GSXR-Erling skrev: 03 nov 2024, 09:11
Hvordan opplever du Rocket'n?
Hvorfor selger du den?
Rocket'en er en kjempesykkel. Den beste jeg har hatt, hands down. Jeg selger den av flere grunner.
1. interessen for MC kjøring er dalende. I hovedak grunnet ryggen.
2. Av den grunn blir den stort sett brukt 3 mnd. sommerstid og dårlig nok det. Når sommerturen er over etter 2-3 uker står den som regel til pynt av grunnene nevnt i punkt 1.
3. den koster penger der den står og ikke blir brukt.
Så kommer vinteren og den tar opp plass i garasjen. Ikke kan den brukes og samtidig tar jeg Caddyen på jobb og betaler 2.000 kr. I måneden bare i drivstoff og 1000 kr. I bompenger.
Å ha en bil vinterstid som i stor grad kan erstatte motorsykkelen og som jeg liker å kjøre samt spare penger på drivstoff og litt på bom gjør at jeg kan kjlre hele året og ha det gøy i en morrsom bil billigere enn å ha kun sykkel stående.
Bilen er også langt mer behagelig å kjøre, og har alltid riktig temperatur og ryggen koser seg i forhold. Det er også lettere å kombinere campinglivet jeg har snakket om tidligere med bil da jeg kan ta med alle bekvemligheter og har mulighet for å sove i bilen om jeg må grunnet vær etc eller hvis ryggen skulle slå seg vrang.
Dessuten synes jeg det er spennende å prøve noe nytt (elbil).
Jeg tenkte en stund på og ha begge deler. Både bil og MC, men jeg merker at det frister lite og dra på langturer med MC med min rygg og med usikkerhet rundt været etc. for alt blir ekstra slitsomt når man har en vond rygg. Bare det å gå av og på sykkelen blir et bittelite ork, på en måte.
Så sykkelen selges av flere grunner. Skal jeg ha sykkel igjen så blir det evt. en rimeligere sak eller evt. en elektrisk en hvis det dukker opp noe spennende der i løpet av noen år. Men akkurat nå er jeg mett på MC livet :)