Å road attack samt metzeler er nok de dekkene du blir mest fornøyd med. I følge tester jeg har lest

Note4
Har 190/50 orginalt. supercorsa kjøpte jeg i 190/55 får og se om det passer sykklen og meg.KTM950SMR skrev:Tipper du blir fornøyd med supercorsa på banen![]()
Er helt enig i at du må ha like dekk foran og bak. Fikk du målt de? Har du 190x50 eller 55?
Har du prøvd trackdays dekk? Jeg brukte pilot power 3 på bane hele sist år, de kan ikke sammenlignes med RS10 dekkene jeg bruker nå, du kjenner at du har mer kontaktflate i fullt nedlegg og kan derfor gå på gass mye tidliger i sving.Voodoodoo skrev:Med mindre de fleste kilometer skal tilbringes på bane ser jeg ikke noe poeng i å kjøre annet enn sporttouring dekk.
Prøvd mye forskjellig men har hengt meg opp i pirelli Angel GT. På bane funker de også bra med mindre det skal kjøres ekstremt fort.
Om en skal kjøre skikkelig idiot på vei er det vel bare et dekk som gjelder..
racetecrr.metzeler.com/product/special-edition
Godt nok til å kjøre iom tt med bør være godt nok for oss vanlige dødelige..
Hva er din erfaring innen dekkbransjen? Dette er mann som jobber med å skru motorsykler, tett kontakt med racingmiljøet og førere som kjører på norske veg, og selger dekk daglig. Den tåpelige kommentaren med brygga gidder jeg ikke engang kommentere....LordShaft skrev:Nå er jeg litt forundra her... han mener at jeg som kjører 1000rr skal kjøre hypersport uansett? Da må jeg i alle høflighet få be han om å gå en lang tur på en kort brygge. For å anbefale hypersport dekk til vei og gate kjøring. Da kan du ha så mye erfaring du vil, du kommer ikke utenom at du er tjukk i hodet.
Driftstemperatur, vei temperatur, underlag og mangel på underlag osv er relativt store variabler som en er nødt å kalkulere med når en skal velge dekk til gatebruk.
Banebruk derimot. Det er noe helt annet![]()
Note4
Trur egentlig vi er ganske enige.. Ser at trådstarter her bor like ved rudskogen og tilbringer endel tid på banen og da ser jeg poenget. Iallefall når man begynner å få opp tempoet og tempen..KTM950SMR skrev:Han mente ikke at folk skulle kjøre på supercorsa på vei. Men poenget hans er at folk ikke må drive å lytte og anbefale dekk til andre når en egentlig ikke har så mye mer grunnlag å uttale seg om en hvordan de føles. Tenk på alle faktorene som er inne i bildet som omkrets på dekk, lufttrykk, geometri, varme i asfalt, og luft. instilling av dempere. For å ikke nevne førerfeil.
Han mente nok heller ikke trackdaysdekk, men hypersport som S20 og konkurentene til dette.
Voodoodoo skrev:
Hestmann må jo mene det han vil men jeg synes at pirelli supercorsa etc. ikke er egna for vanlig gatebruk. Ikke minst pga totalt fraværende egenskaper på vått føre.
Vil igjen presisere at sitatet du henviser er feil. Ingen har påstått at Hestmann har ment at supercorsa var gode gatedekk.Olav K skrev:Voodoodoo skrev:
Hestmann må jo mene det han vil men jeg synes at pirelli supercorsa etc. ikke er egna for vanlig gatebruk. Ikke minst pga totalt fraværende egenskaper på vått føre.
Jeg fikk levert Speed'n min med Supercorsadekkene, og min lykkeligste dag ifjor var ikke den dagen jeg fikk Speed'en, men derimot 12.oktober da jeg fikk av de dekka og satt på PR4. Som er dekk som er tilpasset praktisk og allsidig bruk langs normale veier.
SuperCorsa er sikkert supre dekk til banekjøring men ikke til veibruk