Helt klart foretrekker jeg luksus også, men det er noe med det å kjenne litt på "udyret" i seg selv noen ganger. Men man finner jo fort ut at man ikke er 18 år lenger

Helt klart foretrekker jeg luksus også, men det er noe med det å kjenne litt på "udyret" i seg selv noen ganger. Men man finner jo fort ut at man ikke er 18 år lenger
Ja, godt poeng. Skrotten min protesterer nok etter en time skrevs over Bimbo om jeg ikke også skal ligge så som så... Men jeg har lyst å campe i telt... men tror ikke det kommer til å skje...Bjerknez skrev: 09 jul 2024, 22:28 ... men det er noe med det å kjenne litt på "udyret" i seg selv noen ganger. Men man finner jo fort ut at man ikke er 18 år lenger![]()
Derfor er hele kluet å gjøre camping opplevelsen så behagelig som mulig og ikke minst ett sted hvor man virkelig er alene. Vanskelig å finne slike steder å det tar litt tid, men det er gøy faktisk. Vi var minst 7-8km. Fra nærmeste asfaltvei og grusveien vi kjørte var en gammel annlegsvei som gikk til en demning som ikke lenger var i bruk.SveinHa skrev: 09 jul 2024, 22:44Ja, godt poeng. Skrotten min protesterer nok etter en time skrevs over Bimbo om jeg ikke også skal ligge så som så... Men jeg har lyst å campe i telt... men tror ikke det kommer til å skje...Bjerknez skrev: 09 jul 2024, 22:28 ... men det er noe med det å kjenne litt på "udyret" i seg selv noen ganger. Men man finner jo fort ut at man ikke er 18 år lenger![]()
Det er sant. Men jazzen driter jeg i. Er mer ute etter stemningen :)DAE skrev: 18 jul 2024, 16:03 Er vel ikkje dei artistane eg forbinde mest med jazz..men nokon må vel trekke publik..
Ville også gjort det sånn. Nå er det "ledige" kontaktsettet i en to-polt bryter åpen når lyset er av. Så det må nok henges på at relé.mekkern skrev: 24 jul 2024, 09:07 Montere en topolet bryter til lyset og koble brannvarsleren på ene kontaktsettet.ev bryter på dørlåsen
Kode: Velg alt
const int inputPin = 2; // Pin for å overvåke signal (PB3 på Attiny85)
const int sirenPin = 1; // Pin for å kontrollere sirenen (PB1 på Attiny85)
const int ledPin = 0; // Pin for å kontrollere den røde LED-en (PB0 på Attiny85)
const unsigned long checkInterval = 5000; // Tid mellom hver sjekk (i millisekunder)
const unsigned long monitoringDuration = 3000; // Varighet for sjekken (i millisekunder)
const unsigned long blinkInterval = 500; // Blinkintervall for LED (i millisekunder)
void setup() {
pinMode(inputPin, INPUT); // Sett inputPin som input
pinMode(sirenPin, OUTPUT); // Sett sirenPin som output
pinMode(ledPin, OUTPUT); // Sett ledPin som output
}
void loop() {
static unsigned long lastCheckTime = 0;
static unsigned long lastBlinkTime = 0;
static bool ledState = LOW;
static bool signalDetected = false;
static unsigned long detectionStartTime = 0;
// Sjekk om det er tid for en ny signalcheck
if (millis() - lastCheckTime >= checkInterval) {
lastCheckTime = millis();
signalDetected = false;
detectionStartTime = millis();
// Sjekk om det er signal i løpet av monitoringDuration
while (millis() - detectionStartTime < monitoringDuration) {
if (digitalRead(inputPin) == HIGH) {
signalDetected = true;
break;
}
}
if (signalDetected) {
digitalWrite(sirenPin, HIGH); // Aktiver sirenen
} else {
digitalWrite(sirenPin, LOW); // Deaktiver sirenen
digitalWrite(ledPin, LOW); // Sørg for at LED-en er av
}
}
// Blink LED hvis signal er oppdaget
if (signalDetected) {
if (millis() - lastBlinkTime >= blinkInterval) {
lastBlinkTime = millis();
ledState = !ledState; // Bytt LED tilstand
digitalWrite(ledPin, ledState);
}
} else {
digitalWrite(ledPin, LOW); // Sørg for at LED-en er av
}
}
Problemet mitt er litt mer kompleks. Det går ikke på hva som går. Jeg kan sikkert stable alt på en tråsykkel også. Men en mindre sykkel med like mye bagasje vil lide mer av tyngden. Spesielt siden sykkelen jeg nevner er litt høyere og samtidig spinklere. All bagasje vil henge mer på utsiden av sykkelen og det igjen går ut over kjlreegenskaper. I tillegg ser det litt dumt ut og lesse like mye bagasje på en sykkel som er litev størrelse.lazyboy skrev: 27 jul 2024, 00:54 For egen del kan jeg ikke forstå hva du snakker om. Du kan få med deg allt du stabler og stropper og henger på Rocketen på hvilken som helst sykkel. Adv gjør det bare litt enklere. Det er jo et hav av modeller og velge mellom som gjøre jobben den ENE langturen du tar i året.
Kanskje Taxi og hotel er tingen for deg![]()