Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hardanger Rundt, med en bonus til s

Legg inn av Olav K »

DrGreve skrev:Jeg kommer jo nedover (sørover) via Rv13 til Røldal og har liten lyst til å kjøre samme veien i retur. På noen strekninger blir jeg nødt til å fravike dette, men da Rv13 fra Sandvin til krysset mot Myrkjdalen og Vikafjellet.
Jeg har lenge vurdert å kjøre til Jondalen og ferge til Tørvikbygd siden jeg har lyst å se Norheimsund og Steindalsfossen igjen. Har ikke vært der siden jeg gikk sjøgutteskolen på Melkeplassen i Laksevåg vinteren 1973:)
Når jeg så kartet ditt så så jeg ting litt klarere, og vil velge Fv48 til Årsnes og følge Fv48/49 på vestsiden av Hardangerfjorden fra Gjermundshamn til Sandvin og Rv13 :thumleft
Ikke Sandvin, men Granvin. Sandvin ligger like sør for Odda. Hardangerfjorden på vestsida er en nydelig tur, men sola kommer og går tidlig på den sia.
Men en morgentur oppover der er herlig :prf Hadde jeg vært hjemme på de tider skulle jeg slått følge. Men er nok betraktelig lengre sør på de tider. :-)å :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hardanger Rundt, med en bonus til s

Legg inn av DrGreve »

Olav K skrev:Ikke Sandvin, men Granvin. Sandvin ligger like sør for Odda. Hardangerfjorden på vestsida er en nydelig tur, men sola kommer og går tidlig på den sia.
Selvfølgelig Granvin. Glipper av og til :)
Overnattingsplasser tar vi på sparket dag for dag og for alt man vet nå så kan det godt være at det blir ettermiddagen oppover mot Granvin. Takk for opplysningen, været kan man uansett gjøre lite med.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Olav K

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Service på Duke'n- skal selges

Legg inn av Olav K »

Var en snartur til Ride i Bergen igår, fredag den 10.
Hadde bestilt time til Duke'n til Jr, 10 000 service, og jeg skulle uansett ha noe småting, nye grips, nye dekaler og litt oljer.
Lasta sykkelen opp i skaphenger'n og var framme i 9 tida, fikk levert sykkelen, parkert hengeren og stakk og gjorde noen ærend, som var raskt unnagjort.
Jeg var innom Harleybutikken og kikka på NightRod'n, (omtrent den eneste Harley'en som vekker "må ha" begjær hos meg) før jeg returnerte til Ride.
Hadde en liten drøm om å teste ut den nye R1200R, for de har en demo av den inne... men denne var knapt tatt utav eska, og ikke innkjørt, så fikk beskjed om å komme i neste uke. Men det er noe med den sykkelen som jeg liker. Ok, boksermotoren er forsatt ikke en favoritt sånn utseendemessig, men syns likevel den er spiselig i denne innpakningen. Når man skrever over og setter seg passer det bare perfekt, og at den har cruisecontroll, varmehåndtak og kardang er slett ikke noen ulempe.
Terje (som er butikksjef der) hadde aldri kjørt en bedre motorsykkel, påsto han (han er rettnok gaaanske subjektiv i denne settingen, men likevel- han kan jo kjøre hva han vil av BMW, KTM og Kawa.) Så denne SKAL jeg få teste en dag.. enn sålenge fikk jeg prøvesitte den svarte, og sikle på den hvit/røde som stod ute i sola :prf Heldigvis hadde jeg selskap av Roald, som var på vei for å hente sykkelen sin.... men han er nokså enig i at det der er en flott roadster.
Service 1.jpg
Men det er ikke bare BMW (og Triumph selvsagt) som lager fine sykler, en gang i blandt kommer japsene opp med noe som får hjertet til å dunke en ekstra gang og to. Så som H2'en til Kawa, de har en slik i butikken der.. og den sykkelen er noe HELT for seg selv.. lakken, detaljene, helt sikkert motoren, ja hele designet drar deg imot den sykkelen... facinerende!! :-)
Service 2.jpg
Plutselig var Duken ferdig, og jeg fikk lastet den inn i hengeren (takk for hjelpen Roald) og satte fart hjem. Ifølge GPSen skulle jeg ankomme Gjermundshavn fergjekai kl 1520, men det er jo 8,5 mil dit, så jeg tok sikte på 1505. Selvsagt havnet man opp i noe "Vegarbeid- manuell dirigering-følgebil" dritt, så halvveis hadde jeg brukt opp de innsparte minuttene, og litt til. Men det gikk bra likevel, kjørte rett ombord når ferja lå til kai, slik jeg pleier.
Som avslutning på dagen fikk jeg en fin liten tur til Husnes, for en kebab av ypperste sort :knegg

og.. det er nå 72 (syttito) dager igjen til jeg skal på tur :yeyeye
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Com fort rørlegger på hjul...

Legg inn av Olav K »

Søndag morgen... morgenstund er tull i grunn, iallefall når man våkner av en tekstmelding som: " Hei, e du heima, eg river kjøkkenet mitt, og må plugga vatnet...
åååhhh, akkurat det jeg kunne tenke meg å starte dagen med.. men etter å ha dratt fra gardinene, ser jeg at sola skinner, og tenker...jaja, Daytona Daniel (joa, kunden kjører selvsagt en Triumph) er jo en grei kar, og jeg kan jo ta sykkelen inn.
Sender en mld om at jeg kommer straks, får en tommel opp som svar. Finner verktøy og noen rørdeler som får plass i tankveska,
bilde.JPG
hiver på meg kjørejeans og ei jakke og kjører inn.. med flyt og conduite selvsagt.
Idet jeg kommer inn på tunet og stopper sykkelen kommer han ut og sier:
"Ja, det skal man si.. dette må være en sånn "Kom fort" rørlegger..??"
jeg jobbet jo i mange år i en Comfortbutikk i Odda, så joa, det stemmer nok det.
(Nå kan det være at endel enslige husmødre rundt omkring legger en annen mening i dette, enn hva DaytonaDaniel gjorde :P :p :knegg :lol )
Whatever...
jobben er fort gjort, og jeg får en liten bunke sedler nesten kastet etter meg.
Prøver å forklare at Triumph-eiere har gratis rørleggerhjelp i helgene, men dette faller på steingrunn. Så står jeg der med lomma full av brennende dukater. what to do..jo, kjøpe noe...
Jeg gjør unna hjemturen på en smidig måte, og etter frokosten som stod klar i samme stund som jeg kom inn døra, blei det en liten kosestund på Ebay....
Endte opp på en australsk side, "Carbondude", og shoppet denne...
$_57.JPG
Carbonhore? jeg?? :redface :redface :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Toven

Legg inn av Toven »

sexy liten pynt på hekken :prf

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Nice ass ;-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Jepp, litt carbon vil gjøre stumpen til Speedy-tøsen enda frekkere og uimotståelig :yeyeye

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Å hjelpe meg... der var mannen på kjøret igjen :redface

Note4

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Å hjelpe meg... der var mannen på kjøret igjen :redface

Note4

Neimen, er du der, LilleLord?? Du har vært så stille...

Ja nå er Onkel havnet på carbonkjøret, har allerede funnet litt mer jeg skal ha.. etterhvert. :knegg

Men nå har jeg nettopp lagt inn bestilling på QS fra Cordona, så håper jeg den kommer før jeg skal på banekjøring i mai.
De sier ca 1 ukes leveringstid, men jeg regner med litt mer.. shit happens osv.

Men det bli gromt å få QS på denne bajken også :-)å

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja har vært litt rundt å fartet siste tiden, samt at dagene er fullpakket med kurs. Så er ikke mye ledig tid om dagene :redface

Satser på det går seg litt til i løpet av uken.

Brukeravatar
Olav K

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur.. men må vente til fredda

Legg inn av Olav K »

Jada, med den finværsmeldingen som er for siste del av uka og helga, får man jo noen ideer.
På torsdag er det årets første Triumph Run. Blir morro å se igjen endel av gjengen. Vi kjører fra Øyrane Torg kl 18.

Men etter at jeg kom hjem i kveldingen fikk jeg mld fra Mr Big, en kort og konsis en:
"Lyngdal i helga"?
Jeg tok et kort blikk på værmeldingen, og blei enig med meg selv om at det er freddan som gjelder. Roald var enig, og blir med hjem til Dimmelsvik etter Run'et på torsdag....
Så da ser jeg for meg en slik rute som dette
Lyngdalstur.jpg
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Blir sikkert en snartur til Lindesnes også, og så får vi se hva hjemturen bringer, om det blir over Setesdal og Haukeli, eller om returen blir noenlunde samme vei.
Time will show.. evt frost over fjellet vil avgjøre :-k

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Er ikke dette en relativt ambesiøs rute med tanke på hvilke temperaturer som er meldt :-k

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

En frisk satsning dette :thumleft
Legger man inn nok stopp og kler seg bra, så burde vel ikke dette by på de store problemene?

Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur.. men må vente til freddan

Legg inn av norse900 »

Når tid regner så herskapet å ankomme Lauvvik/Sandnes?

@Lordshaft:
Kant'en kjører vel "Hot-Wired Edition" kjøreklær?
(Tenkte på "The Cable Guy", men ifølge imdb.com betegnes karakteren som: "lonely and disturbed", og det blir vel noe i over-Kant drøy karakteristikk...) :redface
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

norse900 skrev:Når tid regner så herskapet å ankomme Lauvvik/Sandnes?

@Lordshaft:
Kant'en kjører vel "Hot-Wired Edition" kjøreklær?
(Tenkte på "The Cable Guy", men ifølge imdb.com betegnes karakteren som: "lonely and disturbed", og det blir vel noe i over-Kant drøy karakteristikk...) :redface
Dette er en tur som bør gå greit, det er 4 fergjeturer, alle først på dagen når tempen er lavest.
og fergjer er ypperlige varmestuer, med kaffe og andre mulighter. :knegg
Og jeg og Znirln har kjørt mange og lange dagsturer i lave morgentemperaturer. Det har alltid gått greit, litt friskt om morran bare :knegg
og den tynne skinndressen blir nok igjen hjemme, jeg har en tjukk og relativt varm Halvarsons skinnbukse, og en ny tekstiljakke.
MEN, selvsagt blir det å bruke elektrisk varmejakke og hansker, det er pinadø det lureste jeg har kjøpt noengang.
(med unntak av Speedy da, selvsagt :knegg )

Når vi er på Lauvik... vel, med tanke på at Sydnesfergja går kl 8, og Sand/Ropeid sånn ca 10, og Nesvik/Hjelmeland litt over 11 ( det er avganger som er innenfor rekkevidde) skulle vi vel være på Lauvik klokka 14ish. (Pluss minus en time)
Mulig der blir en avstikker på ca 35 km tur/retur innover veien langs sørsiden av Lysefjorden, der har jeg aldri vært.

Ang "Hot wired- The cable guy" :lol :lol rett nok er det mange som mener at jeg er feilkobla ( og de har sikkert rett..) men jeg tror og håper likevel at jeg har litt bedre sosiale egenskaper enn den fyren :knegg
Sist redigert av Olav K den 15 apr 2015, 08:08, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
norse900

Legg inn av norse900 »

Tipper veien sør for Lysefjorden er inn til Espelandsdalen, eller kanskje Fossmork (nærmest fjorden)?

Uansett, God helgetur!

(Skal nedover på hytta en tur (mellom Lyngdal og Farsund) og se litt over saker og ting...
Siden jeg nok neppe holder samme tempo så blir det enten å tjuvstarte eller å lunke nedover i makelig tempo (som vanlig), eller så ser jeg dere kanskje idet dere blåser forbi. Har ellers fått med meg at det visst er Stor-aksjon på fartskontroller, men siden jeg kjører "utenfor allfarvei" så burde jo det gå bra :knegg

Får sende deg en PM eller noe, så "skimtes" vi kanskje på veien (idet dere farer forbi), eller på "Paulsen"? :lol :mk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

16-17 april er det spesiell fokus på fart, og UP lover døgnkontinuerlige kontroller.

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

norse900 skrev:

Siden jeg nok neppe holder samme tempo så blir det enten å tjuvstarte eller å lunke nedover i makelig tempo (som vanlig), eller så ser jeg dere kanskje idet dere blåser forbi. :lol :mk
:vs Jeg fatter ikke hvor denne oppfatningen om at jeg kjører så fort...?? Jeg er muligens litt effektiv langs veiene, men svinekjøre... nei det skjer ikke :redface
Du kan jo sende meg en SMS, eller faktisk slå på tråden på fredag... jeg har tlf rett i hjelmen, blåtann vettu ;-)
Vi kjører nok forbi, og tar en pause i sola, på den store rasteplassen mellom Vigrestad og Brusand, der veien går helt ut mot sjøen
Hyggelig med flere på tur.. :vs
Uten navn2.jpg
mobilen er 95702860.

Brukeravatar
norse900

Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur.. men må vente til freddan

Legg inn av norse900 »

Ikke du som kjører "grise-fort" , men jeg som kjører "skilpadde" (tror jeg... :redface ) :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)

Olden
Motorsykkelen din: SR

Legg inn av Olden »

Det så ut som ei grei rute å kjøre nedover! :-)
Ser at ruta går rett igjennom bygda mi, så det er mulig jeg slenger meg på det siste strekket hvis det lar seg :-k :D

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Olden skrev:Det så ut som ei grei rute å kjøre nedover! :-)
Ser at ruta går rett igjennom bygda mi, så det er mulig jeg slenger meg på det siste strekket hvis det lar seg :-k :D
Jeg syns du definitivt bør ha deg en kjøretur på freddan.... ville være gøy å høre den gromme sykkelen din brøle litt på Route 44 :thumleft :yeyeye

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Tommas skrev:16-17 april er det spesiell fokus på fart, og UP lover døgnkontinuerlige kontroller.
Hold godt fast i lappen gutter, det er for tidlig å låne den bort til Onkel allerede nå :redface
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Olden
Motorsykkelen din: SR

Legg inn av Olden »

Olav K skrev: Jeg syns du definitivt bør ha deg en kjøretur på freddan.... ville være gøy å høre den gromme sykkelen din brøle litt på Route 44 :thumleft :yeyeye
Planen er å møte dere i Jøssingfjord like utenfor Hauge I Dalane. Det er en stor rasteplass/minnesmerke rett før tunellen der. :thumleft
Jeg så ett telefonnummer noen poster lengre opp her så jeg slår på tråden utpå dagen.
Når regner dere med å kjøre fra Sandnes ca?

Brukeravatar
Tomgsx-r
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000

Legg inn av Tomgsx-r »

Jeg er og ute og farter på RV 44 rundt 13.00 til gudene vite :P :p Hadde vært artig og sett snuten av dere ;-)

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Har vært på Triumph Run idag, etter at jeg hadde vært hos min kjære søster og fuget flisene jeg har lagt på badet.
Så det blei en slik "hit og dit og tilakedag", men samma det, når man har prima veier å kjøre på, og i tillegg har en "mission possible"
Fikk omsider henta nyehjelmen min, en Shoei NeoTech Borealis, i svart, med sølv dekor. Litt annet lydbilde i den ja, med det venner man seg til, og for en passform..oh la laaaa...

Deretter var det ut på Øyrane Torg, der stod det 11 Triumpher på rad og rekke, og like etter jeg kom, så drog vi avgårde.. ut til, og over Osterøybrua, deretter en fiiin rundtur på øya. PÅ veier jeg ikke har kjørt før.
Stoppet på Osterøykroa og kjøpte en burger, men den fikk jeg aldri, før Roald og jeg måtte løpe, (dvs kjøre) for å rekke siste fergja.
Kjørte inn de vanlige 15 minuttene, og rakk AKKURAT fergja.
Vel ombord ringte jeg frk. Fryd, så at hun kunne lage noe mat til oss... og vel hjemme stod varme karbonader med cheddar og ventet på oss.

er dautrøtt nå, etter drøye 40 mil på tur idag... en oppvarming til imorgen..
Osterøy 1.jpg
Osterøy 2.jpg
Osterøy 3.jpg
og nååå... er det sengetid, må blir klar og uthvilt til imorgen.. reveljen går kl 0530

Svar