Globe skrev:Engasjement er bra men problemet, slik jeg ser det, er at når engasjementet bærer preg av å være fordi enkelte er full av seg selv og en viser tegn til at det eneste en greier å oppnå og opprettholde er en sterk irritasjon over noe selvopplevd eller det at en kjenner behov for å være enige med hva andre "sterke" ytrere skriver, ja så bør en vurdere å logge seg av. Enten for en stund eller for godt!
Litt drastisk å oppfordre AJ og enkelte moderatorer til å logge av for godt vel?
Føles sikkert godt og riktig å forsvare de en mener er urettferdig behandlet, men en bør faktisk legge litt tankevirksomhet bak hva en føler, for forsøke å se at det KAN være en viss rimelighet i det som skjer i vurderingen gjort av de som faktisk har som oppgave å vurdere og agere!
Hvordan er det da egentlig Globe. GV ble jo beskyldt for å trakkasere deg bla på PM. Er det slik eller ikke? Er ikke det verd å få avklart på dette forumet også?
Jeg utelukker fortsatt ikke at det kan være en viss rimelighet, men dere holder kjeft om alt vi ikke kan se selv om bla Juleniss1 ønsker disse "hetsende PM'ene og mailene" frem i lyset for som han sier, " de finnes ikke". Så blir det mer og mer klart at alt det som kan verifiseres har lite eller ingen hold. "Kastet ut av flere fora." KliffArne er en høyst velkommen bidragsyter i alle fora jeg vet om i dag, bortsett fra akkurat her. Rett å slett fordi han har blitt så avslepen at det knapt er noe bitt igjen. Det er situasjonen i dag. Det er situasjonen som betyr noe. I det lille vi har sett av argumenter for å kaste ut disse to brukers jo negative adjektiv og foreldet informasjon. Det eneste virkelig håndgripelige jeg ser er GV's forum og skal han kastes ut for det og det alene så si det da. At han er kritisk til en del avgjørelser eller krangler med eier om inndeling av fora og tusen andre ting bli aldri noe godt argument og er i hvertfall ikke ihht regelverket slik jeg forstår det.
GV minnes noen skriftlige klager fra 2011, to år siden, er det de skriftlige irettesettelelsene han fikk som forvarsel? Julenissen fikk ingen ting ifølge ham selv hvis jeg husker rett.
Som sagt. Det som kan verifiseres holder ikke som argumenter og det dere sitter på, ja det sitter dere på. Er det noe rart folk lurer?
Så, er det noen som er sterkt uenig i det dere mener skjer her og om dere faktisk tror og mener at det styres, administreres og ageres basert på tilfeldigheter og uten noen form for vurdering, så burde jo valget være enkelt, for den som tenker og tolker slik. For min del, ser jeg at hva de som bruker masse spalteplass på å kritisere i hytt og pine, måtte MENE om det, blir mer og mer uinteressant, når det samme synet fremkommer på nytt og på nytt, bare med endret ordvalg.
Det mest fonuftige bidraget jeg har lest på alle disse sidene i dette emnet så langt er, MOVE ON til beste for deg/dere selv da dere slipper å bruke mer av din og andres tid, og for de som fortsatt velger å logge seg på!
Det er jo svært mange som har gjort, gidder ikke engasjere seg og logger av og logger på andre steder, eller ikke. Det er sikkert et godt råd også men problemet er vel at man vet jo ikke hva de blir kastet ut for. Måten viktige avgjørelser tas på synes tilfeldig og etter trynefaktor. Det er et sett med regler her men det kan se ut som administrasjonen er den som overser dem.
Selvfølgelig burde vi bare drite i det, men som flere brukere påpeker så er det noe som lukter her og da blir det noe annet. Så de som fortsetter å poste bruker faktisk mye tankevirksomhet og selv om de to skulle ha forbrutt seg mot reglementet eller på annen måte ha utvist utilbørlig oppførsel så er det så mye som ikke stemmer at det ser ut som andre også har utvist utilbørlig oppførsel der målet helliger midlene.
Ikke gi inntrykk av at du snakker på vegne av "folk".
Enten skriver du "Er det rart jeg lurer" eller så lister du opp dem du snakker å vegne av.
Du snakker nemlig ikke på vegne av folk som meg.
[TaSK]
tagesk: Ta deg en bolle. Du vet at det han setter spørsmåltegn ved her er noe som har vært etterspurt adskillige ganger her, av flere. Når det blir flere, må det kunne kalles "folk".
Litt velvilje i tolkninger kan da umulig skade
6 sider nå, med konspirasjonsteori, opplevelser av urettferdighet på andres vegne og overdemokratiske holdninger der man påberoper seg rett til innsyn i alt mellom himmel og jord. Jeg er fascinert!
Jeg har egentlig akkurat startet her, men vurderer å ta en pause fra dette forumet nå. Ikke på grunn av moderatorteamet og deres oppførsel, men på grunn av at en tilsynelatende stor andel brukere er det man på godt nordnorsk kan kalle for "førbainna sytpeisa"... Trivelige, oppegående poster og emner drukner i dette oppgulpet dere serverer i tråd etter tråd. Det gjør ikke MCsiden.no til et hyggeligere sted å være...
Flanker skrev:6 sider nå, med konspirasjonsteori, opplevelser av urettferdighet på andres vegne og overdemokratiske holdninger der man påberoper seg rett til innsyn i alt mellom himmel og jord. Jeg er fascinert!
Jeg har egentlig akkurat startet her, men vurderer å ta en pause til dette forumet nå. Ikke på grunn av moderatorteamet og deres oppførsel, men på grunn av at en tilsynelatende stor andel brukere er det man på godt nordnorsk kan kalle for "førbainna sytpeisa"... Trivelige, oppegående poster og emner drukner i dette oppgulpet dere serverer i tråd etter tråd. Det gjør ikke MCsiden.no til et hyggeligere sted å være...
Vil påpeke at den tilsynelatende store andelen du refererer til er de som roper (skriver) høyest. Betyr ikke nødvendigvis at det er en veldig stor andel av brukerne, men kanskje stor andel av kommentarer :)
Personlig leser jeg gjennom denne tråden, men gidder ikke engasjere meg.
Synes nå denne "prosessen" er en slager jeg da og syting kommer fra begge kanter.
I tillegg har jo denna saken her generert egne tråder på to andre forum så noen er jo engasjert.
Jeg blir stadig provosert av ledelsen som ikke gjør noe annet enn å gå rundt grøten og vente på at temaet dør. Nå har AJ sagt at han skal komme med noe, så da satser vi på at han gjør det.
mortenolb skrev:Jeg blir stadig provosert av ledelsen som ikke gjør noe annet enn å gå rundt grøten og vente på at temaet dør. Nå har AJ sagt at han skal komme med noe, så da satser vi på at han gjør det.
Du forventer kanskje at jeg skal sette meg ned sånn straks med en gang etter 4000 kjørte km. i Europa ca én time etter hjemkomst slik at du skal slippe å bli "stadig provosert"?
Prøv å pust med magen, tørk svetten, stikk fingeren i jorda og hodet opp av sanda og se deg omkring. Kanskje er det andre ting du kan engasjere deg i akkurat nå sånn at du ikke lar deg provosere?
Hva med å la tastaturet ligge, stikke ut og ta deg av motorsykkelen din, kanskje kjøre en tur, lese MC-blader eller gjøre noe annet som har med MC å gjøre?
Alt nevnt i beste mening slik at du kan bruke tiden til alt annet enn å bli "stadig provosert" av hva vi på MCsiden gjør og ikke gjør...
Kan muligens bli noe stressende for deg i lengden å utsette seg for denslags...
Nå er det lunch og kaffe for min del.
Så din respons til meg var å være direkte frekk? Jeg har ikke sagt jeg forventer noe av når, alt jeg prøvde å si var at vi kanskje skal roe gemyttene litt i mellomtiden, men takk for at du viser hva du er laget av. Nå forventer jeg ingenting.
Ikke gi inntrykk av at du snakker på vegne av "folk".
Enten skriver du "Er det rart jeg lurer" eller så lister du opp dem du snakker å vegne av.
Du snakker nemlig ikke på vegne av folk som meg.
[TaSK]
Jeg tror ALLE er klar over at jeg ikke snakker på vegne av deg TaSK. Og jo jeg snakker på vegne av noen folk, folk som meg. Folk er ikke alle, men det er en god del flere enn meg som lurer på det samme i denne tråden og flere andre steder. Mer enn nok til å betegne det som "folk" og dermed blir det mer treffende enn "jeg". Det er en språklig feilslutning å antyde at jeg dermed tar med alle, men det tror jeg egentlig du utmerket godt vet.
Så får andre spekulere i hvorfor du forsøker å starte slike meta diskusjoner inne i denne tråden. Kanskje du burde ta ditt eget råde: MOVE ON? Det er tydeligvis ingen ting her du ønsker å være del av og jeg lover å ikke inkludere deg på noen som helst måte slik jeg heller ikke har gjort tidligere.
I kanskje påvente av at forumledelsen skal svare på en del av spørsmålene i tråden her, og at vi er henstilt til å slutte å sutre. Kan vi kanskje diskutere det som er tittelen på tråden, "Hvilken vei går forumet her". Forumet ledes og styres etter forumregler som dere kan lese her http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=1742. For å komme over i en konstruktiv fase kan jo vi som brukere diskutere disse reglene. Jeg kan jo forsøke å starte litt. Har kikket på reglene og har lagt mine endringsforslag i Bold, tekst uten Bold er tekst pr. i dag. Dette håper jeg tas positivt og at vi som brukere kan få komme med forslag som forumledelsen kan diskutere.
§ 5 - Skriv på en måte som er respektfull overfor de andre brukerne.
Vi tolererer selvfølgelig friske diskusjoner, og har god takhøyde på forumet. Men vi ber spesielt om å vise respekt for at andre brukere kan ha andre meninger enn deg. Det vil modereres i åpent forum først, for å angi at diskusjonen er utenfor §5’s intensjon. Går du for langt som å "skjelle ut", være ufin, eller plage og trakassere andre brukere, vil moderatorteamet reagere overfor deg, ved å gi deg korreksjoner over PM.
§ 6 - Terging, plaging og trakassering av moderatorer/administratorer:
Gjentagende negative ytringer, nedsettende karakteristikker om MCsiden.no og av forumledelsen utrykt i åpent forum på MCsiden.no, kvalifiserer til en advarsel.
Forumledelsen er like bundet av respektfull opptreden og behandling av brukerne som det brukerne er, men står friere til å definere hvor grensene går. Hetsing, uthenging og unødvendig krangling med moderatorer eller administrator utrykt i åpent MCsiden.no forum kan resultere i utestengelse fra forumet.
§ 10 - Vi kan når som helst moderere (endre noe) i innleggene.
Vurdering av hva som endres er ene og alene opp til våre moderatorer. Altså bestemmer vi hva som regnes som spam, regelbrytende atferd, støtende og trakasserende innhold osv. Vi kan også flytte innlegg over til andre fora dersom vi mener de er feilplassert. Vi vil ha respekt overfor brukeren som har postet innlegget og skrive i endringsloggen i innlegget hva som er endret / flyttet.
§ 11 - Om PM – Personlige Meldinger:
PM ment å forbli personlige meldinger i lukket system på forumet. Innhold i PM'er tillates derfor ikke gjengitt helt eller delvis på åpnet forum i noen form. Det vil også bli slått ned på klar mistanke om at PM-innhold er omskrevet i poster på åpent forum. Brudd på denne regelen kan føre til utestengelse på ubestemt tid. Ved at PM er lukket system vil kommunikasjon i og på PM ikke få innvirkning på ditt forummedlemskap.
§ 16 - Utestengelse
Dersom forumreglene brytes gjentatte ganger, vil det reageres mot deg og du kan bli utestengt for en kortere eller lengre periode eller utestengt permanent fra forumet, avhengig av handling og begått regelbrudd. Utestengelser kan kun iverksettes ved brudd på forumreglene på MCsiden.no i åpent forum. Det vil ikke vektlegges som utestengelsesgrunn opptreden / kommunikasjon i PM’er, på andre forum eller på fellesturer arrangert av MCsiden.no.
Administratoren og moderatorene kan også utestenge brukere av grunner som ikke står i retningslinjene. I slike tilfeller vil du få en redegjørelse og begrunnelse pr. e-post, før utestengelse iverksettes. Du vil få mulighet til å gi et tilsvar på e-mail før endelig beslutning treffes.
Håper dette kan tas som konstruktive innspill, jeg er sikker på at mange brukere med større kompetanse også juridisk kompetanse enn meg kan komme med gode innspill.
Mange konstruktive og gode forslag til endringer, særlig det med moderering!
Har bladd litt i gamle tråder, og syns det virker som det var mer aktiv moderering før... Men ser jo at det vil kreve at moderatorene legger ned enda mer tid enn de allerede gjør, alternativt ansetter flere.
Men ditt forslag om at kommunikasjon via PM ikke skal ha noen innvirkning på medlemskapet synes jeg er drøyt!
Det betyr jo at man kan si hva som helst, helt uten konsekvenser.
Men man kunne kanskje åpne for å tåle noe mer opphetet snakk enn på åpent forum.
Elolz skrev: Men jeg er dypt uenig i at PMs/chat ikke skal kunne føre til utestengelser. Ta et eksempel eller to helt på viddene som neppe kommer til å bli aktuelt; noen begynner å sende grove trusler gjennom PM's eller sende svært støtende og gjerne ulovlige bilder, skal de da bare få ture på?
Ikke jeg.
Dersom en/noen begynner å sende trusler på PM er det veldig enkelt å sette denne brukeren på ignore-listen. "Problem solved".
Egentlig hadde ikke jeg heller tenkt å kommentere eller engasjere meg i denne tråden, men når jeg nå først er her inne i tråden; AJ's svar hittil i tråden er direkte ufine, slik jeg ser det. Stemmer det, som beskrevet i andre fora ang. yrkestittel, så burde han holde seg altfor god til slike tilsvar inntil han har noe "vettugt" å komme med.
Jeg har møtt AJ og flere moderatorer personlig, i tillegg til "ikke-rød-grønne" forumbrukere, og dette har vært/er svært hyggelige folk og bekjentskap, men de "rød-grønnes" kommentarer i denne tråden har gitt dem en skrape i lakken i mine øyne.
Elolz skrev: Men jeg er dypt uenig i at PMs/chat ikke skal kunne føre til utestengelser. Ta et eksempel eller to helt på viddene som neppe kommer til å bli aktuelt; noen begynner å sende grove trusler gjennom PM's eller sende svært støtende og gjerne ulovlige bilder, skal de da bare få ture på?
Respekterer helt klart din mening, men min tanke var. På åpent forum er en bruker "pusekatt" men havner i en diskusjon med forumledelsen på PM. Da er forumledelsen ansvarlig for eskaleringen av konfliktnivå og ikke brukerne på forumet. Derfor må det finnes andre virkemidler enn utestengelse fra forumet ved slike tilfeller. Det vil også legge et ansvar på forumledelsen om ikke å eskalere konflikter når PM brukes.
Igjen svarer jeg som meg selv uten farge. Støtter JRO 100% i forslaget han kom med. Dette er det første konstruktive forslaget siden spetakkelet startet.
Flanker skrev:6 sider nå, med konspirasjonsteori, opplevelser av urettferdighet på andres vegne og overdemokratiske holdninger der man påberoper seg rett til innsyn i alt mellom himmel og jord. Jeg er fascinert!
Jeg har egentlig akkurat startet her, men vurderer å ta en pause fra dette forumet nå. Ikke på grunn av moderatorteamet og deres oppførsel, men på grunn av at en tilsynelatende stor andel brukere er det man på godt nordnorsk kan kalle for "førbainna sytpeisa"... Trivelige, oppegående poster og emner drukner i dette oppgulpet dere serverer i tråd etter tråd. Det gjør ikke MCsiden.no til et hyggeligere sted å være...
Støttes. Slutt å surve, kjør mc og vær konstruktive.
Jeg har egentlig akkurat startet her, men vurderer å ta en pause fra dette forumet nå. Ikke på grunn av moderatorteamet og deres oppførsel, men på grunn av at en tilsynelatende stor andel brukere er det man på godt nordnorsk kan kalle for "førbainna sytpeisa"... quote]
Tell hvor stort antall skribenter i denne tråden som har en negativ holdning til
moderatorteamet, modereringen og det at noen særs få har blitt utestengt
Det blir ikke noe stort antall :-#
I den tiden jeg har vært medlem har jeg oppdaget 4 stk som har blitt
UTESTENGT. Mao er det ikke vanlig prosedyre å kvitte seg med alle
som ikke er til gunst for teamet. Sånne tråder har en svært negativ
virkning på humøret på forumet, og burde derfor vært stengt etter
at det mest vesentlige har vært oppe. Slik gnåling som her har funnet sted
på over 8 sider, er ikke annet en moderatorprovokasjon og kos med missnøye.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Det er jo ett forsøk JRO, men når den eneste moderatoren som gjør forsøk på å skrive noe seriøst her ikke vedkjenner seg å være Moderator når han skriver og Admin skriver så useriøst som han presterer her, så tyder vel det på at dette ikke tas seriøst. Dette er for moderatorene ikke noe problem, aksepter det de sier eller logg ut. De har sluttet å anbefale å gå til alternative forum siden enkelte tok det seriøs. Alternative forum finnes..... Klart Admin er jo på ferie så dette burde kanskje ha ventet til han kommer hjem, MEN de iverksatte dette selv og gjorde det like før ferien selv om de nok var klar over at dette ville bli trøbbel....
I tillegg kan man vel kanskje finne den egentlige grunnen til utestengelse i emnet eierskapet til Foto, uten at dette blir sagt eller innrømmet. Her måtte Admin gjøre retrett som den første og eneste gangen dette har skjedd så langt jeg har sett. Gv var nok en av de som var svært aktive i den diskusjonen. Admin ønsket jo ikke å endre de egenproduserte reglene - hadde det ikke vært for orkanen som kom i mot hadde ikke endringene blitt tilpasset slik de har blitt..
Admin har jo heller aldri akseptert noe som helst av korrigeringer eller innspill. Skjer dette nå etter de kommentarene som kom her i denne tråden så må han ha fått i seg noe der nede på ferien. Troa er ikke så veldig stor.
Beklager men det er jo ett forsøk... Litt spennende om de tar noen hint men noe stor tro har jeg ikke.
Duville skrev:Det er jo ett forsøk JRO, men når den eneste moderatoren som gjør forsøk på å skrive noe seriøst her ikke vedkjenner seg å være Moderator når han skriver
Det er ikke sikkert at min mening er den samme som alle andre grønnkledde. Det er grunnen til at jeg sier det slik.
Duville skrev:Det er jo ett forsøk JRO, men når den eneste moderatoren som gjør forsøk på å skrive noe seriøst her ikke vedkjenner seg å være Moderator når han skriver
Det er ikke sikkert at min mening er den samme som alle andre grønnkledde. Det er grunnen til at jeg sier det slik.
Må alle moderatorer alltid være enig? Hvem bestemmer hva dere mener
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
"Et forum er å sammenligne med en pub - eieren bestemmer hva som er greit. Når eieren ber noen gå, så går de - eventuelt kastes ut. Det hører til sjeldenhetene at den utkastete synes det er stas. Om forumeieren ønsker å være kameratslig, forklarende og sensitiv overfor de 'urettferdig' behandlete, eller ikke, det er opp til ham. Kanskje styrkes miljøet av opprydding - kanskje det forsures - sikkert individuelt hvordan det virker.
Tilbake til pub-sammenligningen... Er man ikke velkommen eller hvis man ikke liker miljøet, så er det bedre å gå et annet sted enn å krangle videre." (sitat fra et medlem på Bike.no/forum).
Ingen dum sammenligning...
Jeg har lest meg litt opp på hva som er skrevet på Ikkebike og Bike.no forumene om MCsiden.no.
Her blir jeg som eier og admin benevnt som "Høvdingen", "Kongen av MCsiden" og "hobby-Mussolini". Mener å huske at ordet "Nazi" også er brukt...
Fant ikke bryet med å finne fram flere karakteristikker, men fant denne; "Kim Il Sung forumet" i tråden "Bråk i Kardemommeby".
Javel... Et par artige ytterpunkter der.
Kreative karakteristikker?
Tja...
Så til dette med utestengelser.
Det gis inntrykk av at MCsiden.no har utestengt en lang rekke brukere. Faktum er er at det kun er et fåtall det er snakk om.
Det er blitt gjentatt, til det kjedsommelige, at Gammelgutt er blitt utestengt to ganger. At en usannhet gjentas til man blir andpusten og blå i ansiktet, endrer ikke på fakta. Gammelgutt ba selv to ganger om at medlemskontoen hans skulle stenges. Første gangen kontaktet jeg ham og spurte om han ville tenke seg om før han endelig bestemte seg. Det gjorde han åpenbart og begynte igjen å bruke kontoen etter noen tid. Helt fram til oktober 2011 hvor han var svært pågående igjen ba om at kontoen ble slettet. Jeg forsøkte å etterkomme ønsket hans så fort det lot seg gjøre, men åpenbart ikke fort nok. Da opprettet han tråden "AJ" og la ut en lang rekke youtube-videoer av husdyr som dreit. Moderator Snikkeren fikk slettet flere av disse siden vi syntes de ikke hadde noen relevans på et MC-forum. Med all respekt så så vi heller ikke det humoristiske i disse videoene...
Etter denne hendelsen møtte jeg Gammelgutt ansikt til ansikt mens jeg snakket med flere andre på en messe. Bakpå, kona mi, var med og for henne og de vi snakket med og hadde rundt oss da Gammelgutt tok kontakt på en svært uhøflig og respektløs måte (les: vanlig folkeskikk – glem respekt i forhold til min admin-rolle), var dette en svært ubehagelig opplevelse.
Dette gjorde at jeg ga utvetydig og klar beskjed om at Gammelgutt/Stein Julius Tørrkvist om å aldri ta kontakt med meg igjen og holde seg unna meg for all tid framover. Noe han har respektert.
Dette innbefatter også MCsiden.no så lenge jeg er i posisjon til å ta avgjørelser som har med dette forumet å gjøre. En person med hans væremåte er uønsket av meg på MCsiden.no.
Om noen velger å lage sin egen virkelighet om at Gammelgutt er blitt utestengt to ganger fra MCsiden.no, må de gjerne gjøre det. Men sannheten endres ikke av den grunn.
Andre som har meldt seg ut:
Det er flere som har avsluttet sine kontoer, men disse er avsluttet uten dramatikk/konflikt i forkant.
Disse kommer jeg ikke innom i denne posten siden disse brukerne har hatt andre grunner for å avslutte sine medlemsforhold til MCsiden.no.
Følgende er blitt utestengt: Erling/MrErling.
Usedvanlig bråkjekk, særlig på PM med et innhold og en tone mot meg som admin, som gikk langt over det akseptable.
Har møtt på fyren senere på Smia MC, men uten at han tok kontakt. Turde knapt se meg i øynene. Tøff bak tastaturet...
AndreasB/fs650e:
Hyggelig møte med denne unggutten da MCsiden.no hadde treff på Bomstadbaden i Karlstad.
Etter dette viste han en annen side av seg selv på forumet som mange medlemmer reagerte på. Endte med at han ønsket å slette AndreasB kontoen, noe vi gjorde. Kort tid etter opprettet han brukeren fs650e og ble utestengt etter kort tid.
Som uønsket fordi han slang dritt i alle retninger som forummedlemmer så seg lei på. En, etter vår vurdering, helt riktig utestenging.
Ser ingen grunn til å ha medlemmer på MCsiden.no som i det ene øyeblikket er smørblide og ber om råd, tips og hjelp og som i neste øyeblikk, om han synes det passer seg slik, driter ut forummedlemmer som svarer ordentlig og utfyllende på ting han spør om.
Kawasaki/Juleniss1: Kawasaki ønsket å slette kontoen på MCsiden.no – fordi han ville bruke mindre tid på Internett, som han skrev.
Samtidig måtte han komme med en ikke akkurat positiv omtale av meg som admin.
Vi etterkom ønsket, noe Kawasaki først ikke stolte helt på siden vi var litt sene med å få effektuert ønsket hans. Det fikk han også gitt klart uttrykk for før kontoen ble deaktivert...
Så dukket han opp som Juleniss1 og avslørte seg tydelig allerede i første post. Vi lot dette passere selv om fyren gjorde et ikke særlig godt forsøk på å skjule identiteten ved å bla. skrive i profilen at han ikke hadde noen motorsykler, noe vi visste at Kawasaki hadde. Dvs. at han ga seg ut for en annen enn den han er.
Dette vil han ganske sikkert benekte, eller forklare med en eller annen morsomhet hvorfor han gjorde som han gjorde. Uansett er det uinteressant for oss nå. Juleniss1 kontoen stengte jeg fordi jeg så tydelige tegn på at fyren prøvde ut grensene ved å gå spesielt etter våre to nye moderatorer.
Det at han opprettet en ny konto kort tid etter at han uttrykte ønske om å ikke lenger bruke MCsiden.no og startet med å gi "morsomme" stikk til de nye moderatorene, gjorde at jeg vurderte ham som uønsket. Litt kjapt ute med å ta den avgjørelsen? Kan hende. Men er likevel sikker på at jeg har tatt en riktig avgjørelse.
Godtvoksen: Godtvoksen/Terje Viken framstår i mine øyne som ikke særlig godt voksen, noe han også viste da han laget en egen virkelighet av Gammelgutts ønske om å bli slettet fra MCsiden.no. I Vikens verden var det jeg som var skyld i at Gammelgutt ikke lenger hadde tilgang til MCsiden.no.
At Gammelgutt senere har klaget sin nød og meget sannsynlig gitt Viken en helt annen versjon da han ønsket seg tilbake "i folden", brukte og bruker Viken åpenbart for alt han mener det er verd for å sverte meg og MCsiden.no.
Jeg har ikke hatt for vane å gjøre som flere brukere på Bike.no forumet og Ikkebike-forumet, å dele ut karakteristikker som jeg selv til gangs har fått i løpet av de siste to ukene jeg har vært på MC-tur til Italia.
Viken derimot, trekker fram bl.a. definisjoner av personer psykopatiske trekk. Vikens "diagnose" av admin på MCsiden.no? Hva med ham selv...?
Godtvoksen er blitt tilsnakket og advart flere ganger av flere moderatorer, meg selv inkludert den tiden han var medlem på MCsiden.no
Mange medlemmer reagerte på hans måte å uttrykke seg på.
At han startet to nye forum med til forveksling så nært opptil samme navn som MCsiden.no nevnte jeg som underlig i begrunnelsen for utestengelsen. Ikke som selve begrunnelsen for utestengelsen.
Nå har ikke Terje Viken brukt forumet sitt til å slenge dritt om MCsiden.no, men heller benyttet seg av velvilligheten til KliffArne og hans IkkeBike/BAN. forum til dette.
Nyttige Ikkebike-idioter? Vel, det får bli opp til andre å vurdere.
Flere utestengelser enn de jeg har nevnt her kommer jeg ikke på i farten, men noen få er blitt vurdert utestengt. Med den siste tids utvikling hvor noen av disse har benyttet andre forum til å sette MCsiden.no i et dårlig lys, er tiden inne til å gjøre nye vurderinger.
Antall stengte tråder?
Ikke mange, selv om kritikerne våre gir inntrykk av at vi stenger tråder i hytt og pine. Igjen en usannhet som ikke blir sannere uansett hvor mange som gjentar den.
Advarsler? pelsen fikk en advarsel da han kalte oss moderatorer for "duster". Det synes vi faktisk ikke noe særlig om. Vi driver MCsiden.no frivillig og ulønnet på fritiden for blant annet å gi MC-interesserte som pelsen et forum-tilbud.
Nå ønsker han visstnok å trappe ned fordi vi er "duster". Jeg tror vi i moderatorteamet har tilgode å kalle noen av MCsiden.no medlemmene for "duster". Hadde vel ventet noe annet av en 60-åring med bred MC-erfaring og lang fartstid her på forumet...
Uansett om man liker å lese det nok en gang, så er det et faktum at det er og blir frivillig å bruke et forum som MCsiden.no.
Et forummedlemskap på MCsiden.no gir ikke samme rettigheter som en ansatt i en bedrift, noe JRO har nevnt i hvert fall et par ganger, som jeg husker.
Som personalsjef kjenner han reglene i arbeidslivet. På et forum er ting annerledes. Dette vet JRO. Dummere er han ikke.
I noen av postene jeg har lest på forumene hvor MCsiden.no har vært diskutert, er det igjen blitt nevnt at jeg som eier og admin overtar alle rettigheter på bildene som medlemmer frivillig legger i forumets bildedatabase.
Nok et eksempel på at noen vrir virkeligheten dit de selv ønsker.
De som er livredd for at jeg skal gjøre meg rik på bilder som du har lagt ut i forum-galleriet (som om det skulle være mulig...), anbefaler jeg deg å fjerne dem.
Til slutt må jeg nevne at jeg overraskes litt av folk som mekkern som slenger seg med i hylekoret på IkkeBike og antyder at jeg kan komme til å stenge ham ute bare fordi han logger seg inn på et annet forum enn MCsiden.no. Mulig humoristisk ment, men egentlig veldig lite morsomt å lese. Men det reflekterer han kanskje ikke særlig over...? mekkern er en aktiv MC-kar jeg har hatt god og kameratslig dialog med, solgt eksosdeler til og blitt spurt om jeg kunne bestille nøkkelringkameraer til siden han selv ikke hadde egen PayPal konto, tror jeg det var. Noe jeg gjorde uten problemer. Man hjelper gjerne MC-kompiser når de spør om slike ting.
Vi har møtt hverandre mange ganger på flere treffplasser, også i MCsiden.no regi.
Husker også at han snudde tvert en gang da han møtte meg på Gamleveien i Nittedal for å slå av en prat for en tid tilbake.
Nå er han med i hylekoret på Ikkebike i stedet for å komme med ting han har å bemerke på enten PM eller e-post til meg.
Jammen på tide å revurdere hvem man tar seg bryet med å snakke med når man møtes...
Det slår meg også at mange mener mye om meg uten noen gang å ha møtt meg. Så vidt meg bekjent har jeg aldri møtt KliffArne/Kawasaki/Juleniss1, ole m., Krankenwagen og en del andre som har kommet med meninger og karakteristikker.
For all del, jeg lever godt med dette fordi hva folk jeg ikke kjenner eller har møtt mener om meg, betyr ingenting. Slike folk er jeg rimelig likegyldig til.
Jeg bare blir undrende til hva enkelte får seg til å si og mene uten å kjenne personen de omtaler.
Helt til slutt noen ord om hva jeg tror om MCsiden.no i tida framover.
Jeg tror fortsatt at forumet har såpass bærekraft at det overlever vindkastene det utsettes for nå om dagen.
Men om det ikke gjør det, så har forumet hatt sin tid. Enkelt og greit. Da stenger jeg rett og slett bare dørene.
I så fall har jeg mer enn nok annet å drive med. Uansett er det en begrensning på min tålegrense for hva jeg finner meg i av lavmål fra folk på måten jeg driver og tilbyr folk et forum til fri avbenyttelse.
Jeg har fått tildelt karakteristikker som jeg tror svært få andre ville funnet seg i.
Men det er vel for mye forlangt og ikke minst for mye å forvente av enkelte å be om å gå i seg selv å se hva de faktisk drar igang.
Nevner også at enkelte er veldig flinke til å kommentere måten jeg svarer. Er man litt tøff i ordbruken selv må man regne med tøffe svar tilbake.
Selv skal jeg nå gå i tenkeboksen når det gjelder MCsidens framtid innimellom all motorsykkelkjøringen, som fortsatt gir stor glede. Men med en bismak siden det endelig har gått opp for meg at MC-miljøet består av en del individer jeg absolutt ikke vil ha noe med å gjøre.
Utakknemlighet er verdens lønn, er det noe som heter. Det har jeg merket godt på kroppen de siste 14 dagene. Men jeg har opplevd flere harde slag i livet som har gjort meg og familien for øvrig ganske så robuste. I forhold er det som skjer på MCsiden.no som en flau bris å regne.
Og ord som flau og pinlig er passende å bruke på mange av de som har skrevet og fortsatt skriver hva de skriver om MCsiden.no på spesielt IkkeBike-forumet og Bike.no.
Rett og slett pinlig og patetisk å lese.
For alt det er verd; god MC-sesong videre.
Ser du en hvit Stelvio 8V (er ikke mange av de...) langs veien, må du gjerne stoppe og slå av en prat. Oppløftende hvis det blir en hyggelig samtale, alternativt en avhukning på lista over folk det ikke er verd å ha noen form for kontakt med, om du stopper for å skjelle meg ut.
Og med dette stenges tråden. Ikke fordi vi ikke tåler diskusjonen, men fordi jeg vet at innlegget jeg har skrevet er kontroversielt og fordi jeg er sikker på at en del folk der ute ville fryde seg over muligheten til å overanalysere og lage nye diskusjoner og tilnærmet konspiratoriske teorier av hva jeg har skrevet. Om jeg lar tråden stå åpen. Hva enkelte mener om at jeg stenger tråden bryr meg ingenting. Arrogant holdning? De som mener det må gjerne mene det til de blir blå i trynet. Som jeg skrev til den ikke fullt så godt voksne Godtvoksen: nok er nok etter 8 sider med det jeg opplever som lite konstruktiv kritikk basert på mye synsing.
Lik det eller ikke, men finn dere en annen lekegrind og kast sand i trynet på hverandre der om dere er misfornøyd med MCsiden.no!
Vi tar for øvrig med oss de konstruktive tipsene/forslagene JRO har kommet med om det blir aktuelt å revidere forumreglene.
AJ