Var en snartur til Ride i Bergen igår, fredag den 10.
Hadde bestilt time til Duke'n til Jr, 10 000 service, og jeg skulle uansett ha noe småting, nye grips, nye dekaler og litt oljer.
Lasta sykkelen opp i skaphenger'n og var framme i 9 tida, fikk levert sykkelen, parkert hengeren og stakk og gjorde noen ærend, som var raskt unnagjort.
Jeg var innom Harleybutikken og kikka på NightRod'n, (omtrent den eneste Harley'en som vekker "må ha" begjær hos meg) før jeg returnerte til Ride.
Hadde en liten drøm om å teste ut den nye R1200R, for de har en demo av den inne... men denne var knapt tatt utav eska, og ikke innkjørt, så fikk beskjed om å komme i neste uke. Men det er noe med den sykkelen som jeg liker. Ok, boksermotoren er forsatt ikke en favoritt sånn utseendemessig, men syns likevel den er spiselig i denne innpakningen. Når man skrever over og setter seg passer det bare perfekt, og at den har cruisecontroll, varmehåndtak og kardang er slett ikke noen ulempe.
Terje (som er butikksjef der) hadde aldri kjørt en bedre motorsykkel, påsto han (han er rettnok gaaanske subjektiv i denne settingen, men likevel- han kan jo kjøre hva han vil av BMW, KTM og Kawa.) Så denne SKAL jeg få teste en dag.. enn sålenge fikk jeg prøvesitte den svarte, og sikle på den hvit/røde som stod ute i sola

Heldigvis hadde jeg selskap av Roald, som var på vei for å hente sykkelen sin.... men han er nokså enig i at det der er en flott roadster.
Service 1.jpg
Men det er ikke bare BMW (og Triumph selvsagt) som lager fine sykler, en gang i blandt kommer japsene opp med noe som får hjertet til å dunke en ekstra gang og to. Så som H2'en til Kawa, de har en slik i butikken der.. og den sykkelen er noe HELT for seg selv.. lakken, detaljene, helt sikkert motoren, ja hele designet drar deg imot den sykkelen... facinerende!! :-)
Service 2.jpg
Plutselig var Duken ferdig, og jeg fikk lastet den inn i hengeren (takk for hjelpen Roald) og satte fart hjem. Ifølge GPSen skulle jeg ankomme Gjermundshavn fergjekai kl 1520, men det er jo 8,5 mil dit, så jeg tok sikte på 1505. Selvsagt havnet man opp i noe "Vegarbeid- manuell dirigering-følgebil" dritt, så halvveis hadde jeg brukt opp de innsparte minuttene, og litt til. Men det gikk bra likevel, kjørte rett ombord når ferja lå til kai, slik jeg pleier.
Som avslutning på dagen fikk jeg en fin liten tur til Husnes, for en kebab av ypperste sort
og.. det er nå 72 (syttito) dager igjen til jeg skal på tur

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.