Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Kjøpt meg Tiger 800XC:) Arrow-potte bra greier?
Ikke noe annet i mailen en det som kommer frem når dere klikker på bildet jeg la ut 

- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Hehe, forsto ikke at det gikk an å trykke på bildet jeg
Men det var jo litt stilige greier:)
](./images/smilies/grrr.gif)
Men det var jo litt stilige greier:)
- Tobben84
Da nærmer det seg levering av nye sykkelen min, har avtalt at den skal være klar rundt 10 januar, men venter med å hente den til jeg skal starte sesongen, regner med det blir tidlig på februar. Det skal monteres følgende før levering som en del av dealen jeg fikk:
Varmehåndtak
Anakee 3 dekk
Toppboks
Justerbar touringskjerm
Arrowpotte+map
Tankpad
Bobbins
Så har jeg selv kjøpt 20 mm sw motech risers
Gleder meg!
Varmehåndtak
Anakee 3 dekk
Toppboks
Justerbar touringskjerm
Arrowpotte+map
Tankpad
Bobbins
Så har jeg selv kjøpt 20 mm sw motech risers
Gleder meg!
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Re: Tobben84 - Kjøpt meg Tiger 800XC:) Nærmer seg levering..
Hvordan går det her? Har du fått sykkelen? Kjørt noe?
- Tobben84
Heisann, her går det strålende:)
Fikk sykkelen for et psr uker siden, så innkjøringen har begynt. Ikke det helt store føre enda, så det er lettere å holde et innkjørings-vennlig tempo. Er fortsatt litt usikker på om jeg har truffet 100% her, da jeg er glad i kneskraping og banekjøring, men skal gi den en god sjanse og prøve meg litt off-road også:) kjekt å prøve noe nytt, og plan B blir i såfall innbytte i en Street Triple hvis ting skulle vise seg å bli kjipt. Vet liksom aldri helt før det har gått noen måneder med kjøring syns jeg.....
Der da, fått Ducatien?
Fikk sykkelen for et psr uker siden, så innkjøringen har begynt. Ikke det helt store føre enda, så det er lettere å holde et innkjørings-vennlig tempo. Er fortsatt litt usikker på om jeg har truffet 100% her, da jeg er glad i kneskraping og banekjøring, men skal gi den en god sjanse og prøve meg litt off-road også:) kjekt å prøve noe nytt, og plan B blir i såfall innbytte i en Street Triple hvis ting skulle vise seg å bli kjipt. Vet liksom aldri helt før det har gått noen måneder med kjøring syns jeg.....
Der da, fått Ducatien?
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Du skulle aldri nevnt Street Triple, nå kommer hele regla til BjerknezTobben84 skrev:plan B blir i såfall innbytte i en Street Triple hvis ting skulle vise seg å bli kjipt. ?

Neida, bare moro at folk sier sin mening, uten forskjellige meninger hadde livet blitt kjedelig og fargeløst...
- Tobben84
Hehe, har fått med meg det ja:) nå skal det sies at jeg vurderte ST før jeg kjøpte Duken jeg hadde før også da, å det er snart 3 år siden, så det er ikke et nytt innfall:) valgte Tigeren nå, men har ikke noe problem med å skifte sykkel ofte. Bedre det enn å drive å bytte kjerringer, det er langt dyrere....JK95 skrev:Du skulle aldri nevnt Street Triple, nå kommer hele regla til BjerknezTobben84 skrev:plan B blir i såfall innbytte i en Street Triple hvis ting skulle vise seg å bli kjipt. ?![]()
![]()
Neida, bare moro at folk sier sin mening, uten forskjellige meninger hadde livet blitt kjedelig og fargeløst...
- Cutless
Re: Tobben84 - Kjøpt meg Tiger 800XC:) Innkjøring begynt!
Registreringsprosedyren er i gang mtp Ducatien, er ikke umulig at den blir hentet på slutten av uken..
Enig i at man må bli vant til sykkel før man vet hva den kan by på. Du må få slengt ut noen bilder da !
Enig i at man må bli vant til sykkel før man vet hva den kan by på. Du må få slengt ut noen bilder da !
- Tobben84
Fikser ikke forhandleren det for deg? Men da er det jo like rundt hjørnet da:) drit isalt og kjør på sier no jeg, ingen av mine sykler har båret preg av rust og jeg kjører så snart det er over 0 grader. Vask ofte og sett inn med muc off bikepray eller acf50.Cutless skrev:Registreringsprosedyren er i gang mtp Ducatien, er ikke umulig at den blir hentet på slutten av uken..
Bilder må fikses etterhvert, må bare få et egnet motiv:) mørk garasje med skitten våt sykkel er uverdige forhold å bli avfotografert i

- Tobben84
Kaldt til Tigeren om dagen, men meget fornøyd med hvordan den er å kjøre på dårlig føre. Hadde meg en tur i snøslaps på tirsdag, og det gikk strålende, den er så smooth og forutsigbar i kraftleveringen at jeg har aldri prøvd lignende. Hjelper med varmeholker og større skjerm også da:) Anakee 3 dekka gjør en fortreffelig jobb også, og jeg føler meg like trygg på dårlig føre med de som jeg gjorde med pilot road 3 og 4 

- Tobben84
Random bilde fra treningssenteret i dag:) toppboks er nytt for meg og ikke estetisk min greie, men uvurderlig ved pendling, spesielt med sånt vær som nå(legge hjelmen og hansker tørt)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Cutless
Re: Tobben84 - Kjøpt meg Tiger 800XC:) 2015 sesongen= 1000 k
Til å være toppboks så var den tøff - kledde sykkelen.
- Tobben84
Takk Cutless, blir som å si at en kvise ikke er så stor og stygg
, men på adventure sykler er ikke det sååååå ille. Skal få på sump-guard i aluminium og en sånn motorbøyle for litt tøffere stuk. Vurderer også noe mer knastete dekk neste gang jeg bytter, får se hvor mye gruskjøring det blir på meg!

- Tobben84
Roadkill er den feteste serien ever altså, jeg er storfan!Haymaker skrev:Roadkill!![]()
Esso?
Esso var bare en dekal jeg hadde liggende