Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Har som før nevnt et relativt greit forhold til syklister. F.eks. kan de godt bryte vikeplikten for min del hvis de ligger sånn nogenlunde til høyre (trenger ikke å være klint opptil hvitstripa) enkelt og trygt at jeg passerer med MC da.
Men når en daglig opplever at 2 syklister legger seg 2 i bredden - og det faktisk er farligere for dem selv (hvis de tenker litt logisk etter med velteavstand og slikt) så blir det etterhvert mindre og mindre goodwill fra min side.
Her er faktisk en syklist som er helt på linje med det jeg mener - han nevner også det med å tvinge bilister til å ta skikkelige forbikjøringer kan virke mot sin hensikt - og det er jeg 100% enig i
http://www.martinhoff.com/2013/05/a-syk ... edden.html
Men når en daglig opplever at 2 syklister legger seg 2 i bredden - og det faktisk er farligere for dem selv (hvis de tenker litt logisk etter med velteavstand og slikt) så blir det etterhvert mindre og mindre goodwill fra min side.
Her er faktisk en syklist som er helt på linje med det jeg mener - han nevner også det med å tvinge bilister til å ta skikkelige forbikjøringer kan virke mot sin hensikt - og det er jeg 100% enig i
http://www.martinhoff.com/2013/05/a-syk ... edden.html
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Det er bare en ting å gjøre! Innfør førerkort for syklister!
Barna må jo ta sykkellappen for å få lov til å sykle til skolen
Det som forundrer meg mest er at de selv vil utsette seg for farlige situasjoner ved å hevde sin rett, hva nå den måtte være
Jeg har egentlig ikke noe imot syklister jeg altså, de plager ikke meg. Og nå som jeg kjører på to hjul så er det jo som regel ganske lett å passere dem. Men det er skremmende hvordan denne "krigen" mellom syklister og bilister utvikler seg og har tendenser til å bli aggressiv, ikke bra! Her trengs klare og tydelige retningslinjer både for bilister og syklister.
Da jeg tok førerkort på bil for ca veldig mange år siden så husker jeg veldig godt at sjåførlæreren min sa at jeg måtte passere med slik margin at jeg ikke kjørte over hodet på dem om de skulle velte ut i veibanen. Det bildet jeg fikk i mitt hodet da har gjort at jeg alltid passerer syklister med god margin.
Barna må jo ta sykkellappen for å få lov til å sykle til skolen
Det som forundrer meg mest er at de selv vil utsette seg for farlige situasjoner ved å hevde sin rett, hva nå den måtte være
Jeg har egentlig ikke noe imot syklister jeg altså, de plager ikke meg. Og nå som jeg kjører på to hjul så er det jo som regel ganske lett å passere dem. Men det er skremmende hvordan denne "krigen" mellom syklister og bilister utvikler seg og har tendenser til å bli aggressiv, ikke bra! Her trengs klare og tydelige retningslinjer både for bilister og syklister.
Da jeg tok førerkort på bil for ca veldig mange år siden så husker jeg veldig godt at sjåførlæreren min sa at jeg måtte passere med slik margin at jeg ikke kjørte over hodet på dem om de skulle velte ut i veibanen. Det bildet jeg fikk i mitt hodet da har gjort at jeg alltid passerer syklister med god margin.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Har ikke syklende en plikt til å forholde seg til det grunnleggende i veitrafikkloven som regulerer samspillet mellom de ulike trafikkgruppene?
Sitat: Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret?
Det viktiske i så måte er uthevet med farge.
Sitat: Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret?
Det viktiske i så måte er uthevet med farge.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Synes IF er inne på mye fornuftig i denne artikkelen.
http://www.mynewsdesk.com/no/if-skadefo ... ker-853331
Et lite, men vesentlig utdrag:
– I tillegg til fysiske tiltak og fartsreguleringer, trengs det også mye informasjon og ikke minst holdningsskapende arbeid. I holdningsarbeidet vil det være spesielt viktig å få redusert de mange irritasjonselementene som både bilister og syklister har mot hverandre, sier han.
http://www.mynewsdesk.com/no/if-skadefo ... ker-853331
Et lite, men vesentlig utdrag:
– I tillegg til fysiske tiltak og fartsreguleringer, trengs det også mye informasjon og ikke minst holdningsskapende arbeid. I holdningsarbeidet vil det være spesielt viktig å få redusert de mange irritasjonselementene som både bilister og syklister har mot hverandre, sier han.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Dette blir jo tøvete. Hva er et felt? Det er mange som "vet" der ute. Det er faktisk lov å sykle to i bredden under trening. Men det som ikke kommer frem her er at når en klynge sykler to i bredden så er det nesten uten unntak i realiteten en konstant forbikjøring av hverandre som skjer (rulle/kjede), og syklister har vel også lov til å sykle forbi hverandre, eller?Carpa skrev:Sykkeldebatten har rast på ha-halden.no de siste dagene, men ifølge Trygg Trafikk er reglene klare: Det er ikke lov å sykle i felt på offentlige veier utenom sykkelritt.
Ulovlig å sykle i felt
En annen ting jeg ikke skjønner helt er dette med at syklistene skal sykle helt ut til siden, i min verden oppfordrer man jo da til skumle og trange forbikjøringer. Hva skjer om noen kjører forbi syklister som ligger helt til høyre mens det kommer møtende trafikk (for det må jo være dette som er grunnen til at de skal ligge helt til høyre) og det skjer noe som gjør at man må foreta en unnamanøver? Ikke mange som velger å svinge til venstre da tenker jeg.
En annen ting jeg ikke skjønner helt er at det er så skummelt om en kommer rundt en sving og der er det en klynge syklister, hva om det er en traktor/skurtresker der da. Handler vel mer om fartsavpasning.
Uansett så ønsker jeg IKKE å forsvare syklister som opptrer som idioter.
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Slik som du beskriver det så er det ikke ok. Det har nok dessverre blitt mer og mer av slikt, det er mange syklister som virkelig tar seg til rette. Jeg sykler en del selv og slik oppførsel som du beskriver prøver vi virkelig å unngå.RuneMC skrev:Er det noen som er i sykkelmiljøet eller har kontakter inn der?
Jeg lurer på om denne praksisen når det er kun 2 syklister som sykler 2 i bredden.
Jeg sendte epost til Syklistenes Landsforening og lurte på om det var offisiell "policy" - nei, de henviste til at syklistene skulle vise hensyn i sitt hefte (svarte de ihvertfall).
Bakgrunnen er daglige eksempler.
F.eks. igår var det et par som syklet i oppoverbakke, ved siden av hverandre ganske tett, de hører jeg kommer og syklisten nærmest midtstripa legger seg da klin opptil midtstripa.
Idag på vei hjem fra kundemøte/jobb så er det to syklister som kjører ut foran meg fra høyre, de har vikeplikt for meg (men vikeplikt gjelder jo ikke syklister) og de kjører i utganspunktet etter hverandre. Den ene ser seg bakover og legger seg så dobbelt - altså to i bredden. M.a.o. virker dette som en bevisst men dog idiotisk strategi (jfr at man ikke får passert de med like god avstand da).
Så, er det noen der med et ben i sykkelmiljøet som kan bekrefte at to-i-bredden-når-man-er-to er en slags gjeldende "policy" ?
Jeg synes det er helt ok å sykle side om side på veier med lite trafikk der man ikke er til hinder. Å gjøre dette på hovedveier er ikke ok.
Noen ganger kan vi være en stor gruppe som desverre må innom en trafikkert vei et lite stykke. Da mener jeg det er mest hensiktsmessig å ligge to og to slik at det blir en kortere forbikjøring for de som må det.
Det er uansett ikke ok å ta seg til rette og provosere slik en del gjør
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Når jeg er ute og ruller i bur hender det jeg tar igjen slike klaser med syklister på 35-55 år som ligger og viser fram de nye karbonsyklene sine.
Dette drar seg til opp mot den store dagen da de skal få lov til å sykle Trondheim-Oslo.
Det er et lite helvete å komme seg forbi slike "vogntog" av vimsete 2hjulinger, men av og til dukker det opp luker som er såpass at sjøl passelaten klarer å karre seg forbi.
De gangene jeg er så heldig å få dette til liker jeg å ligge i 15-40km/t å se hvordan svermen av sure svette bedriftsledere i trikot bukter seg i dieselos bak bilen.
Har jeg ungene med meg pleier de å få lov til å henge ut av bakvinduet å rope heia heia så disse trikotfantomene skal få litt Tour de France følelse.
Det som imidlertid ikke er så artig er når en og annen av de trikotkledde kommer med ukvemsord mot meg og min ekvipasje, spesiellt ikke med sarte barneører som tilhørere.
Nå i tiden fram til 22 juni er det plenty av slike grupper ute på vegen og jeg anbefaler alle der ute til å legge seg foran i moderat hastighet for å beskue fenomenet om de har mulighet.
Dette drar seg til opp mot den store dagen da de skal få lov til å sykle Trondheim-Oslo.
Det er et lite helvete å komme seg forbi slike "vogntog" av vimsete 2hjulinger, men av og til dukker det opp luker som er såpass at sjøl passelaten klarer å karre seg forbi.
De gangene jeg er så heldig å få dette til liker jeg å ligge i 15-40km/t å se hvordan svermen av sure svette bedriftsledere i trikot bukter seg i dieselos bak bilen.
Har jeg ungene med meg pleier de å få lov til å henge ut av bakvinduet å rope heia heia så disse trikotfantomene skal få litt Tour de France følelse.
Det som imidlertid ikke er så artig er når en og annen av de trikotkledde kommer med ukvemsord mot meg og min ekvipasje, spesiellt ikke med sarte barneører som tilhørere.
Nå i tiden fram til 22 juni er det plenty av slike grupper ute på vegen og jeg anbefaler alle der ute til å legge seg foran i moderat hastighet for å beskue fenomenet om de har mulighet.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Gud hjelpe meg for noen holdninger du har, dersom det er sant det du sier om hva du gjør mot syklistene bør du vurdere behandlingVoodoodoo skrev:Når jeg er ute og ruller i bur hender det jeg tar igjen slike klaser med syklister på 35-55 år som ligger og viser fram de nye karbonsyklene sine.
Dette drar seg til opp mot den store dagen da de skal få lov til å sykle Trondheim-Oslo.
Det er et lite helvete å komme seg forbi slike "vogntog" av vimsete 2hjulinger, men av og til dukker det opp luker som er såpass at sjøl passelaten klarer å karre seg forbi.
De gangene jeg er så heldig å få dette til liker jeg å ligge i 15-40km/t å se hvordan svermen av sure svette bedriftsledere i trikot bukter seg i dieselos bak bilen.
Har jeg ungene med meg pleier de å få lov til å henge ut av bakvinduet å rope heia heia så disse trikotfantomene skal få litt Tour de France følelse.
Det som imidlertid ikke er så artig er når en og annen av de trikotkledde kommer med ukvemsord mot meg og min ekvipasje, spesiellt ikke med sarte barneører som tilhørere.
Nå i tiden fram til 22 juni er det plenty av slike grupper ute på vegen og jeg anbefaler alle der ute til å legge seg foran i moderat hastighet for å beskue fenomenet om de har mulighet.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Ser ikke greia her, jeg har slettes ingen negative holdninger til syklister, ei heller sykkelløp. Jegt har sett flere etapper av TDF samt vært tilskuer på Flandern rundt og Paris Roubaix. Jeg LIKER faktisk sykkelritt.Zadnez skrev:Gud hjelpe meg for noen holdninger du har, dersom det er sant det du sier om hva du gjør mot syklistene bør du vurdere behandlingVoodoodoo skrev:Når jeg er ute og ruller i bur hender det jeg tar igjen slike klaser med syklister på 35-55 år som ligger og viser fram de nye karbonsyklene sine.
Dette drar seg til opp mot den store dagen da de skal få lov til å sykle Trondheim-Oslo.
Det er et lite helvete å komme seg forbi slike "vogntog" av vimsete 2hjulinger, men av og til dukker det opp luker som er såpass at sjøl passelaten klarer å karre seg forbi.
De gangene jeg er så heldig å få dette til liker jeg å ligge i 15-40km/t å se hvordan svermen av sure svette bedriftsledere i trikot bukter seg i dieselos bak bilen.
Har jeg ungene med meg pleier de å få lov til å henge ut av bakvinduet å rope heia heia så disse trikotfantomene skal få litt Tour de France følelse.
Det som imidlertid ikke er så artig er når en og annen av de trikotkledde kommer med ukvemsord mot meg og min ekvipasje, spesiellt ikke med sarte barneører som tilhørere.
Nå i tiden fram til 22 juni er det plenty av slike grupper ute på vegen og jeg anbefaler alle der ute til å legge seg foran i moderat hastighet for å beskue fenomenet om de har mulighet.
Det jeg derimot ikke har sansen for er mosjonister som ser behovet av å sperre av traffikert vei for å tilfredstille sitt eget Ego under trening.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Episode fra idag som viser at syklister påberoper seg å være kjørende men ikke følger trafikkreglene.
En rekke med skolebarn kommer på sykkel mot fotgjengerovergang og går pent av syklene sine som de har lært. Og går deretter på rekke over fotgjengerovergangen.
Jeg stopper opp i god tid og det samme gjør også en bil imot.
Når hele rekken av barn er på vei over fotjgengerfeltet kommer en sykkel imot, kjører forbi bilen og imellom skolebarna som har en halvmeter imellom...
Muligens en barnefar skal jeg gjette utifra alderen på syklisten.
En rekke med skolebarn kommer på sykkel mot fotgjengerovergang og går pent av syklene sine som de har lært. Og går deretter på rekke over fotgjengerovergangen.
Jeg stopper opp i god tid og det samme gjør også en bil imot.
Når hele rekken av barn er på vei over fotjgengerfeltet kommer en sykkel imot, kjører forbi bilen og imellom skolebarna som har en halvmeter imellom...
Muligens en barnefar skal jeg gjette utifra alderen på syklisten.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Nå har jeg nettopp syklet til jobb, og jeg må si jeg syns jeg ser et mønster der det er to grupper syklister: De som er i et slags internt sykkelritt der "slipp meg fram" er altoverskyggende, og oss andre som forstår at når vi sykler i veien så har vi vikeplikt etc. som alle andre. Nesten hver dag jeg sykler ser jeg gående som smiler overrasket når jeg faktisk bremser og stopper for dem i fotgjengerfelt. Men jeg merker selv også at når man blir litt andpusten så er det mye lettere å bli mer "ego" i trafikken.RuneMC skrev:Når hele rekken av barn er på vei over fotjgengerfeltet kommer en sykkel imot, kjører forbi bilen og imellom skolebarna som har en halvmeter imellom...
Muligens en barnefar skal jeg gjette utifra alderen på syklisten.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Så i dag to av disse "kondomracerne" (som enkelte her kaller dem) i rushtrafikken i Stavanger.
Det var i og for seg ikke noe problem før det sto litt stille i et kryss, hvor syklistene skulle til venstre. Da bestemmer de seg for å kjøre MOTSATT vei i rundkjøringen, skjenet mellom biler og mopeder.
Nei, dette var et merkelig syn... Utrolig at det gikk bra :-)å
Det var i og for seg ikke noe problem før det sto litt stille i et kryss, hvor syklistene skulle til venstre. Da bestemmer de seg for å kjøre MOTSATT vei i rundkjøringen, skjenet mellom biler og mopeder.
Nei, dette var et merkelig syn... Utrolig at det gikk bra :-)å
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
I dag har jeg tråla internett etter sykkelforum. For å se om de irriterte seg over andre grupper i trafikken like mye som andre irriterer seg over de.
Min konklusjon er at syklister ikke ser lengre enn forhjulet sitt. Og de ser ihvertfall ikke bakover.. Jeg kunne nesten ikke finne et eneste sted hvor trafikkale problemer/utfordringer var diskutert. Det handlet bare om karbon i ramma, gelputer i hekken, riktige briller, dekk og bremser. Offroad var det en del problemer forresten, med fotgjengere i Oslomarka.. Det eneste stedet jeg fant noe om trafikk, var en som hadde startet en tråd hvor han lurte på hvilken side av veien han skulle sykle på. Han var litt redd for alle de som kom bak, og mente derfor det var bedre å sykle på venstre.. Han ble ganske fort klubba ned.. verbalt ja..
Min konklusjon er at syklister ikke ser lengre enn forhjulet sitt. Og de ser ihvertfall ikke bakover.. Jeg kunne nesten ikke finne et eneste sted hvor trafikkale problemer/utfordringer var diskutert. Det handlet bare om karbon i ramma, gelputer i hekken, riktige briller, dekk og bremser. Offroad var det en del problemer forresten, med fotgjengere i Oslomarka.. Det eneste stedet jeg fant noe om trafikk, var en som hadde startet en tråd hvor han lurte på hvilken side av veien han skulle sykle på. Han var litt redd for alle de som kom bak, og mente derfor det var bedre å sykle på venstre.. Han ble ganske fort klubba ned.. verbalt ja..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Det er kanskje lov, men vil gjerne vite hvor det står?olepeder skrev:
Det er faktisk lov å sykle to i bredden under trening.
En link til den loven hadde vært fint.
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
De siste dager har jeg holdt på å kjøre i senk opp til flere sånne "tullinger" på kondisjonsmoped!
Jeg vet ikke hvordan det er andre plasser i landet, men her i Bergen finnes det ikke hensyn. De vingler i kjørebanen, går aldri av sykkelen eller viker for andre trafikanter. Å de sykler ALLTID uten unntak (hvertfall som jeg har sett) to i bredden! Å da gjerne i oppoverbakker hvor det går i sneglefart og skaper mye kø.
Hvem faen (unnskyld fransken) har ansvaret for at disse mosjonistene følger loven på lik linje med resten av oss som ferdes i trafikken?
Syklister får aldri respekt eller forståelse om det er slik de skal ta seg til rette i trafikkbildet.
Jeg vet ikke hvordan det er andre plasser i landet, men her i Bergen finnes det ikke hensyn. De vingler i kjørebanen, går aldri av sykkelen eller viker for andre trafikanter. Å de sykler ALLTID uten unntak (hvertfall som jeg har sett) to i bredden! Å da gjerne i oppoverbakker hvor det går i sneglefart og skaper mye kø.
Hvem faen (unnskyld fransken) har ansvaret for at disse mosjonistene følger loven på lik linje med resten av oss som ferdes i trafikken?
Syklister får aldri respekt eller forståelse om det er slik de skal ta seg til rette i trafikkbildet.