Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Det bør også nevnes at jeg ikke klarer å finne noe pengesluk når jeg ser på budsjett-greia som automatisk blir laget i nettbanken av DNB, så jeg sitter og klør meg litt i huet her :P

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Hørtes ut som at pengene flyr avgårde til hver sin post og dette uten at jeg leser om de sinnsyke utgiftene her men ganske normale ting ...

Men der du kunne spart er kvittet deg med mc og prøvd iherdig og fikse litt mere bilgreier selv , om ikke beholdt mc tatt deg en ekstra jobb for en kortere periode for og kvitte seg med gjelda så fort som overhode mulig og brukt alle pengene fra ekstra jobben på og nedbetale gjeld og kjøre økonomien inn på riktig spor igjen ...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Så hvis du har 4000 over nå så betal ned de jvla kredittkortene med 4000 :)

spelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Hvis du klarer å finne en ekstrajobb, som passer med at jeg fra før er opptatt med jobb fra 18:00 til 04:00(ca.) og sover til 11-12... Så hadde jeg fortsatt ikke orka, fordi jeg er utbrent :P

Ja, Nå kan jeg jo ikke betale de jævla kredittkortene med 4000 fordi jeg har den jævla bilen som må fikses :P Men utenom det så _burde_ jeg få til det så fort jeg ikke har andre utgifter. Skal sies at mc'en koster _MYE_ penger i sesongen, da.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

hakhap skrev:Så hvis du har 4000 over nå så betal ned de jvla kredittkortene med 4000 :)
Glitrende godt råd :thumleft !
Så fort du slipper månedlig betaling av "gammal moro", blir din økonomiske situasjon straks mye bedre :thumleft
Snakker av egen erfaring selv om jeg strengt tatt aldri har hatt økonomiske utfordringer som er verd å nevne...

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Har ikke 4000 over nå. jeg har 4000 igjen som skal holde til alt som koster penger for å overleve i en måned. Jeg kommer også til å ha enda mindre penger i november og desember(får delt opp verksted-regninga), og januar kommer jeg til å slite noe jævlig(blir trukket 1500kr per dag jeg ikke er på jobb, som ikke er helligdag, fordi vi ikke har nok feriedager i vårt firma til at jeg kan ha sommerferie OG juleferie, égentlig). Så kommer februar og mars hvor ekstra penger blir brukt på årsavgift. Deretter er vi tilbake på mc-sesongen. Tror jeg kommer til å bruke sesongen 2016 på å ha service og skifte slitedeler, for så å selge den. Jeg kommer faktisk ikke til å ha råd til å kjøre den om jeg skal holde den kjørbar..

Poenget er at om jeg ikke hadde hatt disse utgiftene hele tida, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å betale ned ekstra på låna, og jeg burde ikke ha noe problem med å overleve selv om jeg må det.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Okay... Delene for å fikse bilen koster i underkant av 4000kr. Da kan jeg faktisk ikke la verkstedet gjøre det for 12 ...

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Nå har jeg lagt det ut på mittanbud. Første gang jeg prøver den tjenesten, så får vi se.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Nå har jeg lagt det ut på mittanbud. Første gang jeg prøver den tjenesten, så får vi se.
Nå snakker vi!! :thumleft

Men vær obs på mange useriøse tilbydere, så velg partner med omhu (som morra mi sa en gang...) :knegg

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Haha, jada. Lurer på å få bytta glødeplugger sjæl, men ser ut som det er et helvete å få dem ut, sånn i tillegg til at jeg er usikker på hvor de sitter :P

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev:Haha, jada. Lurer på å få bytta glødeplugger sjæl, men ser ut som det er et helvete å få dem ut, sånn i tillegg til at jeg er usikker på hvor de sitter :P
De kan være utrolig vanskelige å få ut. Vet ikke helt hvordan de sitter på denne motoren. Her trenger du kanskje spesialverktøy. Det har hent at slike har blitt ødelagt i forsøket pga for feil verktøy, og resultert i at hele toppen måtte av og restene måtte bores ut.
Ikke for å skremme, men vær litt forsiktig.
Haynes rep. håndbok kan være en nyttig investering :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
mortenolb skrev:Haha, jada. Lurer på å få bytta glødeplugger sjæl, men ser ut som det er et helvete å få dem ut, sånn i tillegg til at jeg er usikker på hvor de sitter :P
De kan være utrolig vanskelige å få ut. Vet ikke helt hvordan de sitter på denne motoren. Her trenger du kanskje spesialverktøy. Det har hent at slike har blitt ødelagt i forsøket pga for feil verktøy, og resultert i at hele toppen måtte av og restene måtte bores ut.
Ikke for å skremme, men vær litt forsiktig.
Haynes rep. håndbok kan være en nyttig investering :thumleft
Ikke for å skremme deg, men jeg tror det er en bombe i huset ditt liksom :lol :lol

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Tenker du å skru litt selv søk opp på yt det er mange nyttige how to filmer der inne fikser du de letteste tingene selv så lar du noen andre gjøre resten :)

Bil er helvettes dyrt dersom man ikke kan fikse noe selv og min bror er akkurat lik som deg og han også har null interesse for og fikse den, men jeg hjelper han litt .... Men ikke alltid jeg gidder når han nesten omtrent ikke gidder å prøve engang selv ...

Så prøv selv ikke vær så jævla redd søk på YouTube prøv deg frem ta det med en kompis så blir det litt hyggeligere også :)

Skifte v fjærene fikser du nokk selv men du må enten få lånt deg en fjærklemme eller kjøpe en...

Men med mittanbud så lar du ihvertfall verkstedene sloss litt om jobben og det er bra og det er ikke alltid det faktisk er verdt bryet med å gjøre jobben selv heller , noen ganger kan det lønne seg og heller jobbe noen timer ekstra i egen jobb for så og la fagfolk gjøre bilmekkingen :)

Jeg har hittil skrudd alt på egen bil og det har gått fint hver gang ... Skulle gjort det med mc også men side. Det er garanti så velger jeg og sende den på service for og holde garantien :)

Uansett Morten virker som du er inne på riktige sporet nå :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Tenker du å skru litt selv søk opp på yt det er mange nyttige how to filmer der inne fikser du de letteste tingene selv så lar du noen andre gjøre resten :)

Bil er helvettes dyrt dersom man ikke kan fikse noe selv og min bror er akkurat lik som deg og han også har null interesse for og fikse den, men jeg hjelper han litt .... Men ikke alltid jeg gidder når han nesten omtrent ikke gidder å prøve engang selv ...

Så prøv selv ikke vær så jævla redd søk på YouTube prøv deg frem ta det med en kompis så blir det litt hyggeligere også :)

Skifte v fjærene fikser du nokk selv men du må enten få lånt deg en fjærklemme eller kjøpe en...

Men med mittanbud så lar du ihvertfall verkstedene sloss litt om jobben og det er bra og det er ikke alltid det faktisk er verdt bryet med å gjøre jobben selv heller , noen ganger kan det lønne seg og heller jobbe noen timer ekstra i egen jobb for så og la fagfolk gjøre bilmekkingen :)

Jeg har hittil skrudd alt på egen bil og det har gått fint hver gang ... Skulle gjort det med mc også men side. Det er garanti så velger jeg og sende den på service for og holde garantien :)

Kanskje du kunne hjulpet han?
Tipper mortenolb betaler bensinforbruket t/r oslo/Tønsberg :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
freddy123 skrev:Tenker du å skru litt selv søk opp på yt det er mange nyttige how to filmer der inne fikser du de letteste tingene selv så lar du noen andre gjøre resten :)

Kanskje du kunne hjulpet han?
Tipper mortenolb betaler bensinforbruket t/r oslo/Tønsberg :knegg
Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg bidratt jeg og, men 65 mil blir litt for langt.
Men jeg kan sende fjærspennerne mine i posten om det blir aktuelt :thumleft

Svar