Epylypzon skrev:Folk går ikke fra forum og over til Facebook. Det er bare det at folk lettere registrerer seg på FB
Jeg burde kanskje være "taktisk" og si meg enig. Men det er jeg altså ikke.
Jeg mener å se klare tegn på det motsatte.
Er sikkert mange som mener jeg har feil og at jeg gjentar det samme til det kjedsommelige. Men faktum er at en velkjent Facebookside for motorsyklister har trukket til seg over 17000 medlemmer/brukere på få år, mens medlemstilstrømningen til de tradisjonelle MC-forumene har gått ned. Dette mener jeg skjer fortsatt selv om et av de tradisjonelle forumene ser en medlemsøkning for tiden, hovedsaklig fra MCsiden og et annet, yngre og ganske marginalt forum.
De aller fleste av de tusentalls medlemmene de største har i sine medlemsregistret er inaktive. Mange fordi de antakelig ikke lenger er motorsyklister, fått svar på spørsmål de hadde öh ikke lenger har behov for deltakelse på forum og av andre årsaker.
Men jeg også at svært mange har valgt andre sosiale medier som de heller bruker enn forumene de en gang meldte seg inn i.
En naturlig utvikling med den rivende utviklingen av sosiale medier vi har sett de siste årene, er
min mening.
Hadde selvfølgelig vært stas om gamle medlemmer som har holdt seg borte i måneder og år fant veien tilbake.
Men det er lite realistisk är det vil komme til å skje, er jeg redd.
Kan alltids håpe jeg tar feil og vil selvfølgelig bli gledelig overrasket om jeg gjør det

.