[video]http://www.youtube.com/watch?v=OtAf2Ylz5Mo[/video]
mortenolb skrev:Jeg får hjulløft ofte når jeg prøver nå selv, men følg med på bakdekket ditt, da
Jeg kjørte tur i dag, så så jeg dette når jeg skulle sette meg på sykkelen hjem fra jobb nå nettopp:
Tror jeg står over mer kjøring før jeg har fått ordna nye!
Moby skrev:slår ikke bakdekket mitt![]()
![]()
Prøver jo ikke sånt om det ikke er en rett slette. Men det er fult mulig å svinge en del på bakhjulet.RuneMC skrev:Litt kaldt vann i blodet til de som mener wheelie på offentlig vei er ok
Bakhjuls- og stuntkjøring på bane/privat/lukket område synes jeg også er tøft å se på.
Men ikke på offentlig vei.
thewiz skrev:Må bare si at alle som skal bable om lover og "voks opp" kan bare pelle seg ut av denne tråden. Ser dere hva som står i tittelen? Det står hvordan dra en wheelie. Ikke er wheelie lov i norge.
Angående dette, så prøvde jeg nettopp her om dagen mitt første forsøk på wheelie med min Yamaha thundercat 600r. Første gir, kjører i rundt 30km/t. venstre pekefinger på clutch, gir gass opp til rundt 5-6 rpm, da løfta hjulet seg gitt![]()
Prøvde en 10-15 ganger før jeg ga meg. Skal ABSOLUTT prøve mer i helgen. Tror jeg skal gi litt mer gass denne gangen. Typ 6-7 rpm, så er det bare å jage ut wheelien med gass.
Er utrolig morro når man får det til første gangen ! Og angående powerwheelie, det er få sykler som klarer dette uten at det blir ukontrollert. Mye bedre å clutche etter min mening. Lav hastighet og veldig kontrollert.
Har en kompis med S1000RR, han startet med powerwheelies før han clutcha. Powerwheelies kommer ikke så brått om du har høyere gir.LordShaft skrev:Alltid kjekt med sin første wheelie
Selv er jeg jævlig pysete på den clutcinga... Føler jeg ikke har kontroll i det hele tatt. Men trening gjør mester sier de![]()
Note 3