LordShaft skrev:Det høres jo helt sløvt ut at denne resetter seg hver gang du skrur av og på tenningen

Men mulig de har lagt inn dette som en slags safety greie. Uansett så syns jeg det er en uting.
I utgangspunktet er jeg enig med deg Lordy. Hvorfor i alle dager skal dem forhindre meg i å få alle kreftene fra oppstart? Jeg vet ikke HVA som FAKTISK blir endret, men når man tar bort 30% av kreftene (115HK) så blir jo dette faktisk rundt 35HK'er. Så sykkelen gir deg rundt 80 HK'er etter oppstart hvis man ikke skyver en gang på Mode-knappen...
I utgangspunktet er jeg motstander av slike A/B/C modes. Jeg vil ha alle kreftene som jeg har betalt for HELE tiden når jeg sitter på sykkelen uten at jeg må gjøre justeringer. Må vel være bedre å faktisk lære seg å kjøre samt bruke gassrulla? Hadde Traction Control systemet vert inkludert i disse modusene så hadde jeg skjønt det bedre, men vi snakker jo kun om struping av kreftene her...
Takk Bjerknez, interessant å få vite
Kan bekrefte at hvis jeg skrur av tenningen i A-mode og starter igjen, så blir den
automatisk satt til standard.
Prøv å ta deg en kjøretur (hvis ikke du har gjort det) og prøv på noen wheelies. Prøv først i standard mode for så og teste A-mode. Jeg fikk vertfall en liten A-ha opplevelse når jeg endret til A
Uansett... det er jo helt johan og bruk tid og ressurser på slikt.
Når det er sagt så har jeg også sansen for MT09, men det er to ting som irriterer meg noe så inn i helvetes grenseløst med den sykkelen og jeg klarer ikke å få det ut av hodet. Det ene er det malplasserte speedometeret som ser ut som en kalkulator fra 90-tallet. Det andre er demperne. Sistnevnte kan byttes ut, men speedoen er den som står igjen som ikke kan skiftes. Føler meg som en syklist med en påteipet pulsklokke på styret....
Sorry... men bortsett fra disse to tingene så digger jeg faktisk sykkelen og jeg kunne faktisk fint kjøpt meg en slik selv.
Men nå ødelegger jeg tråden til Bestefar...
