AJ Arena...
Vel, mulig det, men hvis jeg skulle dra på tur i de landene, ville jeg også se ut som en dust når jeg hilser, for være en liten trøst.
Men jeg tror ikke Indinaeren ser på seg selv som en dust, når han hilser med "feil" hand, er bare vi som ikke skjønner bæra når vi treffer en Indian med gass på venstre handa og føreren hilser med høyre.
Men jeg tror ikke Indinaeren ser på seg selv som en dust, når han hilser med "feil" hand, er bare vi som ikke skjønner bæra når vi treffer en Indian med gass på venstre handa og føreren hilser med høyre.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Legger til Malta, jeg...tagesk skrev:I det nye året syens jeg vi skal tenke en del på dem som ikke har det så greit.
Den gruppen jeg spesiellt har i tankene er MC-kjørere i England, Irland, Pakistan, Bangladesh, Thailand, India og Japan.
Eftersom de kjører på feil side av veien kan de ikke utvikle en god hilse-kultur. Tenk på det!
Så neste gang du med stor eleganse hilser på en annen MC, send en tanke til den halvannen milliarden med mennesker som ikke kan hilse uten å se ut som en dust på sykkelen.
[TaSK]

Siden de også har venstrekjøring i dette lille landet...
Det samme gjelder vel kanskje i Australia også, om jeg ikke husker helt feil...?
Uansett, det blir en anseelig mengde mennesker som slett ikke har det lett...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Hangarskip kaller jeg dissa syklene...
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Se der! Slikt liker jeg: Bruk teknologi til å forbedre livet!Jalmar skrev:Nuvel, det finnes sykler med cruisecontroll. Da kan man hilse med høyre hånda.
Om noen sender meg tusen euro skal jeg installere cruisecontroll på min GS (fra http://www.mccruise.com ).
Det var en som bor i England som gjorde meg oppmerksom på problemet. Der borte, sier han, er det ikke vanlig å hilse med venstre hånd når man møter noen (hvem vil vel vinke inn i skogkanten?). Man nikker eftertykkelig med hodet isteden.
Herregud: Nikke med hodet? Takke meg til en skikkelig hilsen.
Vi glemte sikkert også New Zealand.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Japan kan vi stryke fra lista syns jeg. Det er jo tross alt de som lager mange av syklene vi kjører, og derfor burde de ha løst problemet for sine japanske kunder.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Jeg har vært i Japan, og landet fremsto ikke som et sted for løssluppen hilsning. Faktisk vil eg tro at to japanske ridere som møtes vil ha behov for en time eller to, en te-sermoni, og noen tradisjonelle sverd for å gjennomføre en uformell hilsen.Jalmar skrev:Japan kan vi stryke fra lista syns jeg. Det er jo tross alt de som lager mange av syklene vi kjører, og derfor burde de ha løst problemet for sine japanske kunder.
En formell hilsen tar lengere tid.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Som sagt - send tusen euro så skal jeg teste om jeg er enig med deg.Jalmar skrev:Da er det lettere med cruisecontroll.
Utfordringen blir å finne en rett strekning lang nok til å skru den på.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Enhver seriøs touringsykkel har vel cruisecontroll???
Det er faktisk et fint hjelpemiddel på lange turer. Bruker cruisen mye mer enn jeg trodde jeg skulle gjøre. Det å kunne ta høyre hånda litt vekk fra styret er gull verdt for komforten.
I tillegg er det jo mange ting som blir enklere under fart. Vinking med høyre hånd, spising, drikking, fotografering/filming, lesing av kart osv...

Det er faktisk et fint hjelpemiddel på lange turer. Bruker cruisen mye mer enn jeg trodde jeg skulle gjøre. Det å kunne ta høyre hånda litt vekk fra styret er gull verdt for komforten.
I tillegg er det jo mange ting som blir enklere under fart. Vinking med høyre hånd, spising, drikking, fotografering/filming, lesing av kart osv...

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Veel, det der er aktiviteter som nedsetter sikkerheten relativt mye, og iallfall min opplevelse av turen blir kraftig forringet av den type aktiviteter i fart.Jalmar skrev:I tillegg er det jo mange ting som blir enklere under fart. Vinking med høyre hånd, spising, drikking, fotografering/filming, lesing av kart osv...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Kjøpte en Vista cruisecontrol fra USA for en stund siden, jeg...
Men fikk den ikke til å passe ordentlig...
Leste så en anvisning på Nettet hvor samme kontrollen var blitt montert på en FJR 1300 og denne anvisningen viste at han som monterte den måte gjøre noen små modifiseringer.
Og de har ikke jeg hatt noe lyst å gjøre enda... Kanskje til våren en gang...
Slik ser den ut den jeg kjøpte...:

Men fikk den ikke til å passe ordentlig...

Leste så en anvisning på Nettet hvor samme kontrollen var blitt montert på en FJR 1300 og denne anvisningen viste at han som monterte den måte gjøre noen små modifiseringer.
Og de har ikke jeg hatt noe lyst å gjøre enda... Kanskje til våren en gang...
Slik ser den ut den jeg kjøpte...:

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Sikkert grei nok den. Men den er vel slik at den holder gasshåndtaket i èn stilling når du slipper med høyrehånda? I så fall må du tenke på at den ikke kompenserer i opp- og nedoverbakker.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Er den helt enkle varianten denne Vista saken, selvfølgelig...
Kommer neppe til å montere den, tror jeg...
Kommer neppe til å montere den, tror jeg...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Ja, du kan gjerne si det sånn...Desmo skrev:Er det rett og slett ei klype til å holde fast gassrulla?
Hvordan den funker i praksis kan jeg dessverre ikke si så mye om siden jeg ikke fikk montert den...
Hvis du er interessert i å vite mer om Vista cruiseren så tror jeg du kan få opp noen sider om den ved søk på Google...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.