Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
Re: Lasse`s logg
Tilbøyelig til å tro at litt sånne lyder er helt normalt. Man finner ofte det man leter etter og driver man og hører etter ulyder hele tiden så hører man nok nettopp det 

- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Det er nok i hode på meg, fått tick-syndrom muligens
noen som vet om en kur? Hehe. Motoren drar og går så fint så. Men tilbake til tick-syndrom, er vist noe som oppstår når visse personer med god lytteevne kjøper seg ny mc, sa legen :-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

En god lege ville kanskje foreslått å ta to wheelies og ringe i morgen om problemet vedvarer? 

- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Er nok noe alvorlig galt med sykkelen,du kan likegodt gi den til meg.
Jeg har gammel luftkjølt sykkel og er vant til diverse lyder

If it ain't broke, I'll break it.
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Hvis du har fri neste uke, så er det jo bare å slenge seg med på PreHøstTuren.lasse_hansen skrev:
Ellers blir det vel en liten Mc tur neste uke, hvor, det vet vi ikke enda. Men det finner vi ut av![]()

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Snikkeren skrev:
Hvis du har fri neste uke, så er det jo bare å slenge seg med på PreHøstTuren.

Som legen sa: "Nei, du er ikke hypokonder. Det er bare noe du innbiller deg..."lasse_hansen skrev:Men tilbake til tick-syndrom, er vist noe som oppstår når visse personer med god lytteevne kjøper seg ny mc, sa legen :-)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- lasse_hansen
Hehe. Mange morsomme kommentarer her nå gitt. Har nettopp kommetbin døra, har gitt sykkelen en grundig vask, etterfulgt av meguiars nxt tech wax 2.0. Har også vasket kjedet og smurt det opp igjen å
så nå er sykkelen fornøyd.
Hmm, pre-høst turen, Hmm, skal se nærmere på det. Drar på familie tur nedover i sverige på lørdag, litt usikker på når vi kommer hjem igjen. Men det er absolutt til vurdering her nå.

Hmm, pre-høst turen, Hmm, skal se nærmere på det. Drar på familie tur nedover i sverige på lørdag, litt usikker på når vi kommer hjem igjen. Men det er absolutt til vurdering her nå.
- Snikkeren
Det er ikke noe å tenke på engang, bare sleng deg med. Dette blir knall. 

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Motorsykkelen din: x
Det er en laaang tur over til Vest-landet vet du Snikkern, det spørs om Sykkern til Lasse holder så langt med all den tikkingen 

- Snikkeren
He he. Det var det da.
Men det er da ikke såå langt til Otta. Og vi ender jo opp igjen på Otta, så da blir det ikke såå langt hjem igjen heller.

Men det er da ikke såå langt til Otta. Og vi ender jo opp igjen på Otta, så da blir det ikke såå langt hjem igjen heller.

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- lasse_hansen
Spørs om motoren går såpass langt, mulig motoren kommer til å skjære seg halvveis. Skal gi endelig beskjed i morra
må høre litt med fruen og

- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Du får komme innom her og låne Diversion'en som står i garasjen. Den har gått 104' og klarer sikkert en tusenlapp til, uten problem.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- lasse_hansen
Hallo folkens :-)
Nå har vi kommet hjem etter en tur i sverige, men bil vel og merke. Familie tur B-)
Sitter nå idag og håper på at skjermforlengeren min skal komme, så jeg får satt på den. Så får vi tatt oss noen flere turer i løpet av uka. Idag blir det nok stille og rolig, for idag fyller fruen 25år,heldigvis er jeg 1uke eldre enn ho
Ellers idag, så fikk jeg kawasaki garantimerke i posten, pluss et eksemplar av mc avisa, pluss en kawasaki kortstokk 8-)
Nå har vi kommet hjem etter en tur i sverige, men bil vel og merke. Familie tur B-)
Sitter nå idag og håper på at skjermforlengeren min skal komme, så jeg får satt på den. Så får vi tatt oss noen flere turer i løpet av uka. Idag blir det nok stille og rolig, for idag fyller fruen 25år,heldigvis er jeg 1uke eldre enn ho

Ellers idag, så fikk jeg kawasaki garantimerke i posten, pluss et eksemplar av mc avisa, pluss en kawasaki kortstokk 8-)
- Snikkeren
Hvordan blir det med deg? Blir du med på PreHøstTuren?
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- lasse_hansen
PreHøst-turen får jeg nok ikke vært med på iår desverre... Søstra til fruen er gravid å venter sitt første barn i september engang og fruen skal vist ha noe "fest" greier for søstra si den helga. Uten alkohol vel og merke. Noe sånn overraskele greier vist, babyshower eller noe trur jeg ho kalte det.. Skjønner ikke at dem kan dusje ungen føre den har kommet ut engang jeg. Om man skal oversette det bokstavlig... Men uansett, så har jeg fått i oppdrag å ta meg av kællen hennes igjen, så da blir det vel å finne på noe sammens med han eller noe slikt da... Så av den grunn så passer det dårlig... Men jeg får prøve å få med meg den turen neste år da, om jeg får bli med....
Ellers idag så har det regnet her, og ikke kommet noen skjermforlenger.. Men i morra har dem meldt bedre vær her trur jeg, og da blir det vel å ta en liten tur med sykkelen.. og håpe skjermforlengeren kommer da også

Ellers idag så har det regnet her, og ikke kommet noen skjermforlenger.. Men i morra har dem meldt bedre vær her trur jeg, og da blir det vel å ta en liten tur med sykkelen.. og håpe skjermforlengeren kommer da også

- lasse_hansen
I morra går turen til forhandler å få dem til å høre på lyden. Synes lyden var verre idag, har ikke kjørt på en liten stund, så vet ikke om det er derfor lyden virket værre. Men for å være helt sikker så drar jeg bort til forhandler å ber dem prøve den.
Hører den normal ut her :
https://www.youtube.com/watch?v=zIrOZC_ ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Her går den kun på tomgang, lyden er som sagt når jeg kjører. Og jeg klarte ikke å fange opp lyden mens jeg Kjørte.
https://www.youtube.com/watch?v=zIrOZC_ ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Her går den kun på tomgang, lyden er som sagt når jeg kjører. Og jeg klarte ikke å fange opp lyden mens jeg Kjørte.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Lasse`s logg
Jeg har skaffet meg ørepropper, og da forsvant alle de rare lydene. Nå er stemmene inni hodet mitt mye klarere :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
lasse_hansen skrev:I morra går turen til forhandler å få dem til å høre på lyden. Synes lyden var verre idag, har ikke kjørt på en liten stund, så vet ikke om det er derfor lyden virket værre. Men for å være helt sikker så drar jeg bort til forhandler å ber dem prøve den.
Videoen din står som "privat" på Youtube!
- lasse_hansen
Skal se om jeg får fiksa det nu B-)
Edit: da var det i orden, og klokka viser 03.30 så nå er det natta her i gården. Sov godt folkens
Edit: da var det i orden, og klokka viser 03.30 så nå er det natta her i gården. Sov godt folkens
Alltid vanskelig å høre slike ting på videoer da mikken skjelden fanger opp alle nyansene. For meg høres det ut som en helt normal motor?
- lasse_hansen
Ja det er sant. Ikke lett å få fanget opp "lyden". Og lyden er for meg værst når jeg kjører.. Prøvde å kjøre å ta opp lyden samtidig, men det funka heller dårlig 

- lasse_hansen
Etter å ha kjørt endel igår så synes jeg lyden bare blir mer og mer "frempå".... Hører lyden bedre nå synes jeg, om jeg drar på litt og kjører litt for aktivt til tider, så virker det som om den tikkelyden høres under 2000omd nå også, hørte den kun mellom 3-4000omd tidligere....
Har idag besøk av en fyr, og har vært nede og sett litt på sykkelen, og fant ut en ting, nå har jeg ikke fått testa den på veien og sjekka om det er det, pga litt alkohol innabords, og da er det vel best å la sykkelen stå..
Men når jeg dunker litt på radiatoren med fingeren, så kommer det en sånn metallisk lyd, den kommer ikke om jeg holder på radiatoren og dunker, men når jeg tar vekk hånden og bare dunker på den så kommer den lyden.
Så nå lurer jeg på om det kan være det som lager den "tikkelyden" jeg hører, høres ut som den tikkelyden er ifra motor, men radiatoren sitter jo rett ved, så i morra skal jeg sjekke litt nærmere på dette..
Har ikke fått vært innom forhandler og bedt dem hørt på den enda heller, men skal se om jeg får gjort det til uka, om det ikke er radiatoren som lager denne tikkelyden...
Når jeg dunker med fingeren på den så høres ihvertfall en metalisk lyd, og det kan jo være at denne lyden høres ut som en tikkelyd når motoren får litt turtall og ting begynner å viberere litt nedi der.. Hvem vet....
Hva trur dere?
Har idag besøk av en fyr, og har vært nede og sett litt på sykkelen, og fant ut en ting, nå har jeg ikke fått testa den på veien og sjekka om det er det, pga litt alkohol innabords, og da er det vel best å la sykkelen stå..
Men når jeg dunker litt på radiatoren med fingeren, så kommer det en sånn metallisk lyd, den kommer ikke om jeg holder på radiatoren og dunker, men når jeg tar vekk hånden og bare dunker på den så kommer den lyden.
Så nå lurer jeg på om det kan være det som lager den "tikkelyden" jeg hører, høres ut som den tikkelyden er ifra motor, men radiatoren sitter jo rett ved, så i morra skal jeg sjekke litt nærmere på dette..
Har ikke fått vært innom forhandler og bedt dem hørt på den enda heller, men skal se om jeg får gjort det til uka, om det ikke er radiatoren som lager denne tikkelyden...
Når jeg dunker med fingeren på den så høres ihvertfall en metalisk lyd, og det kan jo være at denne lyden høres ut som en tikkelyd når motoren får litt turtall og ting begynner å viberere litt nedi der.. Hvem vet....
Hva trur dere?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kan fort være en slags vibrasjon i en tynn metallplate eller noe slikt i tilknytning til radiatoren. Høres ikke helt feil ut, det.
Kan også være en skrue i tilknytning til radiatoren som ikke skrudd til med rett moment, slik at det oppstår slark med dertilhørende ulyd...
Absolutt verd å sjekke nærmere.
Tror neppe det er ulyd fra den bunnsolide Kawa-motoren.
Kan også være en skrue i tilknytning til radiatoren som ikke skrudd til med rett moment, slik at det oppstår slark med dertilhørende ulyd...
Absolutt verd å sjekke nærmere.
Tror neppe det er ulyd fra den bunnsolide Kawa-motoren.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
Skal som sagt sjekke nærmere det i morra, men godt å høre at det er flere her som trur lyden kan ha tilhørlighet nede i radiatoren eller lignende. Får som sagt ikke sjekket dette nærmere føre i morra.. Men da skal det sjekkes grundig ut... Men som sagt, det høres jo ut som lyden kommer ifra motor, en slagt tikkelyd eller hva jeg skal si.. Men radiator og motor sitter ganske nært hverandre, så kan fort være den radiatoren... Så vi får se i morra.. En oppdatering kommer i morra når det er sjekket ut
God lørdagskveld videre Aj, og dere andre som leser innom her

God lørdagskveld videre Aj, og dere andre som leser innom her