Kunne fort vekk vært meg også, dette - for 10 år siden...
Enduropigg med hhv. 7mm og 8mm utsikk foran/bak om husker riktig, sitter utroligOlav K skrev: 05 des 2020, 16:16 Kult, jeg har enda tilgode å teste piggdekk og slik vinterkjøring,
Iallefall med noe annet enn lettsykkelen jeg hadde i ungdommen, en Honda XL100. Men med den tenkte vi aldri over at det var "vinterkjøring"... det var bare glatt og j...lig mye kaldere![]()
Med så mye overheng er det bare godt snølagte veier disse dekkene funker bra på og økonomisk egner seg. På islagte veier ispedd grus evt asfalt tar du livet av disse fort (dyre dekk) samtidig som festet blir elendig / dårlig. Min erfaring på området er fra bil men vil tro det blir det samme ...pingvin skrev: 05 des 2020, 16:53Enduropigg med hhv. 7mm og 8mm utsikk foran/bak om husker riktig, sitter utroligOlav K skrev: 05 des 2020, 16:16 Kult, jeg har enda tilgode å teste piggdekk og slik vinterkjøring,
Iallefall med noe annet enn lettsykkelen jeg hadde i ungdommen, en Honda XL100. Men med den tenkte vi aldri over at det var "vinterkjøring"... det var bare glatt og j...lig mye kaldere![]()
![]()
![]()
Ja det er riktig på asfalt er det veldig dårlig feste, hvis fartsetappene er lange og mye grus tar du livet av dekkene. Når de blir varme legger piggene seg lettere ved pådrag / sving vel og merke de med stort overheng og løsner til slutt. Det blir byttet dekk på hver service og hvis underlaget er skikkelig vinter økes levetiden som betyr mye når ett dekk koster ca 5000,- Må ha bra dekkbudsjett og kanskje ikke like fristende å delta der føret er dårlig.pingvin skrev: 05 des 2020, 17:59 Tipper verre med bil fordi mye tyngre.
Men forferdelig på asfalt, ja, første gang var jeg livredd og trodde skulle tryne hver meter. Men går rimelig greit når venner seg til det og bruker hodet. Ikke helt gatelovlig da![]()