Bjerknez skrev: 21 mai 2020, 23:45
Siden jeg er litt småkjent i området.... hvor er dette kjellv?
Innerst i fjorden her jeg bor går denne skogsveien. Jeg måtte velge fotgjenger i google maps for å markere veien. Men det er greit, jeg har vært fotgjenger mange ganger i dette omådet. Her har jeg skutt 5 eller 6 hjort i årene rundt århundreskiftet. Det dukket opp mange hyggelige minner på turen i går :)
2020-05-22.png
Ketil skrev: 22 mai 2020, 08:19
Jeg skal komme tilbake til dette senere når jeg har fått testet den litt mer på asfalt. I går ble det ikke så mange kilometer. Motorkarakteristikken er som MT-07. Samme motoren. Men T7 har 18" bakhjul og er drevet litt annerledes enn MT-07. Lavere førstegir og derved også lavere toppfart. Men med så bra moment denne motoren leverer på lavt turtall var det en utfordring å stå og kjøre de vanskeligste partiene på førstegir. Den reagerer brått og brutalt på selv de minste bevegelser på gassrulla. Men også dette handler nok mest om erfaring, noe jeg har lite av med denne type sykkel.
Det var for meg uvant mye dekkstøy på asfalt, men det er jo naturlig med de grovmønstrede Pirelli Scorpion Rally STR, jeg er jo vant til langt mer lydløse dekk. Men førsteinntrykket var absolutt bra. Morsom og lettkjørt, leken og trygg i sving. Jeg har tidligere kjørt den noen få runder på gocartbanen, og ble overrasket over hvor godt grep disse dekkene har på asfalt i skarpe svinger. Dekkene gir også tydelige forvarsler før de mister grepet, og føles trygge i sving. Jeg kjente at jeg faktisk kunne tenkt meg denne som eneste sykkel, jeg kjører jo mest alene uansett. Måtte jo hatt hele explorerpack og litt til. En slik sykkel uten skikkelig bagasjeløsning er jo bare en halv sykkel.
Standardsalen er smal og hard. Denne egner seg ikke veldig godt til langtur vil jeg tro. Men den er nok veldig bra til kortere turer og til slike veier som jeg kjørte i går. Men det finnes flere løsninger tilgjengelig.
Jeg er veldig glad for at denne fargen er tilgjengelig på denne modellen, jeg synes også den tiltaler meg best. Dette er de klassiske Ténéréfargene, fra XT500, 600 og 660 og 750. Veldig bra at denne fargen er med.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.