xyvind's logg [ADVENTURE]
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Det er et GoPro Hero 3 + Black Edition, sikkert 4-5 år gammelt. Det har blitt brukt en del, siden jeg alltid har det på hjelmen, men det har fungert uten unntak
jeg er kjempefornøyd med det selv. Jeg har en gammel laptop som bare så vidt greier å klippe i videofilene, men det går akkurat! Så bildene er helt rå rett fra kameraet, har ikke gjort noe annet enn å klippe og legge på musikk.

- Stian87
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Hahahah
herlig den fryden over å få tilbake bimmern 

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Uten at jeg på noe som helst måte prøver å undergrave S1000R (gud forby) så blir vel det meste fantastisk i forhold til den børsa du fikk låne

Forsiktig nå..Bjerknez skrev:Uten at jeg på noe som helst måte prøver å undergrave S1000R (gud forby) så blir vel det meste fantastisk i forhold til den børsa du fikk låne![]()
- Bjerknez
- Kontakt:
xyvind skrev: 29 mai 2018, 14:55Forsiktig nå..Bjerknez skrev:Uten at jeg på noe som helst måte prøver å undergrave S1000R (gud forby) så blir vel det meste fantastisk i forhold til den børsa du fikk låne![]()

Jeg sitter klar! 

Jeg sliter med varmen om dagen. Da tenker jeg på pendleturen til og fra jobb. Farten er lav og det er ca 30 grader i lufta. Sikkert mer også på asfalten mellom biler og busser. Motorsykkelen blir så varm - ligger på 93-101 grader i fart og inntil 107 grader på røde lys etc.
I dag droppa jeg mc-buksa og støvlene, og kjørte med vanlige jeans og joggesko. Det føltes ikke bra ift. sikkerheten. Jeg kjører aldri med sånn bekledning. Men jeg blir så varm at jeg nesten kreperer! På tur hjem i dag var det allikevel helt jævlig.
Jeg bestilte i dag kevlar-jeans og lave sko fra XLMOTO. Tenkte det er greit å ha til de varmeste dagene der jeg bare skal kjøre i tett trafikk og lav fart. Så gjenstår det å se om det passer og om jeg føler meg «kulere» enn tidligere
Jakke vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med enda.
Det er denne buksa og de skoene..

I dag droppa jeg mc-buksa og støvlene, og kjørte med vanlige jeans og joggesko. Det føltes ikke bra ift. sikkerheten. Jeg kjører aldri med sånn bekledning. Men jeg blir så varm at jeg nesten kreperer! På tur hjem i dag var det allikevel helt jævlig.
Jeg bestilte i dag kevlar-jeans og lave sko fra XLMOTO. Tenkte det er greit å ha til de varmeste dagene der jeg bare skal kjøre i tett trafikk og lav fart. Så gjenstår det å se om det passer og om jeg føler meg «kulere» enn tidligere

Jakke vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med enda.
Det er denne buksa og de skoene..

- Bjerknez
- Kontakt:
Den buksa så veldig bra ut... fikk lyst på en slik selv....
Kjører med kevlarbukse og er godt fornøyd, plages ikke av varmen med den.
Den er på halv pris også. Koster nå bare 499,- https://www.xlmoto.no/mc-jeans-course- ... morkebla-1Bjerknez skrev:Den buksa så veldig bra ut... fikk lyst på en slik selv....
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Er vel bare kevlar ved kne og oppe ved toppen av buksene?
misspelling with autocorrect
-
OnlineFredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Er sjeleglad for å ha kåpesykkel på dager som dette. Motorvarme og alt bare "viftes" ut på siden, og ingen varm fartsvind.
Svett på ryggen og føttene, men utover det ingen videre plager. Olabukse, t-skjorte, genser.. Mulig det er min egen termostat det er noe feil med?
Kjørte med en kompis med luftkjølt V-twin istad, det dunsta bra med bensindamp fra gasserne i trafikken for å si det sånn, og der har han låra og legga.. Så han sleit med varmen.
Veldig bra at MCOslo heiv seg rundt såpass fort, hadde vært dumt å måtte parkere sykkern i været som har vært i det siste!
Svett på ryggen og føttene, men utover det ingen videre plager. Olabukse, t-skjorte, genser.. Mulig det er min egen termostat det er noe feil med?
Kjørte med en kompis med luftkjølt V-twin istad, det dunsta bra med bensindamp fra gasserne i trafikken for å si det sånn, og der har han låra og legga.. Så han sleit med varmen.
Veldig bra at MCOslo heiv seg rundt såpass fort, hadde vært dumt å måtte parkere sykkern i været som har vært i det siste!
Litt usikker. Tror i hvert fall det er ved hoftene og i rompa, og ved knærne. Kjøpte med pads til knærne og hoftene. Veldig spent på om den passer.hakhap skrev:Er vel bare kevlar ved kne og oppe ved toppen av buksene?
Tror motoren hadde 100 grader etter 3-4 minutter kjøring i dag. Ramma ble veldig fort varm på begge sidene og det gikk ikke an å ha lårene/knærne inntil. Svetten silte både her og der. Måtte åpne jakka og ta av meg hanskene, men det var like ille. Jeg hadde ikke holdt ut i Sveits/Italia hvis det hadde vært sånne temperaturerFredrikE24 skrev:Er sjeleglad for å ha kåpesykkel på dager som dette. Motorvarme og alt bare "viftes" ut på siden, og ingen varm fartsvind.

Vurderer å la motorsykkelen stå i morgen. Det skal visst bli enda varmere.
Og ja, jeg ble veldig overrasket over hvor raske MC Oslo var. Det var skikkelig skikkelig deilig!
- Stian87
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Har hatt samme utfordringene som deg, selv med kevlarbukse med grei lufting. Nå er buksen min blitt litt stor, så må ha ny, vurderer å kjøpe en med sånn gel inni slik at den er litt mer annvennlig i forbindelse med jobb.
Angående jakka ville jeg vurdert å kjøpe meg en perforert skinnjakke, det var ihvertfall den tilbakemeldingen jeg fikk her. Jeg står litt mellom å kjøpe en perforert heldress eller skinnjakke selv. Skatteoppgjøret går nok til noe sånt
Jeg har forøvrig bare hatt positive opplevelser med MCoslo
Angående jakka ville jeg vurdert å kjøpe meg en perforert skinnjakke, det var ihvertfall den tilbakemeldingen jeg fikk her. Jeg står litt mellom å kjøpe en perforert heldress eller skinnjakke selv. Skatteoppgjøret går nok til noe sånt
Jeg har forøvrig bare hatt positive opplevelser med MCoslo

LocaToWeb Profilside