Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-Dette er gutten som følger med!

Legg inn av LordShaft »

Jeg er så glad jeg skal være matros på skuten din de dagene tridays foregår Bamsefar :thumleft :thumleft Det lukter OPPLEVELSE av dette :redface

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Jeg er så glad jeg skal være matros på skuten din de dagene tridays foregår Bamsefar :thumleft :thumleft Det lukter OPPLEVELSE av dette :redface
Jeg får meg ikke til å utbrodere dette videre i "Denne bloggen", men bra ingredienser
er det.
Jeg skal prøve å snart få tid til å lage en liten 3 dagers plan, for den tiden vi får lov
til å leke alene, Du og eg og SnirlN. Bra kar forresten :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Du verden, bloggen min lever sitt eget liv :prf
Bare kort innpå for å markere at det er 50 (femti) dager igjen til våten går fra Oslo :prf
Kom hjem fra jobb idag, og fikk meg 11 mil på sykkelen, av og til er det greit å ha et stykke til postkassen....
og imorgen... skal Jr kjøre opp på bil :yeyeye 18årsdagen blir feiret i Volvoen tipper jeg!:-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:Du verden, bloggen min lever sitt eget liv :prf
Bare kort innpå for å markere at det er 50 (femti) dager igjen til våten går fra Oslo :prf
Kom hjem fra jobb idag, og fikk meg 11 mil på sykkelen, av og til er det greit å ha et stykke til postkassen....
og imorgen... skal Jr kjøre opp på bil :yeyeye 18årsdagen blir feiret i Volvoen tipper jeg!:-)

50 dager :banansplit :bb_p: :cheers :bb_p: :banansplit50 dager

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Må du ikke bli irritert i hårsekkene på hodet Onkel.... Det må da være lov for mannskapet å planlegge et lite myteri :sk? Hvertfall de 3 dagene du har tenkt å fortøye skuta midt i nowhere :twisted :twisted

Velkommen hjem... Håper du blir hjemme noen dager denne gangen. Bare noen få uker igjen på kurs, når eksamen er levert er det blitt 5 juni allerede. Da er det bare noen små forberedelser igjen så frar vi faen meg :redface :-)å 50 dager til galskapen fortsetter :yeyeye
Blir å ta turen til mannehulen din en dag også. Må jo ha litt diskusjoner og meningsutvekslinger om at du har planer om å dra på bane i FORKANT av turen. :lol

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: Kant'1ns kjøreblogg-Nyheter fra landet

Legg inn av Olav K »

Ja så var man hjemme igjen fra havet, for denne gang.
Det gleder meg å se at LilleLord er ørlite missunnelig på at jeg skal på Rudskogen... men dette er litt av straffen for at "noen" sendte masse øl bilder på bloggen min tidligere i år. og fortalte hvor fortreffelig det smaker.
Det plaget meg ikke så mye.. for alle vet at hevn er som en matrett, som best serveres iskald :knegg Andre kaller det for karma :prf

Så hva skjer hos Kant1,
vel, Junior fylte 18 idag, og fikk kjøre opp i morges. Han bestod, og siden har ikke V70en stått mye stille :roll Og på torsdag får han sin første egne bil, en BMW (kebabttralle) 3 serie.
Vi har levert KTMen hans til neste eier, så nå er det eventyret over. Det siste jeg gjorde var å skifte gaffelolje og tetninger i gaffelen, og nå er den nok allerede i Bergen et sted :) driver å ser etter et objekt som kan bli en bra mellomtung for den håpefulle....

Imorgen tror jeg det blir en runde på Speedy (mopeden) til ErAn og treffe TiVgjengen, samt sluke en velfortjent burger av noe slag. De har ypperlig mat der :thumleft
Etter morgendagen ser værvarselet skummelt ut framover. :sorry så får kjøre mens jeg kan

og sånn til sist.. det er straks 48 dager til vi drar. Prøvepakkingen begynner i regnværsdagene som kommer nå i slutten av uka :-)å :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha....... Jeg skjønte liksom at på et eller annet tidspunkt så ble jeg å få jævlig igjen. :roll :prop:

Godt å ha deg heme igjen. Har selv begynt å "sope" sammen det jeg ser for meg at jeg må ha med på tur. Kjøpt inn noe småtteri og er egentlig bare regndress unna komplett. Problemet er bare at denne lønnen er det ikke mye igjen av :redface Så det får komme på neste lønn :twisted

Hadde vært gull om jeg klarer å begrense innholdet på tur til 30 liter, da blir å kjøre bare med bagasje på hekken. Selv om det kan være gull å ha en tankveske å hvile litt på, men da flytter jeg bare dette fram :prf

Selv håper jeg du faktisk får tidenes vær og forhold på Rudskogen. Slik at du får banket av deg all den rusten som har satt seg i nordsjøen. Du vet, gammelt skrog i saltvannsmiljø er dårlig kombinasjon :lol :lol

Det er fri bare noen få uker igjen på kurs, så er det 5 juni.... også vips, er vi på tur. Nå går tiden jævlig fort. Håper bare vi ser MASSIV snøsmelting i alpene for tiden :thumleft

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Dere handler og handler, husk på å fortell om extra smarte ting som skaffes da :prf
Selv shoppet jeg en mini I-pad i går. Må jo gjøre noe for å spare plass :lol

Hvordan dere blir å klare dere med drøye 30 l bagasje, inkl regndress er for meg en stor gåte :scratch
Blir ikke mye taxfree-kvote på de gutta der :lol

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ett par boksere, noen par sokker, 2 sett med ull undertøy, en bukse, og en tskjorte, 1 par sko, toalett saker burde holde i massevis på den fronten.
Så skal jeg ha med regndress, par med vantette hansker, tube med chain paste og en microfiber klut eller to.

Så er det bare gopro, kamera og lommebok som trengs :scratch

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Ett par boksere, noen par sokker, 2 sett med ull undertøy, en bukse, og en tskjorte, 1 par sko, toalett saker burde holde i massevis på den fronten.
Så skal jeg ha med regndress, par med vantette hansker, tube med chain paste og en microfiber klut eller to.

Så er det bare gopro, kamera og lommebok som trengs :scratch
:redface Å her sitter jeg å rødmer :thumleft
Mens jeg funderer på om jeg skal bruke de orginale Triumph-veskene,
som bare er på 25+35 liter samt toppboks (53 liter) (de er nemlig endel smalere en Givi-veskene)
og gjerne ei toppveske :lol Tilhenger har jeg ikke :-)å

Brukeravatar
Zadnez
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014

Legg inn av Zadnez »

Er flott å se at eldre glade gutter fremdeles kan glede seg som unge kåte hingster :thumleft
Sist redigert av Zadnez den 06 mai 2015, 10:14, redigert 1 gang totalt.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Haha det var da usaklig mengder plass du skulle ha da :lol Du vet at rene sokker, undertøy og tannkost fåes kjøpt på butikken i tyskland også :redface

Jeg skal ha med meg MINST mulig. Vil ha minst mulig ekstra vekt på sykkelen. Men du kan jo få lov å dele dine egen erfaringer for hva du har pleid å pakke med på tur. Noe som kan være fornuftig for en førstereisegutt å ha med seg når han mønstrer på :-)å

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Det apsolutt viktigste jeg har med på Europa-tur er skivelås med Alarm :thumleft
Den gir ro i sjelen når sykkelen er alene om natten :roll (Men din er vel rigga med orginal alarm den)?

Ellers Pc, Pad, drikkeflaske(R) 1,5 liter +.
En 8-10 sett med T-skirt, sokker, truser (kan lett halveres med en liten boks vaskepulver) . 1 vindtett fleesgenser + joggebukse, olabukse, lang shorts, joggesko og gjerne slippers i tilegg. Badehånkle (mellomstort)
Selvfølgelig 1 par extra hansker, foto, actioncam(s) en masse ladekabelutstyr + 220 v multikontakt, kart m mappe. 1 skjærefjøl og kniv (mat).

Masse mer trur jeg.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja min er originalt montert med alarm...

Hehe, ja her ser jeg at jeg må skille mellom hva en MÅ ha med og hva som er GREIT å ha med. Har ikke plass til å ta med "sivilt" tøy til alle årstider :redface
Kamera og telefon bruker samme type lader. Badehåndkle er fornutig, men har badet på sykkeltur før, og lufttørking fungerer det også :-)å

Passet er vel greit å ha med seg :redface

Brukeravatar
Zadnez
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014

Legg inn av Zadnez »

tror jeg foretrekker Lorden sin tilnærming med en tannkost i brystlomma ;-)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Svar