'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Hyggelig at dette vekker interesse hos flere!
Ryddighet kan av og til være nødvendig. Her er de 36 skruene som holder øvre og nedre del av blokka sammen sirlig merket slik at hver skrue kommer på riktig plass ved montering. Skruehullene er også nummerert på blokka slik at det skal være enkelt å få de på riktig plass.
De skruene som mangler står i blokka fremdeles, de er ikke mulig å ta helt ut uten å demontere bakre sylindere først.
Brukte kvelden i går til å rydde i garasjen. Flyttet også girene over i nedre del av blokka og fikk plassert de over skiftemekanismen.
Skiftet gjennom girene for å se hvordan denne leamikken fungerer og for å finne ut hvilket av drevene som er de ulike girene.
Neste blir å demontere skiftemekanismen for å sjekke at skiftegafler og annet ikke er bøyd. Jeg vet ikke hvor enkelt de er å sjekk dette nøyaktig, kanskje like greit å bytte skiftegaffelen til 2. gir uansett?
Ryddighet kan av og til være nødvendig. Her er de 36 skruene som holder øvre og nedre del av blokka sammen sirlig merket slik at hver skrue kommer på riktig plass ved montering. Skruehullene er også nummerert på blokka slik at det skal være enkelt å få de på riktig plass.
De skruene som mangler står i blokka fremdeles, de er ikke mulig å ta helt ut uten å demontere bakre sylindere først.
Brukte kvelden i går til å rydde i garasjen. Flyttet også girene over i nedre del av blokka og fikk plassert de over skiftemekanismen.
Skiftet gjennom girene for å se hvordan denne leamikken fungerer og for å finne ut hvilket av drevene som er de ulike girene.
Neste blir å demontere skiftemekanismen for å sjekke at skiftegafler og annet ikke er bøyd. Jeg vet ikke hvor enkelt de er å sjekk dette nøyaktig, kanskje like greit å bytte skiftegaffelen til 2. gir uansett?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Blir alltid nyskjerrig på hva slags bakgrunn dere som går løs på disse operasjonene har - jeg har fryktelig lyst å bli så god på å skru at jeg uten problemer splitter motor i atomer og setter den sammen igjen, men samtidig vet jeg jo at så langt ned i materien som dette hadde jeg aldri fått sammen igjen :)
Digger dette Brigg - stå på!
Digger dette Brigg - stå på!
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Brigg finansierer sine hobbyer ved å jobbe som økonom.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Det var veldig beroligende

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Jeg tror hva man har av interesser er viktigere enn hva man har av utdanning og levebrød.
Hadde jeg stått på et verksted og skrudd på motorsykker hele dagen er det ikke sikkert jeg hadde orket et slikt prosjekt hjemme i garasjen. Men når man sitter på et kontor og glaner på en skjerm med masse tall hele dagen er det ren terapi å få holde på med noe praktisk.
Og det har aldri vært enklere å tilegne seg kunnskap. Verkstedmanualer kan lastes ned fra nettet, der finner man også splitt-tegninger og delelister som gir mye info om hvordan ting ser ut. Og så finnes det en rekke diskusjonsforum hvor andre allerede har skrevet om det jeg lurte på, eller hvor man kan spørre og få svar fra andre. Og ikke minst finnes det videoer på Youtube som viser nesten hva det skulle være man prøver å finne ut av.
Hadde jeg stått på et verksted og skrudd på motorsykker hele dagen er det ikke sikkert jeg hadde orket et slikt prosjekt hjemme i garasjen. Men når man sitter på et kontor og glaner på en skjerm med masse tall hele dagen er det ren terapi å få holde på med noe praktisk.
Og det har aldri vært enklere å tilegne seg kunnskap. Verkstedmanualer kan lastes ned fra nettet, der finner man også splitt-tegninger og delelister som gir mye info om hvordan ting ser ut. Og så finnes det en rekke diskusjonsforum hvor andre allerede har skrevet om det jeg lurte på, eller hvor man kan spørre og få svar fra andre. Og ikke minst finnes det videoer på Youtube som viser nesten hva det skulle være man prøver å finne ut av.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Helt klart, … det lå ikke noe negativt eller tanker i den retning bak min kommentar.
Det er som du skriver det er en helt annen verden å tilegne seg kunnskap nå vs når jeg vokste opp. Vi må heller ikke glemme muligheten vi har til å skaffe oss deler i dag, du kan i teorien handle fra hele verden. Bare se på mitt siste prosjekt XS500’n der har jeg kjøpt brukte deler fra Molde, Haugesund og 4 plasser i USA som har gratis frakt til Delaware hvor JetCarrier tar over frakt til hyggelig pris samt ordner med Norsk mva uten gebyr. Dekaler får jeg produsert i England samt nye slite deler fra Yambits i England. Ser det er en del XS500 deler tilgjengelig i Tyskland, kan hende det blir noe derfra også. Fraktpriser bør du ha kontroll på hele tida, du må samle mest mulig når du først skal betale frakt. Her hjemme er det mange fraktalternativer som kan bli billig hvis du ikke må ha delene over natta. Det er helt klart muligheter for alle
Det er som du skriver det er en helt annen verden å tilegne seg kunnskap nå vs når jeg vokste opp. Vi må heller ikke glemme muligheten vi har til å skaffe oss deler i dag, du kan i teorien handle fra hele verden. Bare se på mitt siste prosjekt XS500’n der har jeg kjøpt brukte deler fra Molde, Haugesund og 4 plasser i USA som har gratis frakt til Delaware hvor JetCarrier tar over frakt til hyggelig pris samt ordner med Norsk mva uten gebyr. Dekaler får jeg produsert i England samt nye slite deler fra Yambits i England. Ser det er en del XS500 deler tilgjengelig i Tyskland, kan hende det blir noe derfra også. Fraktpriser bør du ha kontroll på hele tida, du må samle mest mulig når du først skal betale frakt. Her hjemme er det mange fraktalternativer som kan bli billig hvis du ikke må ha delene over natta. Det er helt klart muligheter for alle

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Jeg forsto humoren i kommentaren din @dypen
Et eksempel på hvor lav terskelen egentlig er når man har god dokumentasjon på jobben som skal gjøres:
Jeg har aldri tidliger vært så dypt inne i en motor at jeg har hatt oljepumpen på benken. Når den først er der er det lurt å sjekke tilstanden. Verkstedhåndboka beskriver hvordan pumpa denonteres, hvordan man måler toleranser og hvilke toleranser som er akseptable, hvordan den monteres sammen igjen og hvilket moment som skal brukes ved tiltrekking av skruene. Her sidene som beskriver kontroll av toleranser.
Nå driver bildene å snur seg av egen fri vilje, jeg beklager dette.
Alle tre angitte toleranser ble kontrollert og funnet godt innenfor kravene i boken. Pumpen ble skrudd sammen igjen og er klar til å monteres tilbake i motoren, men nå med kjent tilstand.
Med disse detaljerte verkstedhåndbøkene fra Yamaha får jeg tidvis flashback til tiden da jeg hjalp barna med å bygge techno-lego. Det er bare å følge instruksjonene bilde for bilde, så kan man bygge de mest utrolige ting.

Et eksempel på hvor lav terskelen egentlig er når man har god dokumentasjon på jobben som skal gjøres:
Jeg har aldri tidliger vært så dypt inne i en motor at jeg har hatt oljepumpen på benken. Når den først er der er det lurt å sjekke tilstanden. Verkstedhåndboka beskriver hvordan pumpa denonteres, hvordan man måler toleranser og hvilke toleranser som er akseptable, hvordan den monteres sammen igjen og hvilket moment som skal brukes ved tiltrekking av skruene. Her sidene som beskriver kontroll av toleranser.
Nå driver bildene å snur seg av egen fri vilje, jeg beklager dette.
Alle tre angitte toleranser ble kontrollert og funnet godt innenfor kravene i boken. Pumpen ble skrudd sammen igjen og er klar til å monteres tilbake i motoren, men nå med kjent tilstand.
Med disse detaljerte verkstedhåndbøkene fra Yamaha får jeg tidvis flashback til tiden da jeg hjalp barna med å bygge techno-lego. Det er bare å følge instruksjonene bilde for bilde, så kan man bygge de mest utrolige ting.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Med bladsøker og en rettholdt kan du måle oljepumpa, men husk det er den delen som får raskt olje og har laaang levetid med mindre det er noe spesielt.
Det at bildene snur seg, du kan ta bilde å aktivere redigering da det kan være nok å bare snu det rundt og lagre så er det ok.
Det at bildene snur seg, du kan ta bilde å aktivere redigering da det kan være nok å bare snu det rundt og lagre så er det ok.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Da er skiftemekanismen demontert. Også her er det bare å følge oppskriften i boka.
Skiftetrommelen roteres av skiftemekanismen når girskifteren betjenes, ett hakk i gangen. Så flyttes skiftegaflene sideveis pga sporene i skiftetrommelen og flytter tannhjulene sideveis slik at de går inn i/ut av gir.
Langt der inne er giveren for girindikatoren som aktiveres av en tapp i enden av skiftetrommelen.
Skiftegaffelen til venstre betjener 2. gir som hopper ut av gir og som er årsaken til at jeg gjør denne jobben. Det er vanskelig å få frem på bildet, men når jeg sikter synes det som om skiftegaffelen til venstre bøyer ørlite til venstre ytterst. Nå har jeg ikke noe å sammenligne med, men jeg tror jeg bestiller en ny for sikkerhets skyld.
Skiftetrommelen roteres av skiftemekanismen når girskifteren betjenes, ett hakk i gangen. Så flyttes skiftegaflene sideveis pga sporene i skiftetrommelen og flytter tannhjulene sideveis slik at de går inn i/ut av gir.
Langt der inne er giveren for girindikatoren som aktiveres av en tapp i enden av skiftetrommelen.
Skiftegaffelen til venstre betjener 2. gir som hopper ut av gir og som er årsaken til at jeg gjør denne jobben. Det er vanskelig å få frem på bildet, men når jeg sikter synes det som om skiftegaffelen til venstre bøyer ørlite til venstre ytterst. Nå har jeg ikke noe å sammenligne med, men jeg tror jeg bestiller en ny for sikkerhets skyld.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Hvordan er det med hjørnene på drivedog? Og sporet de går mot?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Har ikke hatt fra hverandre girene enda. Stresser mest med å avklare hva som må bestilles av deler, så blir det tid til å se over saker og ting mens jeg venter på delene.
Men slik 2. gir «dogene» ser ut før giret er demontert heller det mot at det blir en runde med såkalt undercutting.
Men slik 2. gir «dogene» ser ut før giret er demontert heller det mot at det blir en runde med såkalt undercutting.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Husk at skadde dogger ikke kan slipes da en går gjennom settherdingen før det blir brukanes. Og da er slitestyrken borteBrigg skrev: 13 apr 2024, 13:52 Har ikke hatt fra hverandre girene enda. Stresser mest med å avklare hva som må bestilles av deler, så blir det tid til å se over saker og ting mens jeg venter på delene.
Men slik 2. gir «dogene» ser ut før giret er demontert heller det mot at det blir en runde med såkalt undercutting.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Tror jeg ber deg om å vurdere bilder når jeg kommer så langt @mekkern Det høres ut som om du har greie på dette.
Tror det er vanskelig å få tak i nytt tannhjul.
Tror det er vanskelig å få tak i nytt tannhjul.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Det blir spennende å se hva dere vurderer å byttes ut av deler og selvfølgelig resultatet når det hele er kommet sammen igjen. Vil tro det ikke er noe tema å skru sammen igjen før alt i forbindelse med 2 gearet er vurdert både en og to ganger. Har du noen i nærheten som kan hjelpe til med kontroll / sjekk …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Strategien er å kartlegge alt og avdekke hva som må bestilles av deler. Jeg satser på en samlet deleordre på alt som har Yamaha delenummer. Yamaha har ikke repsett til forgasserne så det bestiller jeg utenom i stedet for å plukke alt som er i repsettet fra Yamahakatalogen. Nå gjenstår det bare å plukke ned forgasserne for å se om det er behov for deler utover det som er med i repsettene.
Og ja, målet er absolutt at både 2. gir og alt annet skal virke når motoren blir satt sammen igjen. Jeg har ikke lyst til å gjøre denne jobben en gang til.
Jeg kjenner ikke noen som har erfaring med å skru på girkasser. Men jeg har lest mye om temaet og jeg lyttet til innspill som kommer her i tråden. Og egentlig synes jeg at jeg har god kontroll. Men når du spør @dypen om jeg har noen som kan hjelpe meg med kontroll/sjekk så begynner jeg å lure på om du ser noe jeg ikke ser?
Og ja, målet er absolutt at både 2. gir og alt annet skal virke når motoren blir satt sammen igjen. Jeg har ikke lyst til å gjøre denne jobben en gang til.
Jeg kjenner ikke noen som har erfaring med å skru på girkasser. Men jeg har lest mye om temaet og jeg lyttet til innspill som kommer her i tråden. Og egentlig synes jeg at jeg har god kontroll. Men når du spør @dypen om jeg har noen som kan hjelpe meg med kontroll/sjekk så begynner jeg å lure på om du ser noe jeg ikke ser?
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys