Haha, legg merke til at alt er festet tight til sykkelen. Det minsker turbulens og får tyngdepunktet ned på sykkelen. En toppboks er festet med braketter og rammer lg sitter i så måte høyere på sykkelen. Ikke nok med det, men toppboksen måtte også blitt montert lenger bak, no som flytter tyngdepunktet både oppover og bakover. Selve boksen med festepunkter veier også mer enn mine vesker.hansiver skrev: 24 jun 2024, 02:17Du trenger nok en sykkel med skikkelige bokser og en STOR toppboks. Nå ser det overlesset ut
En Africa Twin eller GS kanskje![]()
Utseendemessig synes jeg kin løsning ser "røffere" og bedre ut enn tre bokser som stikker ut på hver side. Selvsagt helt firkantet uten noe som helst tanke på at det skal være aerodynamisk. :)
Men en motorsykkel blir uansett ikke seende bedre ut med bagasje. Sykkelen er nok pakket mer eller mindre til randen ja, men det er kun snakk om 5-6 dager. Etter dette vil den største baggen forsvinne og resten av ferien kjøres med mer moderat opppakning.
Det fine med Rocket er at tyngdepunktet på sykkelen i seg selv er lavt og akselavstanden stor. Så den blir ganske stabil uansett.
Jeg har kjørt en Tiger 1200 Explorer med toppboks og sidekofferter. Disse skapte støy i høyere hastigheter og dem var på en måte alltid i veien. Man må liksom alltid tenke på at dem er der når man parkerer sykkelen eller snirkler seg frem.
Personlig synes jeg ikke sykkelen min ser overlesset ut. Det er en stor sykkel så det ser ikke rart ut synes jeg. Dessuten kan jeg justere dempere forran og bak uten problemer så den ekstra vekten merker jeg faktisk ikke. Dessuten får jeg også ryggstøtte med en bag på tvers bak meg. DET er helt konge :)