LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*

Legg inn av LordShaft »

Nei takk ojda, felgene skal forbli svart av flere grunner :thumleft ser det er mange som bruker slik folie på sprayboks...men pga skit og renhold osv får de være svart enn så lenge.

Carbon folie kan jo være et godt alternativ på en del andre deler jeg har. Om resultatet av dette blir bra eloz

Når det kommer til diverse gaver til damer, har jeg smertelig erfart konsekvensen av, så det tørr jeg ikke :lol

Hold innsatsen lavt, da blir de alltid positivt overrasket av den minste lille ting :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Når vi snakker om morsdagsgave så har jeg funnet den perfekte gaven til min bedre halvdel:

Gaven er at hun får hele huset for seg selv og fullstendig fri fra mine uvaner i heimen en hel uke. For jeg skal nemlig på en ukes ferie helt alene med motorsykkelen :thumleft
Kommer til å overbringe beskjeden om at jeg drar med entusiasme og med trommevirvel stemme.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev: Hold innsatsen lavt, da blir de alltid positivt overrasket av den minste lille ting :thumleft

Note 4
:-k :m :rose

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Tror jeg blir å gå for full karbon, denne er jo ferdig lalket også muligens prøve å få foliert hvitt og rødt i etterkant. Jeg ser at de fleste på s1000rr forumet anbefaler å gjøre det på denne måten, eventuelt lakke oppå karbon. Blir seende langt bedre ut da potten min er i karbon og bytte ut de svarte delene på sykkelen er langt billigere og enklere å få tak i som karbon deler enn plastikk som må lakkes i riktig farge osv.

Da ryker det visst noen kroner på biken denne sesongen også :lol

Note 4

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Er på vakt i Sandviken brannstasjon i dag. Er den eldste stasjonen som fortsatt er i drift her i Bergen....samt at de huser redningsdykker tjenesten. Var oppe i tårnet å tok et panorama bilde... rimelig ålreit utsikt vil jeg si.

Bilde

Note 4

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Opp til meg så hadde det blitt en i karbon. Nå er jo jeg så ung at jeg synes dekaltrimming er litt tøft også :knegg
Er jo sexy den HP4 da :thumleft

Bilde

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja syns dekaltrimming er tøft selv, men bare om det er gjort skikkelig og med en viss symmetri/usymmetri.

Er faktisk så jeg vurderer helsvart sykkel etterhvert også... eneste sykkelen min mangler for å få dette til, er svart svingarm, denne er blank på min

Slik vil den bli
Bilde

Slik kunne den blitt
Bilde

Note 4

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

Heftig utseende. :P
Live long and prosper :janikk

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja blir jeg "lei" fargen er det lite som skal til for å gjøre den helt svart.... selvfølgelig i kombinasjon med en del karbon detaljer og røde skruer... men det får vi ta med tiden, har ingen planer om å gjøre dette helt enda. Har en kollega som driver å lakker, så blir bare lakk prisen som blir å koste.

Note 4

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Har gnagd litt i topplokket, og tror ikke det har vært nevnt, og for all del: Jeg har ingen erfaringer,
men hva med Plastidipp på undertry`n i carbon.
Etter hva jeg har forstått er det jo "bare" å maskere, spreye, la tørke og beundre :yeyeye
Ombestemme seg til høsten, og gå igang med ny layout :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Vet da faen hvorfor, men hver gang noen nevner Plastidip er det en liten stemme inni bakhodet som
begynner å messe jalla, jalla, jalla........
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Som sagt aldrig eid en boks, men føler vel ikke mere jalla der en med folie :-k
Kansje kjøpe meg en gul boks å spreye eit feit gult kors på tanken til BlåTigern :thumleft
selvfølgelig kombinert med en tur til Systembolaget :yeyeye :prop:

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

ojda skrev:Har gnagd litt i topplokket, og tror ikke det har vært nevnt, og for all del: Jeg har ingen erfaringer,
Etter hva jeg har forstått er det jo "bare" å maskere, spreye, la tørke og beundre :yeyeye
Jeg vet at mange bruker dette på felgene sine, med veldig gode resultat (hvertfall på bilder)
Men de plast delene, som undertrayen er såpass billig, at dette er deler jeg vil ta meg råd til å kjøpe i ekte karbon. Finnishen ser også langt bedre ut, i forhold til glans og total inntrykk. Siden jeg har den sykkelen som jeg har, blir det litt jalla jalla som jompa sier å spraye på.

Dessuten ser jeg behovet for å bruke noen av kronene mine på slike ting, før kjerringa stikker av med de å bruker det på noe fornuftig *grøss* :lol

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:
ojda skrev:Har gnagd litt i topplokket, og tror ikke det har vært nevnt, og for all del: Jeg har ingen erfaringer,
Jeg vet at mange bruker dette på felgene sine, med veldig gode resultat (hvertfall på bilder)
Men de plast delene, som undertrayen er såpass billig, at dette er deler jeg vil ta meg råd til å kjøpe i ekte karbon. Finnishen ser også langt bedre ut, i forhold til glans og total inntrykk. Siden jeg har den sykkelen som jeg har, blir det litt jalla jalla som jompa sier å spraye på.

Dessuten ser jeg behovet for å bruke noen av kronene mine på slike ting, før kjerringa stikker av med de å bruker det på noe fornuftig *grøss* :lol
De missforstår unge mann, gjør de ikke alltid det :lol

Det jeg mente var å handle inn underkåpe i "ekte karbon" men gjøre dekoren med plastidipp.
Det gir deg mulighet til og forandre/forbedre/ ombestemme deg ;-)

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja sånn ja.... Nå henger jeg med her :mk
Det er nok definitivt den beste løsningen. Dette gir rom for langt mere prøving og feiling enn å lakke uten helt å vite hvordan det vil bli seende ut på sykkelen.
Spm igjen da er, muligheten for å få riktig farge på slik plastdip. Gir jo langt større rom for kreativitet, for ikke snakke om prøving og feiling. :prf

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Vært ute å inspisert huset mitt i dag, gjort meg opp en liten prioriteringsliste på hva som må gjøres først. Av en eller annen merkelig grunn, fant jeg det langt viktigere å prioritere vinterlagringsplass til sykkelen min enn å male huset :lol (selv om dette er kjerringa som skal ta)

Jeg har en utebod, som er god plass til sykkelen min i.... som jeg tenkte å bruke som lager for biken, den blir stående tørt, men kaldt. Ikke isolert eller varme der ute.

Problemet oppstår når jeg skal ha den ned og inn.... da det er noen trappetrinn ned til døren. Noen smarte ideer på hvordan jeg kan løse dette enkelt?

Jeg vurderte å ta to 2"x6", skru de sammen også lage noen klosser som passer i trinnene, slik at det blir en rampe i trinnene.... eller er det noen andre kreative hoder som vet om en enklere eller bedre løsning?
Bilde
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Er det ikke bare å kjøre ned trappa, da? :knegg

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Funker dette?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/AT ... stk-41062/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uansett må du tenke på at det er litt tyngde i sykkelen. Jeg ville ihvertfall hatt en til å hjelpe meg hver fang jeg skulle opp eller ned.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Er det ikke bare å kjøre ned trappa, da? :knegg
Jo, men redd jeg ikke klarer svingen før veggen uten farlig lavt nedlegg :lol
SuperMorten skrev:Funker dette?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/AT ... stk-41062/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uansett må du tenke på at det er litt tyngde i sykkelen. Jeg ville ihvertfall hatt en til å hjelpe meg hver fang jeg skulle opp eller ned.
Se her ja, slipper man å lete selv :thumleft Skal ut å ta noen mål straks, se om denne er lang nok.... også selvølgelig se om avstanden til veggen i bunn blir lang nok. Dette er nok en 3 manns jobb ja! Blir uaktuelt å gjøre dette alene!!! Har sett nok klipp på youtube hvor dette går filleveien.
Får appelsinhud i fisen hver gang :knegg

Brukeravatar
Kmann
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85

Legg inn av Kmann »

LordShaft skrev:Vært ute å inspisert huset mitt i dag, gjort meg opp en liten prioriteringsliste på hva som må gjøres først. Av en eller annen merkelig grunn, fant jeg det langt viktigere å prioritere vinterlagringsplass til sykkelen min enn å male huset :lol (selv om dette er kjerringa som skal ta)

Jeg har en utebod, som er god plass til sykkelen min i.... som jeg tenkte å bruke som lager for biken, den blir stående tørt, men kaldt. Ikke isolert eller varme der ute.

Problemet oppstår når jeg skal ha den ned og inn.... da det er noen trappetrinn ned til døren. Noen smarte ideer på hvordan jeg kan løse dette enkelt?

Jeg vurderte å ta to 2"x6", skru de sammen også lage noen klosser som passer i trinnene, slik at det blir en rampe i trinnene.... eller er det noen andre kreative hoder som vet om en enklere eller bedre løsning?
IKKE kjør ned, hvis du gjør det allikevel så husk å få noen til å filme så du får lagt det ut på internettet slik at alle kan :lol .
Det er heller ikke noe ide å foreslå GS... (da må du jo utvide døra og)
Men, jeg jobbet en gang med takmonterte personløftere for http://hcn.no/. Får du satt opp en slik skinne i taket, for jeg regner med det er tak over der. Kan og være en annen type skinne med sving med en slags talje heise sykkelen opp på kanten av trappa og senke den pent ned foran døra. Men nå vil det koste litt kr, men hva gjør man ikke for sykker'n sin. Det nevnte firma har vel en kontaktperson/montør i Bergen og mener jeg.. De motorene de har løfter vel godt 250 kg og mener jeg.. Men kjettingtalje fra BT duger. De skinnene HCN har er pene pulverlakkerte hvite skinner.. :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha, det blir i så fall trilling med relativt godt grep rundt bremsen :lol Her skal ingen ting dokumenteres, utenom bilder i etterkant selvølgelig hehe.

Faen løfteheis til biken, da begynner vi å snakke avansert. Regner med dette blir å koste noen tørk, men ingen dum ide :thumleft
regner med jeg hadde fått noen lange blikk fra naboene her om jeg hadde sveivet igang med noe slikt :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Vært ute å inspisert huset mitt i dag, gjort meg opp en liten prioriteringsliste på hva som må gjøres først. Av en eller annen merkelig grunn, fant jeg det langt viktigere å prioritere vinterlagringsplass til sykkelen min enn å male huset :lol (selv om dette er kjerringa som skal ta)

Bilde
Bilde
Jeg har ikke så bratt trapp som deg og er heller ikke nødt til å svinge sykkelen da jeg triller den rett opp ett par trinn og inn i kjelleren. Men selv her hos meg så opplevde jeg det som litt nervepirrende når jeg skulle ha ut sykkelen. Det er trangt i døråpningen og der kan man fort miste balansen. Jeg la en 2x4 planke under men hjulet sklei som pokker. Det gikk greit for jeg hadde noen som gikk bak sykkelen og holdt i mot.

Du har en vesentlig brattere trapp enn meg samt lenger og ved siden av dette skal du svinge sykkelen rundt etc. Jeg tror kanskje du får det til, men du bør minst være to personer. jeg ville også limt på sandpapir eller noe som kleber på denne planken slik at bremsingen faktisk har en effekt.

Jeg tror nok du får det til, men ikke alene og ikke uten at fremdekket får litt friskon...

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg blir ikke å gjøre dette uten hjelp.... Ja skal jeg bruke planke, er du nødt å noe på den som gir ekstra friksjon... Det begrenser seg med tanke på helling pga lengden fra trappen og bort til veggen. Det blir rett og slett jævlig bratt med en sykkel på 180 kilo.

Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Jeg blir ikke å gjøre dette uten hjelp.... Ja skal jeg bruke planke, er du nødt å noe på den som gir ekstra friksjon... Det begrenser seg med tanke på helling pga lengden fra trappen og bort til veggen. Det blir rett og slett jævlig bratt med en sykkel på 180 kilo.

Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.
Svingradiusen er også helt bedrøvelig når man skal gjøre slik som dette. Det krever vertfall at man løfter den i baken/fronten noen steder. Tungt nok det, men det funker.

Jeg tenker mest på den boddøren jeg ser der. Denne virker litt smalere enn min dør og min sykkel gikk AKKURAT inn med tanke på bredden. Vet ikke hvor bres sykkelen din er, men jeg ville tatt ett mål før jeg gjorde alt det andre, hehe.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Etter mine beregninger skal dette gå om jeg legger inn speilene.... da går styret akkurat gjennom døren. Men dette skal jeg selvfølgelig trippelsjekke... men nå er jeg bare i planleggingfasen. Må få det til å se ut som jeg gjør noe, så ikke kjerringa skal ha meg til å gjøre noe annet :lol :lol

Svar