ZnirlN skrev:Det e bare noe ho sei for at du skal føle deg bra. Hun mener egentlig at du bør ta deg en dusj
Har og planer om å vaske i løpet av turen.
Har hørt av fr. Fryd at onkel er en klipper på klesvask. Så mitt blir levert til han 
Av og til lurer jeg på hva du og frk.Fryd røyker, når dere står utenfor

Men noe sterkere enn Eventyrblanding er det helt tydelig.
Idag gikk turen til onsdagskaffi/softis/quesedilla treff på Er-An utenfor Bergen.
La ivei til fergja etter jobb og dagens store takk går til frk.Fryd som spurte:
"Har du tatt med regndressen?"
Neida svarte jeg.. er bare meldt noe duskregn.. men puttet regndressen likevel nedi tankbagen. Det duskregnet riktignok allerede da jeg kjørte hjemmefra, og nærmere Mundheim begynte det å ta seg opp. Rakk akkurat å kjenne på "at nå hadde det vært greit å hatt regndressen på" før slusene åpnet seg helt.
Idet jeg svinger inn under taket ved bensinpumpene på Kilen (bensin kr 13.44 pr/ltr idag) er det på høy tid med vanntett bekledning. Fyller tanken i samme slengen, og legger ivei videre, jevnt regn, men med nytt visir der vannet preller av, samt en varm og tett dress (og gode hansker) er livet verd å leve. Liker forresten dekkene på vått føre også, de inngir tillit også der (det har de jo scoret høyt på i tester også).
Turen går forbi Eikelandsosen, Tysse og Bjørkheim, og så forbi Rolvsvåg mot Os. Treffer faktisk noen andre på MC også, men det er ikke noen utpreget MC parade akkurat
Ankommer Er-An veikro, og der er selvsagt Roald på plass (for anledningen ankommer han med bil/bur "fordi det bøttet ned noen så helt forjævlig når eg skulle kjøre hemefra"
Very well, vi har jo et ord for slikt, og det begynner på P. Andre derimot kjører titalls mil i regnvær for å hilse på andre Triumphister.
Etter den vanlige smalltalken (og rundt det bordet, på Er-An, er det ikke så mye diskusjon om hva som er den beste sykkel

) ankommer Sir Henning med sitt siste nybygg (jeg skal legge ut et bilde seinere) men når den skal beskues utenfor, begynner jeg å få knapt med tid, så jeg må stikke mot 20.20 avgangen fra Hatvik.
Hjemturen går stort sett i oppholdsvær, minus lett regn i begynnelsen og slutten.
Etter enda en fergjetur har jeg 15 km hjem, dagen endte på straks under 20 mil
Vel hjemme var det ankommet noe småknask, bla disse små kjekke blinklysene som jeg skal ha bak på Mopeden.
Motogadget blinkers.jpg
Så nå Znirln, må onkel lage en brakett, og så får vi finne fram loddebolten :-)å
En vakumpumpe til å lufte bremsene med var også kommet

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.