Hvor har han lokale da? Jeg har prøvd dette med lokale i griselente strøk tidligere, å da blir det for mye styr i forhold til henting, hvertfall når jeg har plassen til det selv. Men ligger det ikke for langt unna er dette et godt alternativElolz skrev:Betaler en tusenlapp til cbrarild, han har et oppvarmet lokale som passer ypperlig.LordShaft skrev:Jeg blir ikke å gjøre dette uten hjelp.... Ja skal jeg bruke planke, er du nødt å noe på den som gir ekstra friksjon... Det begrenser seg med tanke på helling pga lengden fra trappen og bort til veggen. Det blir rett og slett jævlig bratt med en sykkel på 180 kilo.
Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.Men du vil vel gjerne få ordnet til noe når du har plassen tilgjengelig selv.
LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
HAHALordShaft skrev:Etter mine beregninger skal dette gå om jeg legger inn speilene.... da går styret akkurat gjennom døren. Men dette skal jeg selvfølgelig trippelsjekke... men nå er jeg bare i planleggingfasen. Må få det til å se ut som jeg gjør noe, så ikke kjerringa skal ha meg til å gjøre noe annet![]()

Kunsten med å jobbe er å se opptatt ut

- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Hva med å bygge om hele trappa di sånn at det ikke lenger er noen trapp men bare blir en bakke nedover , da kan du fint bare trille ned med litt støttehjelp fra kona , eventuelt så kunne du også bygget om litt slik at hellingen på bakken ikke blir så brå vistt det er mulig da.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Jeg har en nabo som har støpt en halv S ned slik som du hinter til. Denne er lagt brostein i og ser veldig bra ut. Dette også er en løsning, men vil kreve langt mere arbeid og kostnader. Men helt klart noe både jeg og fruen vil bli godt fornøyd med. Dette er det beste alternativet men også det mest tidkrevende og kostbare
Note 4

Note 4
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Nei det er dessverre for langt unna.... Alt for mye styr når jeg skal levere og hente ut sykkelen 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
I går fikk jeg telefon fra Ride om at sykkelen min var ferdig servet og alt var klart for sesongstart. Jeg kunne komme å hente sykkelen når jeg selv ville
Da er det egentlig bare å vante på været..... Mulig jeg henter den ut, bare for å kjøre den opp i garasjen, bor ca 1 km unna verkstedet. men det blir nok ikke før tidligst neste uke eller uken etter
Fikk også beskjed av verkstedmester om at alle bmw'er med ettermontert effektanlegg burde få justert ecu på sykkelen. Bmw gikk først ut med informasjon om at dette ikke var nødvendig så lenge lambda sensorene var montert. Men de har gått tilbake på dette. Sikkert for å helgradere seg i forhold til diverse motorproblemer på garanti ved en senere anledning.
Så jeg fikk gutta til å sjekke hvor mye det kom til å koste meg å få dette originalt fra BMW.... ny ECU enhet, mapping for akra og arbeid. Dette kom til å lande på ca 15.000,- med arbeid.
Koster ca 5000,- å få montert PC eller bazzaz eller hva den heter. Ikke bare det, men kjøper du fra bmw, må de bestille den ecu greien på rammenummeret til sykkelen din, som igjen gjør at du må skrive under på at du sier fra deg all garanti på sykkelen
Så denne saken var jo egentlig veldig enkel å bestemme seg for. Det blir over fjellet i løpet av sesongen å få den tunet.
Har også bestemt meg for å slutte med snus! Nå er det nok.... prisene blir ikke noe lavere, å kaste så mye penger ut av vinduet i måneden er komplett idioti!
Har også fått gjort litt arbeid på morrakvisten i huset... Snart ferdig å male 2 etasjer nå. Bare stuen å kjøkkenet igjen (mellom etasjen) Men det er vel det aller siste som blir tatt. Må bytte noe listverk osv også... så jeg får ta dette i sammenheng med platten jeg skal bygge på nedsiden av huset.


Da er det egentlig bare å vante på været..... Mulig jeg henter den ut, bare for å kjøre den opp i garasjen, bor ca 1 km unna verkstedet. men det blir nok ikke før tidligst neste uke eller uken etter

Fikk også beskjed av verkstedmester om at alle bmw'er med ettermontert effektanlegg burde få justert ecu på sykkelen. Bmw gikk først ut med informasjon om at dette ikke var nødvendig så lenge lambda sensorene var montert. Men de har gått tilbake på dette. Sikkert for å helgradere seg i forhold til diverse motorproblemer på garanti ved en senere anledning.
Så jeg fikk gutta til å sjekke hvor mye det kom til å koste meg å få dette originalt fra BMW.... ny ECU enhet, mapping for akra og arbeid. Dette kom til å lande på ca 15.000,- med arbeid.


Så denne saken var jo egentlig veldig enkel å bestemme seg for. Det blir over fjellet i løpet av sesongen å få den tunet.
Har også bestemt meg for å slutte med snus! Nå er det nok.... prisene blir ikke noe lavere, å kaste så mye penger ut av vinduet i måneden er komplett idioti!
Har også fått gjort litt arbeid på morrakvisten i huset... Snart ferdig å male 2 etasjer nå. Bare stuen å kjøkkenet igjen (mellom etasjen) Men det er vel det aller siste som blir tatt. Må bytte noe listverk osv også... så jeg får ta dette i sammenheng med platten jeg skal bygge på nedsiden av huset.

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Du burde oppgradere ECU, men da fraskriver du deg alt ansvar, slik at motorgaranti uansett ikke gjelder? Og det gjelder fortsatt ikke med Akra?
Morsom gjeng får en si
Morsom gjeng får en si

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Det stemmer, ble sittende å stusse en liten stund etter telefonsamtalen selv.
Uansett, forhørte meg om hvordan det ble med garanti om jeg monterte Power Comander. Da var det mere opp til verkstedet som rapporterte inn, men han hadde ikke vært med på at det hadde vært noe problem for noen av de verkstedene han kjente til
Så det ender på 1/3 av prisen, og fortsatt garanti... ikke vanskelig valg dette

Uansett, forhørte meg om hvordan det ble med garanti om jeg monterte Power Comander. Da var det mere opp til verkstedet som rapporterte inn, men han hadde ikke vært med på at det hadde vært noe problem for noen av de verkstedene han kjente til

Så det ender på 1/3 av prisen, og fortsatt garanti... ikke vanskelig valg dette

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Men garanti har du uansett ikke .. ? Eller?
Om du hadde garanti så kan de vel ikke bare gå tilbake på det sånn helt uten widerøe? Burde de ikke tilby det å gjøre den original igjen for å opprettholde garanti dersom du i utgangspunktet hadde garanti med Akra, noe de nå har gått tilbake på?

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Mulig jeg formulerte meg klumsete.... Jeg har garanti med akra anelgget mitt..... å jeg vil opprettholde garanti selv om jeg monterer PC på sykkelen min. Er bare om jeg får for BMW sitt eget alternativ det blir [sensurert] i stokken for meg selv. (er jo i utgangspunktet beregnet for racing)
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Jammen daaa er det jo ikke noe problem! Piggyback all the way! 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Helt riktig!! Tut og kjør... men skulle hatt en HP4 å parkert ved siden av denne sesongen HINT HINTTBI81 skrev:Jammen daaa er det jo ikke noe problem! Piggyback all the way!

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Stiller da mer enn gjerne med turbussenLordShaft skrev:Helt riktig!! Tut og kjør... men skulle hatt en HP4 å parkert ved siden av denne sesongen HINT HINTTBI81 skrev:Jammen daaa er det jo ikke noe problem! Piggyback all the way!

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Går ut fra du vet hvilket verksted du vil bruke. Ellers vil jeg anbefale å høre med MC Dyno på Hamar. En kollega fra jobb med 20 års erfaring med egen verkstedsdrift. Godkjent av Statens vegvesen.
Ellers fin farge på veggene! Ser du har egen inngang for dvergene som bor vegg i vegg
http://www.mcdyno.com/
Ellers fin farge på veggene! Ser du har egen inngang for dvergene som bor vegg i vegg

http://www.mcdyno.com/
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Nå er du bare unnvikende og vanskelig.... komme med slike usaklige argument når noen prøver å trigge deg til å kjøpe ny sykkel i år
hehehe 


Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Kan da fort bli ny sykkel i år uansett. Men blir ikke HP4 som "nr2 sykkel", da blir det bytteLordShaft skrev:Nå er du bare unnvikende og vanskelig.... komme med slike usaklige argument når noen prøver å trigge deg til å kjøpe ny sykkel i århehehe

Og har skremt mang en litersykkel dinna bussen, må vite. Må bare jobbe så satans mye mer i svingene

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Busa lever definitivt opp til sitt rykte, på godt og vondt. Det er en grunn til at det har vært en såpass populær sykkel for mange 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
La det være sagt, jeg har ikke rørt en malerkost.... Men jeg tok på meg jobben å få vekk maskeringsteipen. Jeg er redd den hadde blitt på noen uker om jeg ikke tok initiativ her
Jeg kan gjøre mye arbeid, liker forsåvidt å jobbe, men male!!! Det er definitivt det verste arbeidet jeg kommer ut for

Jeg kan gjøre mye arbeid, liker forsåvidt å jobbe, men male!!! Det er definitivt det verste arbeidet jeg kommer ut for

Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Nå begynner jo dette brannmann-yrket å bli så pop at du bør kunne skaffe deg noen "hangarounds" som gjør diverse småtjenester som å male huset - mot at du legger inn et godt ord for avansement i søknadsbunken til eventuelle ledige stillinger
http://www.dt.no/560_vil_bli_brannmann-5-57-43283.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dt.no/560_vil_bli_brannmann-5-57-43283.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Hehehe....tanken har slått meg noen ganger 
Det er et utrolig populært yrke, men ikke alle er klar over hva de begir seg utpå. Er bare jævlig glad jeg kom gjennom nåløyet da jeg var inne på opptak. Det var mange om stillingene da også.
Note 4

Det er et utrolig populært yrke, men ikke alle er klar over hva de begir seg utpå. Er bare jævlig glad jeg kom gjennom nåløyet da jeg var inne på opptak. Det var mange om stillingene da også.
Note 4
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
TBI81 skrev:Kan da fort bli ny sykkel i år uansett. Men blir ikke HP4 som "nr2 sykkel", da blir det bytteLordShaft skrev:Nå er du bare unnvikende og vanskelig.... komme med slike usaklige argument når noen prøver å trigge deg til å kjøpe ny sykkel i århehehe
![]()
Og har skremt mang en litersykkel dinna bussen, må vite. Må bare jobbe så satans mye mer i svingene
Er da ikke "redd" for å jobbe litt i svingene du

(Takk for sist forresten!)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Godt å se deg innom her igjen Globe
Alt for lenge siden sist.... Er du bare innom på besøk, eller er det fare for at vi ser deg hyppig framover?


- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Blir nok hengende her noe mer fremover ja, leser meg opp og blir vel å prege miljøet der jeg bør, kan og føler at jeg må :-) 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39825
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Globe skrev:Blir nok hengende her noe mer fremover ja, leser meg opp og blir vel å prege miljøet der jeg bør, kan og føler at jeg må :-)

Veldig hyggelig at du stikker innom!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Ja det er jo litt å lese seg opp på, går ikke tom for lesestoff med det første :-)
Vinteren er jo alltid preget av litt intriger og drama
Fortell, hvordan står det til med den karen? Får vi en liten oppdatering i bloggen? Har ikke sett du har vært aktiv på youtube noe særlig heller... Så fryktet en stund sykkelen var parkert
Vinteren er jo alltid preget av litt intriger og drama

Fortell, hvordan står det til med den karen? Får vi en liten oppdatering i bloggen? Har ikke sett du har vært aktiv på youtube noe særlig heller... Så fryktet en stund sykkelen var parkert
