AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:registrert som tung mc og kan ikke kjøres med førerkort A?

er det landet her helt idiot???? :oh
Det er de opplysningene jeg sitter med, ja...
Skal snakke med en ATV-klubb i morra og vil helt sikkert få vite mer om dette da...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:registrert som tung mc og kan ikke kjøres med førerkort A?

er det landet her helt idiot???? :oh
Øøh, JA!! Men det visste vi vel... :ills :terge :ills ](*,)
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev:
mekkern skrev:registrert som tung mc og kan ikke kjøres med førerkort A?

er det landet her helt idiot???? :oh
Øøh, JA!! Men det visste vi vel... :ills :terge :ills ](*,)
Hvilke regler bør gjelde da? Det dukker vel opp et par paradokser uansett hva de registreres som.
Hvis de reg. som bil så trenger man vel ikke hjelm? Reg. de som mc så passer vel ikke kjøreopplæringa helt? Det e jo ganske annerledes å kjøre en ATV enn en mc, ganske annerledes enn en bil også forsåvidt. Kanskje et eget sertifikat for ATV? Det har jo vært en del ulykker på disse pga uerfarne sjåfører. Hvis æ ikke huske feil har det vært foreslått men va laangt ifra godt mottatt blandt brukerene

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:
MaxTron skrev:
mekkern skrev:registrert som tung mc og kan ikke kjøres med førerkort A?

er det landet her helt idiot???? :oh
Øøh, JA!! Men det visste vi vel... :ills :terge :ills ](*,)
Hvilke regler bør gjelde da? Det dukker vel opp et par paradokser uansett hva de registreres som.
Hvis de reg. som bil så trenger man vel ikke hjelm? Reg. de som mc så passer vel ikke kjøreopplæringa helt? Det e jo ganske annerledes å kjøre en ATV enn en mc, ganske annerledes enn en bil også forsåvidt. Kanskje et eget sertifikat for ATV? Det har jo vært en del ulykker på disse pga uerfarne sjåfører. Hvis æ ikke huske feil har det vært foreslått men va laangt ifra godt mottatt blandt brukerene
Det de har gjort tidligere med blant anna CAN-AM Spyder, som jo kjøres som en ATV sjøl om den har bare ett hjul bak, er at de kan kjøres på sertifikat klasse B, men det er påbudt med hjelm. De kan vist også¨kjøres i kollektivfelt, og gratis i bommer som em gratis for MC, eller ble det omgjort etter påtrykk fra NMCU??
Vet ikke om de kan kjøres på bare klasse A sertifikat(??)
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av Desmo »

Jasså, har AJ prøvde seg på ATV nå. Jaja, han skal vel bare låne den i helga. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av jhn »

Æ vet ikke heller hva som gjelder for Spyder'n. Det må jo lages noen unntak uansett hva de reg. som, så æ ser ikke at reg. som mc, men må ha kl. B, e noe stort problem,tvert i mot
Den har vel mest til felles med bil mtp kjøreegennskaper, men automatisk hjelmpåbud, det e jo bra. De økonomiske fordelene ved mc, som årsavgift og bom og fergepriser e jo også bra.
Men hvilket sertifikat som burde kreves e æ ikke helt sikker på ka æ skal mene :scratch

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:Æ vet ikke heller hva som gjelder for Spyder'n. Det må jo lages noen unntak uansett hva de reg. som, så æ ser ikke at reg. som mc, men må ha kl. B, e noe stort problem,tvert i mot
Den har vel mest til felles med bil mtp kjøreegennskaper, men automatisk hjelmpåbud, det e jo bra. De økonomiske fordelene ved mc, som årsavgift og bom og fergepriser e jo også bra.
Men hvilket sertifikat som burde kreves e æ ikke helt sikker på ka æ skal mene :scratch
Tja, hva som burde, og hva som faktisk kreves er jo ofte to forskjellige ting.
Foreksempel så har du vel lov å kjøre traktor som går max 30km/t når du er 16 år, men på samme førerkortet kan du også kjøre snøscooter, og DER trur ø ikke det er noen fartsbegrensning..?
Har prøvekjørt Spyder ett par ganger, og den er jo ett artig kjøretøy. Men den kjøres verken som bil eller som motorsykkel. Burde kansje ha vært krav til at du hadde BEGGE sertifikata for å kjøre den?? Men da hadde vel ingen kjøpt den... :-k
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av jhn »

Æ trur ikke du har lov å kjøre snescooter med traktorlappen.
Fartsgrensa e vel 60 km/t på snescooter selv om dagens snescootere klare det 3 dobbelte

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av mekkern »

registrer ATV som bil da... er det reg som mc må man jo kunne kjøre med mc førerkort.

reg ALLE ATV SOM TRAKTOR og sperr de på 30kmh.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av jhn »

He he traktor ja, de har jo kjøreegenskapene til en traktor, så hvorfor ikke?

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av RuneMC »

MaxTron skrev: ...
Det de har gjort tidligere med blant anna CAN-AM Spyder, som jo kjøres som en ATV sjøl om den har bare ett hjul bak, er at de kan kjøres på sertifikat klasse B, men det er påbudt med hjelm. De kan vist også¨kjøres i kollektivfelt, og gratis i bommer som em gratis for MC, eller ble det omgjort etter påtrykk fra NMCU??
Vet ikke om de kan kjøres på bare klasse A sertifikat(??)
Jeg sjekket ganske nøye før jeg startet med MC lappen i 2009 ang kjøring i kollektivfeltet - ettersom det ikke var uviktig...
Det er kun buss/taxi, utrykningskjøretøy, EL-Biler, og to-hjuls motorsykkel som er tillatt i kollektivfeltet.

Dvs ATV'er og 3-hjuls på klasse B sertifikat a la Can Am er ikke tillatt, men ser tidvis noen ATV'er som allikevel kjører i kollektivfeltet.
Piaggio MP3 har to varianter av sin 3-hjuls MC, det er avstanden mellom de to forhjulene som er forskjellig på de to variantene og som bestemmer om det er klasse B (bred avstand) eller A (smal avstand).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

RuneMC skrev:
MaxTron skrev: ...
Det de har gjort tidligere med blant anna CAN-AM Spyder, som jo kjøres som en ATV sjøl om den har bare ett hjul bak, er at de kan kjøres på sertifikat klasse B, men det er påbudt med hjelm. De kan vist også¨kjøres i kollektivfelt, og gratis i bommer som em gratis for MC, eller ble det omgjort etter påtrykk fra NMCU??
Vet ikke om de kan kjøres på bare klasse A sertifikat(??)
Jeg sjekket ganske nøye før jeg startet med MC lappen i 2009 ang kjøring i kollektivfeltet - ettersom det ikke var uviktig...
Det er kun buss/taxi, utrykningskjøretøy, EL-Biler, og to-hjuls motorsykkel som er tillatt i kollektivfeltet.

Dvs ATV'er og 3-hjuls på klasse B sertifikat a la Can Am er ikke tillatt, men ser tidvis noen ATV'er som allikevel kjører i kollektivfeltet.
Piaggio MP3 har to varianter av sin 3-hjuls MC, det er avstanden mellom de to forhjulene som er forskjellig på de to variantene og som bestemmer om det er klasse B (bred avstand) eller A (smal avstand).
Da har de nok forandret det ja, ganske sikker på at de hadde lov til å kjøre i kollektivfelt tidligere.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av AJ »

En del rare og uklare regler rundt dette med ATV (klassifisert som 4-hjuls MC) og disse 3-hjuls farkostene, som f.eks. Can-Am Spyder og Piaggio MP3.
Begge disse kan kjøres med B-lappen, klassifisert som MC og kan dermed også kjøres med A-lappen, iflg. Førerkortforskriftenes § 2-3 pkt. 2:
c)Trehjuls motorsykkel: Motorvogn med tre symmetrisk plasserte hjul, som har motor med slagvolum på mer enn 50 m3 dersom den har forbrenningsmotor, og/eller en høyeste konstruksjonshastighet på mer enn 45 km/t.

Men gjelder det samme for trike'ene, tro :scratch
Vil tro det siden disse også har tre symmetrisk plasserte hjul... plassert på mer tradisjonelt vis enn Piaggo'en og Can-Am'en...

Mens 4-hjuls MC kun kan kjøres med billappen og effektbegrenset oppad til 15 kW uansett kubikk...
Ingen slike begrensninger på trike og Can-AM...

Forstå det den som kan... :eh
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:En del rare og uklare regler rundt dette med ATV (klassifisert som 4-hjuls MC) og disse 3-hjuls farkostene, som f.eks. Can-Am Spyder og Piaggio MP3.
Begge disse kan kjøres med B-lappen, klassifisert som MC og kan dermed også kjøres med A-lappen, iflg. Førerkortforskriftenes § 2-3 pkt. 2:
c)Trehjuls motorsykkel: Motorvogn med tre symmetrisk plasserte hjul, som har motor med slagvolum på mer enn 50 m3 dersom den har forbrenningsmotor, og/eller en høyeste konstruksjonshastighet på mer enn 45 km/t.

Men gjelder det samme for trike'ene, tro :scratch
Vil tro det siden disse også har tre symmetrisk plasserte hjul... plassert på mer tradisjonelt vis enn Piaggo'en og Can-Am'en...

Mens 4-hjuls MC kun kan kjøres med billappen og effektbegrenset oppad til 15 kW uansett kubikk...
Ingen slike begrensninger på trike og Can-AM...

Forstå det den som kan... :eh
Vil det også si at 3-hjulinger har lov å kjøre i kollektivfelt, og er fritatt for bompenger der MC er det. Men at 4-hjulinger IKKE har disse fordelene??? :eh
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av mekkern »

Kun 2 hjuls-heller ikke MC med sidevogn... :janikk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:Kun 2 hjuls-heller ikke MC med sidevogn... :janikk
Ikke for min del heller, men er interessant å finne ut dette vist samboersken skal ha Spyder en gang i framtiden... :scratch
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av Globe »

Oppdatert info om dette på NMCU sine sider:

Opprydding i kollektivfeltet

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:Oppdatert info om dette på NMCU sine sider:

Opprydding i kollektivfeltet
Der var den æ leita etter tidligere i dag ja! Takk for den globe!!
Problemet var tydeligvis at æ ikke leita langt nok tilbake i tid, trudde ikke det var SÅ lenge siden æ såg den nyheten. Men det er vel alderen sikkert :redface
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av RuneMC »

En annen sak her i Oslo-området er at det ble sendt ut spørreskjema fra myndighetene ifjor høst ang hvor aktuelt/positivt det ville være for den enkelte med såkalt "samkjøring" - dvs at bilister som tar med passasjerer får lov til å bruke kollektivfeltet.

Håper det ikke blir tilfelle, isåfall er hele vitsen med kollektivfeltet borte, fordi her i Oslo området er det så enormt gap mellom trafikk-behov og kapasitet at det kun vil bety en eneste ting - kø i 3 felt på E18 istedenfor 2. Da får vi som kjører MC til jobben isåfall "gleden" av å måtte kjøre mellom filene, med bilistenes vilkårlige feltskifter - m.a.o. vesentlig farligere enn idag.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

Men hvordan var denne ATV'n å kjøre da AJ?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av Rottenikken »

RuneMC skrev:Håper det ikke blir tilfelle, isåfall er hele vitsen med kollektivfeltet borte, fordi her i Oslo området er det så enormt gap mellom trafikk-behov og kapasitet at det kun vil bety en eneste ting - kø i 3 felt på E18 istedenfor 2. Da får vi som kjører MC til jobben isåfall "gleden" av å måtte kjøre mellom filene, med bilistenes vilkårlige feltskifter - m.a.o. vesentlig farligere enn idag.
Veldig enig i dette.
Sånn som det er for meg, så funker det greit med kollektivfelt innover på morran, på eftan derimot går det i "lane splitting" omtrent hele veien til Asker med noen unntak (mellom Skøyen og Lysaker)
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av AJ »

MaxTron skrev:Men hvordan var denne ATV'n å kjøre da AJ?
Jo, nå skal du høre... ;-);)

Kjørte den kun et par-tre mil på lite trafikkerte veier på fredag. Glatte veier, er det grunn til å legge til... SMC'en er utstyr med fire grovmønstrede 14" Maxxis Bighorn dekk på fancy lettmetallfelger - uten pigg.
Og siden farkosten har originaleffekten intakt, dvs. 50 HK, var det situasjoner med bakhjulspinn og hekkvifting her og der... :knegg
Tok den på ingen måte "helt ut" siden ATV var ukjent terreng for meg, for å si det sånn...
Forsiktig i svingene hvor jeg faktisk følte meg rimelig utrygg i forhold til å kjøre MC. ATV med styre som på en MC og kjørestilling og kjøreegenskaper som på sett er en snodig miks av bil, litt traktor og noe MC, blir noe helt eget.

Sittestillingen på denne 700 kubikkeren (med en ensylindret 675 kubikks motor...) er over 90 cm som gir godt overblikk i trafikken.
Insatrumerntene er oversiktlige og tydelige og fravær av vindskjerming oppleves som behagelig med fravær av turbulens. Støynivået er også å leve med selv om jeg også brukte earFON ørepropper da jeg kjørte denne.

Salen med plass til to er bred og behagelig å sitte på og fotbrettene har god lengde og bredde.

Det jeg opplevde som uvant var 'tommelfingergassen'. Ingen gassrulle på høyre håpndtak på denne SATV'en, men en gassspak som betjenes av tommelen. Tok litt tid å vende seg til denne. Samme med forbremshendelsen på venstre styrehåndtak.
ATV'en er også utstyrt med effektfull fotbrems med pedal på høyre fotbrett.
4-hjulingen har gode skivebremser foran og bak.

SMC'en oppleves som sterk og har et jevnt drag, men jeg har ikke fått testet den i vanlig trafikkhastighet på god vei i særlig grad, men det vil skje i morgen.
Da blir det en lengre tur på riksveien.

Om dette er morsommer å kjøre en to-hjuls MC? Slett ikke!
ATV'er er og blir en rar kjøyregreie for helt spesielt interesserte. Det er min foreløpige konklusjon så langt.

Men det skal legges til at jeg synes SMC'en har god kvalitet på de fleste detaljer.Den har også hengerfeste og vinsj. Med andre ord et rimelig anvendelig kjøretøy, som også kan påmonteres snøplogskjær.
Men hvor nødvendig er egentlig et kjøretøy som ATV i Norge? Uten (lovlig...) mulighet til å kjøre i terrenget, hvor det antakelig egner seg best, og med effekt på maks. 20 HK blir bruksområdet meget begrenset.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

Rottenikken skrev:
RuneMC skrev:Håper det ikke blir tilfelle, isåfall er hele vitsen med kollektivfeltet borte, fordi her i Oslo området er det så enormt gap mellom trafikk-behov og kapasitet at det kun vil bety en eneste ting - kø i 3 felt på E18 istedenfor 2. Da får vi som kjører MC til jobben isåfall "gleden" av å måtte kjøre mellom filene, med bilistenes vilkårlige feltskifter - m.a.o. vesentlig farligere enn idag.
Veldig enig i dette.
Sånn som det er for meg, så funker det greit med kollektivfelt innover på morran, på eftan derimot går det i "lane splitting" omtrent hele veien til Asker med noen unntak (mellom Skøyen og Lysaker)
Kommer aldri til å forstå hvorfor folk på død og liv skal stimle sammen og leve og jobbe i kø og dunge... Men når de velger det går æ ut ifra det er fordi de vil ha det sånn :thumleft
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av MaxTron »

@AJ Så.. vist æ hadde litt vedskog, og en del gardvei å brøyte, og det HADDE gått an å få den med 50hk, så hadde den vært midt i blinken??

Men det hadde jo en brukt traktor også.. :scratch
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... prøvekjøring av 700 kubikk ATV...

Legg inn av AJ »

Eller hvis du absolutt måtte ha en slik for kjøre til og fra butikken med...
Å dra på ferietur med en ATV tror jeg neppe mange gjør... selv om den kan lastes med mye bagasje på ferdigmonterte lastegrinder foran og bak...

Forsåvidt morsom å kjøre, men ikke morsom for oss som har en MC på lur... ;e
Håper å få til en prøvekjøring med Husaberg 570 i løpet av uka også. Tror det kan bli mye morsommere enn denne ATV'en, ja!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar