Jeg liker tanken jeg også, men jeg er rett og slett for lat og dessuten er ikke ryggen min tilpasset et liv i telt. Jeg ser også du vet hvordan man bruker Primusen. Jeg tipper Lars Monsen følger med i tråden din nå

Gld tur videre

Ser su en Seilbåt på fjorden med en skjeggete og bli ung mann så må du hilse. Da er Cutless ute å tester den nye seilbåten sinkjellv skrev: 28 jul 2020, 12:54 Nå.. det er mange brukere her inne med langt flere teltovernattinger enn jeg, folk som har teltet som førstevalg på hver tur
Telt er genialt det! Det gir veldig stor frihet med tanke på valg av overnattingssted. Jeg har bare et fjelltelt, og har det med mest som nødløsning. Jeg hadde nok kjøpt et større telt dersom jeg ville bruke det mer.
Orkanger nå, innom en tur for lunch før jeg kjører nordover igjen mot Fosen.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Dagsrevyen melder om knallvær nordover de nærmeste dagene, men regner med du holder deg orientert :-)kjellv skrev: 28 jul 2020, 18:30 Mange seilbåter med skjeggete mannfolk i her Ove. Hilser på alle sammen jeg
Av alle plasser man skal utforske er det ikke alltid stang-inn. Nå har jeg havna i Stoksund. Her var det jammen dødt. Stoppa ved Joker som også har bensinpumpe og hagebenk. Men de stengte kl 18, fem minutt før jeg kom. Da blir det røyk og lunken Farris fra tankveska..
Men veien hit var artig, og verd hele turen. Det blir den nok motsatt vei også
Liggeunderlag et er viktig. Jeg har den gamle gode luftmadrassen. Den tykke tunge. Blåser den opp med 12v kompressor fra strømuttak etAPettersen skrev:Telt er genialt. Tok selv ut tidlig ferie i år. Det ble bråbestemt da man så hvor det bar med omsetning på arbeidsplassen, i mars måned. Hva slags liggeunderlag har du med deg på tur? Bruker selv et Bergans skumgummiunderlag som ikke var av det rimeligste å få tak i. Våkner likevel flere ganger i løpet av natten på grunn av at underlaget er for hardt. Ja, jeg har vært bevisst på å fjerne eventuelle kongler under teltduken, og å plassere det i fornuftig avstand til røtter og steiner
Ser ut som jeg skal klare meg uten regndress. I Åfjord på Fosen nå, i morgen østover og vender hjemover igjen. Stjørdals området i morgen kveld tipper jeg.niko skrev:Dagsrevyen melder om knallvær nordover de nærmeste dagene, men regner med du holder deg orientert :-)kjellv skrev: 28 jul 2020, 18:30 Mange seilbåter med skjeggete mannfolk i her Ove. Hilser på alle sammen jeg
Av alle plasser man skal utforske er det ikke alltid stang-inn. Nå har jeg havna i Stoksund. Her var det jammen dødt. Stoppa ved Joker som også har bensinpumpe og hagebenk. Men de stengte kl 18, fem minutt før jeg kom. Da blir det røyk og lunken Farris fra tankveska..
Men veien hit var artig, og verd hele turen. Det blir den nok motsatt vei også
Og jeg slår et slag for denne, SeaToSummit Comfort Plus, også den med innebygd pumpe som fyller liggeunderlaget med nok luft på veldig kort tid.niko skrev: 28 jul 2020, 20:09 APettersen: Exped anbefales varmt. Finnes i ymse varianter. Alle er dyre, og alle er veldig mye bedre enn skumgummi. Jeg har Exped Synmat 7 LW.