Rundtur i Telemark, lørdag 22. September.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Rundtur i Telemark, lørdag 22. September.

Legg inn av mekkern »

Voodoodoo skrev:E134 Sauland-Svartdal er heller ikke blandt de mest spennende, men det sankes inn endel førerkort der i helgene.
er ikke det litt spennende da??? :lol

E`r er dritt det... ruta er grei den men ville muligens kjørt opp ved Høydalsmo og ikke Vinje..æsj, samme rakkern tur blir det.. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Ser at google regner med ca. 9 timer kjøring.
Og så blir det vel litt juging, kaffidrikking og mat underveis.
Kan bli en laaaang dag... Eller? :-k

Går fint for min del, jeg slipper jo de ca. 12 mila Andebu - Skien - Andebu.

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Joa, det blir en skikkelig tur. Men med noen beinstrekk og pauser og litt :mk og mat underveis går det nok greit, 50 mil er da ikke allverden for en aktiv MCsidist :-k Og vi starter tidlig og har jo hele dagen på oss :thumleft

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

legger man til tur-retur Oslo-Andebu blir det ca 70 mil, tror neppe jeg blir med.

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

pelsen skrev:legger man til tur-retur Oslo-Andebu blir det ca 70 mil, tror neppe jeg blir med.
Tilbyr som sagt overnatting her mellom Tønsberg og Andebu. :mk
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

pelsen skrev:legger man til tur-retur Oslo-Andebu blir det ca 70 mil, tror neppe jeg blir med.
Pingle! :lol

Om du kjører Oslo-Notodden og henger på derfra til Lunde så sparer du ca. 20 av de mila og har fremdeles en flott tur.

https://maps.google.no/maps/ms?msid=216 ... 7fc2&msa=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Forslag til alternativ for "oslofolk"
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

mekkern skrev:
Voodoodoo skrev:E134 Sauland-Svartdal er heller ikke blandt de mest spennende, men det sankes inn endel førerkort der i helgene.
er ikke det litt spennende da??? :lol

E`r er dritt det... ruta er grei den men ville muligens kjørt opp ved Høydalsmo og ikke Vinje..æsj, samme rakkern tur blir det.. :thumleft
Hva mener du?

Kjørt E134 Seljord - Høydalsmo?
ArcticTiger skrev:Nå skal vi se, her er omtrent sånn jeg hadde tenkt meg det: http://goo.gl/maps/cojN4" onclick="window.open(this.href);return false;
Men det er selvfølgelig andre veier som er fine og. Vi får også se været litt ann, hvis det er snø på fjellet må vi legge ruta mer i lavlandet.
Jeg planlegger avreise Statoil-Andebu sentrum kl 8.00 :thumleft
Første stopp blir Shell Wattenberg, Risingvegen, Skien, med avreise 9.20
Fin rute, men hvorfor kjøre Øyfjell-Høydalsmo. Veien om Rauland-Åmot-Dalen er finere å kjøre på alle måter(mindre humper og flere svinger). Kjørt begge mer enn en gang i år.
Åmot-Dalen er en perle av en vei, avstikkeren opp på ravnejuv(8km grus) er fin. Dingle med beina og nyte en kaffekopp med 370m loddrett under er så luftig atte.?
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Det kommer sikkert til å bli en fin tur uansett veivalg, men jeg tror jeg ville stemt på Voodoodoo`s forslag. :thumleft
Masse flotte svinger, brukbar asfalt og naturskjønt.
Veien er viktigere enn målet.

ArcticTiger

Da tar vi en liten oppsummering: Det blir Telemarkskøyring Laurdag 22 september :thumleft

Vi tar sikte på denne ruta: http://goo.gl/maps/cojN4" onclick="window.open(this.href);return false; ca 50 mil, hvis været er bra i høyden.
Alternativt denne : http://goo.gl/maps/QjwtK" onclick="window.open(this.href);return false; ca 46 mil.

Dere kan være med på hele eller deler av ruta, her er forslag til møtesteder, klokkeslett ca (fra googlemaps):
Jeg starter fra Statoil Andebu sentrum kl 8.00
Første stopp blir Shell Wattenberg, Risingvegen, Skien, med avreise 9.20
Neste stopp Kjernehuset, Gvarv, med avreise 10.20
Vi tar avgjørelse på Gvarv hvilken rute vi tar videre, allt etter været den dagen.

For den som kommer "langveisfra" har Evike tilbudt overnatting, dette er ca 5-10 min kjøring fra Andebu sentrum. Send Evike en PM og avtal med henne :D

Ta med termos med noe varmt i og litt å bite i, og varme klær. Det blir stopp for middag på Rauland evt Dalen.

:vs Vel møtt til MCsidens Telemarkskøyring :yeyeye :thumleft

Brukeravatar
Chevy1974
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700

Legg inn av Chevy1974 »

Banditmannen skrev:ArcticTiger kom med en strålende god idé i dag!
(...)Dette blir et "lavterskeltilbud"! Alle som vil, møter opp der vi blir enig om(og når), så kjører vi en tur, tar noen pauser, juger litt, o.s.v. :P :p
Er dette fortsatt eit lavterskeltilbud, eller blir det meir fart og spenning? :-k
Eg vil gjerne slenge meg med, men som heilt fersk MC-førar veit eg at eg bør vere forsiktig med å la meg rive med av andre sin trygge fart.
Når det er sagt, så vil eg ikkje vere til hinder for nokon :-)
Kan jo kanskje slenge meg med på delar av turen? :roll
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

@ Chevy1974: Her ville jeg absolutt slengt meg med! Kjør i din egen hastighet, ikke la deg presse, det sosiale er i pausene og de avtales nok før hver etappe. På tur med andre....det er alltid stas!! :thumleft

Brukeravatar
Gielas
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16

Legg inn av Gielas »

ArcticTiger skrev:Da tar vi en liten oppsummering: Det blir Telemarkskøyring Laurdag 22 september :thumleft

Vi tar sikte på denne ruta: http://goo.gl/maps/cojN4" onclick="window.open(this.href);return false; ca 50 mil, hvis været er bra i høyden.
Alternativt denne : http://goo.gl/maps/QjwtK" onclick="window.open(this.href);return false; ca 46 mil.

Dere kan være med på hele eller deler av ruta, her er forslag til møtesteder, klokkeslett ca (fra googlemaps):
Jeg starter fra Statoil Andebu sentrum kl 8.00
Da møter jeg opp der (som sist), muligens i følge med noen kamerater! :prop:
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Chevy1974 skrev: Eg vil gjerne slenge meg med, men som heilt fersk MC-førar veit eg at eg bør vere forsiktig med å la meg rive med av andre sin trygge fart.
Join ved Notodden f.eks. Så kan du jo se om det er for høyt tempo etter din smak og "hoppe av" ved Høydalsmo. Eller henge med på resten hvis du ikke blir avskrekket!
Som andre har nevnt blir man sikkert enige om hvor neste stopp blir osv. Og så kan du avtale med f.eks Arctic Tiger om å sende en SMS en halvtime før de første når Notodden og avtale møte der?
Får se hva AT legger opp til, men jeg kan gjerne ligge sist og passe på at siste del av følget finner igjen de første ved neste kaffestopp, bare sjefen briefer meg om planene. (Hvis jeg bare kommer meg hjem fra sørlige EU til starten).
Man trenger ikke henge på teten hvis testosteronnivået blir for heftig der! Som du sier så har noen gjerne ei marsjfart som ligger over det som er andres komfortsone!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Chevy1974 skrev:
Banditmannen skrev:ArcticTiger kom med en strålende god idé i dag!
(...)Dette blir et "lavterskeltilbud"! Alle som vil, møter opp der vi blir enig om(og når), så kjører vi en tur, tar noen pauser, juger litt, o.s.v. :P :p
Er dette fortsatt eit lavterskeltilbud, eller blir det meir fart og spenning? :-k
Eg vil gjerne slenge meg med, men som heilt fersk MC-førar veit eg at eg bør vere forsiktig med å la meg rive med av andre sin trygge fart.
Når det er sagt, så vil eg ikkje vere til hinder for nokon :-)
Ja, dette er et lavterskeltilbud fremdeles! :janikk
Alle som har en tohjuling med motor bør kunne henge greit med!

I fjor hadde vi en lignende tur på Hadeland, og da var det alt fra R-sykler til lettvektere!
Funka fint som bare det! :D

ArcticTiger

@Chevy1974: Som Banditmannen sier, du skal ikke være redd for farten, ingen som har noe førerkort å miste. Om du har kjørt mye eller lite speller ingen rolle. Så blir du med så langt du vil.
Møt opp på Kjernehuset på Gvarv (er det i drift fortsatt :scratch ) noe over kl 10.00, så prates vi der etterhvert :thumleft

Edit: Ser på langtidsvarselet at det er meldt bra vær framover sørpå, innkludert den 22 sept, med 12 grader sol/lettskyet i Andebu, og 3 grader og sol/lettskyet på Gaustaråen :D :thumleft

Svar