Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Lykke til med lappen, det høres ut som det fort kan gå godt. Velkommen til mc siden
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Velkommen:-) Tok lappen i fjor, mitt råd til kjøregården er å tilbringe mange korte økter der, prøv å kjøre de forskjellige øvelsene i rekkefølge du vil ta de i under oppkjøringen, ikke sløs tid, vær effektiv også under treningen. Om det er andre der når du holder på så se på det som en fordel, for prestasjons angsten er minst like stor under oppkjøringen:-). Jeg fikk låne kjøreskole sykkelen i noen lørdag/søndager når den var ledig(den jeg skulle kjøre opp med), min sykkel som var/er mye større var noe helt annet å håndtere i gården. Uansett, når du føler du mestrer det så er nervene lettere å håndtere. Når en gammel gubbe som meg klarer det så klarer en unghoppe som deg det lett;-) Uansett, lykke til!! Mvh Sven OTritonia skrev:Heisann.
Jeg er en dame på 36 som er bosatt nord i Trøndelag.
Samboeren kjører sykkel så jeg har sittet bakpå i flere år, og kjeda meg. Men å kjøre selv? Neh, ikke spesielt interessert.
Har aldri kjørt noe på 2 hjul før, er faktisk ikke spesielt flink på tråsykkel heller
For 2 år siden kjøpte jeg meg plutselig mc. Impuls. Tenkte: dette må jo gå an å lære seg! Men så enkelt var der ikke når "kjørelæreren" aldri var hjemme når været var bra.
Drømmesykkelen min (for now), Yamaha Dragstar 650 Classic. Gikk for denne sykkelen både fordi jeg elsker cruisere med dette stuket og fordi denne var lav og fin til mine korte ben. (162 cm - hele meg altså) Så var aldri et alternativ å kjøpe noe mer rett-opp-og-ned skolesykkel-aktig eller lettlært
Så da dro jeg og kjøpte meg en gir-moped. En liten kina-sak som fikk æren av å være med meg på turer rundt i byen min. Aldri vært så glad for helhjelm og anonyme kjøreklær![]()
I fjor ble det 2000 km med rød L på ryggen, mann med skjegg og Harley bak, og to stillestående velt.
Så i år blir det lappen! Før sommerferien håper jeg. Ferdig med teori og min første kjøretime i fjor høst. Gleder meg til alt, bortsett fra kjøregården! Den gruer jeg meg helt vilt til.
Har alltid vært interessert, skrur gjerne selv med god veiledning fra mannen. Vil gjerne være selvhjulpen.
Utålmodig boss-lady!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Triumph Tiger1200 GT Explorer 2022 modell
BMW R1250R 2020 modell
Eydehavn-Arendal
BMW R1250R 2020 modell
Eydehavn-Arendal
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Velkommen skal du være :)
Prøver du krypkjøringstesten i kjøregården med en cruiser vil du få noen overraskelser i negativ grad. En cruiser er lenger og som oftest bredere. Det gjør det ikke enklere og manuvrere seg mellom kjegler. Avhengig av størrelsen på cruiseren. Min gamle yamaha XVS1300 cruiser var klin umulig og klare denne øvelsen med da den så vidt gikk mellom kjeglene med fotbrettene.
Den beste sykkeltypen til krypkjøringstesten, er en smal sykkel med god svingradius og oppreist sittestilling. De fleste kjlreskoler bruker slike type sykler. Men jeg har sett kjlreskoler som bruker cruisere. Dem hadde jeg holdt meg unna.
Cruiser kan du kose deg med når du er ferdig med oppkjøringen :)
Prøver du krypkjøringstesten i kjøregården med en cruiser vil du få noen overraskelser i negativ grad. En cruiser er lenger og som oftest bredere. Det gjør det ikke enklere og manuvrere seg mellom kjegler. Avhengig av størrelsen på cruiseren. Min gamle yamaha XVS1300 cruiser var klin umulig og klare denne øvelsen med da den så vidt gikk mellom kjeglene med fotbrettene.
Den beste sykkeltypen til krypkjøringstesten, er en smal sykkel med god svingradius og oppreist sittestilling. De fleste kjlreskoler bruker slike type sykler. Men jeg har sett kjlreskoler som bruker cruisere. Dem hadde jeg holdt meg unna.
Cruiser kan du kose deg med når du er ferdig med oppkjøringen :)
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Tusen takk, folkens.
Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.
Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!
Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...
Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!
Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.
Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!
Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...
Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
BMW 750GS vil jeg tro er ganske lett og smal ja så den er nok fin til disse øvelsene. Men får du lov til å kjøre en 125 så gjør det. Alt blir enklere med en lettere og mindre sykkel. Spesielt siden du ikke er så stor selv.
Lykke til :)
Lykke til :)
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
https://www.youtube.com/watch?v=XEQeh-L-o4gTritonia skrev: 19 mar 2022, 10:54 Tusen takk, folkens.
Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.
Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!
Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...
Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!
"Do the right thing"
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Bare til opplysning så står kjeglene MYE nærmere hverandre enn dette på krypkjøringen. Den sykkelen som brukes i videoen hadde ikke engang kommet mellom dem. Det er nærmest umulig og klare den norske krypkjøringstesten med en sykkel som den i videoen du linker til. Vertfall for en som er fersk. Jeg vil nærmest si "glem det"Relax skrev: 19 mar 2022, 18:48https://www.youtube.com/watch?v=XEQeh-L-o4gTritonia skrev: 19 mar 2022, 10:54 Tusen takk, folkens.
Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.
Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!
Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...
Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Og så tenker jeg vi sier det samme, nemlig "glem det" til å diskutere kjeglekjøring og annen kjøreopplæring i denne tråden

Unødvendig å gjøre, men gjør det likevel; husk, dette er en tråd hvor forummeldemmene kan fortelle litt eller mye om sreg selv.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 506
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
I fjor ble det fjernet en kjegle på krypkjøringen, så den går som en lek nåBjerknez skrev: 20 mar 2022, 15:34Bare til opplysning så står kjeglene MYE nærmere hverandre enn dette på krypkjøringen. Den sykkelen som brukes i videoen hadde ikke engang kommet mellom dem. Det er nærmest umulig og klare den norske krypkjøringstesten med en sykkel som den i videoen du linker til. Vertfall for en som er fersk. Jeg vil nærmest si "glem det"Relax skrev: 19 mar 2022, 18:48https://www.youtube.com/watch?v=XEQeh-L-o4gTritonia skrev: 19 mar 2022, 10:54 Tusen takk, folkens.
Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.
Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!
Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...
Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!![]()
If you gonna be dumb you gotta be tough
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Okay. Det skjer vel endringer der ogsa ja :)xavi0n skrev: 20 mar 2022, 15:56I fjor ble det fjernet en kjegle på krypkjøringen, så den går som en lek nåBjerknez skrev: 20 mar 2022, 15:34Bare til opplysning så står kjeglene MYE nærmere hverandre enn dette på krypkjøringen. Den sykkelen som brukes i videoen hadde ikke engang kommet mellom dem. Det er nærmest umulig og klare den norske krypkjøringstesten med en sykkel som den i videoen du linker til. Vertfall for en som er fersk. Jeg vil nærmest si "glem det"Relax skrev: 19 mar 2022, 18:48https://www.youtube.com/watch?v=XEQeh-L-o4gTritonia skrev: 19 mar 2022, 10:54 Tusen takk, folkens.
Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.
Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!
Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...
Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!![]()
Når jeg kjørte opp sto det to og to kjegler som jeg måtte kjøre i mellom.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Ok, en gang til, da.AJ skrev: 20 mar 2022, 15:51Og så tenker jeg vi sier det samme, nemlig "glem det" til å diskutere kjeglekjøring og annen kjøreopplæring i denne tråden.
Unødvendig å gjøre, men gjør det likevel; husk, dette er en tråd hvor forummeldemmene kan fortelle litt eller mye om sreg selv.
Greit?
Videre kjøreopplæringsdiskusjon tas heretter i annen tråde enn denne.
Vi bør vel ikke komme dit at vi fortløpende sletter innleg som ikek er relevante i forhold til hva tråden skal dreie seg om

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 425
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Mann 59 år for tiden bosatt i Thailand, hvor jeg driver ett skolekorps for fattige barn på landsbygda og ellers tar i ett tak der det trengs. Har for tiden en Kawasaki Versys 650 som brukes mye både til turer og nyttekjøring. Har bodd i Thailand i nesten 9 år og trives med det. Meldte meg inn i forumet fordi jeg er nysgjerrig på hva som skjer i MC miljøet i Norge.
Mine mc'er i Norge var 600 cbr 800 vfr og 700 Deuville. Her i Thailand hadde jeg en 250 cbr i mange år. Det var en artig og liten sykkel som tok meg og min daværende frue på mange turer rundt i Thailand. Versysen er tre og ett halvt år og en sykkel jeg er blitt veldig glad i.
Mine mc'er i Norge var 600 cbr 800 vfr og 700 Deuville. Her i Thailand hadde jeg en 250 cbr i mange år. Det var en artig og liten sykkel som tok meg og min daværende frue på mange turer rundt i Thailand. Versysen er tre og ett halvt år og en sykkel jeg er blitt veldig glad i.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Velkommen her på MCsiden.no, hansiver
Er ikke så godt kjent med Thailand, men regner med at det MC-sesong hele året der borte?
Regner med at vi får se noen turbilder fra deg etter hvert
?

Er ikke så godt kjent med Thailand, men regner med at det MC-sesong hele året der borte?
Regner med at vi får se noen turbilder fra deg etter hvert

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 425
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Det skal bli både turbilder og annet etterhvert. Joda her er det sesong hele året.AJ skrev: 28 mar 2022, 09:14 Velkommen her på MCsiden.no, hansiver![]()
Er ikke så godt kjent med Thailand, men regner med at det MC-sesong hele året der borte?
Regner med at vi får se noen turbilder fra deg etter hvert?
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Hei, ny bruker her! Bor i Trondheim og kjører en F650GS Dakar, kjøpt forrige sommeren i Sandane.
Den hadde blant annet touratech høy sal og høy vindskjerm da jeg kjøpte den. Forrige eieren kjørte den hjem etter han kjøpte den for flere år siden og hadde ikke plass til original skjerm og sal, så det ble igjen.
Han jeg kjøpte den av var grei nok til å høre med eieren før han igjen om han hadde original delene liggende, for han kjøpte den nemlig fra noen i Trondheim. Og ja da, det var bare å komme å hente det!
Det sier noe om hvor bra miljøet blant motorsyklister er :)
Her et 17 mai bilde av sykkelen
Den hadde blant annet touratech høy sal og høy vindskjerm da jeg kjøpte den. Forrige eieren kjørte den hjem etter han kjøpte den for flere år siden og hadde ikke plass til original skjerm og sal, så det ble igjen.
Han jeg kjøpte den av var grei nok til å høre med eieren før han igjen om han hadde original delene liggende, for han kjøpte den nemlig fra noen i Trondheim. Og ja da, det var bare å komme å hente det!
Det sier noe om hvor bra miljøet blant motorsyklister er :)
Her et 17 mai bilde av sykkelen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.