Blei litt feil her, Simpson sneik sæ i mellom. De jeg var enige med var hakhap og EasyRiderjhn skrev:Enig med de to siste talerne
Kiiipe saker, BMW-feiler
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Helt enig med deg i det simpson...simpson skrev:Har lett for å bli sånn når de ikke deler samme syn som deg ser duJohnnyTh skrev: Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Men du vet at ting går to veier......
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
HÆÆÆ?jhn skrev:Blei litt feil her, Simpson sneik sæ i mellom. De jeg var enige med var hakhap og EasyRiderjhn skrev:Enig med de to siste talerne
Sikker på du alltid var enig meg jhn


Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Det var no voldsomt kor det har tatt av her da.
Er ingen merke hore og hatt sykkler fre triumph,yamaha og no kawasaki. Vurderer BMW,ducati,triumph og kawasaki som neste sykkel om et par år.
Sjølv om eg skriver at BMW hadde mykje kluss med K1200s 2005 og 2006, så betyr det ikkje at eg hata BMW,dermot så sa eg at 07 08 hadde eg glatt kjøpt. Men noken her liker sansyligvis å sjå fanden i alt.
Er ingen merke hore og hatt sykkler fre triumph,yamaha og no kawasaki. Vurderer BMW,ducati,triumph og kawasaki som neste sykkel om et par år.
Sjølv om eg skriver at BMW hadde mykje kluss med K1200s 2005 og 2006, så betyr det ikkje at eg hata BMW,dermot så sa eg at 07 08 hadde eg glatt kjøpt. Men noken her liker sansyligvis å sjå fanden i alt.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
skjønner fremdeles ikek hvilket syn det er vi ikke deler her?Bringisen skrev:Helt enig med deg i det simpson...simpson skrev:Har lett for å bli sånn når de ikke deler samme syn som deg ser duJohnnyTh skrev: Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Men du vet at ting går to veier......
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Jeg er ikke enig med deg men det var vel ingen bombeEasyRider skrev:Lol :-)å snakk om å ha PMSsimpson skrev: Ja og den kommentaren er basert på rene fakta.
Kawa er norges 7 mest solgte og BMW er nr 1 med over dobbelt så mange solgte.
Og det betyr at om kawa har feil på 10 nye sykler i norge kan bmw ha 21 sykler med feil men likevel har ikke bmw mere feil enn kawa.
Og hvis du mener det bør moderes synes jeg du bør finne på noe annet å gjøre.![]()
Jeg har ikke sakt at noe trengs å modereres.
Sa bare at den kommentaren var lavmål.
For det første så har en bruker her på forumet bare lagt ut en video av en BMW som har el feil.
Han sa da verken at BMW har mye feil eller mer Feil en Kawa, eller andre merker. Dette er noe dere "merke fan" har tatt til dere.
Og siden du mener du er så veldig objektiv med den kommentaren jeg snakket om og som du forsatt refererer til nemlig hvem av de 2 merkene kawasaki og BMW topper feilstatestikken.
Synes jeg du virklig kan begrunne den og gi meg en link hvor det stå svart på hvit at BMW har en bedre feilstatestikk en kawasaki.
Så vi kan få denne feiden ut av verden.

Det er riktig som du sier at brukeren som la ut videoen ikke direkte sa at BMW har mer feil enn andre , men jeg er ganske sikker på at du skjønner hvorfor den ble lagt ut. Hvis du ser på teksten til innlegget så står det "Kiiipe saker, BMW feiler" og under står det "Hoff,hoff".
Selvfølgelig kan man velge å se slik på det at brukeren synes synd på eieren av sykkelen og synes det var virkelig leit , og at det tilfeldigvis var nevnt at det var en BMW , men jeg tviler sterkt på at det var intensjonen med innlegget

Ikke det at dette er et problem hvis man ønsker en opphetet diskusjon , men i etterkant og beklage seg over at diskusjonen blir som den blir , det er for dumt.
Jeg tviler heller ikke på at du eller andre kan klare og hoste opp en eller annen statistikk som forteller at Kawasaki har mindre feil enn BMW , men i virkeligheten betyr det lite annet enn at vi får litt vi kan diskutere her i vinterdvalen. Jeg mener å tro at det som gjør at de fleste velger den motorsykkelen de gjør er ikke på grunn av at den har et par promille mindre feil enn en annen , de baserer valget på helt andre ting.
Derfor tror jeg at trådstarter laget denne tråden for å få en diskusjon , en opphetet sådan , og det fikk han. Derfor får man tåle at diskusjonen er som den er, ingen er bedre enn andre når det kommer til stykket.
Jeg er ikke med i denne diskusjonen fordi emnet betyr noe for meg , men fordi jeg synes det er morsomt og at jeg har PMS.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Njaa,her spørs det om du tar feil,igjen?Bringisen skrev:Ja huff jeg har vel hele 9 innlegg i denne tråden som allerede er blitt alt for lang.Kawasaki skrev:Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....
Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen![]()
![]()
Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?Tror den også er overepresentert av Kawaeiere.
Bare for morro skyld,så har jeg gått igjennom tråden fra begynnelsen og til ditt innlegg der du proklamerer at du gir f i sånne diskusjoner. Det viser seg at 26 innlegg er skrevet av Kawaeiere, 29 av BMWeiere, 6 av Sukieiere, 6 av Duccere, og 1 Håndaeier.
Bryter vi det enda mere opp,så viser det seg at det er bare 3 Kwakkere blant de 26 Kwakinnleggene, BMW er representert med 8 eller 9,usikker på hvordan det må telles,da en av dere også har Kawa

Så da konkluderer jeg med at din påstand ikke har noensomhelst troverdighet på dette tidspunktet,BMWeiere "vinner" med 8-3. Gratulerer,det må være herlig å være på topp

Ellers så går dæ nu bærre bra

ikkebike.norwegianforum.net
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Jeg tror ikke det er hovedgrunnen , hvis jeg kan snakke for min egen del så føler jeg bare meg litt oppgitt. Denne gangen var det tilfeldigvis BMW som jeg har selv.jhn skrev:Det æ synes e fasinerende med disse "BMW vs alle andre"- diskusjonene, det e at folk tar det personlig og ser ut til å bli fornærmet ... som om de personlig skulle ha konstruert den aktuelle sykkelen.
Men grunnen til at jeg blir oppgitt er at slike diskusjoner ofte starter med at trådstarteren på en måte virker å få en tilfredstillelse ved å finne noe negativt ved et merke han selv ikke har.
Jeg tror ikke det har noe med å bli fornærmet eller om man skulle ha personlige interesser rundt merket.
Diskusjonen er tåpelig det er jeg enig i , men ingen må være kjepphøy og tro de er bedre enn noen annen her , dessuten får diskusjonen mange til å delta selv hvor tåpelig den er. Trådstarter har oppnådd det han ville og jeg har i grunnen ingen ting å si på det.jhn skrev:Det e jo for f... bare en mc, produsert av vilt fremmede mennesker, som sikkert også synes at disse diskusjonene e forholdsvis tåpelig
Æ e fullstendig troløs når det gjelder masseproduserte forbruksartikler
Å være troløs når det gjelder masseproduserte forbruksartikler mener jeg og vi skal være , men for min egen del så holder jeg meg til samme merket og forhandler så lenge merket og forhandleren gir meg det jeg vil ha. Da kan jeg være tro ut livet , men om merket eller forhandleren byr på problemer så prøver jeg noe annet.
Akkurat nå har både BMW og forhandleren levd opp til forventningene mer enn jeg hadde trodd på forhånd , så det blir ganske trolig en ny BMW hos samme forhandleren. Ja , på tross av videoen i denne tråden eller selv uansett hvordan denne diskusjonen kommer til å ende , kan du tenke deg


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Ble jeg regnet som kawa eier fordi jeg har det i profilen? Har jo suzuki og :)Kawasaki skrev:Njaa,her spørs det om du tar feil,igjen?Bringisen skrev:Ja huff jeg har vel hele 9 innlegg i denne tråden som allerede er blitt alt for lang.Kawasaki skrev:Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....
Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen![]()
![]()
Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?Tror den også er overepresentert av Kawaeiere.
Bare for morro skyld,så har jeg gått igjennom tråden fra begynnelsen og til ditt innlegg der du proklamerer at du gir f i sånne diskusjoner. Det viser seg at 26 innlegg er skrevet av Kawaeiere, 29 av BMWeiere, 6 av Sukieiere, 6 av Duccere, og 1 Håndaeier.
Bryter vi det enda mere opp,så viser det seg at det er bare 3 Kwakkere blant de 26 Kwakinnleggene, BMW er representert med 8 eller 9,usikker på hvordan det må telles,da en av dere også har Kawa, de 6 Suki innleggene var jo av en og samme mann,jhn,det er vel stort sett bare han som har Suki. Og så var det visst en som berget Simpson fra å være ensom Ducmann.Håndaeieren ser vi helt bort fra.
Så da konkluderer jeg med at din påstand ikke har noensomhelst troverdighet på dette tidspunktet,BMWeiere "vinner" med 8-3. Gratulerer,det må være herlig å være på topp![]()
Ellers så går dæ nu bærre bra
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Hehe,jeg fikk ikke tid til å sjekke garasjene hjemme hos folk,så måtte bare stole på profilen,jaJohnnyTh skrev:Ble jeg regnet som kawa eier fordi jeg har det i profilen? Har jo suzuki og :)

ikkebike.norwegianforum.net
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Hehe , siden du har tatt frem kalkulatoren så var jeg heldig som bare skrev "jeg tror den også er overepresentert av Kawaeiere" :-)å Da slapp jeg å ta feil "igjen"Kawasaki skrev:Njaa,her spørs det om du tar feil,igjen?Bringisen skrev:Ja huff jeg har vel hele 9 innlegg i denne tråden som allerede er blitt alt for lang.Kawasaki skrev:Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....
Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen![]()
![]()
Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?Tror den også er overepresentert av Kawaeiere.
Bare for morro skyld,så har jeg gått igjennom tråden fra begynnelsen og til ditt innlegg der du proklamerer at du gir f i sånne diskusjoner. Det viser seg at 26 innlegg er skrevet av Kawaeiere, 29 av BMWeiere, 6 av Sukieiere, 6 av Duccere, og 1 Håndaeier.
Bryter vi det enda mere opp,så viser det seg at det er bare 3 Kwakkere blant de 26 Kwakinnleggene, BMW er representert med 8 eller 9,usikker på hvordan det må telles,da en av dere også har Kawa, de 6 Suki innleggene var jo av en og samme mann,jhn,det er vel stort sett bare han som har Suki. Og så var det visst en som berget Simpson fra å være ensom Ducmann.Håndaeieren ser vi helt bort fra.
Så da konkluderer jeg med at din påstand ikke har noensomhelst troverdighet på dette tidspunktet,BMWeiere "vinner" med 8-3. Gratulerer,det må være herlig å være på topp![]()
Ellers så går dæ nu bærre bra


Men min troverdighet er jo desverre helt ødelagt på grunn av dette , huff og huff

Når det er sagt så mener jeg at jeg har forklart hva jeg gir f... i med disse diskusjonene .
Jeg gleder meg over å kunne kverulere i slike ubetydelige diskusjoner , men om BMW skulle ha flere feil en f.eks Kawasaki , det betyr mindre. You see ?

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Nei, og Jeg er aldri ening med bergensereBringisen skrev:
Jeg er ikke enig med deg men det var vel ingen bombe![]()


Det må nesten han som startet tråden svare på.Bringisen skrev:Det er riktig som du sier at brukeren som la ut videoen ikke direkte sa at BMW har mer feil enn andre , men jeg er ganske sikker på at du skjønner hvorfor den ble lagt ut. Hvis du ser på teksten til innlegget så står det "Kiiipe saker, BMW feiler" og under står det "Hoff,hoff".
Selvfølgelig kan man velge å se slik på det at brukeren synes synd på eieren av sykkelen og synes det var virkelig leit , og at det tilfeldigvis var nevnt at det var en BMW , men jeg tviler sterkt på at det var intensjonen med innlegget![]()
Men er enig i at denne tråden virker å ha blitt laget for å gi litt "åte" til de som er litt vel ivrig i merke og forsvare det.
Jeg ser selfølgelig ikke noe galt i det. Men noen blir fortere frusrert en andre og legger inn svar som gir meg litt sånn backflash til barndommen og "pappa'n min er sterekere en pappa'n din"
Og da blir jeg litt letere oppgitt. Er ikke ofte der er sånne innlegg her, kontra en del andre mc forumer som virker å a litt lavere terskel når det kommer til oppførsel.
Og hvis jeg "overreagerte" her så bare beklager jeg det.
Er jo enda ganske så fersk bruker av forumet, og for det jeg vet, kan det hende at det er sånn her hver vinter :)
Hva mener du her?Bringisen skrev:Ikke det at dette er et problem hvis man ønsker en opphetet diskusjon , men i etterkant og beklage seg over at diskusjonen blir som den blir , det er for dumt.
Hehe, nei har ikke funnet noen statestikk så blir ikke jeg som hoster opp denBringisen skrev: Jeg tviler heller ikke på at du eller andre kan klare og hoste opp en eller annen statistikk som forteller at Kawasaki har mindre feil enn BMW , men i virkeligheten betyr det lite annet enn at vi får litt vi kan diskutere her i vinterdvalen. Jeg mener å tro at det som gjør at de fleste velger den motorsykkelen de gjør er ikke på grunn av at den har et par promille mindre feil enn en annen , de baserer valget på helt andre ting.

Oki, har prøvd å komme med mitt poeng både her og i andre svarBringisen skrev:
Derfor tror jeg at trådstarter laget denne tråden for å få en diskusjon , en opphetet sådan , og det fikk han. Derfor får man tåle at diskusjonen er som den er, ingen er bedre enn andre når det kommer til stykket.
Jeg er ikke med i denne diskusjonen fordi emnet betyr noe for meg , men fordi jeg synes det er morsomt og at jeg har PMS.

Jeg skal sette meg ned i stolen igjen, og holde munn for en stund... tror jeg :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Har hatt Suzuki siden 1996 pg har vært imponert hele tiden, desverre lager ikke Suzuki noe som fristet meg når jeg ville ha en ny sportstourer.
Mange som tydligvis har greie på GTR og K1600 her. Hvor mange er det som eier en av disse to? Hadde vært morro å hørt fra dere om deres erfaringer.
Mange som tydligvis har greie på GTR og K1600 her. Hvor mange er det som eier en av disse to? Hadde vært morro å hørt fra dere om deres erfaringer.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Hvis folk bare hadde diskutert det de har greie på så hadde dette vært norges dårligste forum men veldig få innlegg og tråder.JohnnyTh skrev:
Mange som tydligvis har greie på GTR og K1600 her.

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Nei, nu forenkler du veldig her!Kawasaki skrev:
Bare for morro skyld,så har jeg gått igjennom tråden fra begynnelsen og til ditt innlegg der du proklamerer at du gir f i sånne diskusjoner. Det viser seg at 26 innlegg er skrevet av Kawaeiere, 29 av BMWeiere, 6 av Sukieiere, 6 av Duccere, og 1 Håndaeier.
Bryter vi det enda mere opp,så viser det seg at det er bare 3 Kwakkere blant de 26 Kwakinnleggene, BMW er representert med 8 eller 9,usikker på hvordan det må telles,da en av dere også har Kawa, de 6 Suki innleggene var jo av en og samme mann,jhn,det er vel stort sett bare han som har Suki. Og så var det visst en som berget Simpson fra å være ensom Ducmann.Håndaeieren ser vi helt bort fra.
Du må ha med absolutt hele historien hvis du skal vekte skikkelig.
Det vil si at f.eks jeg som har hatt Kawa, Suki, Trummpfh, Yamma, Beemere (flere) og noe italiensk (og Polaris må vite...) ikke kan gies èn full stemme for BMW her.
Hvis vi regner "motparten" som Kawwa så stiller jeg med 1:3 om jeg ser på forholdet Kawa:BMW. Altså bare 0,75 BMW!
Så blir det forverret siden jeg har eid noen andre japser (men gud bedre meg for å ha Honda!).
Når jeg har vært ute på trippelmarkedet så bør kanskje det vekte noe mer mot BMW siden England ligger ganske nær Tyskland? Så er det den italienske saken...? Bør det bety noe for eller mot Kawa? Igjen legger jeg geografien til grunn og velger å la denne telle på vektskålen mot Kawa og anelsen FOR BMW. Den prosentandelen som går mot Tyskland i dette tilfellet kan kanskje føres til delvis fradrag siden det er en motor med svært japanske røtter i saken? Men det er ikke fra Kawa... Det blir verre, lurer på om man kan sette opp en ligning på dette???
3xB - 1xK + 0,2xB - 0,1xB +/1 0,3T.
Så da blir nok det helt korrekte tallet 0,7556 BMW.
Sånn, ikkeno slurv her!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Greit nok at det bare er jeg som har en GTR, de er jo ikke så vanlige. Men en K1600 må det vel være en eier av her inne?
Morrsomt hvis det bare er meg spm har en av disse to sykklene som vi diskuterer
Morrsomt hvis det bare er meg spm har en av disse to sykklene som vi diskuterer
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Denne tråden har det blitt god fart i. Diskusjonenstråden rundt kubikk og reise-enduro sykkel er jo kommet helt i skyggen.
For egen del fanga tittelen til tråden blikket: "Kiiipe saker, BMW-Feiler". Når man så åpner tråden ser vi en sykkel som både har startet og lysene lyser. Og om man satte den i gir skulle det ikke forundre meg om den kjørte av gårde.
Ei heller kunne noen forklare hva som var feilen. Om man leser mellom linjene kan det virke som en self-test har hengt seg opp. Trolig ville en reset fikse problemet, men det får vi ikke svar på, det blir ikke diskutert, og er vel heller ikke så interessant for andre enn de som eiger K1600.
Undertegnede blir av mange beskyldt for å være partisk i favør av BMW sykler, siden jeg ikke har eigd annet, bort sett fra en kort periode med en Kawasaki i garasjen (men det er en annen historie).
Jeg kjøpte min første BMW i 1975. Var dog uten sykkel i studietid og småbarnsperiode. Når jeg ser tilbake på min periode som BMW eiger har jeg brukt tilsammen under 1000 kr på deler (ikke innberegnet service deler) hvor ett eller annet måtte fikses.
Alle reperasjoner har vært av en slik art at de kunne taes når det passet sånn. Jeg har aldri behøvd å forandre reise/tur planer pga tekniske problem på sykkel.
Jeg må innrømme at jeg blir litt irritert når en "ikke BMW eiger" (hadde tenkt å skrive "sprettsjit" men tok det i meg. Om jeg noen gang møter andre i forumet på veien ønsker jeg å stoppe og by på en kopp kaffe, og da er det ikke ok ha benyttet en slik benevnelse).
-- Nåvel, som sagt, når en "ikke eiger" prøver å fortelle meg hvor mange feil BMWene har blir jeg litt oppgitt, på samme måte som jeg blir litt matt om noen prøver å fortelle meg hvor stor motor jeg trenger/ikke trenger.
Utover det synes jeg det er morsomt å slenge med leppa, og slike diskusjoner bidrar jo til å korte ned vinteren.
Så mine venner, la oss holde dampen oppe. Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.
For egen del fanga tittelen til tråden blikket: "Kiiipe saker, BMW-Feiler". Når man så åpner tråden ser vi en sykkel som både har startet og lysene lyser. Og om man satte den i gir skulle det ikke forundre meg om den kjørte av gårde.
Ei heller kunne noen forklare hva som var feilen. Om man leser mellom linjene kan det virke som en self-test har hengt seg opp. Trolig ville en reset fikse problemet, men det får vi ikke svar på, det blir ikke diskutert, og er vel heller ikke så interessant for andre enn de som eiger K1600.
Undertegnede blir av mange beskyldt for å være partisk i favør av BMW sykler, siden jeg ikke har eigd annet, bort sett fra en kort periode med en Kawasaki i garasjen (men det er en annen historie).
Jeg kjøpte min første BMW i 1975. Var dog uten sykkel i studietid og småbarnsperiode. Når jeg ser tilbake på min periode som BMW eiger har jeg brukt tilsammen under 1000 kr på deler (ikke innberegnet service deler) hvor ett eller annet måtte fikses.
Alle reperasjoner har vært av en slik art at de kunne taes når det passet sånn. Jeg har aldri behøvd å forandre reise/tur planer pga tekniske problem på sykkel.
Jeg må innrømme at jeg blir litt irritert når en "ikke BMW eiger" (hadde tenkt å skrive "sprettsjit" men tok det i meg. Om jeg noen gang møter andre i forumet på veien ønsker jeg å stoppe og by på en kopp kaffe, og da er det ikke ok ha benyttet en slik benevnelse).
-- Nåvel, som sagt, når en "ikke eiger" prøver å fortelle meg hvor mange feil BMWene har blir jeg litt oppgitt, på samme måte som jeg blir litt matt om noen prøver å fortelle meg hvor stor motor jeg trenger/ikke trenger.
Utover det synes jeg det er morsomt å slenge med leppa, og slike diskusjoner bidrar jo til å korte ned vinteren.
Så mine venner, la oss holde dampen oppe. Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Det kan fort bli en diskusjon av det der altsåEasyRider skrev:Nei, og Jeg er aldri ening med bergensereBringisen skrev:
Jeg er ikke enig med deg men det var vel ingen bombe![]()
![]()
bare tull selfølgelig :)

Jeg vet ikke hvordan jeg skal spisse setningen mer for å få den mer forståelig ,men jeg mener at hvis noen er med på å få opp temperaturen i en diskusjon og så etter en stund beklage seg over at diskusjonen er for opphetet. Da mener jeg det blir for dumt.EasyRider skrev:Hva mener du her?Bringisen skrev:Ikke det at dette er et problem hvis man ønsker en opphetet diskusjon , men i etterkant og beklage seg over at diskusjonen blir som den blir , det er for dumt.
Jepp , og jeg har også prøvd å komme med mitt poeng her og andre innlegg. Prøver derfor en gang til. Jeg forstod det slik at du synes det var rart at jeg kunne si at jeg gir f.... i slike diskusjoner men likevel er med å diskutere.EasyRider skrev:Oki, har prøvd å komme med mitt poeng både her og i andre svarBringisen skrev:Derfor tror jeg at trådstarter laget denne tråden for å få en diskusjon , en opphetet sådan , og det fikk han. Derfor får man tåle at diskusjonen er som den er, ingen er bedre enn andre når det kommer til stykket.
Jeg er ikke med i denne diskusjonen fordi emnet betyr noe for meg , men fordi jeg synes det er morsomt og at jeg har PMS.![]()
Da prøver jeg bare å forklare at om hvilket merke som eventuelt har mer feil enn andre og at noen leter etter videoer og statistikker som skal bevise dette , det gir jeg f....i. Dette fordi det ikke betyr noe for meg når jeg velger merke og at jeg synes sjansen for at jeg skal få problemer uansett merke er så forsvinnende liten. Når jeg vet at merket jeg velger og forhandleren gjør alt for at det skal bli så smertefritt som mulig om en feil skulle oppstå , så betyr det enda mindre for meg.
Det som gjør at jeg likevel er med å "diskuterer" er at jeg har PMS og at det irriterer litt når noen blåser slike ting opp til å se ut som en katastrofe og etterpå kommer med beskyldninger om at den ene leiren er verre enn den andre :-)å
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Det var veldig bra skrevet knutk.......helt enig og jeg tror de fleste blir oppgitt...knutk skrev:Denne tråden har det blitt god fart i. Diskusjonenstråden rundt kubikk og reise-enduro sykkel er jo kommet helt i skyggen.
For egen del fanga tittelen til tråden blikket: "Kiiipe saker, BMW-Feiler". Når man så åpner tråden ser vi en sykkel som både har startet og lysene lyser. Og om man satte den i gir skulle det ikke forundre meg om den kjørte av gårde.
Ei heller kunne noen forklare hva som var feilen. Om man leser mellom linjene kan det virke som en self-test har hengt seg opp. Trolig ville en reset fikse problemet, men det får vi ikke svar på, det blir ikke diskutert, og er vel heller ikke så interessant for andre enn de som eiger K1600.
Undertegnede blir av mange beskyldt for å være partisk i favør av BMW sykler, siden jeg ikke har eigd annet, bort sett fra en kort periode med en Kawasaki i garasjen (men det er en annen historie).
Jeg kjøpte min første BMW i 1975. Var dog uten sykkel i studietid og småbarnsperiode. Når jeg ser tilbake på min periode som BMW eiger har jeg brukt tilsammen under 1000 kr på deler (ikke innberegnet service deler) hvor ett eller annet måtte fikses.
Alle reperasjoner har vært av en slik art at de kunne taes når det passet sånn. Jeg har aldri behøvd å forandre reise/tur planer pga tekniske problem på sykkel.
Jeg må innrømme at jeg blir litt irritert når en "ikke BMW eiger" (hadde tenkt å skrive "sprettsjit" men tok det i meg. Om jeg noen gang møter andre i forumet på veien ønsker jeg å stoppe og by på en kopp kaffe, og da er det ikke ok ha benyttet en slik benevnelse).
-- Nåvel, som sagt, når en "ikke eiger" prøver å fortelle meg hvor mange feil BMWene har blir jeg litt oppgitt, på samme måte som jeg blir litt matt om noen prøver å fortelle meg hvor stor motor jeg trenger/ikke trenger.
Utover det synes jeg det er morsomt å slenge med leppa, og slike diskusjoner bidrar jo til å korte ned vinteren.
Så mine venner, la oss holde dampen oppe. Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert 

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.
Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.
Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.
Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen
Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.
Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.
Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Takk for medfølelsen.Bringisen skrev:Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert

Det sies jo at slike støtteerklæringer varmer, så jeg løp rett bort til vinduet for sjekke ... men neida, ute var det samme dritten

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Det er altså slutt på å skru på tenningen, nå må den aktiveres ... ja ja.lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.
Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.
Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.
Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen

Men hvordan fungerer dette systemet, sitter det en japaner borte i Nagasaki eller deromkring og aktiverer tenningen via satelit?
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Med fare for å tråkke på noen tær, akkurat det problemet med tenningsnøkkelen er utbredt på denne sykkelen ifølge mange utenlandske forum. Ofte mer alvorlig enn denne saken.lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.
Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.
Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.
Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen