Ny MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ZZR-Erling

Re: 9 mars: sesongåpning!

Legg inn av ZZR-Erling »

hakhap skrev:Hva er rutten dere kjør rundt Eikern?

Har bare kjørt på FV35 mellom Vestfossen og Hof og like godt å kjøre der men aldri gkjørt andre siden.
.
Andre siden er Hvittingfoss og RV40 til Skollenborg-der tar du høyre i rundkjøringa og inn på 286-neste høyre igjen inn på 73-og høyre igjen inn på 70-følg den til du er inne på kjent vei igjen.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: 9 mars: sesongåpning!

Legg inn av hakhap »

ZZR-Erling skrev:
hakhap skrev:Hva er rutten dere kjør rundt Eikern?

Har bare kjørt på FV35 mellom Vestfossen og Hof og like godt å kjøre der men aldri gkjørt andre siden.
.
Andre siden er Hvittingfoss og RV40 til Skollenborg-der tar du høyre i rundkjøringa og inn på 286-neste høyre igjen inn på 73-og høyre igjen inn på 70-følg den til du er inne på kjent vei igjen.

Bler til å kjøre den neste gang, takk. :prf
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ZZR-Erling

Re: 9 mars: sesongåpning!

Legg inn av ZZR-Erling »

hakhap skrev:
ZZR-Erling skrev:
hakhap skrev:Hva er rutten dere kjør rundt Eikern?

Har bare kjørt på FV35 mellom Vestfossen og Hof og like godt å kjøre der men aldri gkjørt andre siden.
.
Andre siden er Hvittingfoss og RV40 til Skollenborg-der tar du høyre i rundkjøringa og inn på 286-neste høyre igjen inn på 73-og høyre igjen inn på 70-følg den til du er inne på kjent vei igjen.

Bler til å kjøre den neste gang, takk. :prf
Ja, den er som sagt i bedre forfatning enn på lenge. Det har blitt gjort endel grøfting og asfaltering der siste årene. RV40 og den sia er ok, men har mer trafikk og ikke så mange fine svinger.

Men "perla" er Jondalen! Den er vel ikke helt ok ennå iom det er mye skygge opp der.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: 9 mars: sesongåpning!

Legg inn av DrGreve »

Sist uke så jeg lyst på at jeg skulle få meg en tur snart, men stormen Jorun kom ikke bare med regn som spådd, men også våt snø ;(
Satser på at jeg i det minste er på 2 hjul i løpet av mai...
Og ja, jeg er en smule misunnelig :prop:
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: 9 mars: sesongåpning!

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:Sist uke så jeg lyst på at jeg skulle få meg en tur snart, men stormen Jorun kom ikke bare med regn som spådd, men også våt snø ;(
Satser på at jeg i det minste er på 2 hjul i løpet av mai...
Og ja, jeg er en smule misunnelig :prop:
Ja, det kan jeg skjønne :-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: 9 mars: sesongåpning!

Legg inn av DrGreve »

ZZR-Erling skrev:
DrGreve skrev:Sist uke så jeg lyst på at jeg skulle få meg en tur snart, men stormen Jorun kom ikke bare med regn som spådd, men også våt snø ;(
Satser på at jeg i det minste er på 2 hjul i løpet av mai...
Og ja, jeg er en smule misunnelig :prop:
Ja, det kan jeg skjønne :-)
Ha, ha, tror jeg skal ta meg en kopp kaffe, skulle stå mars :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: 9 mars: sesongåpning!

Legg inn av Voodoodoo »

ZZR-Erling skrev:
hakhap skrev:
ZZR-Erling skrev:
hakhap skrev:Hva er rutten dere kjør rundt Eikern?

Har bare kjørt på FV35 mellom Vestfossen og Hof og like godt å kjøre der men aldri gkjørt andre siden.
.
Andre siden er Hvittingfoss og RV40 til Skollenborg-der tar du høyre i rundkjøringa og inn på 286-neste høyre igjen inn på 73-og høyre igjen inn på 70-følg den til du er inne på kjent vei igjen.

Bler til å kjøre den neste gang, takk. :prf
Ja, den er som sagt i bedre forfatning enn på lenge. Det har blitt gjort endel grøfting og asfaltering der siste årene. RV40 og den sia er ok, men har mer trafikk og ikke så mange fine svinger.

Men "perla" er Jondalen! Den er vel ikke helt ok ennå iom det er mye skygge opp der.
Lovlig tidlig med jondalen enda ja. Men perla for dere må jo være hvittingfoss, vindfjell, skien, valebø, nordagutu, Notodden, gransherad, jondalen, Kongsberg, hvitingfoss??

Frista å kjøre sjøl i går men har ikke fått sykkelen klar enda.. Men fikk motovasjon til å skru'n sammen, det gjorde jeg :0)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Artificial intelligence is no match for natural stupidity


LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: 12 mars: en fin liten ettermiddagstur med passasjer.

Legg inn av LordShaft »

Knall med bilder.... Ser jeg må bli flinkere på dette selv. Kan jeg spørre hvilket kamera du bruker. Føler alle andre tar så mye varmere bilder enn jeg klarer :P :p

ZZR-Erling

Re: 12 mars: en fin liten ettermiddagstur med passasjer.

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:Knall med bilder.... Ser jeg må bli flinkere på dette selv. Kan jeg spørre hvilket kamera du bruker. Føler alle andre tar så mye varmere bilder enn jeg klarer :P :p
Jo, takk :)

Vel, egentlig var jeg nu litt uheldig med disse, mye "flare"..altså sola som gir refleks i objektivet.
Jeg har her brukt Fujifilm X20
Bilde

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: 12 mars: en fin liten ettermiddagstur med passasjer.

Legg inn av LordShaft »

Hehe se her ja, nå snakker vi kamera langt utenfor min prisklasse :knegg
Selv om det til tider frister veldig å smelle til med et skikkelig kamera :thumleft

Note 3

ZZR-Erling

Re: 12 mars: en fin liten ettermiddagstur med passasjer.

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:Hehe se her ja, nå snakker vi kamera langt utenfor min prisklasse :knegg
Selv om det til tider frister veldig å smelle til med et skikkelig kamera :thumleft

Note 3
Dette er vel igrunn ikke spes dyrt, knappe 4000.

ZZR-Erling

Re: 12 mars: en fin liten ettermiddagstur med passasjer.

Legg inn av ZZR-Erling »

Idag har jeg mekka GSXR1000 K8'en:

Ordnet med varmetråder under de orginale holkene.
Liker Symtec sine, men de er snau på deler som følger med, så jeg har supplert med sikring og rele.
Koblet releet, ("enkeltrele fra Biltema) med styrestrøm fra baklykta.
Borret hull i venstre sidekåpe omtrent i knehøyde, og det ble bra.

Symtec:
http://www.symtec-inc.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Symtec på eBAY:
http://www.ebay.com/itm/Symtec-ATV-Snow ... c7&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: 12 mars: en fin liten ettermiddagstur med passasjer.

Legg inn av ZZR-Erling »

Siljan MC har en flott bane mellom Siljan og Vindfjelltunet. Det er en bane som fort tørker opp og har relativt dyp sand, god bredde og er velpreparert.
Vi har meldt oss inn i klubben og kjører da så mye vi vil hele året for den nette sum av kr 500, (inklusivt medlemsskap).
:prf
"Brakarn", min YZ250F -09, går bra og starter lett etter diverse dyseendringer, samt montering av orginal eksos.

Noen bilder Kim i Siljan MC tok på onsdag (331):

Bilde

Ikke meg :)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

ZZR-Erling

Re: 23 april: Noen bilder fra crosskjøringa i Siljan :)

Legg inn av ZZR-Erling »

Har ikke skjedd så mye siden sist her.
Kjørte mye cross i påska og goså to ggr i denne uka. Ble ribbeinsbrest i påska, det tok 3-4 uker å bli bra av det.
Endel mekking har vi nu også gjort, skiftet kjede og drev på begge crosserne. Verste for slikt er kjedespray!

17 mai var jeg og kona ute en liten rundtur:

Bilde

Bilde

Åsmund sin Corvette :)

Bilde


Mandag tenker jeg vi stikker avgårde på en liten vestlandstur. Værmeldinga er jo perfekt!

Svar