Sesongstart?
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Re: Sesongstart?
Neida, fint på egget jeg tar til frokost, hehe..
Måtte vaske grundig før den ble satt inn i garasjen....
Måtte vaske grundig før den ble satt inn i garasjen....
Veien er viktigere enn målet.
Årets første tur idag! 3dje mars! Det er tidlig det..
Som nevnt har jeg en lokal vei som har litt is igjen, selvfølgelig i en sving med nedoverbakke også... Det renner fra snøskavlene over hele veien på et parti og dette fryser til som en glatt hinne.
Idag tidlig var dette partiet hard is, så hadde egentlig ikke store forhåpninger, men 13:30 tok jeg en ny rekognosering på tråsykkel og da var det jammen smeltet
Syklet opp bakken så svetten rant og fant frem ryggskinne, kjørekær og ull-undertøy i en viss fart.
Sykkelen var litt gretten til å starte etter vinteren, men med bittelitt gasspådrag kom den som vanlig.
Deretter bar det avsted på litt flere lokalveier som jeg var rimelig sikre var bare, og det var de, før Rv23 mot Drammen.
Tok årets første bensinfylling ved Gullaug og kjørte videre mot E18. Jeg så når jeg fylte at kjedet hadde litt rust, så tok en ekstra stopp ved Shell'n på Kjellstad og kjøpte en boks Shell Advanced Chain Ultra til 149,- Den er litt klissete men rimelig fin til å trenge inn og løse opp rust. I sesongen ellers går det helst i Dry Profi Lube for at ikke grus skal feste seg til kjede. Sprayet litt, flyttet sykkelen litt, sprayet litt etc til jeg hadde fått på en runde.
Deretter årets første etappe med litt gasspådrag opp E18 Lierbakkene... livet er herlig dere!
Tok det forsåvid rolig og kjørte E18 til Blommenholm før jeg snudde. På veien var det en Audi som hadde blitt stoppet av uniformert bil og en lastebil som hadde fått stopp i bakkene opp mot Asker.
Det så ut som en folkevandring på isen ved Kadettangen så fant ut at det var passende sted for en kort foto-stopp

Videre ble det E18 til Drammen. Lastebilen med stopp på veiskulderen før Asker skapte fortsatt glane-kø, så kjørte imellom filene der. Alt i alt satt både giring, balanset etc forbausende godt. Kjørte deretter til MC-parkeringen ved torget i Drammen og stakk innom Magasinet for å kjøpe et par filmer og SSX spillet som ene sønnen skulle kjøpe.
Her et par bilder fra parkeringen i Drammen. Så en annen R-sykkel mens jeg var der

Deretter hjem. Vel hjemme ca kl 16 tenkte jeg å ta en liten tur til, men på vei ned bakken da så glapp det litt - så tydelig at det holdt på å fryse til igjen, så fant det best å snu og slutte mens leken var god.
Det ble akkurat 9 mil idag!
Forøvrig vindavvisere kombinert med varmeholker er gull... Helt fint med sommerhansker.

Som nevnt har jeg en lokal vei som har litt is igjen, selvfølgelig i en sving med nedoverbakke også... Det renner fra snøskavlene over hele veien på et parti og dette fryser til som en glatt hinne.
Idag tidlig var dette partiet hard is, så hadde egentlig ikke store forhåpninger, men 13:30 tok jeg en ny rekognosering på tråsykkel og da var det jammen smeltet

Sykkelen var litt gretten til å starte etter vinteren, men med bittelitt gasspådrag kom den som vanlig.
Deretter bar det avsted på litt flere lokalveier som jeg var rimelig sikre var bare, og det var de, før Rv23 mot Drammen.
Tok årets første bensinfylling ved Gullaug og kjørte videre mot E18. Jeg så når jeg fylte at kjedet hadde litt rust, så tok en ekstra stopp ved Shell'n på Kjellstad og kjøpte en boks Shell Advanced Chain Ultra til 149,- Den er litt klissete men rimelig fin til å trenge inn og løse opp rust. I sesongen ellers går det helst i Dry Profi Lube for at ikke grus skal feste seg til kjede. Sprayet litt, flyttet sykkelen litt, sprayet litt etc til jeg hadde fått på en runde.
Deretter årets første etappe med litt gasspådrag opp E18 Lierbakkene... livet er herlig dere!

Tok det forsåvid rolig og kjørte E18 til Blommenholm før jeg snudde. På veien var det en Audi som hadde blitt stoppet av uniformert bil og en lastebil som hadde fått stopp i bakkene opp mot Asker.
Det så ut som en folkevandring på isen ved Kadettangen så fant ut at det var passende sted for en kort foto-stopp

Videre ble det E18 til Drammen. Lastebilen med stopp på veiskulderen før Asker skapte fortsatt glane-kø, så kjørte imellom filene der. Alt i alt satt både giring, balanset etc forbausende godt. Kjørte deretter til MC-parkeringen ved torget i Drammen og stakk innom Magasinet for å kjøpe et par filmer og SSX spillet som ene sønnen skulle kjøpe.
Her et par bilder fra parkeringen i Drammen. Så en annen R-sykkel mens jeg var der

Deretter hjem. Vel hjemme ca kl 16 tenkte jeg å ta en liten tur til, men på vei ned bakken da så glapp det litt - så tydelig at det holdt på å fryse til igjen, så fant det best å snu og slutte mens leken var god.
Det ble akkurat 9 mil idag!

Forøvrig vindavvisere kombinert med varmeholker er gull... Helt fint med sommerhansker.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Gleder meg vilt til å få nysykkelen med hovedstøtte, så jeg skal slippe detta træletRuneMC skrev: Sprayet litt, flyttet sykkelen litt, sprayet litt etc til jeg hadde fått på en runde.

Me så viser det seg jo at det ække kjede på nylørja

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

-
- Motorsykkelen din: x
Ikkeno kjede å smøreojda skrev:Gleder meg vilt til å få nysykkelen med hovedstøtte, så jeg skal slippe detta træletRuneMC skrev: Sprayet litt, flyttet sykkelen litt, sprayet litt etc til jeg hadde fått på en runde.![]()
Me så viser det seg jo at det ække kjede på nylørjaærre mulig

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kjedeløs motorsykkel?
Det er vel et forbigående fenomen
Omtrent som internett, datamaskiner og en del andre moderne ting...

Det er vel et forbigående fenomen

Omtrent som internett, datamaskiner og en del andre moderne ting...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ojda
Å SKAN JØRRA A. dE SIER JO DET ER UFORSVARLIG Å IKKE SMØRE KJEDE PÅ LENGRE TURER
Detta med capslock ekke lett

Detta med capslock ekke lett

)

ojda skrev:Gleder meg vilt til å få nysykkelen med hovedstøtte, så jeg skal slippe detta træletRuneMC skrev: Sprayet litt, flyttet sykkelen litt, sprayet litt etc til jeg hadde fått på en runde.![]()
Me så viser det seg jo at det ække kjede på nylørjaærre mulig
Og hva slags ny sykkel får du?
- ojda
Oy! Du må lese mer på forumet GV
Synes ikke jeg har snakket om stort annet de siste måntene jeg
Men Iallefall, det blir en Triumph (Fikk ikke lov av forumformann å kjøpe annet) Tiger Explorer 1200

Men Iallefall, det blir en Triumph (Fikk ikke lov av forumformann å kjøpe annet) Tiger Explorer 1200

)

Ja, han ojda er veldig aktiv i denne tråden http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t= ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Sett slikt... på vei bort fra Strom-troopers og over til å glise Triumpherende på sin nye ganger der han farer forbi...
Sett slikt... på vei bort fra Strom-troopers og over til å glise Triumpherende på sin nye ganger der han farer forbi...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
- ojda
Ikkenoe galt om Stormtroopers framkomstmiddel, jeg ønsker bare litt mer av det 

)

En tråd med overskriften 1200GS vs 1200 Explorer er vel kanskje ikke det første jeg klikker meg inn på...RuneMC skrev:Ja, han ojda er veldig aktiv i denne tråden http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t= ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Men uansett GRATULERER, det skal bli spennende å se den på Vårslippet, regner med at du har fått den da...
-
- Motorsykkelen din: x
Prøv denne tråden GV: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=3795" onclick="window.open(this.href);return false; , det står "litt" om Ojdas rasering av kredittkortet sitt derGodtvoksen skrev:En tråd med overskriften 1200GS vs 1200 Explorer er vel kanskje ikke det første jeg klikker meg inn på...RuneMC skrev:Ja, han ojda er veldig aktiv i denne tråden http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t= ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Sett slikt... på vei bort fra Strom-troopers og over til å glise Triumpherende på sin nye ganger der han farer forbi...![]()
Men uansett GRATULERER, det skal bli spennende å se den på Vårslippet, regner med at du har fått den da...

- ojda
Jo jeg takker for det :-) Sykkelen er jeg låvet sånn ca kommende månedsskifte, så det bør ha ordnet seg til Vårslippet. Om ikke blir det dårlig med tur, for jeg averterer vel V-Stromen ganske snart.Godtvoksen skrev:En tråd med overskriften 1200GS vs 1200 Explorer er vel kanskje ikke det første jeg klikker meg inn på...RuneMC skrev:Ja, han ojda er veldig aktiv i denne tråden http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t= ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Sett slikt... på vei bort fra Strom-troopers og over til å glise Triumpherende på sin nye ganger der han farer forbi...![]()
)