Var ute på en liten kveldstur i kveld, og har for første gang i min relativt korte tid på sykkel blitt redd. Og sint. Og litt alt mulig på en gang.
Ruller rolig gjennom gatene i sentrum og kommer til en rundkjøring med fire armer. Jeg skal rett over, og fra min høyre kommer det en bil, i like rolig fart som jeg har. Han ser i min retning, og flytter blikket fremover ettersom jeg allerede var i rundkjøringen da han kom inn i bildet, og ser i sidesynet at farten hans øker, selv om jeg har halve sykkelen foran bilen hans. Heldigvis er jeg i 2. giret, og jeg har god kontroll på den og meg selv, så det blir full gass og et sabla brøl fra sykkelen, men vi sniker oss forbi og unngår å bli truffet, men jeg er ikke sikker på om det var mange cm om å gjøre. Jeg ser i speilet at bilisten kikker på meg med et merkelig blikk, og jeg tenker at han kanskje vil si noen ord, så jeg venter litt i tilfelle han vil komme å si unnskyld eller noe. Men nei. Han gir godt med gass, og har det travelt med å komme seg hjem.
Sykkelen blir snudd på en femøring, og vips er vi på bakfangeren hans, og et lite pip med hornet gjør at han humper opp på fortauet og stopper. Noe forjamset ruller han ned vinduet, og det første han sier er at han aldri har vært ute for noe hendelse i trafikken før... som om det har noe å si for meg! Svarer jeg tilbake.
Etter en leksjon om blikkbruk, hjernebruk, og fingre i alle retninger, og utallige beklagelser fra hans del skiller vi lag.
Jeg tar meg en ekstra runde i byen selv om jeg egentlig var på vei hjem, men jeg tenkte en ekstra runde eller fem var greit for å få ristet dette av seg. Usj...ekkel opplevelse. Men, lærerik også.. for uansett hvor sakte folk kjører, og uansett i hvilken retning hodet dems står, så er det f... ikke sikkert de ser en alikvell gitt....
Men.. det gikk bra denne gangen. Så får vi håpe at vi slipper sånt mer.
Sånn..da var det ute av systemet :-)
Ellers så var det en fin tur. Godt og varmt. Kjørte med åpent visir og uten hansker. Måtte plukke alskens flyvende fyr ut av hjelmen underveis, men det var verd det. Jeg kunne egentlig ha fortsatt å kjøre helt til.... ja..en annen dag. Det er så fantastisk å kjøre når kroppen og sykkelen snakker samme språk, og svingene sitter som de skal..
Det eneste jeg ikke er så flink til er å legge meg ned i svinene. Nå er det begrenset hvor mye en Black Shadow kan ligge, men jeg legger sykkelen mest, mens overkroppen nærmest blir igjen "der oppe".
Det tror jeg det må trenes på.... tips?
MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(
- MysteryShadow
- Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012
Re: MysteryShadows verden. Sinnamann på motorsykkel!
MysteryShadow
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Re: MysteryShadows verden. Sinnamann i kveld!
Bra at det gikk bra.
Tips fra en som bare sliter dekkene på midten
Hold hodet vannrett og la kroppen være i "balanse" med sykkelen, uten å gjøre noe for å rette opp kroppen når du legger sykkelen ned.
Det ble skrevet litt dumt, men jeg regner med at du skjønner hva jeg mener.
Litt øvels, så går det av seg selv, men husk; hodet vannrett.
Tips fra en som bare sliter dekkene på midten

Hold hodet vannrett og la kroppen være i "balanse" med sykkelen, uten å gjøre noe for å rette opp kroppen når du legger sykkelen ned.
Det ble skrevet litt dumt, men jeg regner med at du skjønner hva jeg mener.
Litt øvels, så går det av seg selv, men husk; hodet vannrett.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Du kommer langt med å bare flytte på overkroppen. La ræva forbli i posisjon og få overkroppen ut til siden, sånn at hodet er omtrent der speilet begynner. Legg trykk på innerste forpinnene gjennom svingen. Start i det små og flytt komfortsonen din gradvis.
Kan forøvrig anbefale "A Twist of the Wrist II" av Keith Code. Du finner den på YouTube.
Kan forøvrig anbefale "A Twist of the Wrist II" av Keith Code. Du finner den på YouTube.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- MysteryShadow
Har ikke fått kjørt spesielt mye så langt i sommer, og det irriterer meg langt inn i det innerste. Ser sykkelen hver dag der den står i oppkjørselen til huset og bare lengter etter å kjøre seg en tur. Kjørte 9 meter med den i går da jeg flyttet den inn på plena, men ellers har det ikke vært tid til å leke seg.
I dag meldte tanken seg om det kanskje var best å selge sykkelen også. Den tanken er litt kjip egentlig..... men med alle slags baller i lufta, og mye å gjøre på alle fronter, så blir ting nedprioritert..

I dag meldte tanken seg om det kanskje var best å selge sykkelen også. Den tanken er litt kjip egentlig..... men med alle slags baller i lufta, og mye å gjøre på alle fronter, så blir ting nedprioritert..

MysteryShadow
Re: MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(
Ta deg ein kjøretur så går det nok over 

- MysteryShadow
Re: MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(
hehe. Det er nok akkurat det som vil skje. Jeg husker litt av denne følelsen like etter jeg kjøpte den også. "dumt å bruke så mye penger på sykkel, a gitt....", men så kjørte jeg meg en tur, og da var det bare fryd og kos hele greia. Men nå har jeg hatt en lengre pause enn noen gang tidligere..så det er sikkert derfor man begynner å tenke i de baner å selge sykkelen. Nei, jeg får prøve å komme meg fra jobb litt tidligere en dag, og ta "Shadow" med på en kjøretur igjen snart ..gorbys skrev:Ta deg ein kjøretur så går det nok over
MysteryShadow