeditter" på nettet. ;-) :-)
Hvis du trenger et sted å parkere sykkelen på sørlandet til du eventuelt får hentet den eller kjørt den oppover kan jeg sikkert finne plass til den.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
Barbarozza skrev:
JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe :lol
Hele vitsen med et forum er å dele informasjon. Det er veldig mye erfaring på kjøring her inne. Og bare sånn at det er sagt, det kan se ut som vi på store R og tur R er langt på vei er like råe på tur som ADV gutta

Jeg er ikke redd for dårlig vei eller grus, har kjørt milesvis på grus i nord Sverige og sjukt med regn i alpene på XX min, selv på grov pukk går det sånn noenlunde. Med mye kjøring blir du trygg på deg selv, på sykkelen og underlaget og trafikken.

Lær deg i alle fall minimumsservice før du legger ut på langtur hvis du ikke skrur sjøl

Ta med deg strips, gaffatape, litt ståltråd og litt ekstra verktøy i tillegg til hva jeg har nevnt før slik at du kan få av hjulet osv, da kommer du langt :-)
Det som slår meg er hvorfor dere alltid må fortelle at dere er like tøffe eller tøffere enn dem som kjøre ADV sykler. :lol

Hvorfor brukes alltid ADV sykler eller dem som kjører disse som målestokk ?
Og hvorfor skal de som ikke kjører ADV sykkel fortelle at de ikke er redd for grus eller hvor mye grusveier de kjører på ? :scratch
For ADV folket er det tøffeste av de tøffe, og vi håper vi kan bli som dem engang :-k
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

mekkern skrev:Størst lengst raskest tøffest konkuranser er litt pass`e egentlig... :mk

Det som betyr noe er at vi er på tur og opplever ting som gjør livet værdt å leve.. :thumleft

som en på TV sa i går:Golf er for de uten fantasi nok til å kjøre MC... :lol
Tror ikke det er noe konkuranse her. Ikke som jeg har fått med meg i værtfall.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av mekkern »

JohnnyTh skrev:
mekkern skrev:Størst lengst raskest tøffest konkuranser er litt pass`e egentlig... :mk

Det som betyr noe er at vi er på tur og opplever ting som gjør livet værdt å leve.. :thumleft

som en på TV sa i går:Golf er for de uten fantasi nok til å kjøre MC... :lol
Tror ikke det er noe konkuranse her. Ikke som jeg har fått med meg i værtfall.
Næææ..... det var en kommentar angående kjøre grus tøffest ADV osv.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

ADV eiere er vel generelt kjent for å være motorsyklister som liker å dra på tur og reise langt. De har jo tross alt det optimale verktøyet for sånt. Så er vel naturlig at man smmenligner seg med dem hvis man og liker å gjøre det samme.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av mekkern »

JohnnyTh skrev:ADV eiere er vel generelt kjent for å være motorsyklister som liker å dra på tur og reise langt. De har jo tross alt det optimale verktøyet for sånt. Så er vel naturlig at man smmenligner seg med dem hvis man og liker å gjøre det samme.
Njaaa.. kjørende rundt i oslogryta/karljohansgate er vel der jeg ser flest ADV(og div andre turmc typer)...flere år(1-7år) gamle sykler med 1-6000km på telleren...tror ikke alle har tid til langtur selv med utstyret i orden nei.. :-J

men posørfenomenet er ganske rendyrket rundt Karljohansgate.. ;-)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

mekkern skrev:
JohnnyTh skrev:ADV eiere er vel generelt kjent for å være motorsyklister som liker å dra på tur og reise langt. De har jo tross alt det optimale verktøyet for sånt. Så er vel naturlig at man smmenligner seg med dem hvis man og liker å gjøre det samme.
Njaaa.. kjørende rundt i oslogryta/karljohansgate er vel der jeg ser flest ADV(og div andre turmc typer)...flere år(1-7år) gamle sykler med 1-6000km på telleren...tror ikke alle har tid til langtur selv med utstyret i orden nei.. :-J

men posørfenomenet er ganske rendyrket rundt Karljohansgate.. ;-)
De jeg kjenner som har ADV reiser mye på langtur. Har bekjente som har vært i både Afrika og Asia, men når sant skal sies så kjenner jeg ingen i Norge som kjører ADV. Når Europa blir for lite for meg så skal jeg og kjøpe meg en ADV type sykkel. stor mulighet for at det blir en BMW800 av en eller annen slag. Har lyst til å kjøre i Russland men tror jeg trenger litt annet utstyr for å ha fult utbytte av det. Vi får se når jeg blir voksen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av L-NA »

JohnnyTh skrev:
Hvis du trenger et sted å parkere sykkelen på sørlandet til du eventuelt får hentet den eller kjørt den oppover kan jeg sikkert finne plass til den.
Takker for det tilbudet :-)
Får jeg problemer med været, så er det godt mulig jeg kan trenge en sykkelparkerig for en mnd. tid.
da vet jeg hvor jeg kan henvende meg :-) :thumleft

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Barbarozza »

Når vi snakker om Russland :thumleft

Så er BAM ruta spennende, og jeg må innrømme at en BMW 800 hadde værst sjukt kult sammen med noen du stoler på. Les denne linken her, alle gutta er i min alder og oppover. Dette er ikke turen du tar aleine men med noen du veit du stoler på.

Jeg leste denne storyen i fjor, og den er en høydare, spes for de gutta her inne som ADV

Lager en egen tråd på den linken men legger den her også

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=533442" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Voodoodoo »

De driver vel å bygger ny vei borti der nå så om noen år kan du ta den på dobbelx'n med ny fin asfalt som underlag.


Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Barbarozza »

Voodoodoo skrev:De driver vel å bygger ny vei borti der nå så om noen år kan du ta den på dobbelx'n med ny fin asfalt som underlag.
Memento mori
Mmm var en fyr som kjørte jorda rundt på R1 mener jeg å huske.... :roll
Memento mori

Svar