Ser ut som en NightRod-Lightordino skrev:Noen som har gjort seg opp noen tanker om den nye Street 750 ? sykkelen ser jo veldig fin ut, og med en pris på bare 117.900 kr blir det jo et billig inntog for dem som ønsker seg en ny harley :-)
Sykkel man ikke kan stå å kjør er helt uintresant.SuperMorten skrev:Nettopp. Jeg stod fra Minnesund og hjem etter å ha kjørt i ett fra Vesterålen. Det føltes tryggere enn å sitte..Geso skrev:Jeg prøvde det, men opplevde det uttygt.SuperMorten skrev:Man kan med andre ord ikke stå å kjøre når rumpa begynner å bli øm, sånn som jeg gjør på BMW'n?Geso skrev: Det jeg ikke likte var at jeg ikke kunne "ta i mot" med beina når jeg traff en ujevnhet i vegen (og de er det mange av)
Sliter litt med ryggen, og da er det fint å kunne dempe slag med beina.
Når jeg var på vei hjem etter prøvekjøring fikk jeg bekreftet at BMW R1200RT er en veldig fin sykkel for meg :-)
:-) Geso
Det har ikke nødvendigvis så mye med smerter i rævhøle å gjøre at man står og kjører. Selv synes jeg det er deilig. Føler nesten man flyr. Og man får en fantastisk oversikt. Jeg tipper du ikke har prøvd mye :-)Intruder skrev:Tja,både nå og tidligere er vel Harley av de mest solgte sykler...etter mange kommentarer her å dømme er det noe helvetes ræl som de største idiotene kjører...![]()
![]()
og de som er så avhengig av å kjøre stående,kjøp disse 30 km/t tohjulingene som gir dere muligheten til å unngå smerter i rævvhøle overhodet..![]()
![]()
Du skriver "vi", fikk du noe tilbakemelding fra din bedre halvdel?Geso skrev:Jeg har prøvd :-)SuperMorten skrev:Har veldig lyst til å prøvekjøre en Electra-glide/Ultra
Hadde litt tid i ferien, og tok en tur til forhandler for å prøve denne sykkelen. (Har vært 3 uker i USA og latt meg "Inspirere".)
Må si at det var en fantastisk fin sykkel, men den passet ikke helt meg.
Det jeg ikke likte var at jeg ikke kunne "ta i mot" med beina når jeg traff en ujevnhet i vegen (og de er det mange av)
Sliter litt med ryggen, og da er det fint å kunne dempe slag med beina.
For å si det slik:
Vi "sparte" 180K![]()
(Det var mellomlegget vi måtte legge på bordet for en 2014 modell)
:-) Geso
Nei du skrev at Harley var av de mest solgte sykkler :-)Intruder skrev:Skrev vel at Harley var et av de mest solgte merkene ?
..og å få vondt i rævvhøle når en står og kjører er vel noe enhver bør begripe er litt fysisk umulig..?
men å stille for store krav er vel noe mye forlangt..
og kjører selvsagt ikke stående,egoet gir ikke beskjed om det...
........................et av verdens mest solgte MC-merker gjennom tidene....
Intruder skrev:Tja,både nå og tidligere er vel Harley av de mest solgte sykler...etter mange kommentarer her å dømme er det noe helvetes ræl som de største idiotene kjører...![]()
![]()
og de som er så avhengig av å kjøre stående,kjøp disse 30 km/t tohjulingene som gir dere muligheten til å unngå smerter i rævvhøle overhodet..![]()
![]()
Slik jeg tolker det, er det nok mer et stikk til harley kritikerne enn eierne....tor2502 skrev:Intruder skrev:Tja,både nå og tidligere er vel Harley av de mest solgte sykler...etter mange kommentarer her å dømme er det noe helvetes ræl som de største idiotene kjører...![]()
![]()
![]()
Det var da en UFIN kommentar...... selv om du referer til andre kilder, bare fordi at naboen min kjører Yamaha synes jeg jo ikke at han er en IDIOT!
Jeg legger i alle fall ikke slikt ut i det offentlige rom, om jeg skulle ha slike meninger holder jeg de for meg selv.
Bremsene på min cvo er brembo bremser , kjempeførnøyd med de, nedleggsvinkelen er ypperlig ikke noe problem å legge sykkelen skikkelig ned i svingene, men det er selvfølgelig ingen R-sykkel, til mitt bruk er sykkelen ypperlig, motor i søkk og snøre...... turtallssperra slår inn på 10500.freddy123 skrev:Det eneste som gnager litt på meg når det gjelder min etter en sesong er nedleggsvinkelen, jeg skulle gjerne hatt litt mere, men sånn er det vell uansett merke med sånn type cruiser som det jeg har er. Ellers digger jeg bare alt med sykkelen , savner litt bedre bremser, men men...
Blir nokk noe helt annet når jeg skal skifte, men det får tiden vise, det er jo greit å variere litt.
Kjellig og
Og det virker som for meg at stortsett dem fleste som kjører harley er motorinterresserte folk som er hyggelige å prate med, men noe drittstøvler er det jo alltid, det er vell aldri til å unngå det folk er forskjellige og sånn er det bare.
Når var det HD begynte å bruke Brembo bremser? Det jeg har kjørt av HD har vært eldre modeller med HD's egne bremser. Og det har vært stusselige greier.tor2502 skrev:Bremsene på min cvo er brembo bremser , kjempeførnøyd med de, nedleggsvinkelen er ypperlig ikke noe problem å legge sykkelen skikkelig ned i svingene, men det er selvfølgelig ingen R-sykkel, til mitt bruk er sykkelen ypperlig, motor i søkk og snøre...... turtallssperra slår inn på 10500.freddy123 skrev:Det eneste som gnager litt på meg når det gjelder min etter en sesong er nedleggsvinkelen, jeg skulle gjerne hatt litt mere, men sånn er det vell uansett merke med sånn type cruiser som det jeg har er. Ellers digger jeg bare alt med sykkelen , savner litt bedre bremser, men men...
Blir nokk noe helt annet når jeg skal skifte, men det får tiden vise, det er jo greit å variere litt.
Kjellig og
Og det virker som for meg at stortsett dem fleste som kjører harley er motorinterresserte folk som er hyggelige å prate med, men noe drittstøvler er det jo alltid, det er vell aldri til å unngå det folk er forskjellige og sånn er det bare.
Så lenge jeg er fornøyd med sykkelen er alt bra for min del , jeg bryr meg veldig lite om hva andre synes....... det er tross alt jeg som skal like og bruke.
Det tør jeg ikke si men på min vrod cvo 2006 er det brembo bremser, det bremser så det holder, er kjempefornøyd.Når var det HD begynte å bruke Brembo bremser? Det jeg har kjørt av HD har vært eldre modeller med HD's egne bremser. Og det har vært stusselige greier.