HAHA... en uke faktisk!mortenolb skrev:Som sagt, jeg trenger lærer til dette, ikke bare en forklaring. Kan forklare meg alt om hvordan man skal gjøre det uten at jeg skjønner en drit før jeg har fått en ukes kursingBjerknez skrev:Regner med at sykkelen din bare har blitt "overfladisk" vasket med svamp/høytrykk etc.?mortenolb skrev:Å vaske. Evner ikke å få ting rent.Bjerknez skrev:Hva er det du ikke klarer?mortenolb skrev:Du og/eller Bjerknez må lære meg å vaske motorsykkel. Jeg klarer det ikke.
Noen ganger må man frem med en pensel/børste etc. Sett inn sykkelen din med avfetting/skum etc. og bruk børsten/penselen til å fjerne skitt på vanskelige steder. Du kan også bruke parafin. Diesel kan også brukes men minussiden med diesel er at det lukter veldig. Dypp en mikrofiberklut i parafin og jobb deg inn i vanskelige kriker og kroker. Ikke la såpen/avfettingen tørke på sykkelen. Spyl av før det tørker og heller gjør jobben flere ganger. Husk også at sykkelen alltid skal avfettes og avspyles før du gjør dette slik at all løs skitt som fjernes lett skal av først.
Regner også med at lakken og lakkerte flater kanskje virker matte og ikke like blanke som før? Da kan du prøve med en lakkrens på lakkerte flater etterfulgt med en voks. Hvis ikke lakkrensen får den blank, så må du til med en lett rubbing. En lett rubbing kan gjøres for hånd.
Plastikkdeler som er matte må settes inn med en "plastfornyer". Dekksidene settes også inn med plast/gummi fornyer for å fremstå som sorte og ikke falmede. Sorte dekksider gjør totalinntrykket mye bedre.
PS! Husk at hvis du får plast/gummiforyer på dekkbanen så kan dette være veldig glatt, så prøv å unngå det.
Avfetteing og avspyling fungerer en stund fra sykkelen er ny, men etter hvert så trenger du å gå grundigere til verks. Sånn er det bare

Men hva er det som ikke blir rent da? Er den generelt bare grå og tris i lakken med falmede plastdetaljer, eller det det fysisk skitt du ikke får bort?