Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Re: GYLLENE TIDER, høst igjen
Takk, alle som leser svadaet mitt.
I dag kom æ over den ultimate touringsykkelen, på Youtube.
http://m.youtube.com/#/watch?v=xreXUZtxw2Q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.youtube.com/#/watch?v=xreXUZtxw2Q" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Fikk ikke sett den fra pc'n. Regner med at det var denne?Jompa skrev:Takk, alle som leser svadaet mitt.

[video]http://www.youtube.com//watch?v=xreXUZtxw2Q[/video]
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Gielas
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Fin lesning denne loggen din Jompa!Jompa skrev:Takk, alle som leser svadaet mitt.
Leser meg opp på den fra begynnelsen av - er (heldigvis) ikke kommet lengre enn til side 38...

Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Jompa
Gielas skrev:Fin lesning denne loggen din Jompa!Jompa skrev:Takk, alle som leser svadaet mitt.
Leser meg opp på den fra begynnelsen av - er (heldigvis) ikke kommet lengre enn til side 38...
Side 38 ja. Det va da æ holdt på å kjøpe CBXen.
Æ va ei underskrift fra å kjøpe en K 1600 GT rett før jul i fjor, og akkurat no har æ ikke lyst til å kjøpe nokka som helst.
Hadde æ enda vært ferdig med julegaven te kjærringa, puhh.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
INGEN under åtte år får julegave her i familien mer,dette er gjennomtenkt og ikke et soloutspill fra den skrivende julenissen..Har satt ei øvre aldersgrense,småtassene på et halvt,to,sju og åtte skal ikke straffes for at de ikke er født tidligere.
Vil ikke ha Intruder bessfar ligg i sin grav
han som ingen gaver til oss småtassa gav.....

han som ingen gaver til oss småtassa gav.....

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- Gielas
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Nå har jeg lest alle (foreløpige) 78 sider!:

Jeg er ikke av de som 'gulper' mest...lesning av din logg gir meg inspirasjon dóg...Jompa skrev:Enda et lite jubileum er passert, 50 000 klikk på bloggen min.
!!!
100 000 ?
Vet ikke, den som lever får se.
!!!!!!
Det første innlegget er i fra januar 2011 oIg handlet om gamle dager. Det har etterhvert blitt endel mimring om gamle dager,vet da svarten hvorfor, men jeg er liksom blitt hengende igjen på 80-tallet.
Jeg er av de som mener du beskriver 'vår' ungdom Jompa,
Forumet har endret seg endel på de tre årene jeg har vært medlem.
Før haglet det med gode kommentarer og sleivspark, både i denne tråden og generellt i forumet.
Det var sånn at jeg måtte kikke innom mc-siden flere ganger om dagen på det verste, for å få med meg siste innlegg.
Vi hadde en tråd for noen måneder siden som het " sistemann slukker lyset" eller noe lignende.
En artig tråd, hvor essensen var at det kom for får ungdommer inn i forumet. Jeg har registrert at det er kommet mange flere ungdommer inn etter den tid. og det er kjempeflott.
Jeg leser flere av bloggene til både gamle og nye medlemmer, men er nok selv dårlig til å kommentere.
Det er ikke like lett å finne på en god kommentar heller, " gratulere med ny lyspære" blir litt tamt og kjedelig.
På mc-fronten er det stille for tida.
Jeg har et par vinterprosjekter hvis man kan kalle å skifte ett speil, sjekke ventiler og noe småpusk for prosjekt da ?
Og ja, det er synd at flere av de "gamle gutta" har valgt å forlate dette forumet.
Skal ikke gnage om årsaker her, men bare si at jeg savner virkelig noen av dem. Nå kan jeg selvfølgelig åpne en brukerkonto i "det andre forumet",
men trives så godt her jeg er, og bruker allerede alt for mye tid på dette og det andre forumet jeg er medlem i, KZRriders, at det ikke er aktuelt nå.
Har vel nevnt en gang før at Arctic Tiger var på besøk i høst.
Han kom på valgdagen, vi spiste middag og hadde ei kort valgvake på kvelden. Nederlaget var et faktum allerede før kl 23, derfor blei den kort.
Valgresultatet har mindre betydning i denne sammenhengen. Vi pratet om alt mellom himmel og jord, lite om mc-siden.no.
Det som betyr noe er at vi hadde en kjempetrivelig kveld, og en trivelig frokost før AT kjørte videre på sin rundtur i Norge, Sverige, Finland.
Og her kommer endelig poenget.
Jeg hadde et (egoistisk) håp om at AT skulle skrive om turen sin, og særlig om min fortreffelige gjestfrihet og at han fikk sove i min datters seng,
for AT bruker å skrive veldig levende og bra, gjerne illustrert med bilder.
Nå må jeg vel nevne at begge døtrene mine er flyttet hjemmefra, så det ikke er grunnlag for misforståelser.
Vel, det ble ikke sånn. Og synd er det![]()
Arctic Tigers besøk hadde aldri blitt aktuelt hadde det ikke vært for mc-siden.no.
Jeg har hatt, og har fremdeles stor glede av å være "forumist". Jeg har lest mange gode historier, fått hjelp mere enn en gang og ikke minst blitt kjent med utrolig mange på bare tre år. Og da regner jeg enda bare de jeg har truffet "live" som kjentfolk.
Et godt eksempel på hjelp er den gangen jeg nesten holdt på å kjøpe en "strøken" CBX Prolink.
AJ ordnet kontakt med en kar som har peiling på CBX.
Han dro hjem til selger og tok sykkelen i øyesyn, prøvekjørte den og rådet meg til å la være å kjøpe.
Ikke akkurat det jeg ønsket å høre.... men allikevel.
Så om det stormer innimellom på forumet, kommer jeg uansett til å fortsette å spre mine mere eller mindre velfunderte oppgulp, både i denne tråden og i andre tråder.
Og om noen skulle finne på å gulpe tilbake, er jeg glad for det

Gielas
- Jompa
Hallo! Har du lest igjennom det siste innlegget ditt før du trykte ok ?Intruder skrev:INGEN under åtte år får julegave her i familien mer,dette er gjennomtenkt og ikke et soloutspill fra den skrivende julenissen..Har satt ei øvre aldersgrense,småtassene på et halvt,to,sju og åtte skal ikke straffes for at de ikke er født tidligere.
han som ingen gaver til oss småtassa gav.....![]()
Ingen under 8 blir straffa med julegave

Minner om en viss Ebenesar i ei ikke helt ukjent julefortelling av Charles Dickens.

- Intruder
Ja,det ble ei skrivetabbe der, som jeg innrømmer ble klønete...
Men nå går det rette veien igjen...begynner ligne Scheie da han av og til innleder resonnementer som liksom ender opp i intet....
:-)å 
Men nå går det rette veien igjen...begynner ligne Scheie da han av og til innleder resonnementer som liksom ender opp i intet....

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- Jompa
Juleklippen blei unnagjort i dag.
'Det blir 375,- " sa jenta da ho va ferdig og slo inn beløpet i kassa.
Æ venta at ho sku snu kortautomaten imot meg, men ho ble bare stående med skuffa på kasseapparatet åpen.
Da måtte æ bare spørre" ser æ ut som en som bare bruke kontanter ?"
Jenta blei rød i fjeset og ba pent om unnskyldning, og så fikk vi oss en god latter.
Men.... æ lure no enda, e æ virkelig blitt så gammel at ungdommer regne med at æ betale med
mynt og sedler ?
Æ venta at ho sku snu kortautomaten imot meg, men ho ble bare stående med skuffa på kasseapparatet åpen.
Jenta blei rød i fjeset og ba pent om unnskyldning, og så fikk vi oss en god latter.
Men.... æ lure no enda, e æ virkelig blitt så gammel at ungdommer regne med at æ betale med
mynt og sedler ?
Her er det motsatt, jeg liker kontanter. De unge pikene på butikken liker det ikke. Er det problem med å telle blant ungdommen? Vel, noen av de :-P
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Æ synes du ser ut som en som betaler med ei reinsteik eller to.Jompa skrev:Juleklippen blei unnagjort i dag.
mynt og sedler ?

- Jompa
jhn skrev: Æ synes du ser ut som en som betaler med ei reinsteik eller to.
og ikke nødvendigvis fra egen flokk...........
Æ ser forresten ikke sånn ut lenger, finnluggen e klipt vekk

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Jompa skrev:jhn skrev: Æ synes du ser ut som en som betaler med ei reinsteik eller to.
og ikke nødvendigvis fra egen flokk...........
Æ ser forresten ikke sånn ut lenger, finnluggen e klipt vekk

- Intruder
"Finnuggen klipt bort!...hehe
Kjenner en kar her som fikk beskjed om at det "nok er siste sesong med pannelugg...."

Kjenner en kar her som fikk beskjed om at det "nok er siste sesong med pannelugg...."

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- Jompa
Endelig blei det jul.
De to siste månedene har æ omtrent jobba ræva av meg. Nå e det snart julemiddag med barn og barnebarn, og pakkeåpning.
Sykkelen har fått stå i fred siden den ble parkert i høst, og nå e det Yamaha trippel som gjeld.
Snescootern, altså.
Tok en rask prøvetur på jordet her en dag, og scootern fungerte. Selvsagt, den e jo ny.
Mulig at det blir en tur til fjells i romjula. En kompis ringte i går og lurte på om vi sku ta en luftetur og prøve å fiske. Får se ka det blir til.
God jul til alle !
De to siste månedene har æ omtrent jobba ræva av meg. Nå e det snart julemiddag med barn og barnebarn, og pakkeåpning.
Sykkelen har fått stå i fred siden den ble parkert i høst, og nå e det Yamaha trippel som gjeld.
Snescootern, altså.
Tok en rask prøvetur på jordet her en dag, og scootern fungerte. Selvsagt, den e jo ny.
Mulig at det blir en tur til fjells i romjula. En kompis ringte i går og lurte på om vi sku ta en luftetur og prøve å fiske. Får se ka det blir til.
God jul til alle !