MCsidens emne om "Neste års modeller".

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ArcticTiger »

Bil :-k Mottor-sykkel :scratch Neste års modell :-k Ikke godt å si.
:yeyeye http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/ ... 25259.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:Nice!
Ducati Multistrada 2013 :thumleft

De tar "ESA" ett hakk videre, "Skyhook"..dvs aktiv fjæring, eller ska vi si "adaptiv" fjæring samt en rekke andre endringer, feks lenger sal, et forbedret kåpeglas, ny design, går vekk fra lineær fjær som Øhlins til progresive fra Sachs, smoothere gange på lavere turtall, økt dreiemoment..++

285 000 for 1200S Touring som har Skyhook og org kufferter.
296 000 for 1200GT som har større kufferter samt toppboks

250 000 for 1200 med kufferter, uten Skyhook
En pen facelift de har gjort ja, synes jeg! Er jo sammen med BMW HP4, verdens første MC`er med semiaktiv fjæring :D Om man har behov for det er nå en annen sak. Jeg skrev litt om hvordan jeg opplevde det i denne tråden på side 5, når jeg fikk prøve en slik Skyhook Multistrada i Spania :D

Salen ble lengre allerede på årets modell, forskjellen til 2013 utgaven er bare design på trekket med "Multistrada" preget inn på passasjersetet.

Billigste utgaven kommer ikke med kofferter. Så i prisforskjellen opp til S Touring utgaven er ikke bare fjæringen. Kofferter, senterstøtte og varmeholker er også inkludert.

Men den som gir mest utstyr for pengene er den nye GT utgaven. For 10.000,- mer enn S Touringen får man med: veltebøyler, toppkoffert, 73l istedet for 58l kofferter, innervesker til alle koffertene, komfortseter, LED-ekstralys, større vindskjerm og hevet styre. Alt dette er tilgjengelig i katalogene, men da blir det sikkert dobbelt så dyrt! Også har den Pirelli Angel i stedet for Pirelli Scorpion dekk.
Det stemmer...std kommer ikke med kufferter, men 250 000 er med kufferter på std modell.

ZZR-Erling

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Erling »

ArcticTiger skrev:Bil :-k Mottor-sykkel :scratch Neste års modell :-k Ikke godt å si.
:yeyeye http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/ ... 25259.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er i hvertfall en "hoff-sak" :mk

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:Bil :-k Mottor-sykkel :scratch Neste års modell :-k Ikke godt å si.
:yeyeye http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/ ... 25259.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Artig sak det der, den har potensiale til å bli en "hit"
Den gyrosaken hadde jo vært noe for wheelonass ... kanskje

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Banditmannen »

Syns den nye Royal Enfield Cafe Racer 535 ser ganske snasen ut! :yeyeye
Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Nice!
Ducati Multistrada 2013 :thumleft

De tar "ESA" ett hakk videre, "Skyhook"..dvs aktiv fjæring, eller ska vi si "adaptiv" fjæring samt en rekke andre endringer, feks lenger sal, et forbedret kåpeglas, ny design, går vekk fra lineær fjær som Øhlins til progresive fra Sachs, smoothere gange på lavere turtall, økt dreiemoment..++

285 000 for 1200S Touring som har Skyhook og org kufferter.
296 000 for 1200GT som har større kufferter samt toppboks

250 000 for 1200 med kufferter, uten Skyhook

Bilde
Ser at BMW også leverer sin ESA med dynamisk styring , dvs den tilpasser seg underlaget , høres spennende ut. Det er så fint at noen ingeniører tør å gjøre slike ting slik at vi kan nyte god av produktene. Så får heller det komme noen barnesykdommer på de første modellene , bedre det enn at alle er pysete og sitter på gjerdet å venter på at ande skal gjøre testjobben :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av joo »

Vorsprung durch Technik.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39856
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

Spennende nyhet fra Triumph! Grundig og god oppdatering av Triumph Tiger 1050 ser det ut til :thumleft

Les mer ved å klikke på bildet av den flotte sykker'n! :yeyeye

[img]http://www.staffordshiretriumph.co.uk/w ... -White.jpg[/img]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

Eg meina å ha lest en plass for nokre år siden at triumph skulle komme med 7 nye modeller i løpet av endel år. Etter det er sprint gt,tiger 800 og 1200 og trophy komt. Er det noken som kan bekrefte rette det? Er det muli at det kjem en daytona 1050?

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ojda »

Jeg kan vel tenke meg at Triumph regner XC-utgaven av
både Tiger 800 og Explorer som egene modeller.
800'n er grei, men Explorer XC er jo en vits :scratch :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Erling »

AJ skrev:Spennende nyhet fra Triumph! Grundig og god oppdatering av Triumph Tiger 1050 ser det ut til :thumleft

Les mer ved å klikke på bildet av den flotte sykker'n! :yeyeye

[img]http://www.staffordshiretriumph.co.uk/w ... -White.jpg[/img]
Not bad, not bad at al! :roll

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Intruder »

Custom,cruising og choppers er det vel ikke dukket opp stort av,de likner jo ofte gammalt motorsykkelræl også... :-k :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

Intruder skrev:Custom,cruising og choppers er det vel ikke dukket opp stort av,de likner jo ofte gammalt motorsykkelræl også... :-k :prop:
Dei har en tendens til å holde stilen, men av og til så dukker det opp noke litt friskt
Suzuki M1800R
Bilde
Yamaha V-Max
Bilde
Ducati Diavel
Bilde
HD V-Rod
Bilde
Honda Fury
Bilde

Og så har noken gått heilt bananas
Honda Rune
Bilde
Triumph Rocket3
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ZZR-Erling

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Erling »

kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

ZZR-Erling skrev:
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

kjellv skrev:
ZZR-Erling skrev:
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin :D
ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABS :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39856
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft
Men TDM 900 er helt ute av bildet...

Vet du noe om Yamaha har stoppet produksjonen av denne modellen for godt?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: Vet du noe om Yamaha har stoppet produksjonen av denne modellen for godt?
Nei de har ikke det!
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
På den Europeiske hjemmesiden til Yamaha står den ennå, men den blir dessverre ikke tatt inn til Norge lenger. Den ble heller ikke tatt inn i fjor, men salget av 2011 modeller fortsatte helt til august. Da var lageret tomt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

ZZR-Tom skrev:
kjellv skrev:
ZZR-Erling skrev:
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin :D
ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABS :scratch
Da må du nesten oppdatere meg.
http://www.kawasaki.no/ZX-10R/Specifications" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser det ikke her i hvert fall...

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

kjellv skrev:
ZZR-Tom skrev:
kjellv skrev:
ZZR-Erling skrev:
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin :D
ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABS :scratch
Da må du nesten oppdatere meg.
http://www.kawasaki.no/ZX-10R/Specifications" onclick="window.open(this.href);return false;


Du må lese alt.
kr 254 990 (ABS)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

ZZR-Tom skrev:
Du må lese alt.
kr 254 990 (ABS)
Beklager...jeg gir meg, du har rett.
Den leveres i forskjellige utgaver, også med ABS

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

Surfa litt på finn.no og tenkte at eg skulle sjekke ut Hayabusan om korleis den låg i pris i forhold til ZZR1400 no.
Vart litt sjokert, 2013 Busa har fått ABS ellers heilt lik som var forventet.... uten om prisen :O
I fjor kostet 2012 Busa 265 000kr og det ligger en overligger på i dag og, 2013 koster 289 900kr. Altso 24 000kr ekstra kun for ABS, Kawa tar 7000kr for ABS på ZX10R.Den synest eg var drøy!
Prisen på en ny ZZR1400 med ABS i 2011 kostet 268 000kr.
ZZR1400 kom som dei fleste veit ut i fjor og den er fornya og forbedra på alle punkt. Den har anti spinn og sleng,sliper clutch,økt volum fra 1352cc til 1441cc og leverer en plasss mellom 187-195hk på bakjule,pris 298 900kr.

Når en kjøper fra øverste hylle og for kun 10 000kr meir så får en den kraftigaste sykkelen som noken sine er lagd på samleband som i tillegg er fullstappet med gizmos og dingse bomser som Busa`n ikkje har, då kan eg ikkje sjå at det vil bli noke spesielt godt salg av Hayabusa.
Det er ingenting gale med Busa som den er i dag, men å legge prisen på den så og seie heilt oppe med ZZR`n er heilt vilt og forferdlig opptimistisk spørr du meg, og vil tru at dei som tenkte å handle Busa med ABS i år tenker seg litt ekstra godt om før dei signerer noke papirer.

Men det blir spennandes å sjå om det kjem en ny Busa i 2014 eller 2015 :yeyeye

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av EasyRider »

ZZR-Tom skrev:Surfa litt på finn.no og tenkte at eg skulle sjekke ut Hayabusan om korleis den låg i pris i forhold til ZZR1400 no.
Vart litt sjokert, 2013 Busa har fått ABS ellers heilt lik som var forventet.... uten om prisen :O
I fjor kostet 2012 Busa 265 000kr og det ligger en overligger på i dag og, 2013 koster 289 900kr. Altso 24 000kr ekstra kun for ABS, Kawa tar 7000kr for ABS på ZX10R.Den synest eg var drøy!
Prisen på en ny ZZR1400 med ABS i 2011 kostet 268 000kr.
ZZR1400 kom som dei fleste veit ut i fjor og den er fornya og forbedra på alle punkt. Den har anti spinn og sleng,sliper clutch,økt volum fra 1352cc til 1441cc og leverer en plasss mellom 187-195hk på bakjule,pris 298 900kr.

Når en kjøper fra øverste hylle og for kun 10 000kr meir så får en den kraftigaste sykkelen som noken sine er lagd på samleband som i tillegg er fullstappet med gizmos og dingse bomser som Busa`n ikkje har, då kan eg ikkje sjå at det vil bli noke spesielt godt salg av Hayabusa.
Det er ingenting gale med Busa som den er i dag, men å legge prisen på den så og seie heilt oppe med ZZR`n er heilt vilt og forferdlig opptimistisk spørr du meg, og vil tru at dei som tenkte å handle Busa med ABS i år tenker seg litt ekstra godt om før dei signerer noke papirer.

Men det blir spennandes å sjå om det kjem en ny Busa i 2014 eller 2015 :yeyeye
Jeg tror Suzuki jobber hardt nå om dagen, dem har vel strengt tatt flere modeller å oppgradere. Og tipper dem kommer med total nye modeller av både busa og gsxr1000 om ikke til året, så neste år.

Hvis vi ser på gsxr 1000

så ligger vel Suzuki litt bak når det gjelder elektroniske hjelpemiddler som både BMW, Kawasaki og Ducati har på sine modeller.

som traction control, launch control, slipper clutch etc.
Fokuset har vel ligget mer på lette komponenter, små chassi endringer osv.
Hvis jeg har forstått det riktig så har ihverfall Suzuki ikke kommet med "total" ny gsxr 1000 modell på 10 år? (de som er ihugga Suzuki fan får korrekte meg hvis jeg har feil.)

Og busa'n ligger vel i samme leia. Dem har gjort noen små forbedringer for å minske vekt, ny motorstyring forsterket ramme deler etc. men ikke tatt noen store steg når det gjelder eletronikk oppgradering.


Er vel i Europa de ledes ann når vi kommer til elektronikse nyvinninger på motorsykkler, med BMW og Ducati i førerstolene.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Voodoodoo »

Det er nå litt deilig å slippe all den elektroniske driten, ser for meg at forhandlerne gnir seg i hendene hver gang de får solgt en sykkel som er kul i helvete å skru på sjæl.

Mye som kan gå gæli med alskens elektronikk, greit å ha det litt enkelt noen ganger og styre skuta sjøl uten å få hjelp. Det er jo tross allt jævlig få her onne som pusher rundetider.


Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar