
Misha's Garasje
Re: Misha's Garasje
Unyttige morosaker ? Jeg har aldri sett nyttige og fornuftige morosaker jeg. 

- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Vel, så er både fører og moped tilbake i heimen, selvfølgelig ikke uten ymse viderverdigheter.
Jeg starter hjemmefra i åttetiden torsdag morgen for å treffe viggo, som skal være med. 800Km venter. Det regner, så jeg har tatt en ny-innkjøpt regndress over skinnklærne. Jeg var også innom en sportsbutikk og kjøpte meg en skikkelig ull-skjorte til å ha innerst på kroppen. De hadde lagt bort vinterklærne, så den måtte de i kjelleren og romstere etter.
Viggo står startklar, også i regndress, og vi setter kursen mot stavanger. Og vi får plenty vær nedover, med kuling, noen vannvittige regnskurer, og hagl så store at det gjør vondt når de treffer hendene. Men sykkelen oppfører seg da fint...
På fergene stiller jeg meg opp på «flatmark» da jeg ikke kan stå nede i skråningen mot baugen. Sidestøtten er av typen sprettoppbareduserpåden, så den er en «killer» på slike ferger.

Vi passerer stavanger, været letter og blir bedre, og vi stopper i ålgård for en middag på kroen der. Heldigvis er det ikke mange gjester der, da vi strør rundt oss med klær og utstyr alle veier. Vertinnen har jobbet i mange år på haukeli, og er vant med farende fant, så hun bare smiler og er elskverdigheten selv. Knall mat!

Regndresser blir pakket bort, og vi fortsetter nedover E39 mot kristiansand i god driv, koseløypen 44 får vi heller ta når været er varmere. Det er ikke så mye trafikk, og vi smyger oss greit forbi det vesle som er. :-
Kl.1800 parkerer vi på kaien i kristiansand, ved kaninburhotellet der. Det varer ikke lenge før man kan observere to ølhunder med lange skritt nedover i sentrum, mysende rundt etter nærmeste vannhull. Og den første vi kommer over, er en irsk pub! Pørfækt! Der blir vi sittende og småspise og drikke Murphy's Red et par timer før vi finner ut at siden vi må opp 6 om morran, er det ikke noe sjakktrekk å bli sittende der. Så vi køyer tidlig.

Midt på natten blir jeg vekket av et herrens rabalder. Jo takk, viggo har startet sagbruket i underkøyen. Han gir seg fort – tror jeg – men snart drar han igang igjen enda værre, han har visst bare skiftet gir.
Så jeg gir han en neve fra oven så han våkner og gir seg. Dette ritualet fortsetter gjennom natten, så om morgenen er det en heller groggy misha som står på kaia og gjesper i småregnet.


Været er bra i danmark, vi har god tid, så vi tar småveiene nedover. «Småveier» som er så gode at de kan sammenlignes med norske motorveier. Men herregud så kjedelige mc-veier.
Det blåser skikkelig kraftig fra sør-vest så mopeden må jobbe for maten der vi durer i 100 – 110 nedover. Og blir forbikjørt av dansker i toyoya yasiser... Så jeg legger nesa i vindskjermhøyde og gir på. Og får haka i tanken da motorn sier «putt putt bøøøøøøøøøøøøøø» like etter å ha passert en lastebil, og blir stående i veikanten som en løk med tørr tank. Hæ, etter bare 21 mil??
Det er jo bare å vri på reserve og speide etter nærmeste bensin-pusher, så jeg får fyllt på 9 liter... Jaja, nå vet jeg hvor grensa går.

Vinden øker utover dagen, og nå får jeg motorfusk også, periodisk. Den lugger, som om den ikke får bensin, og så går den normalt igjen. Knotten går i høygir om hva som kan være problemet, og om jeg rekker frem før alt stopper, men vi kommer da frem til treffet for egen maskin.

Verten for treffet spør hvordan turen har gått, og jeg legger ut om kveldsunderholdningen min, plukk og rens av 2 stk dellorto forgassere. Men dansken bare ler og sier dette er en morini-svakhet. Hæ?
Joda, flottør-kammeret har utlufting til friluft, under tanken,og ved sterk sidevind kan vindtrykket presse bensinnivået i flotørkammeret nedover via disse luftingene. Motoren får ikke nok bensin, og fusker. Hælledussen! Og når jeg tenker etter, var det åpent landskap og jævli vind der dette skjedde, ja.
Dermed er det bare å utforske det rikholdige utvalget av dansk og tysk brygg, og kikke på omgivelsene.



2 gamle chevy'er kommer også seilende forbi...

Til å være et dansk morini-treff, var det pussig få dansker her. En røys tyskere, 4 norske og 4 danske. Og en av danskene var opprinnelig tysk...
Spiller ingen trille, det en en artig gjeng, og praten gikk livlig på en blanding av tysk-engelsk-dansk. Med masse armer og bein gjør man seg noenlunde forstått. En laaaaang regnskur om kvelden gjør at vi blir sittende i partyteltet om kvelden.
Frosne dansker fyrer opp bålet lørdag morgen, før frokost og felles-tur inn til Odense og en cafe-racer samling der. Knallvær og 17 grader er heller ikke noe å klage på. Mye snop å se på, bl.a en eldre kawa med turbo. Uten potte.




Vi gikk også litt rundt og kikket i by-kjernen, og for de med kulturell legning, er det mye å kikke på i H.C.Andersens hjemby. Jeg derimot, har en litt enklere form for humor, så jeg fikk hakeslepp og holdt på å le meg fillete da jeg kommer over denne plakaten, hvor de også sto og delte ut løpesedler:

Morinien til verten hadde en liten oljelekkasje i en sylinder som plutselig ble veldig kraftig i løpet av tilbaketuren fra denne fellesturen, så de begynte straks å rive motoren i filler ved hjemkomst. Toppen hadde sprukket og et ventilsete var ødelagt, så en topp ble tatt fra en skade-sykkel som også sto i skuret til verten. 3-4 mann sto og skrudde, så det tok ikke så lang tid før verten raste avgårde på test-tur igjen. Og den gutten kunne kjøre. Vi andre på fellesturen hadde ikke nubbetjangs å holde følge med han på de danske små/skogsveiene. Problemet var løst, og fyren kunne smile igjen.


Lørdagskveld ble det nok en gang fyr på bålet, og siden vi atter en gang måtte opp i 6-tiden for å rekke fergen, ble det ikke det store sjøslaget denne kvelden heller.

Vi spratt opp i sekstiden, duggfriske klar til en nydelig dag. Og alt var - duggfriskt og pissevått. Kl.7 var vi pakket og klar, og jaggu sto ikke verten der klar med varm kaffe og varme rundstykker til oss før vi dro! Konge!

Vi la iveg i strålende solskinn nordover på motorveien. Det var 300km å kjøre, og fergen gikk 12.15 .
Og det er ikke spesielt morsomt å surre rundt på en motorvei på en 350 knalllert som du såvidt klarer å presse opp i hundre-og-førr med hjemlengsel og kjøttkaker til middag, mens alt av rustne gamle diesel-vrak raser forbi deg. Okei da, jeg lå på 110-120, hundreogførr var bare for å teste max-turtallet. Gjett om jeg savnet svingete vestlandsveier...
Etter en god time i god driv trodde jeg at jeg hadde tatt knekken på den stakkars mopeden igjen. Etter å ha passert en feit lastebil, forsvant all kraft i motoren. Farten sank til 80 mens lastebilen begynte å nærme seg faretruende, så en avkjørsel dukket opp som kallet. Motoren gikk fremdeles, så jeg kom meg til en parkplass rett ved avkjøringen. Vi kunne ikke finne noe galt, bortsett fra en slangeklemme på innsuget som ikke lå riktig, så den fikset vi. Vi kikket om tenningsplaten hadde vridd seg, men denne var fast og fin også. Så etter litt omogmen fant vi ut at jeg får bare trille videre nordover og håpe det beste. Kanskje den bare hadde fått et lett heteslag. Og mopeden gikk, jeg holdt dog turtallet lavere og farten rundt 90-100. Halvannen time senere kunne jeg endelig brekke med av mopeden i hirtshals uten mer problemer.

Under overfarten ble vi sittende på bakdekket i solskinnet og slumre. Det er jo ikke nok sitteplasser på de drittbåtene, så det lå folk strødd på gulvet overalt. Tilogmed under trappene...
Vel iland satte vi strake kursen mot stavanger, hvor vi planla å overnatte. Mopeden likte seg tydeligvis bedre hjemme i gamlelandet, og murret fornøyd avsted. Det ble kaldere og kaldere etter hvert som vi kom vestover, og skyene tyngre og tyngre. Regnet kom tilslutt i bygevis, heldigvis var vi da kommet nesten frem til ålgård hvor vi ville spise middag på samme kroen. Passelig forfrossen kom vi oss inn på kroen, og der sto vi med store øyne og kikket på tv-n som sto på, hvor en kar ble intervjuet – i snøfokk! Gjett om fristelsen til å returnere til danmark og 17 grader var stor...
Vi overnattet hos bekjente i stavanger, med konjakk og moto-gp på storskjerm til kvelds. Mandag freste vi nordover i strålende solskinn, og så stoppet vi på et WW2 museum nær haugesund. Dette museet har en slik svær samling, at jeg nesten må ta det opp i en annen tråd senere.
Hjemme igjen på kveldingen, etter 1540km på en italiensk romperister, og en stor opplevelse rikere...

Jeg starter hjemmefra i åttetiden torsdag morgen for å treffe viggo, som skal være med. 800Km venter. Det regner, så jeg har tatt en ny-innkjøpt regndress over skinnklærne. Jeg var også innom en sportsbutikk og kjøpte meg en skikkelig ull-skjorte til å ha innerst på kroppen. De hadde lagt bort vinterklærne, så den måtte de i kjelleren og romstere etter.
Viggo står startklar, også i regndress, og vi setter kursen mot stavanger. Og vi får plenty vær nedover, med kuling, noen vannvittige regnskurer, og hagl så store at det gjør vondt når de treffer hendene. Men sykkelen oppfører seg da fint...
På fergene stiller jeg meg opp på «flatmark» da jeg ikke kan stå nede i skråningen mot baugen. Sidestøtten er av typen sprettoppbareduserpåden, så den er en «killer» på slike ferger.

Vi passerer stavanger, været letter og blir bedre, og vi stopper i ålgård for en middag på kroen der. Heldigvis er det ikke mange gjester der, da vi strør rundt oss med klær og utstyr alle veier. Vertinnen har jobbet i mange år på haukeli, og er vant med farende fant, så hun bare smiler og er elskverdigheten selv. Knall mat!


Regndresser blir pakket bort, og vi fortsetter nedover E39 mot kristiansand i god driv, koseløypen 44 får vi heller ta når været er varmere. Det er ikke så mye trafikk, og vi smyger oss greit forbi det vesle som er. :-
Kl.1800 parkerer vi på kaien i kristiansand, ved kaninburhotellet der. Det varer ikke lenge før man kan observere to ølhunder med lange skritt nedover i sentrum, mysende rundt etter nærmeste vannhull. Og den første vi kommer over, er en irsk pub! Pørfækt! Der blir vi sittende og småspise og drikke Murphy's Red et par timer før vi finner ut at siden vi må opp 6 om morran, er det ikke noe sjakktrekk å bli sittende der. Så vi køyer tidlig.


Midt på natten blir jeg vekket av et herrens rabalder. Jo takk, viggo har startet sagbruket i underkøyen. Han gir seg fort – tror jeg – men snart drar han igang igjen enda værre, han har visst bare skiftet gir.




Været er bra i danmark, vi har god tid, så vi tar småveiene nedover. «Småveier» som er så gode at de kan sammenlignes med norske motorveier. Men herregud så kjedelige mc-veier.
Det blåser skikkelig kraftig fra sør-vest så mopeden må jobbe for maten der vi durer i 100 – 110 nedover. Og blir forbikjørt av dansker i toyoya yasiser... Så jeg legger nesa i vindskjermhøyde og gir på. Og får haka i tanken da motorn sier «putt putt bøøøøøøøøøøøøøø» like etter å ha passert en lastebil, og blir stående i veikanten som en løk med tørr tank. Hæ, etter bare 21 mil??

Det er jo bare å vri på reserve og speide etter nærmeste bensin-pusher, så jeg får fyllt på 9 liter... Jaja, nå vet jeg hvor grensa går.


Vinden øker utover dagen, og nå får jeg motorfusk også, periodisk. Den lugger, som om den ikke får bensin, og så går den normalt igjen. Knotten går i høygir om hva som kan være problemet, og om jeg rekker frem før alt stopper, men vi kommer da frem til treffet for egen maskin.

Verten for treffet spør hvordan turen har gått, og jeg legger ut om kveldsunderholdningen min, plukk og rens av 2 stk dellorto forgassere. Men dansken bare ler og sier dette er en morini-svakhet. Hæ?
Joda, flottør-kammeret har utlufting til friluft, under tanken,og ved sterk sidevind kan vindtrykket presse bensinnivået i flotørkammeret nedover via disse luftingene. Motoren får ikke nok bensin, og fusker. Hælledussen! Og når jeg tenker etter, var det åpent landskap og jævli vind der dette skjedde, ja.

Dermed er det bare å utforske det rikholdige utvalget av dansk og tysk brygg, og kikke på omgivelsene.



2 gamle chevy'er kommer også seilende forbi...

Til å være et dansk morini-treff, var det pussig få dansker her. En røys tyskere, 4 norske og 4 danske. Og en av danskene var opprinnelig tysk...
Spiller ingen trille, det en en artig gjeng, og praten gikk livlig på en blanding av tysk-engelsk-dansk. Med masse armer og bein gjør man seg noenlunde forstått. En laaaaang regnskur om kvelden gjør at vi blir sittende i partyteltet om kvelden.
Frosne dansker fyrer opp bålet lørdag morgen, før frokost og felles-tur inn til Odense og en cafe-racer samling der. Knallvær og 17 grader er heller ikke noe å klage på. Mye snop å se på, bl.a en eldre kawa med turbo. Uten potte.




Vi gikk også litt rundt og kikket i by-kjernen, og for de med kulturell legning, er det mye å kikke på i H.C.Andersens hjemby. Jeg derimot, har en litt enklere form for humor, så jeg fikk hakeslepp og holdt på å le meg fillete da jeg kommer over denne plakaten, hvor de også sto og delte ut løpesedler:


Morinien til verten hadde en liten oljelekkasje i en sylinder som plutselig ble veldig kraftig i løpet av tilbaketuren fra denne fellesturen, så de begynte straks å rive motoren i filler ved hjemkomst. Toppen hadde sprukket og et ventilsete var ødelagt, så en topp ble tatt fra en skade-sykkel som også sto i skuret til verten. 3-4 mann sto og skrudde, så det tok ikke så lang tid før verten raste avgårde på test-tur igjen. Og den gutten kunne kjøre. Vi andre på fellesturen hadde ikke nubbetjangs å holde følge med han på de danske små/skogsveiene. Problemet var løst, og fyren kunne smile igjen.


Lørdagskveld ble det nok en gang fyr på bålet, og siden vi atter en gang måtte opp i 6-tiden for å rekke fergen, ble det ikke det store sjøslaget denne kvelden heller.

Vi spratt opp i sekstiden, duggfriske klar til en nydelig dag. Og alt var - duggfriskt og pissevått. Kl.7 var vi pakket og klar, og jaggu sto ikke verten der klar med varm kaffe og varme rundstykker til oss før vi dro! Konge!


Vi la iveg i strålende solskinn nordover på motorveien. Det var 300km å kjøre, og fergen gikk 12.15 .
Og det er ikke spesielt morsomt å surre rundt på en motorvei på en 350 knalllert som du såvidt klarer å presse opp i hundre-og-førr med hjemlengsel og kjøttkaker til middag, mens alt av rustne gamle diesel-vrak raser forbi deg. Okei da, jeg lå på 110-120, hundreogførr var bare for å teste max-turtallet. Gjett om jeg savnet svingete vestlandsveier...
Etter en god time i god driv trodde jeg at jeg hadde tatt knekken på den stakkars mopeden igjen. Etter å ha passert en feit lastebil, forsvant all kraft i motoren. Farten sank til 80 mens lastebilen begynte å nærme seg faretruende, så en avkjørsel dukket opp som kallet. Motoren gikk fremdeles, så jeg kom meg til en parkplass rett ved avkjøringen. Vi kunne ikke finne noe galt, bortsett fra en slangeklemme på innsuget som ikke lå riktig, så den fikset vi. Vi kikket om tenningsplaten hadde vridd seg, men denne var fast og fin også. Så etter litt omogmen fant vi ut at jeg får bare trille videre nordover og håpe det beste. Kanskje den bare hadde fått et lett heteslag. Og mopeden gikk, jeg holdt dog turtallet lavere og farten rundt 90-100. Halvannen time senere kunne jeg endelig brekke med av mopeden i hirtshals uten mer problemer.

Under overfarten ble vi sittende på bakdekket i solskinnet og slumre. Det er jo ikke nok sitteplasser på de drittbåtene, så det lå folk strødd på gulvet overalt. Tilogmed under trappene...
Vel iland satte vi strake kursen mot stavanger, hvor vi planla å overnatte. Mopeden likte seg tydeligvis bedre hjemme i gamlelandet, og murret fornøyd avsted. Det ble kaldere og kaldere etter hvert som vi kom vestover, og skyene tyngre og tyngre. Regnet kom tilslutt i bygevis, heldigvis var vi da kommet nesten frem til ålgård hvor vi ville spise middag på samme kroen. Passelig forfrossen kom vi oss inn på kroen, og der sto vi med store øyne og kikket på tv-n som sto på, hvor en kar ble intervjuet – i snøfokk! Gjett om fristelsen til å returnere til danmark og 17 grader var stor...
Vi overnattet hos bekjente i stavanger, med konjakk og moto-gp på storskjerm til kvelds. Mandag freste vi nordover i strålende solskinn, og så stoppet vi på et WW2 museum nær haugesund. Dette museet har en slik svær samling, at jeg nesten må ta det opp i en annen tråd senere.
Hjemme igjen på kveldingen, etter 1540km på en italiensk romperister, og en stor opplevelse rikere...

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Misha's Garasje
Ja, vil tro detMisha skrev:Hjemme igjen på kveldingen, etter 1540km på en italiensk romperister, og en stor opplevelse rikere...

Kjempefint referat :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Misha's Garasje
Pollti skrev:Flott lesing ! M E R E .
Enig.Ragnhild skrev:Ja, vil tro detMisha skrev:Hjemme igjen på kveldingen, etter 1540km på en italiensk romperister, og en stor opplevelse rikere...
![]()
Kjempefint referat :)
Imponerende!

Dette må ha vært en flott tur :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Når man setter igang med slike referater, oppdager man fort hvor mye tid som egentlig går med for å sy i sammen noe slikt. Så til dere andre som også sitter over pc-n og strever i timesvis for at vi skal ha noe artigt lesestoff:
Si meg en ting; hvordan lager dere bilder av google-kartene? Tar et skjermbilde og tilpasser det?
Joda det kommer snart mer.
Neste helg, 22-24 mai er det klart for nytt sjøslag, i Gudvangen. Et lite treff som heter Rett Vest treffet. Ikke så langt å kjøre denne gangen, rundt 2,5 timer strake veien. Så det blir nok ikke strake veien, men heller de morsomme småveiene innover. 
Jeg burde vel egentlig være på Vårtreffet til Guzziklubben i Stavanger samme helg, siden jeg er med der, men jeg får satse på høst-treffet deres istedenfor. Oppe på møre en plass i september. Rindal het det. Karskens rike, var det en oppdøling som påsto...




Si meg en ting; hvordan lager dere bilder av google-kartene? Tar et skjermbilde og tilpasser det?

Joda det kommer snart mer.


Jeg burde vel egentlig være på Vårtreffet til Guzziklubben i Stavanger samme helg, siden jeg er med der, men jeg får satse på høst-treffet deres istedenfor. Oppe på møre en plass i september. Rindal het det. Karskens rike, var det en oppdøling som påsto...

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Misha's Garasje
Kart fra Google tar jeg via Word.
Velger lagre og bruker klip og lim.
Litt plundrete men det fungerer på et vis.
Kan også bruke et program som tar skjermbildet og lagrer det til utklippstavla og ta det inn i Photoshop f.eks derfra.
Det jeg ikke liker med Google kartene er de markørene som viser punkter på ruta som du har vært innom. De er ofte i veien for forståelsen av kartet. Så hvis noen vet hvordan de fjernes uten å ta bort ruta som er kjørt, hadde det vært fint :)
Velger lagre og bruker klip og lim.
Litt plundrete men det fungerer på et vis.
Kan også bruke et program som tar skjermbildet og lagrer det til utklippstavla og ta det inn i Photoshop f.eks derfra.
Det jeg ikke liker med Google kartene er de markørene som viser punkter på ruta som du har vært innom. De er ofte i veien for forståelsen av kartet. Så hvis noen vet hvordan de fjernes uten å ta bort ruta som er kjørt, hadde det vært fint :)
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Her er danskeruta:

Nå tok jeg et Prt Scr som jeg la inn i Paint ved å bruke Ctrl + V. Jeg bruker Picasa2 for å rote rundt i bildene mine, så jeg brukte den for å tilpasse bildet. Jeg bruker et program som heter Pixresizer for å få rett størrelse, og så bærer det ut på Imageshag.
Ang. markørene, jeg laget ruten fra A til B direkte, og flyttet så ruten manuelt etterpå til de riktige veiene. Det blir noen små ringer, men de er vel ikke sjenerende?

Nå tok jeg et Prt Scr som jeg la inn i Paint ved å bruke Ctrl + V. Jeg bruker Picasa2 for å rote rundt i bildene mine, så jeg brukte den for å tilpasse bildet. Jeg bruker et program som heter Pixresizer for å få rett størrelse, og så bærer det ut på Imageshag.
Ang. markørene, jeg laget ruten fra A til B direkte, og flyttet så ruten manuelt etterpå til de riktige veiene. Det blir noen små ringer, men de er vel ikke sjenerende?

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Misha's Garasje
Kikker på kartet og kjenner at jeg savner Danmark...
Lenge siden jeg har feriert der nå...
Deijligt å være norsk i Danmark

Lenge siden jeg har feriert der nå...
Deijligt å være norsk i Danmark

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Ja, er det egentlig det?AJ skrev:Kikker på kartet og kjenner at jeg savner Danmark...![]()
Lenge siden jeg har feriert der nå...
Deijligt å være norsk i Danmark

Det er vel billigere i sverige enn danmark pga valutaforskjellen? Nå har jeg ikke vært i sverige på mange år så her synser jeg en smule... :-
Og promillegrensa i danmark må være høyere i danmark enn norge. Det var flere dansker som kom kjørende på mc forbi treffet, stoppet og fikk seg en pils mens de gikk og kikket på disse rare italienerne våre, for så å kjøre videre...

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Misha's Garasje
'Deilig å være norsk i Danmark' handler ikke bare om lave priser... :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Nei jeg er klar over det, så jeg må vel snart ha med en tur til sverige og sammenligne... 

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Misha's Garasje
Du Misha, hvordan kan mitt forsoffene legme transporteres fra Bægen til Øystese på enkleste måte ? Uten egne hjul, de skal hentes i Øystese og veien hjem finner jeg alltids. Da kjører jeg etter kjøttkakelukta bare.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Misha's Garasje
På 17.mai........?AJ skrev:Kikker på kartet og kjenner at jeg savner Danmark...![]()
Lenge siden jeg har feriert der nå...
Deijligt å være norsk i Danmark
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Misha's Garasje
Nei. Idag er det den store båtstoffingsdagen. HausGestapo truer med 

- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Båtstoffing idag? Reker du ikke gatelangs og blåser i luren din altså?
Og ang. øystese så går det busser den veien, rutene finner du her:
http://www.skyss.no/Ruter/Voss-Vaksdal- ... om-010509/
Ruten din er 925, hardangerlinjen. Bussen går fra bystasjonen, som ligger ved siden av jernbanestasjonen. Kommer du luftveien over, går flybussen mellom flyplassen og bystasjonen.
Drosje er jo kanskje litt svindyrt, men kanskje jeg kan overtales til å svippe deg innover dit hvis jeg er hjemme på det tidspunktet du invaderer bergen...

Og ang. øystese så går det busser den veien, rutene finner du her:
http://www.skyss.no/Ruter/Voss-Vaksdal- ... om-010509/
Ruten din er 925, hardangerlinjen. Bussen går fra bystasjonen, som ligger ved siden av jernbanestasjonen. Kommer du luftveien over, går flybussen mellom flyplassen og bystasjonen.
Drosje er jo kanskje litt svindyrt, men kanskje jeg kan overtales til å svippe deg innover dit hvis jeg er hjemme på det tidspunktet du invaderer bergen...

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Ja, så det tryggeste er nok å skysse han ut av byen fortest mulig...Ragnhild skrev:Invasjon er nok ordet når Pollti drar til Bergen

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Misha's Garasje
I gamledager så lå det en mørkebrun pub ikke så langt ifra Hotel Norge. Der var det til tider så mye moro der at jeg ikke husker noe av det som skjedde. Et par ganger var det nesten smertefullt å våkne. Men bergeserinnene var så pene at jeg bodde der i over 3 år.
Lykkeligvis var jeg ikke så sjarmerende at det ble besøk på fødeklinikken heller.
Et soleklart bevis på at jeg var en dannet ung mann som ikke tuklet med andre menns døttre før jeg hadde en datter selv.
Da satser jeg på bussen tror jeg. Med 2 sidevesker og toppkoffert som håndbagasje kan det jo være greit å stappe inn i bussens buk og sove seg fram til bestemmelsstedet.



Da satser jeg på bussen tror jeg. Med 2 sidevesker og toppkoffert som håndbagasje kan det jo være greit å stappe inn i bussens buk og sove seg fram til bestemmelsstedet.
Re: Misha's Garasje
Nei, det forstår segPollti skrev:Et soleklart bevis på at jeg var en dannet ung mann som ikke tuklet med andre menns døttre før jeg hadde en datter selv.![]()

Re: Misha's Garasje
Du betviler da vel ikke Avdelingen for Høy Moral !!! ? !!! Vil nødig rippe opp i historien om besøk i brødbilen.



- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
2 sidevesker og toppboks? I all verden, skal du overnatte på veien over høyfjellet, siden du har så mye bagasje? 

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Misha's Garasje
Tenkte å overnatte et par tre ganger før hjemkomst. Øysteste høres ut som navnet på en litt alvorlig sykdom forresten.
Re: Misha's Garasje
Nei, moralen betviler jeg ikke...Pollti skrev:Du betviler da vel ikke Avdelingen for Høy Moral !!! ? !!! Vil nødig rippe opp i historien om besøk i brødbilen.![]()