Når jeg er ute og ruller i bur hender det jeg tar igjen slike klaser med syklister på 35-55 år som ligger og viser fram de nye karbonsyklene sine.
Dette drar seg til opp mot den store dagen da de skal få lov til å sykle Trondheim-Oslo.
Det er et lite helvete å komme seg forbi slike "vogntog" av vimsete 2hjulinger, men av og til dukker det opp luker som er såpass at sjøl passelaten klarer å karre seg forbi.
De gangene jeg er så heldig å få dette til liker jeg å ligge i 15-40km/t å se hvordan svermen av sure svette bedriftsledere i trikot bukter seg i dieselos bak bilen.
Har jeg ungene med meg pleier de å få lov til å henge ut av bakvinduet å rope heia heia så disse trikotfantomene skal få litt Tour de France følelse.
Det som imidlertid ikke er så artig er når en og annen av de trikotkledde kommer med ukvemsord mot meg og min ekvipasje, spesiellt ikke med sarte barneører som tilhørere.
Nå i tiden fram til 22 juni er det plenty av slike grupper ute på vegen og jeg anbefaler alle der ute til å legge seg foran i moderat hastighet for å beskue fenomenet om de har mulighet.