



Det stemmer...std kommer ikke med kufferter, men 250 000 er med kufferter på std modell.Andreas skrev:En pen facelift de har gjort ja, synes jeg! Er jo sammen med BMW HP4, verdens første MC`er med semiaktiv fjæringZZR-Erling skrev:Nice!
Ducati Multistrada 2013![]()
De tar "ESA" ett hakk videre, "Skyhook"..dvs aktiv fjæring, eller ska vi si "adaptiv" fjæring samt en rekke andre endringer, feks lenger sal, et forbedret kåpeglas, ny design, går vekk fra lineær fjær som Øhlins til progresive fra Sachs, smoothere gange på lavere turtall, økt dreiemoment..++
285 000 for 1200S Touring som har Skyhook og org kufferter.
296 000 for 1200GT som har større kufferter samt toppboks
250 000 for 1200 med kufferter, uten Skyhook
Om man har behov for det er nå en annen sak. Jeg skrev litt om hvordan jeg opplevde det i denne tråden på side 5, når jeg fikk prøve en slik Skyhook Multistrada i Spania
![]()
Salen ble lengre allerede på årets modell, forskjellen til 2013 utgaven er bare design på trekket med "Multistrada" preget inn på passasjersetet.
Billigste utgaven kommer ikke med kofferter. Så i prisforskjellen opp til S Touring utgaven er ikke bare fjæringen. Kofferter, senterstøtte og varmeholker er også inkludert.
Men den som gir mest utstyr for pengene er den nye GT utgaven. For 10.000,- mer enn S Touringen får man med: veltebøyler, toppkoffert, 73l istedet for 58l kofferter, innervesker til alle koffertene, komfortseter, LED-ekstralys, større vindskjerm og hevet styre. Alt dette er tilgjengelig i katalogene, men da blir det sikkert dobbelt så dyrt! Også har den Pirelli Angel i stedet for Pirelli Scorpion dekk.
Det er i hvertfall en "hoff-sak"ArcticTiger skrev:BilMottor-sykkel
Neste års modell
Ikke godt å si.
http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/ ... 25259.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Artig sak det der, den har potensiale til å bli en "hit"ArcticTiger skrev:BilMottor-sykkel
Neste års modell
Ikke godt å si.
http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/ ... 25259.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser at BMW også leverer sin ESA med dynamisk styring , dvs den tilpasser seg underlaget , høres spennende ut. Det er så fint at noen ingeniører tør å gjøre slike ting slik at vi kan nyte god av produktene. Så får heller det komme noen barnesykdommer på de første modellene , bedre det enn at alle er pysete og sitter på gjerdet å venter på at ande skal gjøre testjobbenZZR-Erling skrev:Nice!
Ducati Multistrada 2013![]()
De tar "ESA" ett hakk videre, "Skyhook"..dvs aktiv fjæring, eller ska vi si "adaptiv" fjæring samt en rekke andre endringer, feks lenger sal, et forbedret kåpeglas, ny design, går vekk fra lineær fjær som Øhlins til progresive fra Sachs, smoothere gange på lavere turtall, økt dreiemoment..++
285 000 for 1200S Touring som har Skyhook og org kufferter.
296 000 for 1200GT som har større kufferter samt toppboks
250 000 for 1200 med kufferter, uten Skyhook
Not bad, not bad at al!AJ skrev:Spennende nyhet fra Triumph! Grundig og god oppdatering av Triumph Tiger 1050 ser det ut til![]()
Les mer ved å klikke på bildet av den flotte sykker'n!![]()
[img]http://www.staffordshiretriumph.co.uk/w ... -White.jpg[/img]
Dei har en tendens til å holde stilen, men av og til så dukker det opp noke litt frisktIntruder skrev:Custom,cruising og choppers er det vel ikke dukket opp stort av,de likner jo ofte gammalt motorsykkelræl også...![]()
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.ZZR-Erling skrev:kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig
R1 har jo ikke ABS engang...
ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABSkjellv skrev:Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.ZZR-Erling skrev:kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig
R1 har jo ikke ABS engang...
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.
Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin
Men TDM 900 er helt ute av bildet...kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig
Nei de har ikke det!AJ skrev: Vet du noe om Yamaha har stoppet produksjonen av denne modellen for godt?
Da må du nesten oppdatere meg.ZZR-Tom skrev:ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABSkjellv skrev:Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.ZZR-Erling skrev:kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig
R1 har jo ikke ABS engang...
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.
Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin
Da må du nesten oppdatere meg.kjellv skrev:ZZR-Tom skrev:ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABSkjellv skrev:Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.ZZR-Erling skrev:kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig
R1 har jo ikke ABS engang...
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.
Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin
Beklager...jeg gir meg, du har rett.ZZR-Tom skrev:
Du må lese alt.
kr 254 990 (ABS)
Jeg tror Suzuki jobber hardt nå om dagen, dem har vel strengt tatt flere modeller å oppgradere. Og tipper dem kommer med total nye modeller av både busa og gsxr1000 om ikke til året, så neste år.ZZR-Tom skrev:Surfa litt på finn.no og tenkte at eg skulle sjekke ut Hayabusan om korleis den låg i pris i forhold til ZZR1400 no.
Vart litt sjokert, 2013 Busa har fått ABS ellers heilt lik som var forventet.... uten om prisen![]()
I fjor kostet 2012 Busa 265 000kr og det ligger en overligger på i dag og, 2013 koster 289 900kr. Altso 24 000kr ekstra kun for ABS, Kawa tar 7000kr for ABS på ZX10R.Den synest eg var drøy!
Prisen på en ny ZZR1400 med ABS i 2011 kostet 268 000kr.
ZZR1400 kom som dei fleste veit ut i fjor og den er fornya og forbedra på alle punkt. Den har anti spinn og sleng,sliper clutch,økt volum fra 1352cc til 1441cc og leverer en plasss mellom 187-195hk på bakjule,pris 298 900kr.
Når en kjøper fra øverste hylle og for kun 10 000kr meir så får en den kraftigaste sykkelen som noken sine er lagd på samleband som i tillegg er fullstappet med gizmos og dingse bomser som Busa`n ikkje har, då kan eg ikkje sjå at det vil bli noke spesielt godt salg av Hayabusa.
Det er ingenting gale med Busa som den er i dag, men å legge prisen på den så og seie heilt oppe med ZZR`n er heilt vilt og forferdlig opptimistisk spørr du meg, og vil tru at dei som tenkte å handle Busa med ABS i år tenker seg litt ekstra godt om før dei signerer noke papirer.
Men det blir spennandes å sjå om det kjem en ny Busa i 2014 eller 2015