https://www.rbnett.no/nyheter/2020/03/2 ... 474660.ece
Wow... Fantastisk fin timelapse ! Imponerende arbeidkjellv skrev: 29 mar 2020, 20:27 Jeg fikk lyst til å drive litt turistreklame for dette fantastiske fylket jeg bor i. Jeg blir nesten overasket selv hvor vakkert det kan være her, uansett hvilket vær vi har. Versågod.. nyt stunden![]()
https://www.rbnett.no/nyheter/2020/03/2 ... 474660.ece
I dag har vi sittet ute i solen her i Fredrikstad. Nesten litt plagsom sol faktisk hvis man finner et sted uten vind. Snø har jeg nesten ikke sett i år. I da byttet også madammen til sommerdekk.kjellv skrev: 13 apr 2020, 14:31 Ja slik ble denne påska.. Sesongstart lar vente på seg i år, så seint som dette har jeg aldri kommet i gang før. FJRen står fortsatt på vinterlager midtveis i april.
Det har vært av og på med vinter de siste ukene. For ei uke sia var det 15 varmegrader et par dager, men værmeldingene for påska var for dårlige til at jeg ville hente sykkelen.
10 cm nysnø kom i natt, og 3 plussgrader hjelper lite på situasjonen.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Du syns du er morsom nå..Bjerknez skrev: 13 apr 2020, 16:19I dag har vi sittet ute i solen her i Fredrikstad. Nesten litt plagsom sol faktisk hvis man finner et sted uten vind. Snø har jeg nesten ikke sett i år. I da byttet også madammen til sommerdekk.kjellv skrev: 13 apr 2020, 14:31 Ja slik ble denne påska.. Sesongstart lar vente på seg i år, så seint som dette har jeg aldri kommet i gang før. FJRen står fortsatt på vinterlager midtveis i april.
Det har vært av og på med vinter de siste ukene. For ei uke sia var det 15 varmegrader et par dager, men værmeldingene for påska var for dårlige til at jeg ville hente sykkelen.
10 cm nysnø kom i natt, og 3 plussgrader hjelper lite på situasjonen.
Vestlandet har mye fin natur og by på og disse godene skal du jaggu meg ha, men været og den tidlige våren skal du ikke ta fra meg![]()
Joda, jeg har studert langtidsvarslet jeg også, og ser absolutt muligheter i slutten av ukaOlav K skrev: 14 apr 2020, 08:42 Med dette langtidsvarselet, blir det nok straks sesongstart på deg også Kjellemann
Screenshot_20200414-083859_Samsung Internet.jpg
Jeg er på vei ut på jobb i havet idag, så jeg får ikke nyte dette godværet.
Men så har jeg allerede noen 1000km så langt i vår... så det er ikke så veldig synd i meg.
Sier samboeren min.... er selvsagt helt uenig![]()
Godt å sekjellv skrev: 18 apr 2020, 16:48 Da er omsider sesongen i gang her også. I dag ble FJRen hentet fra vinterlager. Startet tvert som forventet, og etter en gjennomgang av at alt fungerte og en tur innom nærmeste bensinstasjon for å etterfylle noe luft var det klart for turen hjem. Det ble ikke korteste vei hjem, men ingen langtur heller. Bare 8 grader fristet ikke for langtur. Men da er jeg i gang
Bildet er tatt på Jendem, utsikt mot øya Gossen i Aukra.
Syns jeg hørte at Trollstigen skulle holde stengt for vedlikehold iår pga korona. Kjørte der ifjor, og kan vel tenke meg mange veier som kunne trengt vedlikehold før TrollstigenE-strom skrev: 18 apr 2020, 20:56 Fantastisk fint område å kjøre motorsykkel i. Hadde fjorårets siste overnattingstur i samme område - kjørte ytre vei ned via Kristiansund og Atlanterhavsveien, overnattet på Bud og kjørte om Aursjøveien og Nerskogen hjem til Trondheim igjen.
Det blir nok noen turer til Nordvestlandet i år også - kanskje når Trollstigen åpner![]()
Det skjer nok ikke. Dette var et forslag, et mulig tiltak for å øke næringsaktiviteten lokalt i etterkant av coronatiltakene. Noen mente at denne sommeren kom ingen turister til Trollstigen uansett, så da kunne man benytte anledningen til å rassikre veien. Det kom til og med forslag om å legge veien delvis i tunell. Tunell altså.., i Trollstigen..! På ekte tabloidvis slås slike nyheter opp på forsider med krigstyper for å selge klikk og aviser.Geiroe skrev: 19 apr 2020, 09:44Syns jeg hørte at Trollstigen skulle holde stengt for vedlikehold iår pga korona. Kjørte der ifjor, og kan vel tenke meg mange veier som kunne trengt vedlikehold før TrollstigenE-strom skrev: 18 apr 2020, 20:56 Fantastisk fint område å kjøre motorsykkel i. Hadde fjorårets siste overnattingstur i samme område - kjørte ytre vei ned via Kristiansund og Atlanterhavsveien, overnattet på Bud og kjørte om Aursjøveien og Nerskogen hjem til Trondheim igjen.
Det blir nok noen turer til Nordvestlandet i år også - kanskje når Trollstigen åpner![]()
Eller tar jeg helt feil her?
Nei dessverre, det blir ikke noe verken i Ålesund, Molde eller på Halsa i år..
Ja de var greie disse. To ungdyr. Hadde nok vært litt skumlere å møtt på ei gretten elgku med nyfødte kalver, ikke sikker det hadde gått like bra