Husk vesten i 2014...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av Voodoodoo »

JohnnyTh skrev:
Voodoodoo skrev:Under setet på Haya'n er det stappa allerede. Der er det pcv, autotune modul, oljetank til kjedesmøringa, org verktøy, lappesaker, gaffa, ståltråd, 1l motorolje. Den gule refleksen skal få bli igjen hjemme. Man har da nødblink for faen!
Jeg har aldri vært på så lang tur at jeg har måtte ha med meg 1 liter motorolje :D
Ikke jeg heller... Enda. Men det er jo greit å ga en skvett i tilfelle. Dessuten bruker kjedesmører'n samma olja. Har også gitt bort olje til med-mcister som har bomma på forbruket.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av LoneRider »

Voodoodoo skrev:
JohnnyTh skrev:
Voodoodoo skrev:Under setet på Haya'n er det stappa allerede. Der er det pcv, autotune modul, oljetank til kjedesmøringa, org verktøy, lappesaker, gaffa, ståltråd, 1l motorolje. Den gule refleksen skal få bli igjen hjemme. Man har da nødblink for faen!
Jeg har aldri vært på så lang tur at jeg har måtte ha med meg 1 liter motorolje :D
Ikke jeg heller... Enda. Men det er jo greit å ga en skvett i tilfelle. Dessuten bruker kjedesmører'n samma olja. Har også gitt bort olje til med-mcister som har bomma på forbruket.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har aldri hatt behov for å etterfylle utenom oljeskift på mine to mc-er. Kjører jeg ikke hardt nok?

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av ejs »

:D
Alle stempel-motorer har forbruk av olje........

:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av JohnnyTh »

ejs skrev::D
Alle stempel-motorer har forbruk av olje........

:prop:
Helt sikkert men jeg måtte ikke etterfylle noe på min 11000km tur i sommer. Kommer sikkert ikke til å bli så mye lengre turer enn det på meg.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av spidair »

Har allerede laget en gaffel taske i lær jeg har refleks vesten i...
Ble seendes slik ut...

Bilde



Problem solved... :)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av Intruder »

Finnes jo refleksbandolær i handelen også,men vet ikke om det blir "nok" refleks i dette tilfelle ?Har noen erfaring med disse ?
Gidder noen legge ut et bilde fra "reflekshandelsbransjen" :-)å :-)å ??
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av Banditmannen »

Jeg irriterer meg over mye rart! Og mye av det er ting jeg egentlig ikke kan få gjort noe med.
Men jeg kjenner at jeg sliter skikkelig med å opparbeide meg noen større grad av irritasjon over at jeg nå må ha med en bitte liten gul vest når jeg kjører motorsykkel.
Tilsvarende har jo vært påbudt i årevis i bilen... :mk

Jeg vil påsta at det grenser til vrangvilje og kverulering når noe sier de ikke har plass til en slik:
Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av SuperMorten »

Banditmannen skrev:Jeg irriterer meg over mye rart! Og mye av det er ting jeg egentlig ikke kan få gjort noe med.
Men jeg kjenner at jeg sliter skikkelig med å opparbeide meg noen større grad av irritasjon over at jeg nå må ha med en bitte liten gul vest når jeg kjører motorsykkel.
Tilsvarende har jo vært påbudt i årevis i bilen... :mk

Jeg vil påsta at det grenser til vrangvilje og kverulering når noe sier de ikke har plass til en slik:
Bilde
Har du noengang hørt om noen ikke har plass til mobiltelefonen når de er ute på tur? :knegg :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av LordShaft »

Du må bare irritere på deg alle regnbuens farger, det handler om å ha forståelse og respekt over at andre har et annet syn på denne saken enn du.

Skal jeg f.eks ha med en slik vest må det bli løst inne i dressen (mageregionen) eller i medbrakt rumpetaske eller ryggsekk. Jeg mener en slikt påbud er helt i grenseland for hva vi skal finne oss i. Jeg har nødblink på sykkelen min. Det burde holde i massevis. Får du motorhavari eller lignende er det strengt talt helt unødvendig å oppholde seg midt i veien.

Note 3

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av Banditmannen »

Jeg irriterer meg over hode ikke! Jeg sier jo at jeg sliter med å irritere meg over dette... :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av LordShaft »

Hahaha forsåvidt :lol

Note 3

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Du må bare irritere på deg alle regnbuens farger, det handler om å ha forståelse og respekt over at andre har et annet syn på denne saken enn du.

Skal jeg f.eks ha med en slik vest må det bli løst inne i dressen (mageregionen) eller i medbrakt rumpetaske eller ryggsekk. Jeg mener en slikt påbud er helt i grenseland for hva vi skal finne oss i. Jeg har nødblink på sykkelen min. Det burde holde i massevis. Får du motorhavari eller lignende er det strengt talt helt unødvendig å oppholde seg midt i veien.

Note 3
Det finnes jo et utall av grunner til at du kanskje må bevege deg i veibanen, eget eller andres havari/uhell/ulykke og sikkert mange andre grunner.
Og om jeg skulle kjøre deg ned pga at du sitter på kne å hjelper en annen kar midt i veibanen, så risikerer jeg å bli tiltalt for uaktsomt drap, i tillegg til at jeg personlig har veldig liten lyst til å ta livet av deg, eller den du hjelper ... det kunne jo du ha forståelse og respekt for at jeg ikke ønsker.
Om du ikke har plass til en liten pakke som er på størrelse med en pakke tobakk, en tlf. eller ei slunken pengebok, ja da har jo du et problem, men jeg er ikke sikker på at det er kun et plass-problem.
Jeg er enig med SuperMorten at det grenser til vrangvilje og kverulering når noen/du sier det ikke er plass til en slik.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
LordShaft skrev:Du må bare irritere på deg alle regnbuens farger, det handler om å ha forståelse og respekt over at andre har et annet syn på denne saken enn du.

Skal jeg f.eks ha med en slik vest må det bli løst inne i dressen (mageregionen) eller i medbrakt rumpetaske eller ryggsekk. Jeg mener en slikt påbud er helt i grenseland for hva vi skal finne oss i. Jeg har nødblink på sykkelen min. Det burde holde i massevis. Får du motorhavari eller lignende er det strengt talt helt unødvendig å oppholde seg midt i veien.

Note 3
Det finnes jo et utall av grunner til at du kanskje må bevege deg i veibanen, eget eller andres havari/uhell/ulykke og sikkert mange andre grunner.
Og om jeg skulle kjøre deg ned pga at du sitter på kne å hjelper en annen kar midt i veibanen, så risikerer jeg å bli tiltalt for uaktsomt drap, i tillegg til at jeg personlig har veldig liten lyst til å ta livet av deg, eller den du hjelper ... det kunne jo du ha forståelse og respekt for at jeg ikke ønsker.
Om du ikke har plass til en liten pakke som er på størrelse med en pakke tobakk, en tlf. eller ei slunken pengebok, ja da har jo du et problem, men jeg er ikke sikker på at det er kun et plass-problem.
Jeg er enig med SuperMorten at det grenser til vrangvilje og kverulering når noen/du sier det ikke er plass til en slik.
Enig, det blir litt for dumt. Er ikke mange i dag som sier: beklager jeg kan ikke ta med mobilen, det er ikke plass til den. En gang stor jeg og stoppet biler en mørk vinternatt pga det hadde vært en bilulykke rundt en krapp sving. Bilen sto midt i veibanen og det fløt bensin over hele veibanen. Heldig vis hadde jeg en lommelykt i bilen. Riktig nok sto og bilen med varselblink på men den sto på en busslomme for å ikke være i veien for Politi og Brann som var på vei. Hadde vært greit å hatt en vest der den gangen.
Husker far min var veldig irritert når det kunne gis gebyr for manglende bruk av setebelte i bil. Ikke så mange som irriterer seg over det i dag.
Av og til så irriterer vi oss bare for å være irritert.

Kanskje man burde ha en kronerulling til de som ikke har råd til vest, og få en ekspert til å se på syklene til de som ikke har plass. Kanskje det finnes en løsning :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av jhn »

Det ligger kanskje en karriere-mulighet der ... Refleksvestplasseringskonsulent

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Husk vesten i 2014...

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:Det ligger kanskje en karriere-mulighet der ... Refleksvestplasseringskonsulent
Det blir ikke fest uten skinnvest........
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar