https://www.cycleworld.com/2014/08/01/b ... s-of-2014/

Enkelt svar......mest mulig av altL-NA skrev: SÅ hva er det vi ser etter, Fartsegenskaper, kjøreegenskaper, ytelse, komfort, sittestilling, design, merke, eller...??
Mulig noen synes det. Men for meg etter en prøvetur på 5 mil, så fremstod den som litt mangelfull. Svært potent maskin, men kåpen var for dårlig for min smak. Brytere, knapper og hendler virket litt "billig" etter min smak. Og så har den et kjede som må smøres og strammes.
Likte denne langt bedre enn Aprilia'n vertfallAJ skrev:Et råskinn av en reiseenduro/eventyr/allroad-sykkel fra KTM!
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet![]()
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
AJ skrev:Et råskinn av en reiseenduro/eventyr/allroad-sykkel fra KTM!
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet![]()
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
Det er nok effekttap men hvor stort det er vet jeg ikke. Får dra fram denne videoen igjen daSnikendeugle skrev:Kardang er en fin måte å ha stort effekttap på! Da blir det neppe noen Multistrada utfordrer ut av det :)
Nebbet på GS er en filleting etter min mening - skjønner ikke hvorfor det engasjerer så mye :-)AJ skrev:Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
AJ skrev:Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
Nåja, ikke så veldig stort. Det sies vel at tapet pr vinkeldrev er 3-4%.Snikendeugle skrev:Kardang er en fin måte å ha stort effekttap på! Da blir det neppe noen Multistrada utfordrer ut av det :)
Helt enigpoulet_cavalier skrev:Uten kardang og enkeltsving så er det uinteressant.
Aldri mer kjedespray !!
Ja KTM er faktisk en av de få "nebbfrie" i ADV klassen som jeg synes ser bra ut. Denne sykkeltypen uten "nebb" ser etter min mening uferdig utAJ skrev:Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
Helt klart, jeg ønsket meg tilbake til kardang når jeg gikk fra R1200GS til F800GS. En befrielse i år med R1200GS igjen uten kjedegris og stramming. Bare tanken på det gjorde meg litt småstresset til tiderKydeX skrev:Kardang er fantastisk :)