Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

Olav K skrev:Jompa: :thumleft :thumleft
Jeg synes du leverer hver gang du setter deg ned forran PCn, ett drivende godt innlegg som jeg har humret meg igjennom ett par ganger nå...
Fortsatt god jul (i den grad det er noe igjen) og Godt Nytt år :prf
Vel, noe må man da gjøre for å redde det lille som er igjen av ære rundt Jompa-navnet.
Min "navnebror" leverte ihvertfall ikke i den siste Kill Buljo-filmen. F**** og K**- humor kan være artig hvis det finnes antydning til poeng
i replikkene. Men når hele greia ser ut til å være at det er om å gjøre å si F og K-ordene flest mulig gang i ei setning, blir det bare barnslig.
Æ va altså på kino fredagskvelden.......
L-NA skrev:Høyres ut som du har hatt ei fin Jul tross alt Jompa. Om juleunderholdningen i år har vert en hevning eller en reduksjon i forhold til gammel Julehefter skal jeg ikke si noe om. Men, så skal i ihvertfall både DrGreve og Bringisen ha æren for å ha gjort en formidabel innsats i det henseende, selv om kanskje resultatet kan nå være så som så. For meg selv har dette vert nesten det eneste som har vert tilgjengelig. ](*,) ](*,)

God Jul Jompa.
Tross alt ?, æ har da hatt ei utmerket jul.
Og underholdninga ? Æ kalte dem skjorta og ræva for et par innlegg siden. Beavis og Butthead hadde vel vært bedre navn ?
God jul til deg også.

Bringisen skrev: I fare for å risikere å ødelegge Jompa sin tråd , velger jeg å ikke kommentere noe mer utover dette.
Ingen fare, om så galt skulle skje skal æ nok klare å reparere den igjen.
Nei seriøst, du burde starte din egen blogg.
Æ likte det du skrev i "hvaerdenbestesykkelentråden" klokka 18.14 idag.
Så om du starte en egen blogg, kan æ love deg at æ skal hjelpe til med å holde liv i den med syrlige kommentarer. :-#

Å, det holdt æ nesten på å glemme; Gratulere med ny sykkel ! Æ både håpe på, og regne med at du blir fornøyd med den.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Jompa skrev:
Olav K skrev:Jompa: :thumleft :thumleft
Jeg synes du leverer hver gang du setter deg ned forran PCn, ett drivende godt innlegg som jeg har humret meg igjennom ett par ganger nå...
Fortsatt god jul (i den grad det er noe igjen) og Godt Nytt år :prf
Vel, noe må man da gjøre for å redde det lille som er igjen av ære rundt Jompa-navnet.
Min "navnebror" leverte ihvertfall ikke i den siste Kill Buljo-filmen. F**** og K**- humor kan være artig hvis det finnes antydning til poeng
i replikkene. Men når hele greia ser ut til å være at det er om å gjøre å si F og K-ordene flest mulig gang i ei setning, blir det bare barnslig.
Æ va altså på kino fredagskvelden.......
L-NA skrev:Høyres ut som du har hatt ei fin Jul tross alt Jompa. Om juleunderholdningen i år har vert en hevning eller en reduksjon i forhold til gammel Julehefter skal jeg ikke si noe om. Men, så skal i ihvertfall både DrGreve og Bringisen ha æren for å ha gjort en formidabel innsats i det henseende, selv om kanskje resultatet kan nå være så som så. For meg selv har dette vert nesten det eneste som har vert tilgjengelig. ](*,) ](*,)

God Jul Jompa.
Tross alt ?, æ har da hatt ei utmerket jul.
Og underholdninga ? Æ kalte dem skjorta og ræva for et par innlegg siden. Beavis og Butthead hadde vel vært bedre navn ?
God jul til deg også.

Bringisen skrev: I fare for å risikere å ødelegge Jompa sin tråd , velger jeg å ikke kommentere noe mer utover dette.
Ingen fare, om så galt skulle skje skal æ nok klare å reparere den igjen.
Nei seriøst, du burde starte din egen blogg.
Æ likte det du skrev i "hvaerdenbestesykkelentråden" klokka 18.14 idag.
Så om du starte en egen blogg, kan æ love deg at æ skal hjelpe til med å holde liv i den med syrlige kommentarer. :-#

Å, det holdt æ nesten på å glemme; Gratulere med ny sykkel ! Æ både håpe på, og regne med at du blir fornøyd med den.
Takk for den til meg. Jeg har faktisk tanker om å lage en blogg , hadde håpet å få starte samtidig som den nye sykkelen kommer. Fra Kassen kommer i butikken og ta det videre derfra. Jeg får se. Akkurat nå i romjulen har jeg god tid til å være her inne, men når hverdagen innhenter oss vet jeg ikke. Jeg holder på med skole sidestilt med jobb, så ofte går kveldene til med skolearbeid. Men tanken frister. :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Bringisen skrev: Takk for den til meg. Jeg har faktisk tanker om å lage en blogg , hadde håpet å få starte samtidig som den nye sykkelen kommer. Fra Kassen kommer i butikken og ta det videre derfra. Jeg får se. Akkurat nå i romjulen har jeg god tid til å være her inne, men når hverdagen innhenter oss vet jeg ikke. Jeg holder på med skole sidestilt med jobb, så ofte går kveldene til med skolearbeid. Men tanken frister. :D
Start i dag, og bygg opp forventningene i de tusen hjem til du åpner kassa.
Regner med at du gjør skolearbeidet på PC ?
Da er det høvelig å "stikke av litt fra skolen" for å oppdatere bloggen. Det trenger jo ikke å bli minst ei side hver gang.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Å fatte seg i korthet og alltid ha seriøse innlegg er et must synes jeg,det er en æressaak i Hedmark..Svein 2 og jeg...og i Finnmark...jhn og Jompa... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Intruder skrev:Å fatte seg i korthet og alltid ha seriøse innlegg er et must synes jeg,det er en æressaak i Hedmark..Svein 2 og jeg...og i Finnmark...jhn og Jompa... :prop:
Ja, det e viktig å være kort, konsis og t-y-d-e-l-i-g. Æ passe alltid på å ikke skrive eller si noe som kan oppfattes som useriøs humor.
Men den der Jompa-figuren ... den artige av de to ... æ stille må litt tvilende til sannhetsgehalten i det han forteller.
Æ har aldri møtt en altaværing ... som eier en scooter, og som frivillig går på ski.
:-k det va kanskje ikke frivillig?

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:
Intruder skrev:Å fatte seg i korthet og alltid ha seriøse innlegg er et must synes jeg,det er en æressaak i Hedmark..Svein 2 og jeg...og i Finnmark...jhn og Jompa... :prop:
Ja, det e viktig å være kort, konsis og t-y-d-e-l-i-g. Æ passe alltid på å ikke skrive eller si noe som kan oppfattes som useriøs humor.
Men den der Jompa-figuren ... den artige av de to ... æ stille må litt tvilende til sannhetsgehalten i det han forteller.
Æ har aldri møtt en altaværing ... som eier en scooter, og som frivillig går på ski.
Æ har litt vanskeligheter med å tru helt på det du skreiv om at du alltid passe på å ikke si eller skrive noe som kan oppfattes som useriøs humor.
For det du kommer med av" seriøs humor" virke helt useriøst. :lol

Men æ ane et forsøk på en sammensvergelse her, når du sitere Intruder og i tillegg ræver med han, ser det nesten ut som du prøver å få til en
brei allianse mot altaværinga.
Og det e forsåvidt greit, hvis det ikke var for at du, på din korte og konsise måte selvfølgelig, prøve å lure med deg en velmenende, snill, godtroende fyr,
og dessuten min kompis, som Intruder e. :-)å Puh, det blei ei lang setning.

Nu e det faenmeg på høy tid at moderatorteamet kommer seg ut av akevitt-tåka og begynne å ta noen alvorlige grep.
Nokka sammensverrgelse og mobbing finn æ meg ikke i.

PS. Årsaken til at du ikke ser Altaværinga på ski, e at vi har nok terreng rundt oss i Alta.
Men det e bare til vi får innlemma Magerøya i Alta kommune :evil

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:
jhn skrev:
Æ har litt vanskeligheter med å tru helt på det du skreiv om at du alltid passe på å ikke si eller skrive noe som kan oppfattes som useriøs humor.
Helt seriøst, det der va helt useriøst :sk?
Jompa skrev: Men æ ane et forsøk på en sammensvergelse her, når du sitere Intruder og i tillegg ræver med han, ser det nesten ut som du prøver å få til en

Hadde æ bodd i Altas "vennskapsby" i vest, så kunne man mistenkt det, men det gjør æ jo ikke.
Jompa skrev: Og det e forsåvidt greit, hvis det ikke var for at du, på din korte og konsise måte selvfølgelig, prøve å lure med deg en velmenende, snill, godtroende fyr,
I motsetning til mæ mene du? :eh
Jompa skrev: og dessuten min kompis, som Intruder e. :-)å Puh, det blei ei lang setning.

Nu e det faenmeg på høy tid at moderatorteamet kommer seg ut av akevitt-tåka og begynne å ta noen alvorlige grep.

PS. Årsaken til at du ikke ser Altaværinga på ski, e at vi har nok terreng rundt oss i Alta.
Du og Hågen trenger vel ikke så voldsomt mye terreng (han derre Hågen, e han same.. siden han kalles finnHågen , mene æ?)

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:
Jompa skrev:
jhn skrev:
Klarte ikke å følge deg her :-)å
Men bare vent, en gang skal æ bli en skikkelig seriøs blogger, på høyde med....eh, de beste utenlandske.
Jompa skrev: Men æ ane et forsøk på en sammensvergelse her, når du sitere Intruder og i tillegg ræver med han, ser det nesten ut som du prøver å få til en

Hadde æ bodd i Altas "vennskapsby" i vest, så kunne man mistenkt det, men det gjør æ jo ikke.
Vennskapsby var et nytt begrep. Vedens nordligste by, Gassbyen, Snehvitbyen eller Askepottbyen som vi sier i Alta.
I hammerfest e Alta kjent som "fjøsbyen".
Men Æ hold meg selvsagt laaangt unna sånn smålig krangling, det har vi folkevalgte til.
Jompa skrev: Og det e forsåvidt greit, hvis det ikke var for at du, på din korte og konsise måte selvfølgelig, prøve å lure med deg en velmenende, snill, godtroende fyr,
I motsetning til mæ mene du? :eh
Vel, sier æ nokka feil her, så ramme det bare uskyldig tredjepart, Intruder i det her tilfellet.
Så da blir æ vel nødt te å si at du også e snill og godtruende....... Ja, enda mere godtruende enn hedmarkingen. Fornøyd ?
Jompa skrev: og dessuten min kompis, som Intruder e. :-)å Puh, det blei ei lang setning.

Du og Hågen trenger vel ikke så voldsomt mye terreng (han derre Hågen, e han same.. siden han kalles finnHågen , mene æ?)
Tja, same og same ? Æ vet ikke, han kan nok være litt same. Det e det jo veldig mange av oss som e.
Ka med dokkers lokale verdensstjerne ? Han Finnarild ?

http://www.youtube.com/watch?v=1iGrrk9ZUgs" onclick="window.open(this.href);return false;

sitater fra jhn er uthevet med STOR skrift.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev: Nu e det faenmeg på høy tid at moderatorteamet kommer seg ut av akevitt-tåka og begynne å ta noen alvorlige grep.
Mener du at jeg må slutte å drekke nå..? Dessuten går det i konjakk.. Drikker ikke akkevitt.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Hadde det ikke vært for at det e din blogg, så skulle du ha fått svinkjæft ... du har jo gjort det vældig vanskelig å svare på en fornuftig måte, men æ får prøve ...
Jompa skrev:
jhn skrev:
Jompa skrev:
Men bare vent, en gang skal æ bli en skikkelig seriøs blogger, på høyde med....eh, de beste utenlandske.
Æ mente bare helt serøst (nesten) at det var helt useriøst av dæ å tvile min seriøsitet :[-X
jhn skrev:
Jompa skrev:
Men æ ane et forsøk på en sammensvergelse her, når du sitere Intruder og i tillegg ræver med han, ser det nesten ut som du prøver å få til en

Jompa skrev:
Vennskapsby var et nytt begrep. Vedens nordligste by, Gassbyen, Snehvitbyen eller Askepottbyen som vi sier i Alta.
Men Æ hold meg selvsagt laaangt unna sånn smålig krangling, det har vi folkevalgte til.
Ja, hold unna, det gjør du rett i
Men verdens nordligste by? Det stemmer ikke.
jhn skrev: Du og Hågen trenger vel ikke så voldsomt mye terreng (han derre Hågen, e han same.. siden han kalles finnHågen , mene æ?)
Jompa skrev:
Tja, same og same ? Æ vet ikke, han kan nok være litt same. Det e det jo veldig mange av oss som e.
Om Finn Arild e same har æ ingen peiling på, og helt ærlig e æ litt lei den figuren ... han e oppbrukt.
Må kanskje understreke at æ ikke har noe i mot samer, men æ kom til å tenke på en nevø ... da han va liten hadde han spurt en mann som heter Finn-et eller annet et lignende spørsmål. Det ble litt pinlig, kanskje fordi vi voksne visste at han var en ikke-bekjennende same.

Satt nettopp å så på NRK ... den brøyteserien.
Pompel og Pilt som skulle montere skapet ga meg noen forhåpninger om litt fliring, Pompel (faren) er til tider en artig fyr som bruker mange rare ord og utrykk, og er også veldig "rett fra levra" og brutalt ærlig, derfor er han fastlegen min, men i dag var han forholdsvis seriøs og forsiktig.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:Hadde det ikke vært for at det e din blogg, så skulle du ha fått svinkjæft ... du har jo gjort det vældig vanskelig å svare på en fornuftig måte, men æ får prøve ...
Jompa skrev:
jhn skrev:
Jompa skrev:
Æ mente bare helt serøst (nesten) at det var helt useriøst av dæ å tvile min seriøsitet :[-X
jhn skrev:
Jompa skrev:

Jompa skrev:
Ja, hold unna, det gjør du rett i
Men verdens nordligste by? Det stemmer ikke.
jhn skrev: Du og Hågen trenger vel ikke så voldsomt mye terreng (han derre Hågen, e han same.. siden han kalles finnHågen , mene æ?)
Jompa skrev:
Om Finn Arild e same har æ ingen peiling på, og helt ærlig e æ litt lei den figuren ... han e oppbrukt.
Må kanskje understreke at æ ikke har noe i mot samer, men æ kom til å tenke på en nevø ... da han va liten hadde han spurt en mann som heter Finn-et eller annet et lignende spørsmål. Det ble litt pinlig, kanskje fordi vi voksne visste at han var en ikke-bekjennende same.

Satt nettopp å så på NRK ... den brøyteserien.
Pompel og Pilt som skulle montere skapet ga meg noen forhåpninger om litt fliring, Pompel (faren) er til tider en artig fyr som bruker mange rare ord og utrykk, og er også veldig "rett fra levra" og brutalt ærlig, derfor er han fastlegen min, men i dag var han forholdsvis seriøs og forsiktig.
Jeg følger godt med i lokalavisene og en god venninne av meg var næringgsjef i Alta inntil nylig da hun gikk over til Statnett og har fått med meg kranglingen mellom spesielt Hammerfest og Alta.
Nå har vel NRK åpnet en ny krangel, nå mellom Alta og Vadsø. Blir spennende å følge den saken :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Samer er vel som folk flest,men litt dårlige i matematikk---vet jo aldri hvor mange rein de har vet dere...GNÅ !!GODT NYTT ÅR

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

På tide å fyre av nyttårsraketten

DSCF2623.JPG

Godt nyttår til dere alle
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Sprint
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95

Legg inn av Sprint »

Flott nyttårsrakett Jompa,og Godt Nytt år :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Buorit juovlat,riktignok ei viku før seint

og buorit 2014 !! :thumleft :vs

Nil satis nisi optimum !

Svar