Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Det at det er lite jeg kan gjøre feil hørtes bra ut :-) hehe. Da trur jeg sannelig jeg forsetter slik jeg har gjort hittil, bare at jeg skal økes turtallet litt B-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen

Nå sitter jeg her i sofaen og glor på tv. Og sitter inne med egentlig litt dårlig samvittighet for at jeg kanskje ikke har dratt sykkelen nok på turtallet. Kanskje jeg skulle dratt den litt mer. Men jeg har jo fulgt brukerhåndboka da ;-)

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Nå må du stenge ute "bekymringen dine" vedr. dette!
Som sagt, du kan vanskelig feile på dette. kos deg med sykkelen du...du bruker bare noen få prosent av hva den sykkelen kan gi deg...om du våger å hente ut mer. Kjør som DU føler for det! :thumleft

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg tenker at du har nok dratt den nok idag :vs , du får heller ta deg en runde i mårra :-k

Brukeravatar
lasse_hansen

haha, ja jeg har nok "dratt" den nok idag.. Hmm, spørs hva du mener jeg har dratt for noe? :scratch Ble brått litt koffert tenking her jeg lå nå gitt.. uff..

Ja jeg får kjøre mere i morra, dem har meldt regn i morra og tirsdag... Men kjøre skal jeg uansett :P :p

Ja Globe, neste gang jeg setter meg på sykkelen, så skal jeg ikke tenke så mye på turtallet, men kjøre mer slik det passer seg :thumleft Så får vi satse på det blir bra

Brukeravatar
lasse_hansen

Idag ble det ikke noe kjøring pga meget kraftig regn, og en laaaang arbeidsdag. Men håper på litt mindre regn eller opphold i morra så jeg får kjørt litt. Tirsdag den 14 neste uke har jeg time til første gangs servicen. Bestilte time istad. Har også bestilt meg fest for gps'en. Slik Globe har. Så den skal de få lov å koble på ved servicetimen ;-) Nå er det tv og avslapping resten av kvelden. Ikke lenge til det blir senga på meg trur jeg gitt B-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Slenger inn mitt spørsmål her også jeg, sendte PM til Globe, ettersom han har samme sykkel. Men det er kanskje folk her som kan hjelpe også tru? :scratch
Jeg var ute en liten tur å kjørte nå, og la merke til spesielt i 1 og 2 gir, ved 2-3000omd så kommer det en sånn "skrangle" lyd nedifra motor eller noe. Litt dumt å si skrangle lyd, men det er noe slikt ihvertfall. Kan høres slik ut, men det er nok ikke det.. Hva kan det være? Kan for meg, virke som det f.eks er stempelringene eller eksosen som går inn i eksosanlegget, eller vet ikke helt åssen jeg skal forklare.. Jeg hakke peil, så det er kun et forslag ut i blinde..

Men lyden er der i alle gir, etter hva jeg kan høre, og den kommer ved 2.500, nærmere 3000omd..
Noen tips til hva det kan være? Hører ingenting ved omd under 2000, hører heller ikke noe over 3000omd..

Ellers så går sykkelen som en drøm, Den føles litt som TDM på steroider :knegg
Har nå kjørt 610km, ble kun en liten tur idag. Pga dårlig vær. Men de damene som står å peker på et slikt kart, de sier at det skal bli sol i morra, og resten av uka. Eller opphold ihvertfall, så vi får håpe de har rett :thumleft

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Har sendt deg PM med mine forslag. Motoren skal IKKE "skrangle"! :[-(

I tillegg til de forslag jeg sendte deg (som stort sett gikk på det som er gjort med den fra forhandler i forbindelse med pottene) så kan det jo være at du LYTTER for mye også :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

Det er sant Globe. Ny sykkel, og da legger jeg jo merke til den minste lyd. Skal høre nærmere på det i morra, så kan jeg jo se om jeg får tatt med meg kamera og filma mens jeg kjører litt, og prøve å få "spilt" inn lyden. Eller noe :scratch

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei sann.

Har nå vært hos forhandler og fått de til å høre på lyden, og dem hørte lyden med engang! Var ikke noe i motor, men antagligvis en liten skrue ett eller annet sted i plastikken foran på sykkelen sa han.

Nå har jeg ligget på garasjegulvet og krabba rundt sykkelen og sett, og har mest sannsynelig funnet ut hva det er som lager riste lyden. Skal sjekke nærmere nå etter mat for å være sikker..

Legger ved et bilde som viser hva som rister.

Der den pila peker, plast kåpe ligger inn mot ramma på sykkelen, og om jeg dunker pent med fingeren på plastkåpa, så lager den en dunke/riste lyd. Ser også på ramma der plast kåpa ligger inntil, så har plast kåpa laget et lite merke i selve ramma på sykkelen. Så mye tyder på at det er denne som lager såpass god "riste" lyd når jeg kjører.. Nå så har jeg fått lagt en bit skumgummi imellom plasten og ramma, så skal ta meg en kjøre tur etter mat, for å få sjekket om lyden er vekk.. Mest sannsynelig så er det dette som har laget den irriterende lyden.. Og plast kåpa skal jo ikke ligge å skrape på ramma på sykkelen :scratch

Men ramma ruster vel ikke den?? Eller? ettersom det er aluminium, så det er jo ikke noe å mase om.. Ripa/hakket er jo såpass lite også så. Kan hive inn bilde av det også...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
KydeX
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Lasse`s logg

Legg inn av KydeX »

Ramma ruster ikke. Det hakket hadde jeg ikke brydd meg om.

Brukeravatar
lasse_hansen

Nei hakket bryr jeg meg ikke noe om. Men de bør fikse det, så den ikke står der å skraper enda mer.. Men var forresten ikke det som laget skrangelyden heller. Men jeg kommer til å be dem fikse det uansett.. Skal levere sykkelen på service til tirsdagen, leverer den på mandag føre stengetid.

Og da kommer jeg til å be dem fikse den som plastgreia som skraper inntil ramma. Og så kommer jeg til å be dem fikse den skranglelyden, han sa det jo selv at det er muligens en skrue med en skive eller noe som står å skrangler. Og den lyden er SLITSOM, nå som jeg vet ved hvilket turtall den er.. Er jo tross alt en ny sykkel, så jeg mener at det den lyden bør dem lokalisere og fikse gratis, hva mener dere?? Kan jeg be dem fikse den plast delen som ligger å skraper mot ramma, pluss be de fikse den "løse skruen", som han sa selv... Uten at jeg skal betale noe for det. Sykkelen skal jo være i orden, skal den ikke? Det er jo ikke noe jeg har forårsaket.

Jeg prøvde å ta en liten teip bit, der jeg har satt pil på bilde, og da virka det som den forsvant, ihvertfall endel av vibreringslyden..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

Du skal ikke ha noen utgifter med utbedring av feil på ny sykkel, nei :[-X Å det regner jeg med de som har solgt deg sykkelen også mener :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen

Da kjører jeg oppom forhandleren i morra og snakker litt med de på verkstedet der... Så viser jeg han der den plasten skraper mot ramma. At det bør fikses. For sånn skal det jo ikke være, mener jeg ihvertfall. Så informerer jeg han om at den ønsker å få ordnet den skrangle/vibrerings lyden :prf

Jeg mener også at de bør fikse det uten at jeg skal betale for noe for det :[-(

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

:-k Den skrangle-lyden, hmmmm, det kan vel ikke være den overflødige 4. syllindern som henger og slenger :8-[

Svar